Reason vraagje

shokora

Wijs gebruiker
Ik ben sinds korte tijd bezig met reason en ik moet zeggen dat het een erg vet programma is. Ik kan wel muziek maken met het drumrack en syntesizers + matrix sequencer. Het probleem is alleen, dat ik het niet kan 'opnemen'. Iedere keer als ik op record druk en ik zorg dat hij alleen bepaalde instrumenten gaat opnemen gaat het goed. Maar als ik dan alles waar aan zet en ik druk op 'play', gaan alle instrumenten gewoon door elkaar heen spelen =\

Iemand enig idee hoe je dit doet in versie 4.0?

shokora

Wijs gebruiker
Nee, dan zal het daar aan liggen denk ik :')

Als ik 'Copy Pattern To Track' doe, dan komen er wel MIDI noten in mijn balken te staan. Maar als dat stukje is afgelopen blijft het instrument gewoon doorspelen...

Solidius

Badass junkie
Maar weet je verder wel hoe je moet arrangeren? Als je een demotrack opent dan zie je allemaal balkjes met verschillende kleuren in de timeline staan. Een balkje representeert een instrument. Als je 'alles' doorelkaar hoort, dan heb je (waarschijnlijk) één vertikale rij met verschillende instrumenten. Als je ze afzonderlijk naar rechts schuift zul je zien dat er een progressie ontstaat. Zo bouw je een track op.

Bovenaan in de timeline staat een soort bladwijzer in de vorm van een pijltje naar links met de letter "R". Als je deze naar rechts schuift, dan zou je wanneer alle balkjes afgespeeld zijn niets anders dan stilte moeten horen, zonder dat de track daarbij stopt. Als je dat niet doet dan blijft je track oneindig 'loopen', maar daar was je denk ik zelf al achter gekomen XD

IgNor Beam

Experimenterende gebruiker
shokora zei:
Nee, dan zal het daar aan liggen denk ik :')

Als ik 'Copy Pattern To Track' doe, dan komen er wel MIDI noten in mijn balken te staan. Maar als dat stukje is afgelopen blijft het instrument gewoon doorspelen...

Klinkt alsof je een bijvoorbeeld drumpattern naar je track heb gecopieerd, maar erna vergeten bent de drumcomputer zelf een leeg pattern te geven....

bijvoorbeeld: in reddrum heb je A1 geprogrameerd, en deze naar je track gekopieerd, dan zal je tijdens het aflopen van de track 2x je A1 drum pattern horen.... als je alleen de track in dit geval wilt horen moet je wel je desbetreffende reddrum een lege pattern geven. ik hou hier standaard de A8 voor..

Het lijkt mij dat nu dus EN de track EN de drumcomputer tegelijk het zelfde afspelen. zodra de track leeg is, loopt echter de drumcomputer gewoon zijn pattern in loopvorm steeds door...

Misschien is dat het wel?

Groeten
IgNor

Bovenaan