Risico beperken xtc

naturelover

Experimenterende gebruiker
Hey,

Ik ben zoals meerdere mensen op dit forum een grote fan van xtc :grin: vanavond, op 30 maart, zal ik na een tussenperiode van 3 maanden weer een avond uit mijn dak gaan op een techno feestje in amsterdam waarvan ik de naam niet zal noemen :sunglasses:

Ik ben wel enigszins bezorgd over de schadelijkheid van mijn xtc-gebruik op mijn lichaam. Naar aanleiding van véél informatie verzamelen, op dit forum en vele andere sites, heb ik voor mezelf een "voorkom-schade-door-xtc" schema gemaakt :smoke: . Doel is dus lichamelijke schade door weinig eten en de mdma te beperken. Ik zou graag van jullie horen wat jullie ervan vinden :grin:

Trouwens, de piracetam (en choline) gebruik ik als test, om te zien of preloaden een effect heeft op het xtc-effect.

Elke dag van de week vóór xtc: piracetam+choline (5 gr + 1.5 gr), verdeeld over 2 keer op een dag

1 dag van tevoren: Vitamine C (1000 mg), Multivitaminen centrum (1 pil), Omega 3 (500 mg), Alfa liponzuur r+ (100 mg), piracetam+choline (5 gr + 1.5 gr)

Dag zelf: Vitamine C (1000 mg), piracetam+choline (5 gr + 1.5 gr)

Dag zelf, voor inname: Alfa liponzuur r+ (300 mg), Vitamine C (1000 mg), Multivitaminen centrum (1 pil), Omega 3 (500 mg), Magnesium (150 mg), grapefruitsap (250 ml)

Day after, voor slapengaan: Alfa liponzuur r+ (100 mg), vitamine C (1000 mg), multivitaminen centrum (1 pil), omega 3 (500 mg), grapefruitsap (250 ml), piracetam+choline (2,5 gram + 750 mg), melatonine (3 mg)

Day after, na wakker worden, verdeeld over hele dag: Vitamine C (1000 mg), multivitaminen centrum (1 pil), omega 3 (500 mg), piracetam+choline (2.5 gram + 750 mg), l-tryptofaan (400 mg, 's avonds inname)

2 dagen erna: Vitamine C (2000 mg), multivitaminen centrum (1 pil), omega 3 (2 pillen), piracetam+choline (5 gr + 1.5 gr), l-tryptofaan (400 mg).

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Overigens is mijn xtc-pillen gedrag voor de avond zelf als volgt: +- 150 mg (ik weeg 85 kg dus dit is mijn gewicht x 1.75), 1,5 uur na inslag bijnemen 50 mg, 1.5 uur na inname bijnemen 50 mg.

De supplementen zijn, behalve de l-tryptofaan en alfa liponzuur r+ (internetz), gekocht bij het kruitvat.

Graag hoor ik van jullie wat je ervan vindt :) Tips, vragen of andere opmerkingen zijn zeer welkom!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik mis hier vooral het gewoon gezond eten in de dagen ervoor en erna. Veel vers fruit en groente en goed slapen.. Dat doe ik tenminste als ik eens een feestje heb! :wink:
Verder heb ik eerlijk gezegd geen verstand van vitamines en supllementen...

naturelover

Dunnetjess33 zei:
Ik mis hier vooral het gewoon gezond eten in de dagen ervoor en erna. Veel vers fruit en groente en goed slapen.. Dat doe ik tenminste als ik eens een feestje heb! :wink:
Verder heb ik eerlijk gezegd geen verstand van vitamines en supllementen...

Gezond eten en regelmatig sporten doe ik sowieso, maar ik had het er inderdaad niet bij gezet. Het probleem is dat ik na xtc-gebruiken bijna niks door mijn keel krijg terwijl mijn lichaam het dan juist dubbel zo hard nodig heb.
Aankomende week ga ook ook extra fanatiek sporten en zo snel mogelijk weer genoeg eten :grin:

Ik ben wel heel benieuwd hoe ervaren supplementen gebruikers over mijn schema'tje denken.

