Purple Rain truffels

Sol

Newbie
Dag mensen,

Ik heb gistermiddag truffels gekocht bij de lokale smart-shop
Ik vroeg wat het meest visueel was en toen wezen ze me de cosmic connectors aan en de special edition namelijk: purple rain, ik koos voor de purple rain.
nou vroeg ik me af of iemand al ervaring heeft met deze "purple rain" en misschien wat info over zijn/haar trip.

Grtzzzzz Sol

KoxBox

Badass junkie
Sol zei:
Dag mensen,

Ik heb gistermiddag truffels gekocht bij de lokale smart-shop
Ik vroeg wat het meest visueel was en toen wezen ze me de cosmic connectors aan en de special edition namelijk: purple rain, ik koos voor de purple rain.
nou vroeg ik me af of iemand al ervaring heeft met deze "purple rain" en misschien wat info over zijn/haar trip.

Grtzzzzz Sol

Vanwaar blijven zo toch die namen halen? Zoveel verschillende truffels bestaan er toch niet... Volgens mij is dit echt een verkoop truc en zijn het gewoon phil. stones ofzo.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Ik vind het idd ook maar raar gedoe al die hipse suggestieve naampjes. Heel verwarrend en misleidend...

Het is denk ik toch het beste om vooral jezelf te blijven informeren, en dan in de smartshop gewoon naar de officiele (latijnse) benaming van de truffel vragen.

Arthur King

Wijs gebruiker
Ze blijven maar nieuwe namen verzinnen.. :rolleyes:
Volgens mij zijn er echt maar een paar soorten en idd kan je het beste vragen naar de Latijnse naam, denk ik.

yxes

Bewuste gebruiker
bij mij in de smartshop vertelde de kerel dat er steeds weer nieuwe truffels worden ontdekt ofzo, schijnbaar zijne er al meer soorten truffels dan ze ooit aan paddo's verkochten (in die shop denk ik dan)

KoxBox

Badass junkie
yxes zei:
bij mij in de smartshop vertelde de kerel dat er steeds weer nieuwe truffels worden ontdekt ofzo, schijnbaar zijne er al meer soorten truffels dan ze ooit aan paddo's verkochten (in die shop denk ik dan)

:tearsofjoy:

yxes

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
yxes zei:

:tearsofjoy:

that is funny? :P die dragons dynamite knalt er trouwens wel in, maar nu op naar de paddo's (als ze eindelijk eens de kopjes vertonen boven het subtraat enzo)

KoxBox

Badass junkie
Het: "er worden telkens meer truffels gevonden" deel wel ja! Wat een onzin, die smartshop mensen blijven me verbazen over hun onwetendheid.

Zij zijn de oorzaak van het paddoverbod en ik blijf hierbij!

Nathaniel

Wijs gebruiker
Psychedelic zei:
Purple rain (special edition) is naar mijn mening de minst vies smakende truffel die nu in omloop is. Deze smakt/ruikt naar rouw oliebollendeeg haha! Deze werkt alleen helaas bij mij niet zo erg sterk.

Vond ik op dit forum

KoxBox

Badass junkie
Geef iemand phil. stones en zeg dat het roze olifanten zijn en dat ze naar speculaas smaken, zal hij dit ook vinden... :wave: It's all in the head!

RobTrip

Belezen gebruiker
Ik was vandaag in de azarius shop om truffels te kopen. Daar zei de verkoper dat de soorten die ze daar hadden( maxicana, tampenensis en atlantis) eigenlijk dezelfde zijn en ook dezelfde werking hebben. Het prijsverschil is gebaseerd op hoevaak de truffels voorkomen. De modieuze naampjes die de truffels krijgen zouden dus van dezelfde sterkte zijn als alle andere truffels.
Vinden jullie ook dat de verschillende truffels dezelfde werking hebben?

KoxBox

Badass junkie
Geen idee, ik heb alleen nog maar de "Atlantis" soort gepakt (dubbele portie)en ik voelde er geen reet van...

Arthur King

Wijs gebruiker
RobTrip zei:
Ik was vandaag in de azarius shop om truffels te kopen. Daar zei de verkoper dat de soorten die ze daar hadden( maxicana, tampenensis en atlantis) eigenlijk dezelfde zijn en ook dezelfde werking hebben. Het prijsverschil is gebaseerd op hoevaak de truffels voorkomen. De modieuze naampjes die de truffels krijgen zouden dus van dezelfde sterkte zijn als alle andere truffels.
Lastig te zeggen, de drie verschillende truffels gaven mij steeds een ander effect, maar dit kan ook hebben gelegen aan de set & setting.

KoxBox

Badass junkie
Arthur King zei:
RobTrip zei:
Lastig te zeggen, de drie verschillende truffels gaven mij steeds een ander effect, maar dit kan ook hebben gelegen aan de set & setting.

Logisch, elke trip is anders en het is een beetje zoals de Cubensis soorten. Het verschil tussen de soorten valt te verwaarlozen, de een is gewoon wat potenter dan de ander maar qua effect identiek.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Ik merk wel degelijk verschil tussen verschillende truffelsoorten. Philosopher stones zijn toch echt een stuk minder potent dan de Atlantis truffels. Heb nu al met 4 mensen getript die dat ook ervaarden. Maar toch, het kan verschillen van persoon tot persoon denk ik...

KoxBox

Badass junkie
soldiermoney zei:
Ik merk wel degelijk verschil tussen verschillende truffelsoorten. Philosopher stones zijn toch echt een stuk minder potent dan de Atlantis truffels. Heb nu al met 4 mensen getript die dat ook ervaarden. Maar toch, het kan verschillen van persoon tot persoon denk ik...

