pure adrenaline?

Aquilta

Experimenterende gebruiker
Ik heb alles wel een keer gesnoven, gerookt, geslikt, gelikt, gedronken, gezogen. Er zijn maar weinig dingen die me bevallen ( gelukkig maar ) dus af en toe alleen wat sos of mdma. Maar ik hoorde over iets nieuws...

pure adrenaline. Het zou afkomstig zijn uit het merg van mensen en het schijnt nogal harde shit te zijn. Iemand ervaring of weet iemand er meer vanaf. Ik kan er weinig over vinden.

Ik zou het wel eens willen proberen en kijken of het bevalt.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Die krijg je geinjecteerd bij hartstilstanden. Farmaceutische bedrijven kunnen je met de juiste vergunningen adrenaline, dopamine et cetera leveren. De bekende 'ruggeprik' is bijvoorbeeld serotonine zoals het in de hersens voorkomt. Grote hoeveelheden serotonine verdoven pijn doordat je je goed voelt, het wordt dan in het zenuwstelsel geinjecteerd maar niet in de hersens waardoor je bij bewustzijn bent maar vanaf je romp verlamd/verdoofd of zoiets. Heb hier nog een leuke site over zal ik vanavond posten moet nu weg.

matthijs

Badass junkie
Haha, in een zoektocht naar designer drugs ben ik wel eens een site tegen die claimde dopamine te verkopen :mrgreen:

Bal0n

Badass junkie
fneawognfkgln zei:
Die krijg je geinjecteerd bij hartstilstanden. Farmaceutische bedrijven kunnen je met de juiste vergunningen adrenaline, dopamine et cetera leveren. De bekende 'ruggeprik' is bijvoorbeeld serotonine zoals het in de hersens voorkomt. Grote hoeveelheden serotonine verdoven pijn doordat je je goed voelt, het wordt dan in het zenuwstelsel geinjecteerd maar niet in de hersens waardoor je bij bewustzijn bent maar vanaf je romp verlamd/verdoofd of zoiets. Heb hier nog een leuke site over zal ik vanavond posten moet nu weg.

De bekende ruggenpruk is niets anders dan een injectie in het hersen/ruggenmerg vocht. Er kan van alles inzitten, van antibiotica (tegen meningitis bijvoorbeeld) tot opiaten. Maar serotonine?!

Ik ga het zometeen vragen aan mn ma, die heeft er vandaag nog 2 gegeven :).

Bal0n

Badass junkie
Diagnose stellen van mensen met zenuw/rug/hersen klachten. En, ze is geen chirurg, ze helpt bij operaties aan het zenuwstelsel en de hersenen :).

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
en heb je antwoord gehad?

ik heb *ergens* (betrouwbaar he:tongueout:) gelezen dat het in ieder geval soms met serotonine gebeurt

Aquilta

Tja,

Het zijn geen leuke dingen waar het afkomstig van is maar een druppel op je tong schijnt genoeg te zijn voor een avond om nooit te vergeten en ik ben nog steeds erg benieuwd naar het effect en mensen die het geprobeerd hebben.

Aquilta

lijkt me ook gaaf om nog eens tedoen ja. Maar alles met een hoge geconcentreerde dosis is iets waar ik jeuk van krijg, dus hoe meer en hoe puurder het is, hoe beter. Dus pure adrenaline is toch iets wat ik een keer zou willen doen. Zeker omdat het een weinig besproken drugs is en bijna niemand het gedaan heeft.

[/img]

Jeller

Badass junkie
moet wel leuk zijn maar volgens mij kan je daar wle og een overdosis van krijgen.. je akn zelfs een natuurlijke overdosis adrenaline hebben als er te veel wordt aangemaakt na elkaar in je lichaam :(

Bal0n

Badass junkie
Dat is adrenochroom, wat volgens mij een metaboliet of precursor is voor adrelanine. Weet het even niet meer :).

Bal0n

Badass junkie
"As your attorney, I advise you to take a hit out of the little brown flask in my shaving kit. "

En dan heeft ie die mega trip, omdat hij veel te veel pakt. Wat, volgens mij, fictie is, lijkt me niet dat je (op die manier) tript van adrenochroom.

Jongens,

Ik heb hier ook een vraag over. Als je een anafylactische shock hebt, ten gevolge van een allergie, kan je Adrenaline inspuiten, met bijvoorbeeld het medicijn EpiPen. Dit bevat pure adrenaline, en zorgt dat de shock stopt.

Als je dit inspuit zonder dat je een shock hebt, of als je de adrenaline dmv oraal gebruik nuttigt, zal je dan dezelfde kick krijgen als je in een achtbaan krijgt?

Ik ben zeer benieuwd. Mijn biologielerares zegt dat je dan dezelfde kick krijgt, maar ze wist het niet zeker, vandaar dat ik dit topic kick.

raging_bull

Bewuste gebruiker
Tourbillion zei:
Jongens,

Ik heb hier ook een vraag over. Als je een anafylactische shock hebt, ten gevolge van een allergie, kan je Adrenaline inspuiten, met bijvoorbeeld het medicijn EpiPen. Dit bevat pure adrenaline, en zorgt dat de shock stopt.

Als je dit inspuit zonder dat je een shock hebt, of als je de adrenaline dmv oraal gebruik nuttigt, zal je dan dezelfde kick krijgen als je in een achtbaan krijgt?

Ik ben zeer benieuwd. Mijn biologielerares zegt dat je dan dezelfde kick krijgt, maar ze wist het niet zeker, vandaar dat ik dit topic kick.

Ik weet verder eigenlijk weinig over adrenaline, dus correct me if i'm wrong!

Adrenaline maakt je lichaam aan op het moment dat er gevaar is of kan ontstaan. Je merkt het door scherper en alerter te worden en beter te presteren.

