Radeloos- na 2 weken nog niet slapen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Ganggang💯

Badass junkie
Ik heb naar de datum gekeken. Juist vanwege de datum hoopte ik op een reactie. Dan weet ik wat mij te wachten staan. Ik heb dezelfde klote klachten namelijk... :(
Het is niet de bedoeling om oude topics te bumpen. Ten eerste is de informatie vaak verouderd en als de TS sindsdien niet meer online is geweest of niet meer gereageerd heeft is de kans nihil dat dat nog gaat gebeuren. Je kan veel beter zelf een topic openen en daar alle informatie in verzamelen en eventueel dingen uit dit topic quoten. Zou houden we het het forum een beetje overzichtelijk en word je ook sneller geholpen:)

Rivalrie

Badass junkie
Dat doe ik ook. Alleen dat is echt het probleem niet. Ken je dat gevoel je eerste nacht xtc, dat wakker en alert zijn? Niet kunnen slapen omdat je xtc op hebt? Dat gevoel heb ik al drie maanden. Eerste 1,5 maand erger dan nu. Met geen mogelijkheid ben je in slaap te brengen. Ik ben hyperalert.

Ben ook achter de reden. Als je lichaam stress ervaart en xtc is een enorme stressveroorzaker, gaat je lichaam adrenaline produceren. Als je vaker gebruikt kun je de pech hebben dat je hormonen uit balans schieten en blijft je lichaam adrenaline produceren. Je lichaam gaat alle cofactoren (voedingsstoffen) in de productie van adrenaline leggen en geeft dat voorrang en er komt bijna niks beschikbaar voor dopamine, serotonine en dus melatonine. Enige remedie is tijd (6 tot 18 maanden) en flink fruit en eiwitten eten en eventueel supplementen 5htp en iig magnesium. Geen dokter kan je helpen. Ook landelijk meldpunt spreekuur partydrugs niet. Niemand kan je balans terugbrengen behalve je hersenen zelf...
Klinkt een beetje alsof je in een burn-out zit.

Harmless

Belezen gebruiker
Als je vaker gebruikt kun je de pech hebben dat je hormonen uit balans schieten en blijft je lichaam adrenaline produceren.

Helder verhaal. Mag ik vragen wat voor jou "vaker gebruikt" inhoudt? Is dat heel frequent of heb je gewoon echt hele dikke pech?

Jippiekajeej

Experimenterende gebruiker
Ik ben de 2 a 3 maandengrens een beetje uit het oog verloren vorig jaar en ook de dosering. Eigen stomme schuld. Midlifecrisis achtige timing in m'n leven en zocht heil in festivals. Wel enorme gave festivals gehad dus en genoeg geknuffeld :)
Ik ging elke maand naar 1 festival en slikte 2 pillen per avond en 5 a 6 totaal op een weekendfestival. Dosering 200mg er pil. Ik voelde m'n hersenen ook protesteren op een gegeven moment. Toen ik 'netjes' 1 pil nam september was dat teveel geworden blijkbaar. Nja, flink tijd nemen om te herstellen en voor mij voorlopig niks, als ik nog neem ooit.

De burnout klacht voelde ik aankomen net na m'n 2 weken derealisatie en kleine depressie. Deze heb ik weten te vermijden door flink rust te nemen. Ik heb geluk dat ik eigen baas ben. Dat is nu volledig voorbij.

Laatst bewerkt:

Harmless

Belezen gebruiker
Pffff, wat een hoeveelheden zeg. Kan me voorstellen dat je lichaam daar een keertje klaar mee is. Hoop werkelijk voor je dat het snel (en vooral goed) kan herstellen. Zo te horen heb jij er in ieder geval van geleerd. Hopelijk bereik je dat met dit topic ook bij anderen indien ze niet bewust zijn van de gevaren van veelvuldig gebruik. Ook wat dat betreft dank voor het delen van je verhaal..

Rivalrie

Badass junkie
Ik ben de 2 a 3 maandengrens een beetje uit het oog verloren vorig jaar en ook de dosering. Eigen stomme schuld. Midlifecrisis achtige timing in m'n leven en zocht heil in festivals. Wel enorme gave festivals gehad dus en genoeg geknuffeld :)
Ik ging elke maand naar 1 festival en slikte wel 2 a 3 pillen per avond en 5 a 6 totaal op een weekendfestival. Dosering 200mg er pil. Ik voelde m'n hersenen ook protesteren op een gegeven moment. Toen ik 'netjes' 1 pil nam september was dat teveel geworden blijkbaar. Nja, flink tijd nemen om te herstellen en voor mij voorlopig niks, als ik nog neem ooit.

