Relatie over door verslaving

Vlindertje

Belezen gebruiker
Gefeliciteerd met je zoon 🥳🥳 heftige situatie en alleen jij weet denk ik wat je echt zou willen hiermee. Wat zeggen je gevoel en verstand? Luister naar ze
Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Ik heb het gevoel dat ik nog een kind in huis heb. Ik wil me focussen op de kleine en niet de hele tijd met hem bezig zijn

Vlindertje

Belezen gebruiker
Krijg je hiervoor nog steeds hulp? Ik denk dat dat wel heel goed voor jou is🙂 en de al-anon meetings?

Wat is dat toch met die blowers haha... Zo ken ik er nog 1 🙈.

't leven is natuurlijk ook heel zwaar en vermoeiend :tongueout:

Hij gaat gewoon constant over jouw grenzen heen... Ik denk dat dit een gebed zonder end is.... Al is hij nog zo leuk en lief. 🥺 Focus op je kindje. Die is vast nog veel leuker en liever 🥰
Ja ik heb nog steeds gesprekken voor mezelf. En ik ga soms nog naar een al anon meeting.

Vlindertje

Belezen gebruiker
Ik heb een paar weken geleden de relatie verbroken. Ik kan zo niet verder. Het vertrouwen is helemaal weg. Mijn ex kan het alleen niet accepteren, hij gaat steeds de discussie aan en wil mij ompraten om hem nog een kans te geven. Hij zegt ook dat hij heel weinig gebruikt en dat het allemaal wel mee valt maar dat word vanzelf weer meer. We proberen nu een regeling te treffen voor de kleine maar hij werkt alles tegen en geeft mij overal de schuld van. Hij zit heel erg in de slachtofferrol. Ook heeft hij me afgelopen week bedreigd. Ik zie nu een kant van hem die ik nog niet kende. Maar misschien gebruikt hij ook wel weer speed waardoor hij zo heftig reageert. Het is in ieder geval een erg verdrietige situatie 😪

Don Draper

Badass junkie
Wat ik me kan voorstellen, wat trouwens niet jouw schuld is(!), is dat doordat het uit is dat er een neerwaartse spiraal is ingezet bij hem waardoor die dit gedrag vertoont.

Misschien weet hij het allemaal niet meer en weet hij niet wat hij doet. Dat doet drugs. :(

Zeehond

Badass junkie
Ik heb een paar weken geleden de relatie verbroken. Ik kan zo niet verder. Het vertrouwen is helemaal weg.
Ik zie nu een kant van hem die ik nog niet kende.
Je hebt een moeilijke keuze gemaakt, heel veel respect hiervoor.
Focus op jezelf en je zoon.
Het zal ongetwijfeld een pittige fase voor je zijn, ook omdat je er alleen voor staat.
Het gaat je lukken, want je bent sterk ❤️

Vlindertje

Belezen gebruiker
Je hebt de enige juiste keuze gemaakt, dat is wel een hele moeilijke keuze. Ga niet mee in de pogingen tot drama van jouw ex. Blijf je grenzen aangeven en als dat niet helpt verbreek dan het contact. Doe aangifte als de bedreigingen blijven komen. Heel veel sterkte.
Ja hij kan het niet hebben dat mijn kleine nu mijn prioriteit heeft en hij niet meer op nr 1 staat bij mij. De afgelopen jaren was ik altijd alleen maar met hem en zijn problemen bezig. En ik heb hem altijd gesteund op de momenten dat hij wilde stoppen met gebruiken. Maar ik heb daar geen zin meer in. Ik ga mijn tijd en energie nu steken in de kleine en in mezelf.

De Zandman

DF-koning
Ja en nee
Maar heel eerlijk. Er zijn er zat die wel de strijd aangaan en clean blijven omdat ze zoveel van hun vrouw en kinderen houden. Ook die topics hier.
Dus wie er op nummer 1 staat, jij of de drugs.
Dat antwoord weet je zelf helaas al.

Ik wil niet tegen je schenen schoppen maar zo te zien is de relatie niet voorbij. Het is heel krachtig dat je gestopt bent met hem. Maar ik lees meer de boodschap dat je voor nu gestopt bent en hoopt dat hij daardoor nog meer voor jou kiest.

Heb je nu nog contact met hem? Hij zal dit ook zo ervaren als je nog contact hebt.

