Nou, ben dit weekend een beetje baldadig weer eens ritalin gaan snuiven, maar ik merk toch wel echt duidelijke verschillen met speed hoor...
-spaceman- zei:ritalin is bewerkte speed, dat is een feit.
Wromtrax zei:Ritalin:
Legaal
Minder effect dan Speed
Leuk voor 1 keertje
Is een medicijn
Speed:
Veel sterker
Veel verslavender
Te sterk voor jouw leeftijd (heb jouw topic Drugsgebruik vertellen gelezen)
Als de kwaliteit van leven dermate toeneemt nemen ze de nadelige effecten op het lichaam voor lief.Hislordship zei:Ik snap ook echt niet dat ze deze zooi aan kinderen geven![]()
JunkXL zei:-spaceman- zei:ritalin is bewerkte speed, dat is een feit.
Dus dan zouden ze eerst speed maken om het daarna weer te gaan bewerken? That makes no fucking sense...
Ghe heb het gevoel dat jij een beetje achter de feiten aandingest![]()
het grote verschil tussen de ritalin en speed is dat in ritalin Piperidine zit. En speed bevat Fenylethylamine. de werkzame stoffen in ritalin zijn ontstaan door chemische binding. Speed daarin tegen is een lichaamseigen stof die versterkt word waardoor je in je lichaam de chemische binding krijgt..
duss..![]()
JunkXL zei:Speed daarin tegen is een lichaamseigen stof die versterkt word waardoor je in je lichaam de chemische binding krijgt..
duss..![]()
Drientje zei:gNuxx zei:Een maat van mij had een keer 19 ritalin pillen weggesnoven, die ging wel hard ja!
Yeah right. Ritalin snuiven is niet prettig hoor! Vriendin van me heeft voor haar afkick 10 jaar lang 5-10gram speed per week weggewerkt, afgekickt vorig jaar en gediagnosticeerd ADHD. Nu snuift ze af en toe voor het ritueel wel eens een pilletje maar zelfs zij, een diehard snuiver, krijgt niet meer dan drie of vier pillen weg gesnoven per dag. Het is droge en dunne poeder en zit meteen achterin je keel waarvan je gaat kokhalzen.
gNuxx zei:Drientje zei:gNuxx zei:Een maat van mij had een keer 19 ritalin pillen weggesnoven, die ging wel hard ja!
Yeah right. Ritalin snuiven is niet prettig hoor! Vriendin van me heeft voor haar afkick 10 jaar lang 5-10gram speed per week weggewerkt, afgekickt vorig jaar en gediagnosticeerd ADHD. Nu snuift ze af en toe voor het ritueel wel eens een pilletje maar zelfs zij, een diehard snuiver, krijgt niet meer dan drie of vier pillen weg gesnoven per dag. Het is droge en dunne poeder en zit meteen achterin je keel waarvan je gaat kokhalzen.
haha dan geloof je het toch lekker niet Drientje pubertje van me!!

Drientje zei:JunkXL zei:Speed daarin tegen is een lichaamseigen stof die versterkt word waardoor je in je lichaam de chemische binding krijgt..
duss..![]()
![]()
Ook dat duss erachteraan. Dat doet het 'em.Oom Klaas zei:Drientje zei:JunkXL zei:Speed daarin tegen is een lichaamseigen stof die versterkt word waardoor je in je lichaam de chemische binding krijgt..
duss..![]()
![]()
Deze heb ik echt nog nooit gehoord,
damn hoe je dat kan geloven![]()
Fulairyn zei:Haha, ik heb me nooit ingelezen over speed maar toen ik las dat speed een lichaamseigen stof was moest ik wel lachen, volgens mij de meest chemische troep die je kunt krijgen.
Ja he, want dan ben je dood swa.Peterblaat zei:en anderzijds neem ik liever een gram amphetamine oraal (chemisch) dan een gram pure nicotine (puur-natuur)
Wikipedia zei:De LD50 dosis (dat wil zeggen de dosis waaraan 50% van de blootgestelde dieren zullen overlijden) bedraagt 3 mg/kg voor ratten. Voor mensen (niet-rokers) kan 40-65 milligram fataal zijn. Rokers bouwen een behoorlijke resistentie tegen nicotinevergifiging op. Men overlijdt aan nicotine door verlamming van de ademhaling.
Dat was exact wat ik ermee wou zeggen...? Dat 'chemisch' niet altijd slechter of beter is dan 'natuurlijk'...?Drientje zei:Ja he, want dan ben je dood swa.Peterblaat zei:en anderzijds neem ik liever een gram amphetamine oraal (chemisch) dan een gram pure nicotine (puur-natuur)
En dat is de LD50 oraal, intraveneus of wat? De LD50-oraal ligt vele malen hoger dan de LD50-intraveneus.Drientje zei:Wikipedia zei:De LD50 dosis (dat wil zeggen de dosis waaraan 50% van de blootgestelde dieren zullen overlijden) bedraagt 3 mg/kg voor ratten. Voor mensen (niet-rokers) kan 40-65 milligram fataal zijn. Rokers bouwen een behoorlijke resistentie tegen nicotinevergifiging op. Men overlijdt aan nicotine door verlamming van de ademhaling.
misanthrophy zei:Ik kon het op die Wikipedia ff niet betrappen, maar ik las gister ofzo nog ergens dat de manier waarop Ritalin je Dopamine systeem beinvloed heel erg verschilt van de manier waarop speed dat doet.. Pin me er niet op vast maar misschien kan iemand me hier in aanvullen?![]()
Oom Klaas zei:Precies, daarom doe ik dat nu ook liever nog af en toe dan coke.
Je krijgt het helemaal zuiver en de kater ervan vind ik kut maar minder erg dan die van coke.
Labrat88 zei:ik heb ook een keertje een hele strip naar binnen gewerkt maar voelde me misselijk omdat er ook andere stoffen zitten in ritalin
er zit maar 00.08% amfetamine in een ritalin pilletje de rest is gewoon kk zooi
waarom iemands medicijnen jatten als je ook gewoon speed kan halen
voor het gewenste effect
plus als je ritalin gaat slikken is het veel meer schadelijker voor je dan dat je wat lijnen/bommetjes naar binnenwerkt
De eerste paar dagen kunnen wat moeilijk zijn, maar dat is logisch, je lichaam is gewend aan de dopamine door de ritalin en daardoor maakt je lichaam hier weinig van aan. Na een week zul je jezelf veel beter voelen en in combinatie met goede voeding en sport moet je er zeker bovenop komen. Het is een kwestie van doorzetten. En daarnaast het ook bij de oorzaak aanpakken, waarom gebruikt je ritalin?Rudydv zei:Ik neem dagelijks 2 a 3 Rilatine Modified Release 30 mg (soms 4) in. Ze hebben me een tijdje terug invalide verklaard en ik speel WoW. Zonder Rilatine zou ik niet kunnen leven.
Ben begonnen destijds met 10 mg, later de 20 mg en nu dus 30 mg. Ik voel dat ik niet meer zonder kan. De drang om het te nemen is groot. Er zitten 30 pillen in zo'n potje en ik heb er 3 nodig per maand.
Vind het jammer dat ik er verslaafd aan ben. Zou er willen met stoppen maar dat zie ik écht niet zitten. Heb al geprobeerd maar naarmate de dag vordert neemt de drang om een Rilatine te nemen zodanog toe dat ik het toch inneem.
buzzrider zei:ik heb nog geen ritaline gedaan, maar ik beschouw het niet echt als gelijke van speed, mensen met ADHD worden er toch ook niet strakker van, ze worden net kalmer en geconcentreerder