retrospectie

sosanne

Newbie
Ik heb heel veel wisselende berichten op dit forum gelezen vwb drugsgebruik, sommige positief, sommige negatief. Waar ik heel erg naar benieuwd ben is jullie mening tov hard drugs, jaren later.

Hoewel het merendeel van de users (dubbelzinnig : ) op dit forum erg jong, zijn er ook een aantal personen die gedurende een langere periode hebben gebruikt. Ik zou graag van die personen willen weten hoe ze nu tegen hard drugs aankijken. Met wat je nu weet over de effecten/gevolgen van drugs, zou je dezelfde keuzes gemaakt hebben, of zou je tegen jezelf zeggen: “Begin er niet aan, het is het niet waard”?

Ik ben erg benieuwd naar:
- welke hard drugs je hebt gebruikt, dan wel nog steeds gebruikt;
- hoe lang je die drugs hebt gebruikt;
- hoe intensief je (hebt) gebruikt;
- of je achteraf gezien spijt hebt van je keuze om er aan te beginnen of niet;
- en natuurlijk ook waarom je er al dan geen spijt van hebt.

Let wel: voel je vrij om te reageren, maar ik ben geïnteresseerd in diegenen die genoeg ervaring hebben om zowel de positieve als de negatieve effecten en consequenties van hard druggebruik te kunnen overzien, ofwel de meer ervaren gebruikers.

thnx!

Ik heb twee jaar lang zo goed als ieder weekend XTC, SPEED, COKE, GHB, SPECIAL K en cannabis gebruikt... De feesjes die ik meegemaakt heb onder invloed waren memorabel... Ik heb echt prachtige momenten beleefd met men vrienden. Maar ik kan je ook zeggen dat er veel problemen bij kwamen kijken...
Regelmatig in aanvaring gekomen met de arm der wet, problemen thuis, op school enz... En toch bleef ik maar verder drugs consumeren... En opeens was ik het gewoon beu...
Niet door de problemen die erbij kwamen kijken, maar gewoon...
Het was allemaal niet meer hetzelfde als op het begin. Ik genoot niet meer van het wause xtc gevoel en de afkick de dag erna werd na een tijd zo erg dat ik er gewoon geen zin meer in had.
Nu rook ik enkel nog weed en bij het uitgaan alcohol...
Kvoel mij stukken beter nu!! Maar ik heb geen spijt van men vroegere drugsgebruik, ondanks al de problemen... Het was een fijne tijd en ik heb het gehad... Je leeft maar één keer hé :)

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Ik ben 30 en...

Lsd,xtc,cocaine,speed,2cb,dob

Lsd en cocaine zijn de enige 2 die ik nog afentoe gebruik.
De overige hebben een te zware bodyload wat niet op weegt tegen het gevoel van de drug zelf.

Lsd 17e tot heden
Cocaine 16e tot heden
Xtc 16e tot 21e
Speed 16e tot 18e
2cB en dob 16e tot 21e

LSD gem 1x soms 2x per maand

Cocaine heel verschillend maar nooit meer dan eens in de 2 weken
nu zelf maanden

Xtc in die periode ieder weekend
Speed in die periode sporadisch
2cB en dob in die periode sporadisch

Geen spijt

- en natuurlijk ook waarom je er al dan geen spijt van hebt.
Hek niet..

buzzy

Badass junkie
Ik ben 19 en...

XTC, Speed, LSD, DXM, Cocaïne,

XTC en Speed zijn de enige 2 die ik nog afentoe gebruik.

Lsd 3 keer
Cocaine 2 keer
Xtc 15e tot heden
Speed 14e tot heden
DXM 4 keer

Speed soms dagelijks

Cocaine heel weinig

Xtc ieder weekend (nu wel wat minder)

Geen spijt