• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Radeloos- na 2 weken nog niet slapen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
12 dagen na het gebruik van xtc ben ik er nog steeds niet bovenop. Ik ben heeeeel stom bezig geweest (combinatie van benzos en xtc) en dat terwijl ik nog een coke kater had. Ik zal ook noooit meer gebruiken. Sinds een week heb ik mega stemmingswisselingen tegen bijna zelfmoordgedachten aan, tot momenten dat ik me weer normaal voel. en het lijkt wel alsof mijn slaapcentrum kapot is ( kan dat ?).
Ik kan dus totaal niet slapen, behalve als ik mezelf soort van in coma breng met slaapmiddelen en een joint. Dat laatste ga ik niet meer gebruiken, ik heb nu zwaardere slaappillen gekregen van mijn huisarts (temazapam), daar maar eens mee proberen.
Help wat nu en gaat dit nog over? Kan ik ook nog slapen? Ik ben doodmoe, al dagen en moet ook gapen, maar iets van slaap is er niet :((( melatonine helpt niet. Ik heb nu een doorverwijzing gehad voor een psychiater, maar daar kan ik niet direct terecht. Slik al vitamines, visolie, 5htp etc, maar mijn hoofd lijkt wel kapot.

Bobsacamano

Badass junkie
Wow heftig man je zal wel flink in de stress zitten? Wat zei je huisarts dan over de oorzaak heb je hem wel vertelt over je xtc gebruik?

Haarlemmermeer zei:
12 dagen na het gebruik van xtc ben ik er nog steeds niet bovenop. Ik ben heeeeel stom bezig geweest (combinatie van benzos en xtc) en dat terwijl ik nog een coke kater had. Ik zal ook noooit meer gebruiken. Sinds een week heb ik mega stemmingswisselingen tegen bijna zelfmoordgedachten aan, tot momenten dat ik me weer normaal voel. en het lijkt wel alsof mijn slaapcentrum kapot is ( kan dat ?).
Ik kan dus totaal niet slapen, behalve als ik mezelf soort van in coma breng met slaapmiddelen en een joint. Dat laatste ga ik niet meer gebruiken, ik heb nu zwaardere slaappillen gekregen van mijn huisarts (temazapam), daar maar eens mee proberen.
Help wat nu en gaat dit nog over? Kan ik ook nog slapen? Ik ben doodmoe, al dagen en moet ook gapen, maar iets van slaap is er niet :((( melatonine helpt niet. Ik heb nu een doorverwijzing gehad voor een psychiater, maar daar kan ik niet direct terecht. Slik al vitamines, visolie, 5htp etc, maar mijn hoofd lijkt wel kapot.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt niet heel normaal voor xtc eigenlijk wat jij beschrijft. Zijn je pillen getest? Heb zoiets nog nooit gehoord bij mdma gebruik.

Je hoofd of slaap centrum zal niet kapot zijn hoor, maar het heeft blijkbaar wel een flinke klap gehad. Zoals bobsacamano al zegt, speel open kaart met je arts over je gebruik. Dit kan wellicht ook weer helpen in de juiste behandeling.

Opzich wel fijn dat je nu benzo's hebt gekregen voor het slapen, maar pas op dat je daar vervolgens niet afhankelijk van wordt.

Veel sterkte in ieder geval!

🐺PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Benzos en Xtc samen? En hoeveel xtc heb je gedaan?

Wees er ook open over tegen je huisarts. Die zal je zeker verder kunnen helpen. Veel succes met je herstel !!

Mijn huisarts heb ik alles verteld, maar hij weet het ook niet echt :(
Hij denkt aan bipolair/angststoornis, maar dat heb ik nooit gehad.

