puur roken aanslag op keel?

maikl10

Newbie
Beste DF'ers,

sinds vorige week maandag ben ik gestopt met het roken van tabak (Zaterdagnacht toch nog 1 peukje gerookt). Als logisch gevolg daarvan ben ik ook opgehouden met tabak in m'n joints te doen. (Puur roken geeft sowieso een veel fijner effect :stoned: ). Dit heb ik zowel vrijdagavond als maandag overdag gedaan, een pure joint gerookt dus. Effect bevalt me prima, alleen het voelde al vrij scherp aan de keel.

Nu heb ik echt last van mijn keel, het voelt net alsof er iets verbrand is waar de lucht met elke teug adem langs schraapt. Mijn vraag: is dit een gevolg van het puur roken, een lichamelijke reactie op het stoppen met roken of geen van beiden?

sinslord

Belezen gebruiker
Hey,

Dat zal waarschijnlijk de Teer zijn dat aan je long haren vast zit, Dat komt als goed is los.
Kan inderdaad de pijn veroorzaken in keel of veel hoesten.

Ik doe ook al een tijdje puur roken, bij smartshop paar blunt wraps kopen lekker vullen met wiet,
Inderdaad beter effect en het is vele malen minder schadelijk dan met tabak.

Overigens is een combinatie van Tabak met Cannabis "Harddrug"

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
sinslord zei:
Hey,

Dat zal waarschijnlijk de Teer zijn dat aan je long haren vast zit, Dat komt als goed is los.
Kan inderdaad de pijn veroorzaken in keel of veel hoesten.

Ik doe ook al een tijdje puur roken, bij smartshop paar blunt wraps kopen lekker vullen met wiet,
Inderdaad beter effect en het is vele malen minder schadelijk dan met tabak.

Overigens is een combinatie van Tabak met Cannabis "Harddrug"

Ben het niet helemaal met je eens.
Ook in tabak zit teer, en waarom zou hij daar nu ineens last van hebben bij het puur blowen terwijl hij hiervoor ook wiet + tabak rookte?

En je koopt bluntjes? Wist je dat die gemaakt zijn van tabak? Wanneer je dus een (pure) blunt rookt, ben je dus niet puur bezig... :wave:

En er zijn geen hard of soft drugs... Wel geestverruimende en vernauwende middelen..

sinslord

Belezen gebruiker
Hey peptalk.

Jawel het roken van Pure cannabis wordt gezien als softdrug (dus vloei/blunt enz zolang er geen tabak in zit vermengt) het roken van een joint dat dus wiet met tabak vermengt wordt dus gezien als Harddrug.

Omdat het roken van pure cannabis (ja ook als het blunt/vloei of vloei met kleur/smaak is) andere schaden teweeg brengt,
Dan tabak en dan praat ik dus over,
*Schade aan je longen zoals COPD (krijg je niet van cannabis alleen uit tabak)
* Tabak vernauwt bloedvaten en zorgt daarom ook voor meer hoofdpijn, cannabis daarin tegen en daarom wordt het ook voor migraine/chronische hoofdpijn gebruikt dat verwijd juist de bloed vaten + als je dus de bloedvaten openmaakt en tegenlijk dicht door de tabak is niet echt een positief neveneffect.
*Hart, Je hart moet nog harder pompen vanwege de tabak erin.

Roken is nooit goed voor je maar alle stoffen die er zijn worden apart bekeken en ingedeeld en daar ben ik ook blij mee , maar dat maakt wel dus die conclusie.

En over de keel klachten kijk als je gewend bent teroken of casual blowt met tabak vermengt,
En daarmee stop en puur gaat roken dan komt dus de teer van je longen los of je longen gaan open aka je lichaam wordt bewust van de schade en hersteld en dat voel je gewoon.

Ik had dat ook toen ik 3 maanden gestopt was ik had 2 weken veel last met eten doorslikken en daarnaa moest ik veel hoesten, maar das mijn interpretatie.

sinslord

Belezen gebruiker
PS in Tilburg is het verboden om in coffeshops joints met tabak tedraaien, krijgen ze een boete voor als iemand dat toch doet.

Sorry Peptalk,
Ik vondt je reactie niet echt duidelijk, maar ja ik heb zelf ook mijn eerste post niet goed onderbouwd dat klopt vandaar de uitleg.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
sinslord zei:
Heel verhaal..

Haha, moet hier wel een beetje om lachen hoor..

Dus tabak staat in de opium wet beschreven als hardrug?
Zou ik dan jouw aangepast versie mogen zien van dit: http://wetten.overheid.nl/BWBR0001941/geldigheidsdatum_16-10-2011?
Kan namelijk niet eens het woord tabak terug vinden.
Dat wiet (als enige) als softdrug word bestempeld is puur zodat er een gedoogbeleid kon ontstaan.