Ik zeg niet dat de ene niet potenter dan de andere kan zijn, maar qua effect is het allemaal hetzelfde. Je moet gewoon wat meer/minder eten van de ene soort dan de andere.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
Geen idee, ik heb alleen nog maar de "Atlantis" soort gepakt (dubbele portie)en ik voelde er geen reet van...
KoxBox zei:
Ik zeg niet dat de ene niet potenter dan de andere kan zijn, maar qua effect is het allemaal hetzelfde. Je moet gewoon wat meer/minder eten van de ene soort dan de andere.

Koxbox waarom vergelijk je verschillende soorten onder elkaar? Je beweert in dit zelfde topic dat je nog maar 1 soort hebt geprobeerd! Nogal vreemd dat juist jij dan beweert dat alle soorten hetzelfde effect hebben!
Je zult het verschil wel degelijk merken tussen verschillende soorten. Ik en mijn tripgenoten in ieder geval wel.

KoxBox

Badass junkie
Truffels = paddo's, ik heb al veel verschillende soorten paddo's gegeten en ze hadden allemaal hetzelfde effect (buiten de Cyanescens dan). Doe eens de test... Eet bv. 3 keer de Atlantis truffels, je zal 3 keer een andere ervaring hebben dus een ander "effect" gewoon door de set & setting.
Het enige verschil tussen de verschillende truffels (als er al verschillende zijn) is dat de ene potenter is en dat je er dus minder van moet eten.

Ik geloof nooit dat als je zonder te weten welke soort het is, je kan zeggen tijdens je tript welke soort je op hebt. Dus zo uitgesproken kunnen de "verschillen" niet zijn.
Ik heb al harder getript op iets meer dan een halve portie Cambodianen dan op een anderhalve portie Hawaiianen...

I rest my case.

Arthur King

Wijs gebruiker
KoxBox zei:
Truffels = paddo's, ik heb al veel verschillende soorten paddo's gegeten en ze hadden allemaal hetzelfde effect (buiten de Cyanescens dan). Doe eens de test... Eet bv. 3 keer de Atlantis truffels, je zal 3 keer een andere ervaring hebben dus een ander "effect" gewoon door de set & setting.
Het enige verschil tussen de verschillende truffels (als er al verschillende zijn) is dat de ene potenter is en dat je er dus minder van moet eten.

Ik geloof nooit dat als je zonder te weten welke soort het is, je kan zeggen tijdens je tript welke soort je op hebt. Dus zo uitgesproken kunnen de "verschillen" niet zijn.
Ik heb al harder getript op iets meer dan een halve portie Cambodianen dan op een anderhalve portie Hawaiianen...

I rest my case.
Nu is het mij geheel duidelijk, dit moet even aan een paar vrienden vertellen. :wink:

kaasbaas

Badass junkie
Waarom zouden er niet zoveel truffels kunnen bestaan?

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ps ... _mushrooms

Zoveel paddenstoelen bestaan er van het psilocybe geslacht, moet je na gaan hoeveel truffel soorten er wel niet kunnen bestaan. Het punt is dat paddo's net wat makkelijker te vinden zijn voor de mens aangezien deze boven de grond groeien, en truffels onder de grond.

KoxBox

Badass junkie
J0S zei:

Zoveel paddenstoelen bestaan er van het psilocybe geslacht, moet je na gaan hoeveel truffel soorten er wel niet kunnen bestaan. Het punt is dat paddo's net wat makkelijker te vinden zijn voor de mens aangezien deze boven de grond groeien, en truffels onder de grond.

Maar een handvol soorten Psilocybine houdende paddenstoelen bevatten genoeg stoffen om een trip te kunnen veroorzaken... En ik zeg niet dat het niet kan, maar het valt toch op dat ze nu ineens een 10tal soorten truffels ontdekken nu ze de paddo's moeten vervangen.

kaasbaas

Badass junkie
KoxBox zei:
J0S zei:

Maar een handvol soorten Psilocybine houdende paddenstoelen bevatten genoeg stoffen om een trip te kunnen veroorzaken... En ik zeg niet dat het niet kan, maar het valt toch op dat ze nu ineens een 10tal soorten truffels ontdekken nu ze de paddo's moeten vervangen.

Ja dat klopt wat je zegt, maar ik denk dat er nu zoveel truffels bij komen omdat de smartshop ze eerder niet wilde. Waarom ook? Het is een populaire gedachte dat truffels minder sterk zijn dus en aangezien ze al 1 soort hadden (philosopher's stone) denk ik dat ze besloten het niet te doen omdat vrijwel niemand de truffels over paddo's zou kiezen. En dat is nu toch anders, dus nu zijn ze gewoon hard opzoek naar vervangers om het geld te laten rollen. Smartshops verdiende natuurlijk het meeste aan de paddenstoeltjes en nu doen ze dat aan de truffeltjes.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Mijn smartshop eigenaar vertelde dat truffels nu ontzettend doorgekweekt worden om zoveel mogelijk effect te geven. Ik denk dat zodra er geld aan te verdienen valt, de onderzoek naar sterkere soorten gestart wordt. En het paddoverbod verschuift de inkomstenbron naar de truffel et voila. Nieuwe truffelsoorten in aankomst :hearteyes:

Kaptein

Newbie
Gister weer een keer Purple Rain gehad, vanwege de afschuwelijke smaak heb ik het versneden en met een glas water opgedronken.
Duurde vrijlang voordat het inwerkte maar toen ging ik ook vet hard. Heb de hele avond buiten in een ligstoel gelegen te blowen en genieten, lekker hoor :grin:

Bovenaan