Recept

Leowou

Newbie
Weet iemand hier of ik van Ketaset (Ketamine HCL) 100mg/ml injection een poedervorm van ketamine kan maken? Of moeten er nog vele meer stoffen bijkomen? Ik had gehoord dat je het gewoon op 100 graden moet laten koken zodat het naar poedervorm verwerkt wordt. Iemand informatie over het recept? :confused:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Heb precies hetzelfde gelezen , in een rvs pan (op laag vuur) uitkoken tot het poeder overblijft. Lees het Ketamine handboek anders eens door.

Intraveneuse en intramusculaire toediening vereisen een steriele ketaminefles en naald. Poeder voor nasaal gebruik kan je verkrijgen door de oplossing lichtjes te laten uitkoken. Om een orale dosis te nemen met poeder breng je het poeder in een kopje met 1 cm warm water en schudt je het zachtjes zodat het goed oplost. Vul het nadien met een zuur zoals sinaasappelsap

Aldus het Ketamine handboek

Leowou

Newbie
Ja, ik vroeg me af hoe ik nu poedervorm maak van Ketaset (Ketamine HCL) 100mg/ml injection..
Weet hier iemand hoe ik nasaal ketamine kan maken?
Stap per stap iemand? Dat zou nogal een geldbesparing zijn :grin:

ooscaar

Wijs gebruiker
Dit is geen grapje, op deze manier wordt de oplossing ten minste niet warmer dan 100 graden. Als op een gegeven moment anders het vocht uit de ketamine oplossing is verdampt, staat het vuur nog wel steeds aan. In verband met kwaliteitsverlies of het eventueel verdampen van de keta wil je de oplossing niet te veel verwarmen. Op deze manier komt de warmtebron niet boven de 100 graden uit omdat de warmtebron kokend water is en niet meer direct het vuur.

Fool

Badass junkie
Ik zou het iets lager laten en kijken hoe snel het verdampt, maar volgens mij kan ketamine ook wel 100 graden hebben. In principe gewoon doorgaan totdat het water in de middelste pot verdampt is.

En ja, echt op die manier. 'Gewoon' indampen werkt misschien ook wel, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen hoe goed ketamine bestand is tegen die hoge temperaturen. Met de Au bain-marie manier garandeer je dat je mengsel niet warmer wordt dan het kookpunt van het oplosmiddel (100 graden dus, met water).

Fool

Badass junkie
Yep, dat is in principe gewoon water met ketamine (en eventueel zouten), als je dit laat indampen houd je de ketamine (en eventueel zouten) over. Supersimpel. :)

Leowou

Newbie
Fool zei:
Yep, dat is in principe gewoon water met ketamine (en eventueel zouten), als je dit laat indampen houd je de ketamine (en eventueel zouten) over. Supersimpel. :)

Dus simpelweg 1pan op een andere pan zetten in de bovenste gewoon de 'KETASET' puur in gieten en dat op minder dan 100°C laten koken? Niets bijvoegen of iets? Na hoeveel minuten is het in poedervorm veranderd?
Moet ik ze eerst nog ergens leggen om wat af te koelen voor ik het in een grote gripzak doe?
En waar bewaar ik het best de ketamine?

ooscaar

Wijs gebruiker
Kraanwater in de onderste pan, keta is klaar als je ziet dat de vocht eruit is en afkoelen voordat je het in plastic doet is wel handig ja :wink:

Fool

Badass junkie
Inderdaad kraanwater is prima, het gaat er alleen maar om dat de maximale temperatuur niet te hoog wordt. Hoe lang het precies duurt durf ik niet te zeggen, het bovenste water moet gewoon verdampen. :wink:

Houd er wel rekening mee dat je waarschijnlijk de ketamine van de bodem van de pan moet schrapen, fancy potten met antiaanbaklaag vinden dat misschien niet zo leuk.

Afkoelen is inderdaad wel handig, zou het daarna gewoon in een afgesloten gripzakje ofzo bewaren. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Leowou zei:
Fool zei:
Na hoeveel minuten is het in poedervorm veranderd?
Als de ketaset helemaal verdampt is dan ben je klaar... Hoeveel minuten dat bij jou duurt kunnen wij niet zeggen want dan hangt van meerdere factoren af. Volgens mij denk je er veel te ingewikkeld over, want keta oplossing uitkoken betekent alleen maar dat je al het vocht van de oplossing laat verdampen en dan de keta overhoud. Meer is het echt niet. Je krijgt overigens geen keta in poedervorm, maar in kristalvorm.

Leowou

Newbie
Psychedelibee zei:
Leowou zei:
Fool zei:
Na hoeveel minuten is het in poedervorm veranderd?
Als de ketaset helemaal verdampt is dan ben je klaar... Hoeveel minuten dat bij jou duurt kunnen wij niet zeggen want dan hangt van meerdere factoren af. Volgens mij denk je er veel te ingewikkeld over, want keta oplossing uitkoken betekent alleen maar dat je al het vocht van de oplossing laat verdampen en dan de keta overhoud. Meer is het echt niet. Je krijgt overigens geen keta in poedervorm, maar in kristalvorm.

Ik had ook iets gelezen met katalar? Wat is dan het verschil tussen Katalar verdampen tot kristalvorm of ketaset verdampen tot kristalvorm?

MeejheM

Badass junkie
de mooiste kristallen krijg je als je bijvoorbeeld 10mg per ml pakt, en je die uitkookt op een pannetje van 16cm ofzo, die vul je voor driekwart, en daar zet je een bord bovenop. dan zet je je kooktoestel op de middenste stand, als je bord begint te rammelen zet je je kooktoestel op zn laagst, en gooi je er een ampul van 20ml in.

wacht ff tot alles op het midden van je bordje wit is, en gooi je er nog een ampul in. zorg dat je water niet te laag komt te staan, want dan gaat het sneller koken, en dat wil je niet. als je op die manier al je ampullen leegmikt krijg je hele mooie grote heldere kristallen.

als je haast hebt of zo, kun je beter geen ket gebruiken. :grin:

Bovenaan