Maar als hij voor jou kiest, dan had hij al voor jou gekozen en niet voor de dope. Hij heeft de waarheid tegen je gezegd, hij wil niet stoppen.

Hij wil wel zeggen dat hij later gaat stoppen, dat droombeeld wat jij hebt, dat voed hij maar al te graag. Wat hij zegt zijn gewoon keiharde leugens, het is moeilijk maar gevoelsmatig weet je dit en zo zal ik er ook naar handelen.

Ik denk dat hij wel aanvoelt dat hij welkom is als hij nu alles overboord gooit en vol voor jou kiest. In tussentijd ontstaat er een giftige situatie. Waarbij jij al gewend bent aan deze ups en downs. En zo modderen jullie door. Alleen is er straks een baby in het spel.

Zeker met de hormonen kan je voor de bijl gaan en zo blijven er tijdelijke situaties ontstaan, waarbij hij volop geniet van zijn dope en met 1 been in jullie leven staat. Maar kijk wat dat doet met je.

Ik zou me niet alleen focussen op je kindje, daar ben ik van overtuigd.maar ik zou me meer focussen op hoe je het hoofdstuk met hem echt definitief afsluit.

Ik zou mezelf ook afvragen. Wil je hem terug als hij opnieuw afkickt? Hij kan zich ook bewijzen zonder relatie met jou en..ik noem maar wat..de draad met jou oppakken als de kleine uk 1 of 2 is. Als hij dan zijn geldzaken,verslaving en leven weer compleet op orde heeft kan het een ander verhaal zijn. Maar grote kans dat je dit hele plaatje dan ook anders bekijk.

Mijn advies. Leef in het nu. Maak beslissingen voor nu en de toekomst gebaseerd op wat er gebeurd is in het verleden en het heden. Geen beslissing(deur op een kier houden) gebaseerd op een droombeeld.

Veel sterkte, en kan je wel genieten van je zwangerschap nu

Ja hij kan het niet hebben dat........ Ik ga mijn tijd en energie nu steken in de kleine en in mezelf.
Opm
Dit is de enige juiste keuze die je in deze zaak kunt nemen!
Bij hem staan drugs op nr 1, en bij jou je kindje!
De smoes van " ik gebruik maar weinig" houdt geen stand.
Als jij erin trapt, wordt dat vanzelf meer....
Jou bedreigen? Nu leer je de mindere kanten van hem kennen.. absoluut onacceptabel!
Slachtofferrol? Heel erg bekend bij verslaving.....
Trap er niet in! Je hebt wel wat meer aan je hoofd dan te moeten leven met een verslaafde vader....
Houd je rug recht en je hoofd omhoog!
Alle sterkte toe gewenst!

Vlindertje

Belezen gebruiker
Opm
Dit is de enige juiste keuze die je in deze zaak kunt nemen!
Bij hem staan drugs op nr 1, en bij jou je kindje!
De smoes van " ik gebruik maar weinig" houdt geen stand.
Als jij erin trapt, wordt dat vanzelf meer....
Jou bedreigen? Nu leer je de mindere kanten van hem kennen.. absoluut onacceptabel!
Slachtofferrol? Heel erg bekend bij verslaving.....
Trap er niet in! Je hebt wel wat meer aan je hoofd dan te moeten leven met een verslaafde vader....
Houd je rug recht en je hoofd omhoog!
Alle sterkte toe gewenst!
Dank je wel!
Ik weet dat ik een goeie beslissing heb genomen maar nu zit ik in angst dat ik mijn kind aan hem moet meegeven. Hij mag hem nu 2x per week een paar uurtjes hebben maar meer durf ik hem echt niet toe te vertrouwen met zijn gebruik en zijn korte lontje en bedreigingen

Zeehond

Badass junkie
Hij mag hem nu 2x per week een paar uurtjes hebben maar meer durf ik hem echt niet toe te vertrouwen met zijn gebruik en zijn korte lontje en bedreigingen
Oké ik heb gelukkig geen ervaring hiermee.
Ik snap je angst. Hij slaat je, hij bedreigt je.
Je weet dan toch dat het bij hem absoluut geen veilige plek is voor je kind?

Ik hoop dat een ander lid je tips kan geven bij welke instantie je moet zijn.
Jouw kind moet voorlopig beschermd worden.
De veiligheid van je kind staat voorop.