Ik heb overigens maar een kwartje gebruikt (ben vrouw) daarvoor 7 wkn geen x gebruikt. Maar deed wel stom. in combi met een benzo en drank. voelde niets van de x maar kreeg later thuis wel een paniekaanval.
Eerlijkheid, ik had wel al last van beetje stemmingswisselingen voor ik aan de x ging, door coke gebruik (maar lang nief zo extreem als nu)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Psychedelibee zei:
Klinkt niet heel normaal voor xtc eigenlijk wat jij beschrijft. Zijn je pillen getest? Heb zoiets nog nooit gehoord bij mdma gebruik.
Kan ook gewoon bij MDMA voorkomen. Klinkt alsof je het als trauma hebt ervaren, dat kan ook onbewust (dus dat je gewoon en leuke avond had). Traumas kunnen depressie en slaapstoornis als gevolg hebben en ook stemmingswisselingen. Stop in ieder geval met de 5-HTP, als je hiermee verkeerd doseert maak je het alleen maar erger. Ga niet zelf medicatie verzinnen die het beter maakt want die kan het dus ook verergeren.

Zorg voor een vast slaappatroon, dus elke avond zelfde tijd erin en elke ochtend zelfde tijd eruit en zorg voor een slaap die lang genoeg is. Gebruik voorlopig helemaal niets meer, dus ook geen alcohol en neem alleen de voorgeschreven slaapmedicatie. Als je een beetje tot rust komt gaat het meestal vanzelf wel weer beter :) Uiteraard wel even bij de psychiater langs zodra ze plek voor je hebben.

Het gaat inmiddels al een stuk beter, het is nu wat meer gestabiliseerd.
5htp twijfel ik inderdaad nog over of ik dat blijf gebruiken.
Ik heb dat nu drie avonden geslikt en het lijkt of ik hierdoor beter slaap, en mijn stemming is verbeterd. Ook wordt 5htp overal aangeraden, kan het echt slecht zijn om dit te gebruiken?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat kan zeker. Alle 5-HTP die je inneemt zal uiteindelijk worden omgezet naar Serotonine, je lichaam kan er niets anders van maken. Dat betekent dus dat als je te veel 5-HTP hebt, je teveel serotonine aanmaakt. Je loopt dan kans op het serotoninesyndroom en dat is levensgevaarlijk.

Je kunt beter regelmatig L-Tryptofaan nemen. Dat is minder effectief dan 5-HTP maar de risico's zijn ook kleiner. L-Tryptofaan kan je lichaam ook omzetten in andere stoffen, zoals Melatonine. Je lichaam bepaald dan zelf hoeveel serotonine het aanmaakt.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
bagger313 zei:
Even een vraagje tussendoor,

Hoe kwam je op het idee een benzo te combineren met MDMA ( en hoe was het? )
Ik vraag me eigenlijk meer af hoe het nu met TS gaat.. Ernstig slaaptekort kan flink problemen opleveren. Wellicht kun jij even een eigen topicje starten met vragen over de combi?

Het gaat helaas 3 weken na gebruik nog ontzettend slecht.
Ondraaglijke "paniekaanvallen". (Dat is het waarschijnlijk volgens de psycholoog) stemmingen zo erg, dat ik bijna suicidaal wordt, het liefst mijn kop tegen de muur wil slaan omdat het niet uit te houden is. En dan ook wel momenten dat ik me weer 'normaal' voel en niet begrijp waar die aanvallen dan opeens vandaan kunnen komen.

Gebeld met arts van partydrugsspreekuur, op zijn advies 5htp gaan slikken. Mijn serotonine niveau zou nog te laag kunnen zijn. En ik moet "er maar overheen leven" dat gaat helaas niet omdat het te hevige gevoelens zijn.

Nadat ik mezelf bijna iets aan had gedaan, naar crisiscentrum gegaan. Gesproken met psycholoog en nu aan de benzo's en slaappillen om de dagen door te te komen.
Ik begrijp niet dat de klachten na 3 weken niet al wat minderen. Inmiddels radeloos en hoop echt dat dit geen blijvende situatie is.
Never ever meer drugs voor mij. Blijf er aub vanaf want het kan je leven kapot maken :( :(

Bobsacamano

Badass junkie
Mijn god wat naar om te horen. Ik hoop echt dat het toch snel beter met je gaat. Wel heel goed van je dat je professionele hulp bent gaan zoeken. Ik heb heel erg met je te doen je eerste post vond ik al aangrijpend maar dit vind ik heel erg.