De burnout klacht voelde ik aankomen net na m'n 2 weken derealisatie en kleine depressie. Deze heb ik weten te vermijden door flink rust te nemen. Ik heb geluk dat ik eigen baas ben. Dat is nu volledig voorbij.
Ik zit in een burnout op dit moment en ik denk dat een beetje rust je niet geholpen heeft. Je klachten klinken best wel als dezelfde als die van mij. Voelen je hersenen verdoofd? Of alsof er watten in je hoofd zitten?

Jippiekajeej

Ja zo voelen mijn hersenen wel aan denk ik op sommige dagen. Met name in de avond af en toe. Heb ook dagen niks hoor. Het is geen pijn of hoofdpijn. Ook geen krimp of droog gevoel meer. Inderdaad beetje opgezwollen of verdoofd of zo ja

Rivalrie

Badass junkie
Ja zo voelen mijn hersenen wel aan denk ik op sommige dagen. Met name in de avond af en toe. Heb ook dagen niks hoor. Het is geen pijn of hoofdpijn. Ook geen krimp of droog gevoel meer. Inderdaad beetje opgezwollen of verdoofd of zo ja
Ja denk dat dan niet aan drugs ligt maar wellicht een laatste dus gegeven heeft. Voor mij klinkt dit als een burn-out. Via de huisarts kun je ondersteuning krijgen. Lijkt mij niet verkeerd :)

Rivalrie

Badass junkie
Ik slaap al sinds oktober amper..... nadeel van een burn-out 🤔. Gelukkig haal ik het overdag redelijk in.

DannyR

maar zoals gezegd flualpraloam is voor mij de vervanger van etizolam naar 3 jaar slikken doet het niks meer jammer vond het de beste benzo destijds.mMaar dit komt ardig in de buurt soms moet je even wisselen.

DannyR

"fatal insomnia"
fatal insomnia is de pest kan soms ook 3 dagen niet slapen maar ben niet iemand die het dagelijks gebruikt ivm ontwenningsverschijnselen dan maar wakker 3 daagjes wakker is geen probleem vind het zelfs wel grappig je gaat er van hallucineren en uiteindelijk ben je wel zo moe dat ik met 2 mirtapine genoeg heb.afwisseling liijkt mij belangrijk maar kan het mis hebben.

DannyR

Heey,gaat t al iets beter ? heb exact hetzelfde .doe dit al 25 jaar xtc speed en benzos alcohol combi ,ging altijd wel ok tot 1 jaar geleden. Wist ook niet meer hoe in slaap te komen ,dood en doodmoe maar eenmaal plat op je kussen hooguit een paar sec wegdommelen en per direkt weer klaarwakker ook helemaal geen droombeelden om knettergek van te worden.na 3 maanden ineen gestort t lukt nu nog steeds niet t slapen. alleen wel met zolpidem de ene week,ander week ,oxazepam,dan weer zoplicon hoewel ik hier geen fan van ben de zoplicon .een goede combi is overigens zolpidem met oxa .Mirtazipine kan je proberen is een antidepresiva hielp bij mij maar 2 weken.maar wel naar dromenland.verder voelt dat bij mij ook zo alsof het kapot is,voeger ging ik ff liggen op de bank hoppa gelijk pitten maar dat is iederzo voorgeod verleden tijd :rolleyes: heb ook hartrimestoornis maar das logisch na 25 jaar knallen nu 11 maanden clean van alcohol ,speed en xtc voor eerst in 25 jaar :wave: hoop dathet bij jou eerder hersteld maar bij mij is na 11 mnd nog steedss hopeloos zodra ik ga liggen weer klaarwakker .om niet elke dag benzos en slaapmiddel in je systeem te hebben zal ik af en toe nachtje wakker moeten blijven want na 7mnd dagelijks die troep begin je dat ook zat te worden. Suc6 jonguh ! hoor graagals ie beter gaat en wat er heeft geholpen . mzzls! oja werkt temazepam een beetje btw ?
Dit is inmiddels ook hersteld