De Zandman

DF-koning
Ik zou iig melding maken van deze zaak bij de politie. Of: aangifte doen van huiselijke geweldpleging. Zijn er getuigen van die ooit iets aan je gezien hebben? Zoals blauwe plekken en zo?
Maar doe hier iets mee, de politie, want Er dreigt domweg gevaar en huiselijke geweldpleging is niet niks, wie heeft bepaald dat hij zijn kind die uren bij zich mag hebben,?
Zo blijft er toch nog gevaarlijk contact met alle risico van dien...

Laatst bewerkt:

Vlindertje

Belezen gebruiker
Oké ik heb gelukkig geen ervaring hiermee.
Ik snap je angst. Hij slaat je, hij bedreigt je.
Je weet dan toch dat het bij hem absoluut geen veilige plek is voor je kind?

Ik hoop dat een ander lid je tips kan geven bij welke instantie je moet zijn.
Jouw kind moet voorlopig beschermd worden.
De veiligheid van je kind staat voorop.
Hij slaat me niet, maar hij bedreigt me wel en hij stalkt me ook. Vorige week ging hij ruzie maken toen hij de kleine kwam halen. We hadden afgesproken dat we dat niet zouden doen. Er is een melding gedaan bij veilig thuis. Als het goed is krijg ik vandaag de uitslag

Vlindertje

Belezen gebruiker
Ik zou iig melding maken van deze zaak bij de politie. Of: aangifte doen van huiselijke geweldpleging. Zijn er getuigen van die ooit iets aan je gezien hebben? Zoals blauwe plekken en zo?
Maar doe hier iets mee, de politie, want Er dreigt domweg gevaar en huiselijke geweldpleging is niet niks, wie heeft bepaald dat hij zijn kind die uren bij zich mag hebben,?
Zo blijft er toch nog gevaarlijk contact met alle risico van dien...
Hij gebruikt geen fysiek geweld maar wel emotioneel. Hij schreeuwt waar de kleine bij is en scheld mij uit. Hij dreigt met dingen en staakt mij. Ik heb de politie al een keer gemeld en heb melding gedaan daar. Vorige week ging hij weer tekeer tegen mij waar de kleine bij was. Daardoor is er een melding gedaan bij veilig thuis

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hij gebruikt geen fysiek geweld maar wel emotioneel. Hij schreeuwt waar de kleine bij is en scheld mij uit. Hij dreigt met dingen en staakt mij. Ik heb de politie al een keer gemeld en heb melding gedaan daar. Vorige week ging hij weer tekeer tegen mij waar de kleine bij was. Daardoor is er een melding gedaan bij veilig thuis
Kijk of je hier opnames van kunt maken. Verbaal geweld is ook geweld. Geen veilige situatie voor jou en voor je kleintje. Blijf ook melding maken bij de politie, en heel goed dat veilig thuis al is ingeschakeld!

Vlindertje

Belezen gebruiker
Kijk of je hier opnames van kunt maken. Verbaal geweld is ook geweld. Geen veilige situatie voor jou en voor je kleintje. Blijf ook melding maken bij de politie, en heel goed dat veilig thuis al is ingeschakeld!
Ik ga morgen naar de politie toe om te kijken of ik aangifte kan doen. Veilig thuis wil nog meer gesprekken voeren maar hebben nu niemand beschikbaar dus het kan wel een tijdje duren voordat daar een vervolg uit komt. In de tussentijd moet ik het zelf met ex regelen. Ik heb tegen hem gezegd dat hij de kleine 1x per week mag zien als er iemand bij is. Maar dat vind hij veel te weinig en hij eist van alles en nog wat. Heel erg vermoeiend allemaal...

Druktemaker

DF-koningin
Ooh gets wat een nare situatie en wat naar dat ondanks het signaal die je afgegeven hebt richting de politie er niets mee is gebeurd is tot op heden. Ik hoop dat het gauw beter gaat!

Vlindertje

Belezen gebruiker
de politie is verplicht(door de we) een aangifte op ye nemen of ze nu willen of niet
Ze hebben een melding gedaan. Een aangifte kon niet omdat hij zich nu redelijk gediend houd. Maar zodra hij weer vervelend gaat doen moet ik ze bellen en dan gaan ze gelijk actie ondernemen

Vlindertje

Belezen gebruiker
Gisteren is veilig thuis langs geweest. Ik heb ze mijn zorgen geuit. Ze gaan ook nog bij mijn ex langs. Volgende week hoor ik waarschijnlijk meer

_shikantaza

Badass junkie
Zit je nog veilig waar je zit? Zou je bij vrienden of familie kunnen bivakkeren totdat Veilig Thuis een update voor je heeft?

De Zandman

DF-koning
Ik snap niet dat de politie geen aangifte van de bedreiging wil opnemen. In wezen moeten ze dit, of ze nu willen of niet.
Als je deze aangifte wilt doorzetten, dan kun je ze dwingen via een artikel 12 procedure...ik vind zelf dat de situatie daar toe aanleiding geeft.
Maar dat moet de TS zelf bepalen.

Houd je ons op de hoogte, TS?

MR_CHIP

Badass junkie
Ik snap niet dat de politie geen aangifte van de bedreiging wil opnemen. In wezen moeten ze dit, of ze nu willen of niet.
Als je deze aangifte wilt doorzetten, dan kun je ze dwingen via een artikel 12 procedure...ik vind zelf dat de situatie daar toe aanleiding geeft.

vollledig met je eens naar dan moet je mentaal wel goed in je vel zitten/sterk in je schoenen staan

De Zandman

DF-koning
Als je dit wilt, maar zelf niet sterk genoeg in de schoenen staat, kan je hulp meenemen of zelfs een advocaat nemen...

De Zandman

DF-koning
Absoluut. Daar heb je gelijk in.
Maar deze situatie is toch wel ernstig te noemen en er moet iets gebeuren lijkt me zo.

MR_CHIP

Badass junkie
zeker eens

maar in zulk soort situatie doe je niet altijd het meest logische/beste voor jezelf

verder wens ik TS heel veel sterkte in deze moeilijke bullshit tijd

ikzelf heb het nodige meegemaakt, dit kan heel heel erg moeilijk zijn om doorheen te komen

Vlindertje

Belezen gebruiker

Ik wilde aangifte doen wegens stalking maar dat kon niet omdat hij zich nu redelijk gedeinsd houd. Aangifte wegens bedreiging kon niet omdat hij mij niet persoonlijk heeft bedreigd. Hij heeft alleen dreigementen gestuurd dat hij naar mijn huis toe zou komen. Hij heeft niet gedreigd mij iets aan te doen. Dus het is niet erg genoeg. Ja heel krom allemaal

Snelheid1234

Belezen gebruiker
Ik wilde aangifte doen wegens stalking maar dat kon niet omdat hij zich nu redelijk gedeinsd houd. Aangifte wegens bedreiging kon niet omdat hij mij niet persoonlijk heeft bedreigd. Hij heeft alleen dreigementen gestuurd dat hij naar mijn huis toe zou komen. Hij heeft niet gedreigd mij iets aan te doen. Dus het is niet erg genoeg. Ja heel krom allemaal
Erg vervelend allemaal. Hoop dat het snel beter wordt !

Randland

Experimenterende gebruiker
Dank je wel!
Ik weet dat ik een goeie beslissing heb genomen maar nu zit ik in angst dat ik mijn kind aan hem moet meegeven. Hij mag hem nu 2x per week een paar uurtjes hebben maar meer durf ik hem echt niet toe te vertrouwen met zijn gebruik en zijn korte lontje en bedreigingen
Heb je ex je zoontje eigenlijk wel erkent als zijn kind.

Zo nee, dan ben je niet verplicht je kind met de vader mee te geven. Daar heeft ie dan gewoon geen recht op....en kan je dus dat gewoon weigeren....... theoretisch gezien dus.

Zo ja, dan is er nog zoiets als alimentatie, dus is hij verplicht om financiële bijdragen te leveren voor de onkosten van jullie kind. Dus eigenlijk heeft ie dan helemaal geen geld voor dope 🙃..... ook puur theoretisch gezien dus.

Maar goed ik wens je veel sterkte en wijsheid toe in deze situatie. En hoop dat er snel een moment komt dat je er met een tevreden blik op terug kan kijken........... Dat deze situatie ver achter je ligt...

Vlindertje

Belezen gebruiker
Heb je ex je zoontje eigenlijk wel erkent als zijn kind.

Zo nee, dan ben je niet verplicht je kind met de vader mee te geven. Daar heeft ie dan gewoon geen recht op....en kan je dus dat gewoon weigeren....... theoretisch gezien dus.

Zo ja, dan is er nog zoiets als alimentatie, dus is hij verplicht om financiële bijdragen te leveren voor de onkosten van jullie kind. Dus eigenlijk heeft ie dan helemaal geen geld voor dope 🙃..... ook puur theoretisch gezien dus.

Maar goed ik wens je veel sterkte en wijsheid toe in deze situatie. En hoop dat er snel een moment komt dat je er met een tevreden blik op terug kan kijken........... Dat deze situatie ver achter je ligt...
Mijn ex heeft de kleine wel erkend maar heeft geen gezag. Ik hoef hem daarom nu ook niet mee te geven. Hij mag hem van mij wel zien 1x per week maar dan onder begeleiding van iemand die ik ken. Dit wil ik zo zolang veilig thuis de zaak onderzoekt. Mijn ex heeft geen geduld en wil de kleine vaker zien. Hij heeft nu een advocaat op mij afgestuurd. Die stelt een regeling voor die vanaf maandag al in moet gaan. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord. Ik ga nu zelf ook een advocaat inschakelen. Hij betaald helemaal niets voor de kleine terwijl hij nu geld genoeg heeft want hij heeft een erfenis gekregen. Jarenlang heeft hij op mijn zak geteerd omdat hij schulden had en nu heeft hij geld en houd het allemaal voor hemzelf.

Druktemaker

DF-koningin
Mijn ex heeft de kleine wel erkend maar heeft geen gezag. Ik hoef hem daarom nu ook niet mee te geven. Hij mag hem van mij wel zien 1x per week maar dan onder begeleiding van iemand die ik ken. Dit wil ik zo zolang veilig thuis de zaak onderzoekt. Mijn ex heeft geen geduld en wil de kleine vaker zien. Hij heeft nu een advocaat op mij afgestuurd. Die stelt een regeling voor die vanaf maandag al in moet gaan. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord. Ik ga nu zelf ook een advocaat inschakelen. Hij betaald helemaal niets voor de kleine terwijl hij nu geld genoeg heeft want hij heeft een erfenis gekregen. Jarenlang heeft hij op mijn zak geteerd omdat hij schulden had en nu heeft hij geld en houd het allemaal voor hemzelf.
Heel goed dat je naar het gehele plaatje kijkt. Zolang je, je acties kan onderbouwen en verantwoorden naar je kind(jezelf en dit geval veilig thuis) is het prima toch? Vooral als het om de veiligheid gaat.
Het geld moet geen reden zijn van wel/niet meegeven natuurlijk, maar snap wel dat je hier wat van vindt (en verwacht als hij betrokken wil zijn).

De Zandman

DF-koning
Het geld moet geen reden zijn van wel/niet meegeven natuurlijk, maar snap wel dat je hier wat van vindt (en verwacht als hij betrokken wil zijn).
Opm
Nee, puur en alleen het geld moet geen reden zijn om wel, of niet mee te geven.
Maar er is veel meer aan de hand in deze casus!
Veiligheid, en bedreigen onder andere....en dat weegt zwaar!
Voor wat wij weten is deze man zijn positie zeer dubieus en ik zou in dit geval precies zo handelen als de TS.

Maryse

Newbie
Hallo allemaal,

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier heb gepost. In de tussentijd is er veel gebeurd. Vorig jaar heb ik mijn relatie verbroken vanwege drugsgebruik. Toen heeft mijn ex hulp gezocht en is naar een kliniek in het buitenland gegaan. Daarna zijn we toch weer bij elkaar gekomen. Ik merkte een heel verschil bij hem, de negatieve gevolgen van het blowen zag ik niet meer. Hij zei ook dat hij zich zoveel beter voelde zonder gebruik en dat hij nooit meer terug wilde. Ook vertelde hij dat hij in de kliniek erachter was gekomen dat de reden van zijn gebruik door de ziekte van zijn moeder kwam en dat hij zich nu veel rustiger voelde omdat zijn moeder is overleden en hij die zorgen niet meer heeft. We hadden het heel fijn samen en spraken over samenwonen en een kindje. Misschien naief van mij maar ik dacht echt dat het klaar was. Helaas bleek anders. In januari kwam ik erachter dat ik zwanger ben, dat is heel snel gegaan. Een week later hadden we afgesproken en kwam hij doodleuk stoned aan bij mij. Dat was voor mij een enorme klap. Ik vroeg of hij vaker blowde en hij zei dat hij het af en toe deed. We hebben in de weken daarna een paar gesprekken gevoerd maar er kwam steeds uit dat hij geen nadelen ziet van het blowen en geen hulp meer wilde zoeken. Ik heb nu wederom de relatie verbroken maar ik ben er kapot van.