Heel veel sterkte hopelijk kom je er uit. Misschien helpen de slaappillen wat en kun je langzaam weer een beetje rustiger worden. En zo straks op een natuurlijke manier weer verder.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Heftig hoor, goed dat je naar het crisiscentrum geweest bent. Zorg dat je het nummer in je telefoon houdt. Beter een beetje extra begeleiding dan per ongeluk toch een misstap maken. Het is geen blijvende situatie, het is een kwestie van controle krijgen en dat kan soms wat moeizaam gaan. Als het echt niet meer gaat, bellen!

Take care en houd ons op de hoogte! :(

Missyy23

Bewuste gebruiker
Klinkt misschien stom of overdreven, ( kan soms een aardige dramaqueen zijn :wink: )maar zou je jezelf niet even willen laten opnemen tot het weer wat beter gaat ? Ik ken je thuissituatie niet, maar hoe je je stemmingswisselingen beschrijft en dat je bijna suicidaal er van wordt lijkt het me niet goed om alleen te zijn, je eigen brein kan je aardig meer en meer in een depressie brengen en houden.
Sterkte iig :)

🐺PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Missyy23 zei:
Klinkt misschien stom of overdreven, ( kan soms een aardige dramaqueen zijn :wink: )maar zou je jezelf niet even willen laten opnemen tot het weer wat beter gaat ? Ik ken je thuissituatie niet, maar hoe je je stemmingswisselingen beschrijft en dat je bijna suicidaal er van wordt lijkt het me niet goed om alleen te zijn, je eigen brein kan je aardig meer en meer in een depressie brengen en houden.
Sterkte iig :)
Ja inderdaad als de symptomen echt niet overgaan zou dat nog niet zo slecht zijn. Je hebt er rust, structuur en hoeft je verder om niks zorgen te maken daar.

Opname doen ze niet, omdat ik eigenlijk geen doodswens heb. Ik ben normaal gewoon 'happy.
De stemmingen zijn nu wel wat draaglijker geworden door het gebruik van benzodines.

Blijft moeilijk. De artsen spreken elkaar tegen, de een zegt wel 5 htp gebruiken, de ander niet aan de 5htp. Ik gebruik het dus nog een paar dagen en dan stop ik ermee. (Ik lijk me beter te voelen met 5htp, maar of het op langere termijn goed is, weet ik niet)

Het lastig te zeggen wat er precies fout zit in mijn hoofd aangezien de klachten (stemmingswisselingen) begonnen met coke, en pas veel heftiger werden toen ik dus een week na dat coke gebruik wat xtc nam (wat heel weinig was, en 7 wkn na mijn laatste xtc gebruik) daarnaast heb ik ook nog een oud trauma.

Het is dus nu beetje dagen uitzitten, slapen met slaapmiddelen en hopen dat het snel beter wordt. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat ik t maanden volhoudt zo. Volgende week krijg ik een advies van t ziekenhuis, bij mentrum loop ik ook, zeggen ze paniek/angstaanvallen.

Bobsacamano

Badass junkie
Mag ik trouwens aan je vragen hoe oud je bent. Dit om iets meer perspectief te krijgen? Woon je nog thuis ook heb je een baan of school. Vind het echt verschrikkelijk voor je.

Haarlemmermeer zei:
Opname doen ze niet, omdat ik eigenlijk geen doodswens heb. Ik ben normaal gewoon 'happy.
De stemmingen zijn nu wel wat draaglijker geworden door het gebruik van benzodines.

Blijft moeilijk. De artsen spreken elkaar tegen, de een zegt wel 5 htp gebruiken, de ander niet aan de 5htp. Ik gebruik het dus nog een paar dagen en dan stop ik ermee. (Ik lijk me beter te voelen met 5htp, maar of het op langere termijn goed is, weet ik niet)

Het lastig te zeggen wat er precies fout zit in mijn hoofd aangezien de klachten (stemmingswisselingen) begonnen met coke, en pas veel heftiger werden toen ik dus een week na dat coke gebruik wat xtc nam (wat heel weinig was, en 7 wkn na mijn laatste xtc gebruik) daarnaast heb ik ook nog een oud trauma.