Als je wiet in een blunt rookt, rook je het dus ook met tabak. Heeft niets met schadelijke stoffen in het materiaal te maken. Er zit ook nicotine in.

Ook het roken van wiet kan COPD veroorzaken. Bij het dampen van cannabis niet.
Dit komt omdat COPD hoofdzakelijk veroorzaakt word door koolstofmonoxide.
Deze stof komt vrij bij (bijna) alle verbrandingen van organisch materiaal, dus ook wiet of hasj.

Cannabis belast het hart ook, aangezien je hartslag aanzienlijk versneld en je bloeddruk verhoogd.

Wanneer je stopt met roken en overgaat op puur wiet roken komt er geen teer vrij in je longblaasjes. In wiet zit ook enorm veel teer, dus helaas ook die vlieger gaat niet op.

In Tilburg mag je geen tabak meer roken vanwege de anti rook wet in de horeaca, waar coffeeshops ook onder vallen. Heeft niets met de combinatie cannabis en tabak te maken.

Dus, behalve als je met artikelen komt waarin jouw standpunten bewezen zijn, acht ik je conclusie als twijfelachtig.

sinslord

Belezen gebruiker
Sorry peptalk,

Ik weet waar mijn punt ligt ik zie ook waar je het op de niet bedoelde manier interpreteerd,
Ik heb helaas niet genoeg woorden kennis zoals jou om mijzelf daarin duidelijk temaken.

Dat vindt ik erg jammer en ik kan mezelf daarbij ook niet duidelijk maken.

Ik ben het overigens verder met je eens dat wetgeving heel dubbel is en dat is ook een beetje wat ik al bedoelde.. maarjah thats life...

Verder voel ik me erg aangevallen en minachtend van jou kant op hoe je je reacties post,
En dat vindt ik erg teleurstellend want je bent verder een slimme kerel.

Ik ben hier op deze topic alleen om deze meneer tehelpen met mijn interpretatie van zijn verhaal, en niet om voor de gek gehouden teworden omdat jij net alles weer beter weet,
Ipv dat je een relevante post maakt over deze meneer zijn probleem.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Sinslord, sorry van mijn kant dat je mijn reactie als minachtend en aanvallend hebt ervaren.

Máár wanneer er, in mijn ogen/interpretatie, onjuiste informatie gegeven word wil ik dat graag aangeven en mijn kijk daar op geven. Dat door deze discussie de originele vraag van de topicstarter wat uit het oog verloren is gegaan geef ik je gelijk.

Daarom zal ik nu even mijn theorie en ervaring daarop werpen, want weten doe ik het niet.

Wat ik wel weet is dat het niets te maken heeft met het voormalig roken van tabak, want ik ken mensen die nooit gerookt hebben en wel last hebben van dat scherpe gevoel op de keel bij puur roken. Dus teer dat los komt kan het niet zijn.

Mijn eigen ervaring is dat hoe sterker (lees: meer werkzame stoffen) de wiet is, hoe harder dat gevoel op mijn keel is. Ook scheeld het aanzienlijk op welke manier er gerookt word (bong, waterpijp, joint, puurpijpje,chillum etc.)

Een dikke Amnesia laat mij nog goed proesten en hoesten wanneer ik dit puur rook, in tegen stelling tot wat buitenwiet.
Maar dit verklaard nog niet hoe de TS aan dit verbrande gevoel in zijn keel komt.
Ik had dit zelf eigenlijk alleen even na het roken, maar wanneer het effect er was is de pijn/verbrandde gevoel in de keel ook weg.
Na redelijk wat puur gerookt te hebben heb ik eigenlijk nergens meer last van.

Enkele tips die ik kan geven:

- Wanneer je een puur joint rookt, neem dan kleinere hijsjes dan met een joint met tabak.
- Wanneer je het gevoel krijgt te moeten hoesten, probeer dit te negeren om zo je keel (op langere termijn) te besparen.
- Er zijn ook tabaksvervangers, zodoende kun je toch het pure effect verkrijgen, geen nicotine binnenkrijgen en het is toch iets minder scherp.

sinslord

Belezen gebruiker
Ik heb geen onjuiste informatie gegeven

Want van tabak roken gaat gewoon je bloedvaten dicht(en cannabis open) en je hart harder pompen zoals je zelf ook zegt dat bij cannabis gebeurd dus tegelijk erken je mij verhaal al want gebruik je gezond verstand he, je hart moet hard pompen voor al die tabak dus nicotine de alkoid en koolmonoxide en nog de rest van de honderderen chemische stoffen maar op en als je dat dus combineerd met cannabis is dus dubbel op is gezond-verstand dubbel zo zwaar en daarom wordt combinatie tegenwoordig ook vaak gezien als harddrug.

alleen hier ging je niet duidelijk op in je verhaal was teveel wellis nietis en dat kinderachtig gedoe en dan heel lacherig en mijn conclusies flappe is niet correct.

bv deze qoute van je,
Dus tabak staat in de opium wet beschreven als hardrug?
Zou ik dan jouw aangepast versie mogen zien van dit: http://wetten.overheid.nl/BWBR0001941/g ... 16-10-2011?
-waar zieje staan dat ik het over opium wet heb?
Dat bedoel ik dus je pakt mij verkeerd op en meteen veroordeeld dat ietz zo bedoeld wordt, en ik maar denken dat ik de autist ben.

Ik heb it hier over mijn ervaring en als een vriend van jou de zelfde klacht heeft zonder roken dan kan dat toch? dan hoef je toch geen betweter verhaal te posten?

Kan toch ook makkelijk posten dat een vriend van je ook die klacht heeft zonder gerookt tehebben?

Verder heb ik het niet over politiek gezien gehad alleen bij de tilburg voorbeeld.

Vindt it erg jammer dat je hier kwam om je eigen self-esteem teboosten door mij af tekraken en niet op deze topic reageert zoals hoe het bedoeld was en ik probeerde maar door jou helaas faalde.

Plus je begreep mijn punt duidelijk niet en ipv fatsoenlijk helderheid tevragen over mijn punt kwam je meteen met regels en links wat totaal niets met mijn punt temaken had dus 2 verhalen door elkaar lekker.

Op deze manier is het even voor mij afgelopen op deze forum, als het zo kinderachtig gaat dan heb ik er ook geen zin in want voor mij is dit it moeite verder niet waard.

Owja dan ook maar een tip van mij he dan ben ik ook even de wiseguy, kijk deze documentaire over cannabis/tabak en medische wetgeving Best intressant.http://www.youtube.com/watch?v=8Md2WNqqxTQ

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat is er verkeerd aan een mening uiten en/of discussieren sinslord? Daar dient dit forum toch voor?

@peptalk wat bedoel je presies met tabaksvervangers? over welke middelen gaat dit dan? en zijn deze onschadelijk?

OT Wanneer ik puur rook doet dit helemaal weinig tot niets in me keel ( soms is het of ik gewoon lucht inadem ), alleen wanneer ik er tabak bijgooi kan dit meer gaan prikken.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nogmaals mijn excuses Sinslord, het was niet mijn bedoeling om als betweter over te komen.
Maar nogmaals, ik vind dat eerlijke en duidelijke informatie belangrijk is.
mandragora zei:
Wat is er verkeerd aan een mening uiten en/of discussieren sinslord? Daar dient dit forum toch voor?

@peptalk wat bedoel je presies met tabaksvervangers? over welke middelen gaat dit dan? en zijn deze onschadelijk?

OT Wanneer ik puur rook doet dit helemaal weinig tot niets in me keel ( soms is het of ik gewoon lucht inadem ), alleen wanneer ik er tabak bijgooi kan dit meer gaan prikken.

Vind ik ook...Hoewel 2 mensen die elkaar niet begrijpen of niet op een hoogte zitten altijd verkeerd is.

Tabaksvervangers zijn kruiden die je in je jointje kunt gebruiken in plaats van tabak.
Zo hoef je niet puur te draaien als je dit niet wilt of kunt.
Een bekent voorbeeld is Greengo.
Over de schadelijkheid van deze middelen is naar mijn weten nog erg weinig bekend.
Wat wel bekend is dat bij elke stof die verbrand word carcinogenen vrijkomen.
Onschadelijk is het dus niet, maar het bevat in ieder geval geen nicotine (wat is dat toch een vies en gevaarlijk goedje!).

Dat de ervaringen van mensen die puur roken zo erg uiteen lopen zeg...
De een (ik gok de meeste) ervaren juist een bepaalde scherpte, erger dan bij tabak.
En andere ervaren het juist als zachter en lichter voor de keel..

Ben je zelf een (ex)roker? Of ben je juist begonnen met puur roken?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
soms gooi ik er wel wat tabak doorheen, occasioneel rook ik wel eens een shaggie. pure wiet rook ik meestal uit me bong of puurpijpje.
een jointje rollen met puur wiet vind ik verspilling van de wiet.

ik ken er ook sommigen die het puur roken scherper vinden al gaat dit voor mij niet op.

die tabaksvervangers ga ik beslist eens proberen, een handig alternatief lijkt me.

grts

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
*Vind ik ook...Hoewel 2 mensen die elkaar niet begrijpen of niet op een hoogte zitten altijd verkeerd is.*

is niet verkeerd hoor vind ik, die mensen kunnen soms juist van elkaar leren.

Bovenaan