Nog een paar uurtjes!! :rock:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik eet meestal veel vers fruit of Brinta hahahaha. Dat hapt makkelijk weg.. Succes en ik hoop dat het je helpt jou schema! En veel plezier natuurlijk! :grin:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Wow wat gebruik jij veel zeg. Ik gebruik alleen vitaminepillen compleet sowieso week ervoor en erna maar meestal ook gewoon eh als ik niet aan de drugs zit zeg maar (tenzij ik t vergeet). En verder zorgen dat ik de periode rondom goed slaap, goed eet en beetje sport.

Ik vraag me altijd af of het echt nut heeft, al die vitaminedingetjes. Alhoewel ik dan over l-tryptofaan nog wel positieve dingen lees.

Kan je misschien uitleggen welk goedje waarvoor is?

naturelover

ZERO- zei:
Wow wat gebruik jij veel zeg. Ik gebruik alleen vitaminepillen compleet sowieso week ervoor en erna maar meestal ook gewoon eh als ik niet aan de drugs zit zeg maar (tenzij ik t vergeet). En verder zorgen dat ik de periode rondom goed slaap, goed eet en beetje sport.

Ik vraag me altijd af of het echt nut heeft, al die vitaminedingetjes. Alhoewel ik dan over l-tryptofaan nog wel positieve dingen lees.

Kan je misschien uitleggen welk goedje waarvoor is?

Ja, dit is de eerste keer dat ik uberhaubt supplementen/anti-oxidanten etc. slik vóór en ná xtc-gebruik. Eerst kwam ik uit op L-tryptofaan, wat de wederopbouw van serotonine zou moeten versnellen, net als 5-htp, wat sneller zou werken omdat het een stap overslaat - de meningen zijn verdeeld over de keuze tussen deze stoffen. Ik merkte vorige keren dat ik aan de xtc zat ik de dag erna bijna geen hap door mijn keel kreeg, maximaal 2 broodjes over de hele dag. Het leek me handig om vitaminepillen aan te schaffen, omdat je lichaam na zoveel inspanning juist de vitaminen nodig heeft. Hier vond ik ook zeer interessante informatie (aan het eind van de eerste post) over de anti-oxidant Alfa-Liponzuur. Er zijn zeer veelbelovende studies naar gedaan (Verminderen tot zelfs uitsluiten van hersenschade bij het innemen hiervan vóór xtc-gebruik - zie de post)! Ik las dat de r+ / rechtsdraaiende variant beter werkt omdat deze van betere kwaliteit is (wel prijzig, ik betaalde 45 euro voor een potje van 180 stuks á 100 mg - maar mijn brein is me wat waard :grin:).

Verder is de piracetam (een smartdrug die de concentratie verhoogt, weinig/geen bijwerkingen en ongevaarlijk, zelfs in grote hoeveelheden) in combinatie met choline (eveneens ongevaarlijke smartdrug, die goed samenwerkt met piracetam en de eventuele hoofdpijn hiervan tegengaat) een experimentje naar aanleiding van berichten dat pre-loaden voor XTC-gebruik het effect van de MDMA versterkt.
Ik heb XTC nu drie keer gedaan, met een tussenstop van 4 weken en een tussenstop van 3 maanden. Ook heb ik deze keer 150 mg XTC als startdosis genomen en de vorige keren 100 mg. Het is dus geen objectief oordeel als ik merk dat de high beter was dan de vorige keer (zelfs richting of op het niveau van de eerste keer). De bij-effecten en na-effecten waren ook minder dan vorige keer. Dit heeft uiteraard ook te maken met de langere pauze.

Mijn conclusie is dan ook dat het zou kunnen dat de zeer lekkere en langdurige xtc-high en de weinige bij- en na-effecten komen door het postloaden van piracetam en het beperken van schade door anti-oxidanten en vitamine-supplementen, maar het kan eveneens komen door de langere pauze tussen gebruik van XTC. Het was in ieder geval een práchtige avond, ik was de hele avond in de wolken en verliefd op iedereen en heb me super vermaakt :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Bovenaan