Dit wilde ik even kwijt. Gelieve geen reacties als dat het mijn eigen schuld is. Ik voel me al ontzettend stom dat ik erin getrapt ben
Natuurlijk ben jij niet stom! Je houdt van hem en hij had je vertrouwen weer gewonnen. En helaas vallen mensen ook weer terug, niet altijd en soms vaker. Dat kun je van tevoren niet weten. Ik herken je verhaal, heb iets soortgelijks meegemaakt.

Als iemand is gestopt, dan willen ze dat ook Echt. Maar door bepaalde factoren, craving, verleiding, geven veel verslaafden weer toe.

Ik heb dezelfde excuses gehoord: ik kan er wel vanaf blijven, wil het nooit meer.... tot Ach af en toe een jointje en dat ik niet miet zeuren. En inderdaad stoned aankomen. Ik heb mijn ex er toen ook uitgezet. Wat doet dat pijn, he.

Verslaving is heel complex, en zodra iemand weer begint met 1 joint, is het hek van de dam. Dan zijn al hun beloften ook meteen verdwenen, helaas werkt het chemisch in het brein zo.

Maar dar betekent niet dat jij stom bent of schuldig! Hij is hier verantwoordelijk voor zijn leven, de mooie relatie die hij kapot maakt met jou en zijn kind.

Blijkbaar kan hii die verantwoordelijkheid niet aan. Wat belangrijk is dat je kiest voor jezelf en je baby en je mag daarbij alles voelen om dit te verwerken en goede regelingen te treffen.

Wat verdrietig voor je. Ik wens je heel veel sterkte, je kan het. Je bent heel sterk.

Vlindertje

Belezen gebruiker
Natuurlijk ben jij niet stom! Je houdt van hem en hij had je vertrouwen weer gewonnen. En helaas vallen mensen ook weer terug, niet altijd en soms vaker. Dat kun je van tevoren niet weten. Ik herken je verhaal, heb iets soortgelijks meegemaakt.

Als iemand is gestopt, dan willen ze dat ook Echt. Maar door bepaalde factoren, craving, verleiding, geven veel verslaafden weer toe.

Ik heb dezelfde excuses gehoord: ik kan er wel vanaf blijven, wil het nooit meer.... tot Ach af en toe een jointje en dat ik niet miet zeuren. En inderdaad stoned aankomen. Ik heb mijn ex er toen ook uitgezet. Wat doet dat pijn, he.

Verslaving is heel complex, en zodra iemand weer begint met 1 joint, is het hek van de dam. Dan zijn al hun beloften ook meteen verdwenen, helaas werkt het chemisch in het brein zo.

Maar dar betekent niet dat jij stom bent of schuldig! Hij is hier verantwoordelijk voor zijn leven, de mooie relatie die hij kapot maakt met jou en zijn kind.

Blijkbaar kan hii die verantwoordelijkheid niet aan. Wat belangrijk is dat je kiest voor jezelf en je baby en je mag daarbij alles voelen om dit te verwerken en goede regelingen te treffen.

Wat verdrietig voor je. Ik wens je heel veel sterkte, je kan het. Je bent heel sterk.
Bedankt voor je lieve woorden! Ik heb het nog steeds erg zwaar, elke dag voel ik boosheid en verdriet door alles wat er is gebeurd. Ik had het zo graag anders gezien.

Mijn ex maakt mij overal zwart, ook bij Veilig Thuis. Volgens hem ben ik labiel en is het bij mij thuis een bende. Ook heeft hij mensen gevraagd om valse meldingen over mij te doen bij Veilig Thuis. Gelukkig is dat niet gelukt naar het doet wel veel pijn om te horen wat hij over mij zegt omdat het allemaal gelogen is.

Mijn ex ontkent ook dat hij verslaafd is en zegt dat hij alleen maar af en toe een jointje rookt en verder niet. Ik weet zeker dat er meer in het spel is maar kan dat moeilijk bewijzen.

Met de advocaat zijn we er niet uitgekomen wat betreft de omgang. We hebben nu hulpverlening en die gaan nu met ons met de omgang aan de slag. Dan kan mijn ex de kleine zien met een vrijwilliger erbij. Hopelijk geeft dat straks wat rust.

Bovenaan