Relatie?

t_rieske

Newbie
Hallo allemaal, Ik heb gelezen wat er allemaal geschreven is. Het is een beetje wellus/ niettus verhaal over hoe verstandig iemand met drugs om kan gaan. Mijn mening is; Drugs en verstandig ? Volgens mij is het nooit verstandig om drugs te gebruiken. Maar ik denk dat de drugs vaak niet het grootste probleem is, vaak is het gedrag die het met zich mee brengt. Het liegen en bedriegen. Als iemand eerlijjk is over zijn drugs gebruik dan kan je eerlijke en open gesprekken aangaan. In mijn geval (achter gekomen dat mijn man al meer als 5 jaar drugs verslaafd is) is echt het stiekeme en het liegen en bedriegen wat het leven ondragelijjk maakt. Mensen als je drugs gebruikt ben dan eerlijk, er zijn mensen in je directe omgeving die er voor je willen zijn, met of zonder drugs.

langeman

Bewuste gebruiker
Volgens mij moet je even verwijzen naar wat je gelezen hebt, want je post komt zo een beetje uit de lucht vallen.

Drientje

DF-koning
t_rieske zei:
Hallo allemaal, Ik heb gelezen wat er allemaal geschreven is. Het is een beetje wellus/ niettus verhaal over hoe verstandig iemand met drugs om kan gaan. Mijn mening is; Drugs en verstandig ? Volgens mij is het nooit verstandig om drugs te gebruiken. Maar ik denk dat de drugs vaak niet het grootste probleem is, vaak is het gedrag die het met zich mee brengt. Het liegen en bedriegen. Als iemand eerlijjk is over zijn drugs gebruik dan kan je eerlijke en open gesprekken aangaan. In mijn geval (achter gekomen dat mijn man al meer als 5 jaar drugs verslaafd is) is echt het stiekeme en het liegen en bedriegen wat het leven ondragelijjk maakt. Mensen als je drugs gebruikt ben dan eerlijk, er zijn mensen in je directe omgeving die er voor je willen zijn, met of zonder drugs.
Mooi dat iedereen drugs met liegen en bedriegen associeert. Het ligt toch aan de persoon, als ik met iemand over drugs praat en ik merk dat ik niet open eerlijk kan zijn omdat er meteen een stempel op me rust dan lieg ik. Praat ik met iemand anders die een open houding over drugs heeft dan vertel ik veel meer en zal ik ook eerlijk zijn over mijn gebruik.

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Ik kan alles over mijn drugsgebruik gewoon met mijn vriendin bespreken, waarom zou ik dan uberhaupt erover liegen in de relatie? Ik heb het nooit hoeven doen in de relatie en dat is ook niet wat ik zou doen. Ik vind het zelf juist belangrijk dat ik er eerlijk over kan zijn.

Andrew

Badass junkie

Tripper

Wijs gebruiker
Ik wil altijd een hoop vertellen aan vrienden en kennissen, maar wat Drien al zegt^, "dat gaat soms niet". Je kan ook moeilijk vertellen, "joh, ik ga van het weekend cactus eten", paddenstoelen gaat nog, daar hebben ze wel eens van gehoord. Ik ben ook niet verslaafd. Ik probeer al mijn verslavingen onder controle te hebben. Ik ben gestopt met roken, ik ben ooit gestopt met frisdrank(1,5l per dag), ik ben gestopt met drop(3 zakjes per week) en ik ben gestopt met koffie. Dat waren mijn verslavingen. Verder loop ik 3 keer in de week 6 tot 10km hard. Ik let op wat ik eet.

Maar soms... soms.. 1x in de maand, gaat het hek van de dam, dan ga ik naar de klote, uit mijn plaat. Dan gebruik ik MDMA, speed, alcohol, coke, LSD, hasj en wiet en nicotine. Zoals dit weekend. Daarna neem ik 2 dagen vrij, ik moet natuurlijk wel mijn weekend hebben. Ik heb een eigen bedrijf, dus dat maak ik zelf uit.

Maar ik begrijp goed dat er veel mensen rond lopen die dit niet onder de controle hebben, die hebben het allemaal maar een beetje nonchalant lopen opvatten, "uaahh coke.. dat ben ik de baas" en "Hero, dat wil ik nog wel eens proberen, ach je moet toch alles hebben geprobeerd, fuck it". En dat zijn de leugenaars, die zichzelf ontkennen.

Het lijkt me stug dat je niet wist dat je man stiekem drugs nam, of zat je met je kop in je kont?

Drugs betekend niet gelijk verslaving, coke wel, daar moet je voor uitkijken. Drugs is ook thee, koffie, suiker, medicijnen enz. Drugs kunnen ook goed zijn, bv Mescaline, DMT en paddo's. Drugs krijgt een slechte naam omdat er sukkels bestaan die denken dat zij coke of hero de baas zullen zijn.

Succes met je man. Dat je hem met een schop onder zijn reet de deur uit mag kicken, wat dat is de enigste oplossing.

W.F.L.

Badass junkie
Er zijn genoeg mensen die coke recreatief kunnen gebruiken. Niet dat ik daar zelf 1 van ben hoor, maar ze zijn er echt wel. Dat het stukken verslavender is dan speed, en speed verslavender dan MDMA wil ik niet ontkennen. Met genoeg wilskracht is denk ik alles wel recreatief te gebruiken, ook basecoke of heroine. Lijkt me een slecht idee om het te proberen en je moet ook wel slecht geinformeerd of er is toch wat mis als je dat doet, want het is duidelijk dat het heel moeilijk is en als je bereid bent dat risico te nemen.. Maar alsnog. En DMT kan net zo goed slecht zijn, als je er een intense kutervaring mee hebt. Niet dat ik dat gehad heb, just saying, niet alles zo zwart-wit bekijken man.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
t_rieske zei:
Volgens mij is het nooit verstandig om drugs te gebruiken.

Dat vind jij. Gewoon omdat jij een slechte ervaring hebt gehad en niet meer objectief kunt denken.

Ik kan wel verstandig omgaan met drugs, net zoals het grote deel van de mensen hier op het forum.

-tomz0r

Belezen gebruiker
Als een meisje wat ik echt enorm leuk vind vraagt of ik wil stoppen met drugs dan doe ik dat zonder ook maar een enkel probleem. Ben om die reden ook een half jaar gestopt met roken.

Sneaky achter de rug om doen vind ik sowieso vreselijk en zonder haar toestemming eigenwijs doen idem in deze situatie.

W.F.L.

Badass junkie
-tomz0r zei:
Als een meisje wat ik echt enorm leuk vind vraagt of ik wil stoppen met drugs dan doe ik dat zonder ook maar een enkel probleem. Ben om die reden ook een half jaar gestopt met roken.

Sneaky achter de rug om doen vind ik sowieso vreselijk en zonder haar toestemming eigenwijs doen idem in deze situatie.

+1

Bovenaan