Research variant Oxazepam

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Beste DFers,
Ik heb een vraagje. Ik zoek een research benzo die vergelijkbaar is met Oxazepam.
Ik kamp met ernstige slaapproblemen. Dit heb ik meestal een paar periodes per jaar. Eerder kreeg ik van een psychiater, zonder gezeik 1 a 2 keer per jaar 30 Oxazepam tabletjes van 10 mg voorgeschreven. Ik nam het dan 3 dagen achter elkaar. Daarna nog 3 keer om de nacht. Dit hielp mijn slaap weer te herstellen. Ik ben niet meer onder behandeling van een psychiater. De huisarts doet enorm moeilijk. Ik heb geen tijd en zin om op het spreekuur allemaal slachtoffer achtig gezeik te gaan zitten uitten om een paar tabletjes(of helemaal geen) te bemachtigen. Hopelijk kunnen jullie me de naam van een vergelijkbare research benzo geven. Ik heb me ingelezen in de gevaren van benzo's!

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Naar mijn weten is die er niet. Vrijwel alle huidige RC benzo's op de markt, die geschikt zijn voor slaap, zijn mega sterk en duren erg lang.
Ook schijnt oxazepam best vergeeflijk te zijn in het opbouwen van lichamelijke gewenning en er weer af te geraken. De huidige RC benzo's zijn dat niet.

Naar mijn weten is er niets op de markt dat vergelijkbaar is.

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Ik ben er zo een waarbij pammetjes weinig meer doen dan spierontspannen. Ik heb ook niet echt een doorslaapprobleem, maar een inslaapprobleem.

Het is al gebeurd dat ik het moest stellen met 7 uur slaap per week... Stephen King had enkele dingen vrij goed ingebeeld toen hij zijn boek schreef (tot het paranormale/helse/hemelse, whatever erbij kwam, ook al was zelfs dat heel origineel). Een simpele zolpidem (nog geen gelijkaardige hypnotica of Z inslaper geprobeerd) doet het voor mij, zolang men me niet wakker maakt na een uur.

recreatief benzo gebruik is voor mij geldverspilling... Ik wil gewoon goed kunnen slapen en niet zat wakker worden vanwege lange werking. Daar heb ik natuurlijk chance in... no meds.... soms 2-3 dagen wakker, meds met halfwaarde uurtje? Perfect... 'k lig 10-12 uur te slapen als ik m'n wekker niet zet.

Daarnaast heel gevaarlijk... het begint een "gemak" te worden. ipv te nemen aan de rand van je bed neem je ze op voorhand en wacht je tot je het begint te voelen en pas dan reageer je. Alleen is het net als speed je lichaam doet geloven dat het niet moe is, terwijl het al kapot is en je nog meer schade doet... je bent gewoon tolerant geworden aan het signaal, maar als je zou liggen met je ogen dicht val je zeker in slaap.

Benzo's als recreatie? Lijkt me nutteloos... maar ik lees dat er al gemaakt worden specifiek daarvoor zonder sederent effect... wie weet klets ik maar uit m'n nek. Ik spreek uit ervaring en als iemand hier iets nuttigs uit haalt, zoveel te beter. Kan iemand me verbeteren, graag! Ik leer graag bij en heb de waarheid zeker niet in pacht.

Erionics

Newbie
Ik heb zelf laatst een GBL/GHB detox achter de rug, dus ik ben ronduit een lul dat ik dit zeg. Maar GHB zou je oplossing kunnen zijn, als je de discipline hebt om er mee om te kunnen gaan. Halfwaardetijd van ongeveer 50 minuten. Ik geloof dat men als regel aanhoudt dat 5xhwt betekend dat het nog maar verwaarloosbaar in je lichaam aanwezig is. Dus met minimaal 6 uur slaap sta je dan gewoon weer volledig nuchter naast je bed als het moet. GHB werkt net zoals alcohol op een van de GABA receptoren. Het gevoel komt ook wel overeen met het rustgevende en warme gevoel dat alcohol kan geven, maar dan zonder de algehele vergiftiging die zuipen oplevert. GHB laat je zogezegd ook normaal slapen, aangezien een enkele dosis na 2 uur praktisch niet meer merkbaar is. Als je iets (0.5g) te veel neemt kan je wel een uurtje extra slaap gebruiken, aangezien je dan dat eerste uur meer KO bent als aan het slapen. Maar daar merk je na het ontbijt helemaal niks meer van. Ik hoop dat je begrijpt waarom GHB zo gruwelijk verslavend is, en dat je er niet aan gaat beginnen. Maar als je er wel mee om kan gaan, dan is dat misschien wel je oplossing.

Edit: Zodra je eenmaal afhankelijk bent van GHB kun je doorslapen wel vergeten btw. Of wekkers zetten om om de 2 uur bij te pakken, of na 3 uur slaap met een veelste hoge hartslag en bloeddruk, supergestresst wakker worden vanwege de Detox. Kutspul :P. Als je het weet te houden bij 2 a 3 keer in de week een goede dosis, in je pyjama, in bed, om te slapen. En je er verder vanaf kan blijven, is dat niet genoeg om gewenning op te bouwen schat ik zo in, en dan is dat iets wat je in principe jaren vol zou kunnen houden.

En ik geloof niet dat ik prijzen mag noemen, maar GHB is behoorlijk goedkoop. Even een (veelste duur) rekenvoorbeeld: 500 euro voor een liter bijvoorbeeld, is maar 0.50 euro per ML. Afhankelijk van de qualiteit en of je GHB of GBL, heb je maar 1 ML tot 4 ML per keer/dosis nodig. Een pakje peuken in de maand is verdomme duurder.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Een advies om ghb te gaan gebruiken om te kunnen slapen lijkt mij een slecht advies. Ik zou niet met ghb beginnen.
Ik lijd ook aan insomnia.
Ik heb dit helemaal laten uitzoeken, en krijg nu quetiapine met zolpidem voorgeschreven, hetgeen mij al jarenlang toch een aantal uren slaap brengt.
Mijn advies is:
Ga naar je huisarts met dit probleem. Laat deze insomnia uitzoeken door een slaap geneeskundige.
Begin niet aan de benzo's, ook niet op recept, maar laat je bijvoorbeeld quetiapine en zolpidem voorschrijven.

Bovenaan