Ik denk niet dat als je adrenaline in neemt het effect net zo zal zijn als in de achtbaan, simpel omdat niet alleen de adrenaline dat gevoel geeft, het is ook omdat je daadwerkelijk in dat gekke ding zit en alle kanten op gaat.

Ik denk ook weer niet dat je helemaal niets merkt.. ik denk dat je het kan vergelijken met heel erg nuchter voelen, maar dan nog een paar keer nuchter. :)

Adrenaline (of Epinephrine) bemoeit zich met je waarnemingssysteem, je wordt alerter, én je zintuigen; je pijnprikkel wordt uitgeschakeld zolang er adrenaline in je bloed zit. De achtbaan was misschien een slecht voorbeeld, angst is een betere: je kan in doodsangst door adrenaline nét dat stukje harder rennen, en de pijn die je normaal hebt, voel je niet meer.

Als je nu die hoeveelheid die je lichaam zelf aanmaakt, eens ietsje verhoogt? Dat is mijn vraag, of dát mogelijk is, en of dat dan een roesachtig effect met zich meebrengt.

J0rrit

Badass junkie
Tourbillion zei:
Adrenaline (of Epinephrine) bemoeit zich met je waarnemingssysteem, je wordt alerter, én je zintuigen; je pijnprikkel wordt uitgeschakeld zolang er adrenaline in je bloed zit. De achtbaan was misschien een slecht voorbeeld, angst is een betere: je kan in doodsangst door adrenaline nét dat stukje harder rennen, en de pijn die je normaal hebt, voel je niet meer.

Als je nu die hoeveelheid die je lichaam zelf aanmaakt, eens ietsje verhoogt? Dat is mijn vraag, of dát mogelijk is, en of dat dan een roesachtig effect met zich meebrengt.

roes effect weet ik niet maar wel een super vette kick. denk maar aan parachutespringen, dat is zo chill door de adrenaline.

Juist! Dat bedoel ik!

Zou het mogelijk zijn de inhoud van zo'n EpiPen eruit te halen, en deze oraal in te brengen, of is spuiten een must?

flashkop

Bewuste gebruiker
Waarom niet, al denk ik dat het effect minder zal zijn of er mss zelf geen effect zl zijn omdat de adrenaline wordt afgebroken in de maag of het te traag word opgenomen, mss dat het roken ervan wel nuttig kan zijn?

Heb je inderdaad wel een punt. Nou is adrenaline niet zo'n groot molecuul, helemaal niet zelfs, dus de kans dat de maag/darmwand het opneemt is groot, maar je punt dat het maagzuur de adrenaline al afbreekt is wel een goeie.

Godver, ik ga dit nu uitzoeken ook, al dan niet door middel van een stel van die EpiPennen te kopen (heb inmiddels een adresje/site gevonden)

raging_bull

Bewuste gebruiker
flashkop zei:
Waarom niet, al denk ik dat het effect minder zal zijn of er mss zelf geen effect zl zijn omdat de adrenaline wordt afgebroken in de maag of het te traag word opgenomen, mss dat het roken ervan wel nuttig kan zijn?

Ik denk dat je adrenaline een beetje op een level als heroine moet inschatten. Dus ik denk dat het roken/chinezen ervan op het zelfde niveau een 'minder' effect zal hebben dan als dat je het zou spuiten.

Dus ik denk dat je maar eens spuit moet regelen dan :P

Static Search

Belezen gebruiker
ik zag iemand laatst adrenaline inspuiten omdat ie een allergische reactie kreeg van iet..het leek me niet dat ie er vaag van werd.. :confused:

flashkop

Bewuste gebruiker
Misschien omdat die dosis niet zo groot is, we zouden moeten weten hoeveel adrenaline er vrijkomt bij een hoge stress situatie...

slunse

Bewuste gebruiker
er is ooit een interessant experiment gedaan in de psychologie ivm epinephrine.
het was geloof ik een onderzoek naar de biologische basis van emoties, meer bepaald of iedere emotie een verschillende configuratie van neurotransmitters heeft. ik herinner me het niet meer zo goed en boek ligt ergens veel te ver weg .
maar het kwam er op neer dat mensen injecties kregen met epinephrine. sommigen wisten dat het dit middel was, sommigen niet. deze die het wisten schreven hun bodyload toe aan de injectie. deze die het niet wisten ervaarden andere emoties naargelang de suggesties die gegeven werden door handlangers van de onderzoekers.
proefpersonen die bij een blije handlanger terecht kwamen, werden uitgelaten, gooiden met propjes en waren nogal hyper. bij een mopperende handlanger werden ze kwaad ofzo geloof ik.

dus, lijkt me nu, dat als je weet dat je jezelf inspuit met epinephrine, dat je gewoon een bodyload zal ervaren. dat maakt het rollercoaster gevoel net zo speciaal, dat er echt een rollercoaster is, en dat je er in zit.
denk ik dus hé

ps, heb het gevonden. ging dus niet over bio basis van emotie. samenvatting:

3 condities:

Epinephrine (fysiologische arousal opwekken) + info over te verwachten effect
Epinephrine - geen informatie
Placebo injectie - geen informatie
* Fase 2
2 condities:

Wachten met opgewekte, euforische handlanger
Wachten met woedende handlager

-> lokte heel wat controverse uit

conclusie: als mensen over hun gemoedstoestand onzeker zijn (inspuiten zonder info over effecten), interpreteren ze die soms door observatie van anderen

voorwaarde voor beïnvloeding van emoties door anderen:

de fysiologische arousal mag niet te sterk zijn
reden: anders ervaart men aversie ongeacht de situatie

anderen moeten op voorhand aanwezig zijn (dus voor het middel begint te werken)

Bovenaan