Hagedisje

Belezen gebruiker
12 dagen na het gebruik van xtc ben ik er nog steeds niet bovenop. Ik ben heeeeel stom bezig geweest (combinatie van benzos en xtc) en dat terwijl ik nog een coke kater had. Ik zal ook noooit meer gebruiken. Sinds een week heb ik mega stemmingswisselingen tegen bijna zelfmoordgedachten aan, tot momenten dat ik me weer normaal voel. en het lijkt wel alsof mijn slaapcentrum kapot is ( kan dat ?).
Ik kan dus totaal niet slapen, behalve als ik mezelf soort van in coma breng met slaapmiddelen en een joint. Dat laatste ga ik niet meer gebruiken, ik heb nu zwaardere slaappillen gekregen van mijn huisarts (temazapam), daar maar eens mee proberen.
Help wat nu en gaat dit nog over? Kan ik ook nog slapen? Ik ben doodmoe, al dagen en moet ook gapen, maar iets van slaap is er niet :((( melatonine helpt niet. Ik heb nu een doorverwijzing gehad voor een psychiater, maar daar kan ik niet direct terecht. Slik al vitamines, visolie, 5htp etc, maar mijn hoofd lijkt wel kapot.
Is op zich niet gek hoor. Door je xtc gebruik is je serotonine verbruikt en serotonine is weer een voorloper van melatonine. Melatonine heb je nodig om te kunnen slapen. Komt waarschijnlijk vanzelf wel weer goed als deze stofjes weer aangevuld zijn. Sterkte

Jippiekajeej

Ja denk dat dan niet aan drugs ligt maar wellicht een laatste dus gegeven heeft. Voor mij klinkt dit als een burn-out. Via de huisarts kun je ondersteuning krijgen. Lijkt mij niet verkeerd :)
Hoi, inmiddels zijn we een jaar verder. Goed voor een update. Het gaat beter. Dit komt vooral omdat ik amitriptyline slik, voorgeschreven door een neuroloog. Mijn huisarts kon me niet helpen destijds want hij begreep het gewoon niet. Lijkt erg op mirtazapine wat ik hierboven voorbij zag komen. In lichte dosering werkt dit prikkeldrempend en daarmee slaap ik goed. Ik slaap inmiddels altijd en ook redelijk. Mijn wazige en pijnlijke gevoel in m'n hoofd zijn weg (al lang overigens). We gaan dus de goede kant op. Ik slaap ook altijd in zonder het medicijntje, alleen heb ik dan nog wat problemen met doorslapen en dat is kut. Ik word dan klaarwakker en val geen seconde meer in slaap. Dat voelt nog wat eng, omdat je gewoon voelt dat je hersenen niet werken... Amitriptyline zorgt ervoor dat cortisol met name in de nacht en vroege ochtend wat lager blijft. Dit duidt dus inderdaad op een mega verstoorde stress reactie van het lichaam waardoor ik hyperalert ben geworden overdag en in de nacht. Dit is dus een burnout inderdaad. Alleen is dan de vraag hoe erg je over de schreef bent gegaan. Ik denk ik heel erg. Ik kreeg het ook pas een tijdje na mijn laatste xtc gebruik toen ik terugkwam uit de sportschool na een krachttraining. Ik ben verschillende benamingen tegenkomen online maar de werking is ongeveer allemaal hetzelfde in het lichaam. Stress is een angstreactie en dus gaat alle productie zitten in energie en adrenaline/cortisol om te kunnen overleven. Daarom slaap je ook zo moeilijk, omdat je mega energie hebt en alert bent. Ik ben ook dikker geworden rondom m'n buik = stressvet. En ik merk dat mijn wonden wat traag genezen. Blijkbaar geeft het lichaam hier geen prioriteit aan omdat het nog bezig is met overleven. Dat is de kern van de verstoring die ik heb. Als cortisol hoog is, is je groeihormoon snachts laag omdat dit niet of nauwelijks wordt aangemaakt. Ik word dan ook sochtends nooit uitgerust wakker omdat ik die diepe slaap niet haal. Ik spreek anderen online die dit ook hebben en die geven aan dat het beter gaat na verloop van jaren. Met het medicijntje ben ik zo goed als de oude met minimale vervelende klachten maar zonder het medicijntje nog even te gaan...

Laatst bewerkt:

Rivalrie

Badass junkie
Hoi, inmiddels zijn we een jaar verder. Goed voor een update. Het gaat beter. Dit komt vooral omdat ik amitriptyline slik, voorgeschreven door een neuroloog. Mijn huisarts kon me niet helpen destijds want hij begreep het gewoon niet. Lijkt erg op mirtazapine wat ik hierboven voorbij zag komen. In lichte dosering werkt dit prikkeldrempend en daarmee slaap ik goed. Ik slaap inmiddels altijd en ook redelijk. Mijn wazige en pijnlijke gevoel in m'n hoofd zijn weg (al lang overigens). We gaan dus de goede kant op. Ik slaap ook altijd in zonder het medicijntje, alleen heb ik dan nog wat problemen met doorslapen en dat is kut. Ik word dan klaarwakker en val geen seconde meer in slaap. Dat voelt nog wat eng, omdat je gewoon voelt dat je hersenen niet werken... Amitriptyline zorgt ervoor dat cortisol met name in de nacht en vroege ochtend wat lager blijft. Dit duidt dus inderdaad op een mega verstoorde stress reactie van het lichaam waardoor ik hyperalert ben geworden overdag en in de nacht. Dit is dus een burnout inderdaad. Alleen is dan de vraag hoe erg je over de schreef bent gegaan. Ik denk ik heel erg. Ik kreeg het ook pas een tijdje na mijn laatste xtc gebruik toen ik terugkwam uit de sportschool na een krachttraining. Ik ben verschillende benamingen tegenkomen online maar de werking is ongeveer allemaal hetzelfde in het lichaam. Stress is een angstreactie en dus gaat alle productie zitten in energie en adrenaline/cortisol om te kunnen overleven. Daarom slaap je ook zo moeilijk, omdat je mega energie hebt en alert bent. Ik ben ook dikker geworden rondom m'n buik = stressvet. En ik merk dat mijn wonden wat traag genezen. Blijkbaar geeft het lichaam hier geen prioriteit aan omdat het nog bezig is met overleven. Dat is de kern van de verstoring die ik heb. Als cortisol hoog is, is je groeihormoon snachts laag omdat dit niet of nauwelijks wordt aangemaakt. Ik word dan ook sochtends nooit uitgerust wakker omdat ik die diepe slaap niet haal. Ik spreek anderen online die dit ook hebben en die geven aan dat het beter gaat na verloop van jaren. Met het medicijntje ben ik zo goed als de oude met minimale vervelende klachten maar zonder het medicijntje nog even te gaan...
Ja klopt allemaal denk ik. Ik wist niet dat er burn-out medicatie bestond trouwens. Zelf zit ik nu bijna een jaar thuis door mijn burn-out en kan wel zeggen dat ik zo goed als herstelt ben nu. Ik bleek ook nog ADHD te hebben... en mn concentratie vermogen lijkt door de burn-out wel permanent slechter te zijn.

Fijn dat het inmiddels beter gaat.

Jippiekajeej

De xtc speelt wel een rol bij me. Dat zeker. Ik heb iets in de war geschopt... Amitriptyline is een anti depressiva. Het is een serotonine heropname remmer. Alleen bij lage dosering werkt het prikkel dempend en dus wordt het oneigenlijk ingezet als slaapmiddel. Als je een piekeraar bent en daardoor niet slaapt, werkt dit top.

Dat het bij mij mede een stressreactie is voelde ik recent toen ik m'n bedrijf moest dichtdoen vanwege corona. Ik viel bijna meteen in oude pijntjes. De druk op m'n hoofd kwam terug, mede als de waas achter m'n ogen en de alertheid. Was heel snel boos en zo. Sliep wel, maar toch weer anders... Mijn plan de campagne voor de komende jaren is stressreductie dus. Geen alcohol en drugs of sigaretten meer. Ook niet meer fitnessen (kan ook niet meer ivm spiergenezing), nu ook geen voetbal door corona.

Rivalrie

Badass junkie
De xtc speelt wel een rol bij me. Dat zeker. Ik heb iets in de war geschopt... Amitriptyline is een anti depressiva. Het is een serotonine heropname remmer. Alleen bij lage dosering werkt het prikkel dempend en dus wordt het oneigenlijk ingezet als slaapmiddel. Als je een piekeraar bent en daardoor niet slaapt, werkt dit top.

Dat het bij mij mede een stressreactie is voelde ik recent toen ik m'n bedrijf moest dichtdoen vanwege corona. Ik viel bijna meteen in oude pijntjes. De druk op m'n hoofd kwam terug, mede als de waas achter m'n ogen en de alertheid. Was heel snel boos en zo. Sliep wel, maar toch weer anders... Mijn plan de campagne voor de komende jaren is stressreductie dus. Geen alcohol en drugs of sigaretten meer. Ook niet meer fitnessen (kan ook niet meer ivm spiergenezing), nu ook geen voetbal door corona.
Ik kreeg te horen dat ik vooral niet veel moest sporten maar gewoon wandelen.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan