Ritalin vs Speed

Speed of Ritalin?

• Speed

Stemmen: 5 83,3%
  • Ritalin

Stemmen: 1 16,7%
  • Ik merk geen verschil

Stemmen: 0 0,0%
  • Ik weet niet wat speed en ritalin zijn

• Ik gebruik geen speed of ritalin

• Totaal aantal stemmers
    6

Lode78Zer

Experimenterende gebruiker
Ik vind ritalin veel prettiger. Het is wat rustiger voor je lichaam, en het voelt niet zo heel erg alsof je gesloopt wordt dmv een sloophamer :wink: . Bovendien een stuk helderder gedachtengangen dan bij speed...
Vind ik.

Mac...

Badass junkie
ritalin is een medicijn die aan mensen wordt gegeven die ADHD hebben. Voor mensen zonder ADHD zou dit ongeveer net zo voelen als speed, heb ik me laten vertellen. Heb het nooit geprobeerd, maar wil het wel eens doen, ook al ben ik niet gek van medicijnen als pleziermiddel te gaan gebruiken

Lode78Zer

ritalin is een medicijn die aan mensen wordt gegeven die ADHD hebben. Voor mensen zonder ADHD zou dit ongeveer net zo voelen als speed, heb ik me laten vertellen. Heb het nooit geprobeerd, maar wil het wel eens doen, ook al ben ik niet gek van medicijnen als pleziermiddel te gaan gebruiken

Je bent er niet gek van om medicijnen te gebruiken als pleziermiddel, maar speed was in den beginne ook een medicijn. Bovendien: cocaïne wordt soms ook toegedient in het ziekenhuis, evenals belladonna, ephedra, allerlei opiaten etc. etc. Dit wordt allemaal als medicijn gebruikt. Het is dus nonsens om te zeggen dat medicijnen gebruiken als plezier (ik zeg liever genots) middel niet goed zou zijn.

Mac...

Badass junkie
Genotsmiddel, dat woord was ik ook even kwijt :wink:
ja ergens heb je wel gelijk, heb zelf ook wel ervaringen met het gebruik van medicijnen, maar ik weet uit ervaring dat deze vaak verslavender zijn (lichamelijk en geestelijk) dan de gewone partydrugs.

Lode78Zer

Jij denkt waarschijnlijk aan slaapmiddelen, of uppers/downers die je van de arts krijgt voorgeschreven bij depressie of slaapproblemen ed. Ja, die kunnen zeer verslavend werken, maar cocaïne of speed etc niet dan?

Lode78Zer

Ze zijn vaak ook zo verslavend omdat er een duidelijke medische reden is voor het gebruik: als je slaappillen gebruikt, raak je gewend om met hulp te gaan slapen, je lichaam leert niet het zelf te doen. En zo zijn er wel meer voorbeelden over medicijnen die zeer verslavend werken die je krijgt voorgeschreven door een arts

Mac...

Badass junkie
Een veelvoorkomende fout die heel vaak wordt gemaakt is dat speed lichamelijk verslavend zou zijn. Dat is deze dus absoluut niet. Alleen wordt je van deze drug geestelijk wel zo afhankelijk dat je lichaam hier zelfs op kan gaan reageren. Het is dan een psychisch iets. Sos is uiteraard wel lichamelijk verslavend, maar zolang je geen gekke dingen doet (basen, veelvuldig gebruik of erger zelfs spuiten) valt het allemaal wel reuze mee.
Wat het gewoon is, is dat wanneer je alleen maar gebruikt om te feesten, een keer lol te hebben met je vrienden of gewoon sporadisch wel eens wat pakt is dit allemaal veel minder verslavend dan veel anti-psychotica, slaaptabletten of kalmeringsmiddelen.

Mac...

Badass junkie
Ja met ritalin kan ik er nog enigszins inkomen, maar de rest wordt je bijna allemaal zo loom van. Maar ja sommige mensen amuseren zich zo.

gabberkop18

wat gebeurt er dan met mense die adhd hebbe als ze geen relatin nemen en wat gebeurt er as ze het wel neme

Bal0n

Badass junkie
AD(H)D = Attention Deficit (Hyperactivity) Disorder

Mensen met een dergelijke aandoening kunnen zich erg slecht concentreren op dingen, op impulsen van buitenaf wordt net zo sterk gereageerd als op impulsen waar de aandacht zich op zou moeten vestigen.

Met speed of methylphenidate (ritalin dus) worden deze gedachten "gekanaliseerd", met als gevolg dat ze hun aandacht wel op 1 ding kunnen vestigen.

Bal0n

Badass junkie
Mac... zei:
Een veelvoorkomende fout die heel vaak wordt gemaakt is dat speed lichamelijk verslavend zou zijn. Dat is deze dus absoluut niet. Alleen wordt je van deze drug geestelijk wel zo afhankelijk dat je lichaam hier zelfs op kan gaan reageren. Het is dan een psychisch iets. Sos is uiteraard wel lichamelijk verslavend, maar zolang je geen gekke dingen doet (basen, veelvuldig gebruik of erger zelfs spuiten) valt het allemaal wel reuze mee.
Wat het gewoon is, is dat wanneer je alleen maar gebruikt om te feesten, een keer lol te hebben met je vrienden of gewoon sporadisch wel eens wat pakt is dit allemaal veel minder verslavend dan veel anti-psychotica, slaaptabletten of kalmeringsmiddelen.

Zowel cocaïne als amphetamine zijn niet lichamelijk verslavend hoor, :).

Mac...

Badass junkie
Coke ook niet??
Maar crack e.d. toch wel en deze worden rechtstreeks uit coke gehaald.
Of zie ik dat nu verkeerd?

Mac...

Badass junkie
hmm, maar dan op zijn minst toch wel geestelijk zo verslavend als de pest, want ik ken nogal verhalen van mensen die echt wel behoorlijk aan de crack hebben gehangen.
wel een interessante site overigens.

Bal0n

Badass junkie
Ja, geestelijk is het bijzonder verslavend. En idd, erowid is een top site, echt een must voor de bewuste gebruiker :)

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Mac & Balon
Ik heb een keer iets gelezen dat cocaïne (weet niet of ze hcl of base bedoelden) onverwachts toch fysiek verslavend bleek te zijn en dat had iets te maken met de hersenen. (Over speed stond er niks bij)

Geen idee verder waar het was (ja ergens op internet), maarja boeie, ik denk toch dat bij coke sowieso het mentale verslavings aspect veel belangrijker is, mocht dat niet de enige zijn.

Mac...

Badass junkie
hmm, dat vraagt in ieder geval naar nader onderzoek. Eens kijken of ik ergens nog eens wat kan vinden.

gabberkop18

hey

kheb nog nooit speed gebruikt ma relatine werkt bij mij ni kheb wel grote verwijde pupille ma kvoel er nix van alleen een droog keel hoeveel relatine moede presies neme of strak te staan???

Mac...

Badass junkie
Das dan sneu voor je. Had je verder nog iets op, pep, alcohol of iets anders dat ook maar enigszins de wekring kan verminderen?

Spitfire

Newbie
Mac... zei:
Als het goed is heb je aan een genoeg.

1 ??! Wat ! Bij 1 merk je wel heel weinig.. Als ik ritalin snuif, wat ik tegenwoordig eigenlijk niet meer doe, dan heb ik er een stuk of 8, en dan snuif ik er 4 keer twee tegelijk. Elke 3 kwartier ofzo.. Het is wel leuk allemaal, je kan je niet echt vervelen.
Maar ik vind pep toch echt wel veeel relaxeder dan ritalin; als die ritalin uitwerkt wordt je zooo lusteloos, veel erger dan bij pep (ik persoonlijk in ieder geval), en je blijft maar denken denken denken, trekt de raarste conclusies, of je wordt ineens helemaal para als je in je eentje bent. (Als je het bijvoorbeeld smiddags hebt gebruikt en je wilt savonds gaan slapen..)

Mac...

Badass junkie
hmm, nja het zal dan wel. Heb mensen gehoord die na één al vonden dat ze behoorlijk stijf stonden. Misschien heeft dit ook iets te maken met hetgeen wat je gewend bent. Heb het nooit gehad, dus zou niet uit eigen ervaring kunnen spreken. Maar is het dan wel te doen als je er zoveel voor nodig hebt. Denk dat je met pep heel wat goedkoper uit bent, nietwaar?

Spitfire

Newbie
Als mensen hebben gezegd dat ze na 1 ritalin pilletje al helemaal strak stonden dan zal dat wel waar zijn, hoewel het mij persoonlijk heel sterk lijkt.

Ik heb nog nooit voor die ritalin hoeven betalen. Ik ken een hoop mensen met ADHD die het me gewoon geven. Ik zou het trouwens ook nooit kopen; dan doe ik inderdaad speed of iets anders. Dus ritalin was een soort gratis drug.

neti

Badass junkie
ik krijg warscxhijnlijk binnenkort ook ritalin voorgeschreven... als het goed is zal dat dan 3 maal dags 2 tabletten zijn...

hoeveel tabletten ineensheb je nodig voor n avondje plezier?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik heb weleens dexamfetamine (ritalin voor gevorderden?) gekregen van iemand (met de op 1 na zwaarste vorm van adhd plus nog 2 andere psychische ziektes, fijne gozer, ja.) dat is echt wel lekker, ritalin zelf weet ik eigenlijk niet, zal wel hetzelfde zijn, maar minder sterk (:

Edit: Godver, loop ik nou mee te helpen een dood topic een trap te geven?

Jeller

Badass junkie
van 10 mg relatine voel je toch wel wat.. je bent nuchter, maar kan makkelijker leren en je bent minder moe en wat rustiger

ik heb echter nog nooit speed gedaan, dus kzou nie weten hoe het is om volledig strak te staan

SperSIZEboon

Badass junkie
Ritalin nog steeds een keer doen,ken alleen wel mensen die van de combi ritalin + heel veel drank niet de gezelligste personen worden

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ritalin plus drank is ook niet zo slim, je word dan zoveel keer sneller dronken. (Ja, spreek uit eigen ervaring). En ik werd dan ook niet leuk dronken zegmaar, en da kater de volgende dag is nog erger...

Ik neem zelf ritalin 4x daags, en het helpt erg goed om de dagdagelijkse dingen te kunnen doen, en school goed af te maken. Maar ik prefereer speed toch meer op een feestje e.d.

Bovenaan