Het is dus nu beetje dagen uitzitten, slapen met slaapmiddelen en hopen dat het snel beter wordt. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat ik t maanden volhoudt zo. Volgende week krijg ik een advies van t ziekenhuis, bij mentrum loop ik ook, zeggen ze paniek/angstaanvallen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Haarlemmermeer zei:
Het vervelende is dat de opname pas komt als het écht nodig is, zolang je geen gevaar voor jezelf of andere bent mag je het zelf oplossen. Echter is een vertrouwde omgeving toch ook wel prettiger dan intern zitten.

Haarlemmermeer zei:
Tsja geestelijke klachten blijft gokken voor het grootste deel, er is te weinig over bekend om te zeggen wat nu de beste methode is.

Hopelijk kun je met de juiste middelen een beetje slapen! Er is niets wat je geestelijk zo goed kan helpen als goed uitrusten!

pasco

Newbie
Ik zou je willen aanraden om met een psycholoog in contact te komen die behandeld door middel van EMDR. Mijn vriendin heeft een soortgelijke reactie na coke gebruik gehad als jij. Zei had al een verleden met depressie dus dit hielp ook al niet mee.

Met de EMDR heeft zij terug kunnen gaan naar de desbetreffende avond, en de avond kunnen accepteren. Iets was op die avond gebeurd waar zij een soort trauma aan over had gehouden en wat dus resulteerde in paniekaanvallen slapeloosheid.

Na een aantal sessies is zij weer helemaal de oude! Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je snel weer je normale leven op kan pikken!

Sterkte!

Pasco

Hi Pasco, Dank je voor de tip.
Ik ga dit zeker ook bespreken. Zat hier ook al een beetje aan te denken, maar bij mij zijn de paniekaanvallen inmiddels al iets minder en is het meer een depressief gevoel waar ik mee zit. Ik denk niet dat EMD daarmee helpt, maar misschien combinatie?

pasco zei:
Ik zou je willen aanraden om met een psycholoog in contact te komen die behandeld door middel van EMDR. Mijn vriendin heeft een soortgelijke reactie na coke gebruik gehad als jij. Zei had al een verleden met depressie dus dit hielp ook al niet mee.

Met de EMDR heeft zij terug kunnen gaan naar de desbetreffende avond, en de avond kunnen accepteren. Iets was op die avond gebeurd waar zij een soort trauma aan over had gehouden en wat dus resulteerde in paniekaanvallen slapeloosheid.

Na een aantal sessies is zij weer helemaal de oude! Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je snel weer je normale leven op kan pikken!

Sterkte!

Pasco

Haarlemmermeer zei:

Het lijt mij dat je onderliggende latente psychische problematiek had die is getriggered door die eerste paniekaanval toen je MDMA op had. Ik zou je adviseren om vooral in behandeling te blijven bij de psychiater, die kan dat soort dingen een stuk beter beoordelen dan ik en heeft ook de behandel methodes.

DannyR

Newbie
Haarlemmermeer zei:

Heey,gaat t al iets beter ? heb exact hetzelfde .doe dit al 25 jaar xtc speed en benzos alcohol combi ,ging altijd wel ok tot 1 jaar geleden. Wist ook niet meer hoe in slaap te komen ,dood en doodmoe maar eenmaal plat op je kussen hooguit een paar sec wegdommelen en per direkt weer klaarwakker ook helemaal geen droombeelden om knettergek van te worden.na 3 maanden ineen gestort t lukt nu nog steeds niet t slapen. alleen wel met zolpidem de ene week,ander week ,oxazepam,dan weer zoplicon hoewel ik hier geen fan van ben de zoplicon .een goede combi is overigens zolpidem met oxa .Mirtazipine kan je proberen is een antidepresiva hielp bij mij maar 2 weken.maar wel naar dromenland.verder voelt dat bij mij ook zo alsof het kapot is,voeger ging ik ff liggen op de bank hoppa gelijk pitten maar dat is iederzo voorgeod verleden tijd :rolleyes: heb ook hartrimestoornis maar das logisch na 25 jaar knallen nu 11 maanden clean van alcohol ,speed en xtc voor eerst in 25 jaar :wave: hoop dathet bij jou eerder hersteld maar bij mij is na 11 mnd nog steedss hopeloos zodra ik ga liggen weer klaarwakker .om niet elke dag benzos en slaapmiddel in je systeem te hebben zal ik af en toe nachtje wakker moeten blijven want na 7mnd dagelijks die troep begin je dat ook zat te worden. Suc6 jonguh ! hoor graagals ie beter gaat en wat er heeft geholpen . mzzls! oja werkt temazepam een beetje btw ?

