rijden?

Samson

Newbie
Heb eens rondgezocht,maar niet direct een antwoord gevonden.

Mijn vraag: als ik deze avond 1 XTC pil neem (één met gemiddelde waarde),kan ik dan morgen na mijn roes te hebben uitgeslapen,gewoon met de auto rijden? Of hoeveel uur moet ertussen zitten?

Shana_P

Belezen gebruiker
Moet normaal geen probleem zijn...
Toch zou ik het afraden, stel je voor dat je bij een toevallige controle nog positief bent.
Of nog erger je hebt een accident en achteraf checken ze je bloed, leg het dan maar uit.
Maar goed, misschien is deze kans wel te verwaarlozen.
You decide!

crysis

Bewuste gebruiker
Samson zei:

Mijn vraag: als ik deze avond 1 XTC pil neem (één met gemiddelde waarde),kan ik dan morgen na mijn roes te hebben uitgeslapen,gewoon met de auto rijden? Of hoeveel uur moet ertussen zitten?

ook al slaap je niet.. als het uitgewerkt is kun je wel weer rijden (mijn ervaring).. tenzij je een trip van amsterdam na maastricht maakt tijdens de spits natuurlijjk

citrobacter

Experimenterende gebruiker
Samson zei:

Ik heb zelfs al prima kunnen rijden toen het nog aant uitwerken was... en dan bedoel ik ook echt deftig rijden, niet harder als het moet, géén aanstellerij achter het stuur, want daar ben ik absoluut op tegen.

pumbum

Newbie
citrobacter zei:
Samson zei:

Ik heb zelfs al prima kunnen rijden toen het nog aant uitwerken was... en dan bedoel ik ook echt deftig rijden, niet harder als het moet, géén aanstellerij achter het stuur, want daar ben ik absoluut op tegen.

dat heb ik dus absoluut niet, in december 2007 had ik 1x gebruikt en moest daarna gaan fietsen,, ik kwam een bergje af en iemand riep op me dat er een auto aan kwam (ik moest naar links de grote weg op, en die auto kwam van links), doordat ik helemaal in die roes zat van de xtc reageerde ik veel langzamer dan normaal en voor ik het wist lag ik in het ziekenhuis..

J0rrit

Badass junkie
na 1 pil kun je zelfs gewoon terwijl die nog werkt wel rijden hoor, of het moet een 250-er zijn ofzo :wave:

Spor

Wijs gebruiker
Moet kunnen.

In mijn geval zouden ze altijd wel iets vinden als ik een ongeluk zou veroorzaken en mn bloed testen. Meeste stoffen zijn niet binnen 24 uur uit je bloed.

J0rrit

Badass junkie
Varry zei:
^DUH! ik kan na 12 bier ook nog rijden hoor :openmouth: Of het moesten pilsjes zijn met 80% alcohol. Dat dan weer wel.

:rolleyes: :rolleyes:
\

Nja goed ik ben zelf pas wappie na 3-4 pillen ofzo, van eentje ben ik ng compleet nuchter!

Drientje

DF-koning
*snuift dikke lijn en stapt in de auto...*

Haha, nee hoor, ik hou wel van sarcasme alleen als het er vanaf druipt en dat was bij jou niet het geval waardoor ik me aangevallen voelde en me verdedigde.

Had het er gister nog over met een vriend, hij reed heen in de auto en ik terug. Hij maakte een groot compliment over mijn rijstijl(supere relaxed en toch geconcentreerd)en we kregen het over rijden onder invloed. Hij zou bijv. wel kunnen rijden met drugs op(ligt ook aan de drugs natuurlijk) maar na een biertje laat hij de auto echt staan.

Xtc is een opwekker
Speed is een opwekker
Coke is een opwekker

Maar

Alcohol verdoofd en je hele bewegingsapparaat verstaat de signalen vanuit je hersenen niet meer. Met als gevolg een verdrievoudigde kans op ongelukken...

Ik denk dat je heel goed auto kan rijden zolang je in je hoofd houdt dat je gebruikt hebt, en ga niet overmoedig zitten wezen en denken dat je achternaam veranderd is in Shumacher. Je kan rijden zolang je jezelf daartoe in staat acht, (ik heb echt vaak genoeg gezegd dat ik niet kon rijden en bleef overnachten) dus ik denk dat de verantwoordlijkheid helemaal bij jezelf ligt.

X

Aap

Experimenterende gebruiker
Het hangt gewoon af van je gevoel en het vertrouwen in jezelf. Als het ergste geweest is ( na 2-3 uur ) durf ik best te rijden en weet ik van mezelf dat ik het kan, zolang je niet met je ogen wegdraait of al te veel wordt afgeleid door personen in je auto kan het best.
Je voetl meestal zelf wel aan of je kan rijden of niet.

evil_kermit

Bewuste gebruiker
ik ging vroeger vaak met de auto rijden met 2 of 3 pillen op (ik deed soms 500-600km op een nacht).ik werd er gewoon rustig door,moest soms even stoppen op een parking omdat men ogen wegdraaide maar duurde nooit langer als 15min.

Bovenaan