manus

Newbie
SmartieAndMe zei:
Haarlemmermeer zei:
Het vervelende is dat de opname pas komt als het écht nodig is, zolang je geen gevaar voor jezelf of andere bent mag je het zelf oplossen. Echter is een vertrouwde omgeving toch ook wel prettiger dan intern zitten.
!
Je kunt je ook vrijwillig laten opnemen hoor en het is helemaal niet noodzakelijk dat je een doodswens hebt.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Het kwartje MDMA zal vast niet geholpen hebben en wellicht de druppel die de emmer deed overlopen maar het is vast niet de oorzaak van je problemen.
Dat mensen niet kunnen slapen hoor je vaak ook wanneer mensen veel stress ervaren (PSS), plus regelmatig drugsgebruik helpt ook niet, je geeft aan dat je er alweer 7weken tussen had gelaten met de laatste keer MDMA (xtc) maar op de lange termijn is dit niet zo heel veel tussentijd, je geeft aan dat je toch ook wel eens sos gebruikt, benzos komen er nog voorbij. Je hersenen zullen wel aardig uit balans gebracht zijn.

Gelukkig lijk je zelf al door te hebben dat je beter een lange tijd niets meer naar binnen kan werken (met uitzondering van benzos i.v.m. extreme stemmingswisselingen, het is niet anders).

Mijn vriendin kon ook niet meer slapen voor lange tijd nadat haar broer spontaan een psychose had gekregen en EMDR heeft haar ook zeer effectief kunnen helpen (met haar slaapproblemen).

Veel sterkte en succes er mee, klinkt erg vervelend allemaal.

MacLeod

Admin
Forumleiding
Beheerder
Hoe is het inmiddels?
Dit is een topic van 4,5 jaar oud, TS is sinds 2015 niet meer op het forum geweest. Een reactie hoef je waarschijnlijk niet te verwachten. Het kan nuttig zijn om even naar de datum van een post te kijken, wanneer je wilt reageren.

Ik heb naar de datum gekeken. Juist vanwege de datum hoopte ik op een reactie. Dan weet ik wat mij te wachten staan. Ik heb dezelfde klote klachten namelijk... :(

Daar ben ik al geweest, al 2 keer. Die begrijpt de klacht niet. Temazepam gekregen om destijds eens een nachtje te slapen. Maar ben nu zelf klinische rapporten en onderzoeken aan het lezen. Enige remedie is tijd. Er is niemand of iets die me kan helpen. Is ook logisch, je kunt niet je zenuwen opereren :) mijn hersenen moeten zelf weer balans vinden. Het gaat ook steeds beter, alleen langzaaaaam...

Slaap hygiëne.
Dat doe ik ook. Alleen dat is echt het probleem niet. Ken je dat gevoel je eerste nacht xtc, dat wakker en alert zijn? Niet kunnen slapen omdat je xtc op hebt? Dat gevoel heb ik al drie maanden. Eerste 1,5 maand erger dan nu. Met geen mogelijkheid ben je in slaap te brengen. Ik ben hyperalert.

Ben ook achter de reden. Als je lichaam stress ervaart en xtc is een enorme stressveroorzaker, gaat je lichaam adrenaline produceren. Als je vaker gebruikt kun je de pech hebben dat je hormonen uit balans schieten en blijft je lichaam adrenaline produceren. Je lichaam gaat alle cofactoren (voedingsstoffen) in de productie van adrenaline leggen en geeft dat voorrang en er komt bijna niks beschikbaar voor dopamine, serotonine en dus melatonine. Enige remedie is tijd (6 tot 18 maanden) en flink fruit en eiwitten eten en eventueel supplementen 5htp en iig magnesium. Geen dokter kan je helpen. Ook landelijk meldpunt spreekuur partydrugs niet. Niemand kan je balans terugbrengen behalve je hersenen zelf...

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan