ritalin

Miss-Behaviour

Belezen gebruiker
Ik heb het laatst een keertje geprobeerd, had 2 pilletjes van iemand gehad, maar er maar eentje genomen. Had wat alcohol gedronken (maar 4 glaasjes over een periode van 4u ofzo) en een paar oppepende pillen van de smartshop (met caffeine -> geen ephedra - da's troep vind ik).

Ik heb me uitermate goed vermaakt, had wat meer energie en was gewoon erg vrolijk, maar't was dan ook wel op een superfeestje.

Had alleen moeite moet slapen, ook al had ik rond 23.15u die smartzooi en rond 12.30u die ritalin (10mg) genomen. Lag om 5u in bed en ik sliep pas rond 6u........ en om 10u was ik weer klaar wakker. En dat ondanks een halve oxazepam die ik heb genomen. Ikke niet snappen :confused:

Kan dit echt komen van dat beetje ritalin en die caffeinezooi (normaal drink ik redbulltjes, maar daar word ik snel misselijk van) of komt het gewoon omdat ik door de weeks ook rond 8u op sta elke dag en ik nogal gevoelig ben voor een ritme???
(als ik alleen veel gedronken heb, of gewoon nuchter naar bed ga, word ik ook altijd vrij vroeg wakker....... maar daarom had ik die halve pam genomen, om iig door te slapen aangezien ik een druk programma heb vanmiddag/vanavond.)

LiquidFantasy

Belezen gebruiker
ik heb 5 maanden achter elkaar ritalin gebruikt, was aan het einde 20 kilo afgevallen, kon niet meer slapen, en het effect is lang niet zo leuk als in bijv, coke of speed.
en het is troep.
gebruik goede drugs,
maar ga alsjeblieft niet de huis tuin en keuken junk uithangen..

mijn zusje is er sinds kort ook aan, heeft een NLD- syndroom, en heeft t de eerste 5 dage(school/stagedagen) 2 tot 3 keer per dag geslikt met tussenpauzes van 4 uur, dus 8 uur, 12 uur en 4 uur, en heeft zaterdag niet geslikt omdat ze vrij was. ze werd wakker en ze was hardstikke gammel (lees moe, hoofdpijn, verkouden, alles deed zeer), en toen zondag was het weer minder en maandag weer begonnen. mn moeder zei dat ze zich weer beter zou voelen zaterdag als ze weer ritalin zou slikken, heeft ze niet gedaan maar zou wel kunnen. dat betekend dus dat het lichamelijk ook verslavend is!

rocka

Experimenterende gebruiker
blow_girlie zei:
mijn zusje is er sinds kort ook aan, heeft een NLD- syndroom, en heeft t de eerste 5 dage(school/stagedagen) 2 tot 3 keer per dag geslikt met tussenpauzes van 4 uur, dus 8 uur, 12 uur en 4 uur, en heeft zaterdag niet geslikt omdat ze vrij was. ze werd wakker en ze was hardstikke gammel (lees moe, hoofdpijn, verkouden, alles deed zeer), en toen zondag was het weer minder en maandag weer begonnen. mn moeder zei dat ze zich weer beter zou voelen zaterdag als ze weer ritalin zou slikken, heeft ze niet gedaan maar zou wel kunnen. dat betekend dus dat het lichamelijk ook verslavend is!

Denk dat dat ook was gebeurd als ze die vrije dagen wel ritalin had geslikt :wink: Gewoon een typisch bij verschijnsel van ritalin slikken. Heb ik zelf ook gehad

ontopic: Wat is nou het grote verschil van het snuiven van Ritalin of het gewoon slikken?

als je flink wat ritalin snuift en flink wat witte wijn drinkt, raak je in een soort roes en kun je slapen.
als je t slikt raak je meer opgefokter en krijg je niks door je keel, dus ook geen drinken. je ligt dan wel dus hele nacht wakker. als je t dus om 10 ofzo heb geslikt.

mefisto

Newbie
Heyy iedereen :) heb net alles geleze in dit topic, heb rilatine ook al gebruikt en bij mij werkt het wel degelijk. Zonder lukt het studeren bij examens enkel de eerste 2 dagen, daarnaa ben ik al zo vermoeid dat leren niet meer gaat op handige manier. Het enige probleem waar ik mee te kampen heb is om aan rilatine te geraken, verbaast me dat niemand daarover iets geschreven heeft. Ik wil er dus graag zo snel mogelijk aan geraken en hoopte dat deze site iets kan opleveren. Alvast bedankt voor enige reacties :wink: , als het mogelijk zou zijn, stuur dan een bericht naar mijn email adres => [email protected] zodat ik meteen weet als er geantwoord is. :beer: :wave:

Mr.jiho

Wijs gebruiker
naar je dokter gaan uitleggen wat het probleem is en mss krijg je wel relatine voorgeschreven...
bon kga nog wa relatine pakken en verder studeren :)

mefisto

Newbie
lol was het maar zo eazy, zonder adhd moet ge hier in België nie proberen met een doctersvoorschrift. Misschien een winkel in holland waar rilatine te kopen valt ofzo?

Usha

Belezen gebruiker
Dat moet ik toch tegenspreken.
Je zoekt gewoon een paar dingen op op internet en legt het dan uit aan je huisarts.
Ik heb hem uitgelegd dat ik altijd moe was en dat onderzoek uitwees dat relatine mensen kon helpen die chronischvermoeidheidssyndroom hebben.
Hij vond dat blijkbaar een goed idee en schreef me dat voor.

Bij een andere deed ik het zo:
Tijdens de examenperiode langsgaan en zeggen dat je nog net 1 nachtje moet opblijven om te blokken voor een examen. Maar zeg dat het maar voor 1 keer is , 1 nachtje. Niet zeggen dat je het de ganse examenperiode wil. En als je dokter niet zo gemakkelijk is: zet hem voor het blok: doe heel wanhopig...

In Belgie ga je bij de dokter die je wil, dus als het niet pakt ga je bij een ander. Dat weten die dokters ook hoor. Een huisarts heeft eigenlijk ook maar gewoon een winkeltje, en jij bent de klant, dus als je niet tevreden bent, weet hij dat je naar een andere dokter gaat.
Een tip in dit verband is ook: ga bij een doter die weinig patienten heeft, die heeft je geld meer nodig. Of ga naar een oude dokter, die geven er niet om dat je jezelf kapotmaakt. Of net een jonge, naive dokter.

Wees voorbereid op de depressie die volgt na het nemen van Relatine. Het is fuckin' verslavend.

mefisto

Newbie
Usha zei:
Dat moet ik toch tegenspreken.
Je zoekt gewoon een paar dingen op op internet en legt het dan uit aan je huisarts.
Ik heb hem uitgelegd dat ik altijd moe was en dat onderzoek uitwees dat relatine mensen kon helpen die chronischvermoeidheidssyndroom hebben.
Hij vond dat blijkbaar een goed idee en schreef me dat voor.

Bij een andere deed ik het zo:
Tijdens de examenperiode langsgaan en zeggen dat je nog net 1 nachtje moet opblijven om te blokken voor een examen. Maar zeg dat het maar voor 1 keer is , 1 nachtje. Niet zeggen dat je het de ganse examenperiode wil. En als je dokter niet zo gemakkelijk is: zet hem voor het blok: doe heel wanhopig...

In Belgie ga je bij de dokter die je wil, dus als het niet pakt ga je bij een ander. Dat weten die dokters ook hoor. Een huisarts heeft eigenlijk ook maar gewoon een winkeltje, en jij bent de klant, dus als je niet tevreden bent, weet hij dat je naar een andere dokter gaat.
Een tip in dit verband is ook: ga bij een doter die weinig patienten heeft, die heeft je geld meer nodig. Of ga naar een oude dokter, die geven er niet om dat je jezelf kapotmaakt. Of net een jonge, naive dokter.

Wees voorbereid op de depressie die volgt na het nemen van Relatine. Het is fuckin' verslavend.

Alvast bedankt :wink: ga zeker wel eens proberen, alleen niet bij men vertrouwde huisarts, die kent me er al goed genoeg voor.

mefisto

Newbie
Eerste pogingen via huisarts zijn al misslukt, vraag me af of ik misschien via deze site een oproep kan doen aan iedereen en zo vragen of ik misschien van iemand zou kunnen overkopen? desnoods aan een kleine prijsverhoging... laat maar iets weten :wink:
alvast bedankt.. :beer:

psychonaut'86

Bewuste gebruiker
Voor het "verantwoord" gebruik van ritalin :P lees de bijsluiter: http://www.novartis.nl/pdf/bijsluiters/Ritalin.pdf

Mijn ervaringen met ritalin: Ik heb door omstandigeheden 1 pakje (dat zijn 30 tabletten) in handen gekregen. Omdat ik tegen speed ben, ging ik qlimax maar eens proberen met ritalin. Ik ging die avond veel makkelijker door mijn vermoeidheid heen. Ik voelde het wel, maar het was geen reden om te stoppen met dansen. (had deze avond 3 tabletten in een keer geslikt)

De andere keer was ik erg moe en had ik gewerkt. ik was rond een uur of 22.30 thuis en ik moest eigelijk nog heel hard aan mijn huiswerk.
Ik had hier geen energie voor en totaal geen concentratie. Het moment was weer aangebroken en ik dacht laat ik het nog maar eens proberen.
2 pilletjes geslikt rond 23.30. Ik denk in de buurt van 00.00 opeens koekkoek... ik was dr weer helemaal bij met mijn gedachten. ik was helder en had ontzettend veel zin om huiswerk te maken, dingen succesvol af te ronden en ben flink aan de slag gegaan!! Dit hele "streverige" gevoel was met een uurtje weer weg maar de wakkere blik op mijn huiswerk hield wel even aan. ik heb keihard doorgewerkt en om 03.30 kon ik met een voldaan hart mijn bed opzoeken. Haha was wel lollig :) ik had nog nooit zoveel huiswerk in 3 en half uur gemaakt :grin:.

En even de werking bespreken (de gedachte van mijn psychologie docent) De stof heeft op een ADHD patient geen schadelijke werking omdat het stofje wat in de pil zit ontbreekt in zijn hersenen. Bij ons "geen ADHD mensen" heeft het wel een dusdanige schadelijke werking omdat wij het stofje wel bezitten. Wij krijgen het teveel en ervaren het daarom als upper of speed omdat we nóg meer kunnen als dat we al konden.

Dit was mijn zegje en ervaringen met ritalin :)

Bewild

Bewuste gebruiker
niet bijzonder

Ik heb het al gebruitk en ik vond het persoonlijk niet zo bijzonder. Het geeft wel een goede energie-boost ma da was ook wel zowa alles dat er aan was vond ik persoonlijk. Maja ik ben dan ook ni echt voor oppeppende middelen :P , ik vind namenlijk da ge daardoor ni genoeg van da kaart graakt :P , als ge al drugs pakt moet ge der ook echt iets aan beleven vind e k :) .

smakbol

Newbie
eerst effe duidelijk make... ik gebruik ritalin NIET (of nog niet) om te trippen!

dat terzijde
ik heb daarjuist mijn eerste pil genomen en ik moet zegge fuuck dat doet toch wel wat hoor , alles gaat sneller en beter. kan me alleen nog niet voorstellen hoe het is om hele dagen lang zo te zijn.
(heb dan ook nog nooit speed ofzo gebruikt...)

wel dat is al weer enkele maanden geleden ...
en de eerste 2 maanden kon ik me ook mooi aan het medicijn als medicijn houden. stilaan is het fout gelopen en nu ben ik vrij verslaafd aan die shit...

ik krijg er 3 per dag (2 voor tijdens school , 1 voor huiswerk...) en dan gebeurde het zo 'n keer dat ik die laatste snoof en fuck zeg , dat was nog beter!, ...
nu is het echter zo ver gekomen dat ik m'n dosissen voor tijdens school opspaar en 's avonds 3 of vier van die pillen door m' n neus jaag...

het is verlijderlijk spul, en het gevaarlijke is dat je je nooit zorgen hoeft te maken over het zoeken naar je spul... elke week staat er een nieuw doosje klaar!

nu ben ik op zoek naar speed , als ik die gevonden heb ga ik terug aan m'n gewone stramien... en dan om te trippen af en toe een lijntje pep... dat heeft m'n neef ook van z'n verslaving afgeholpen.

rot eigenlijk..

Ik wil graag eens ritalin/concerta gebruiken maar ken helaas niemand met ad(h)d
Wil het niet als tripmiddel ofzo gebruiken, maar heb het vermoeden dat ik add heb.
Het is altijd chaos in me hoofd en kan me erg moeilijk concentreren, alleen als iets me echt boeit.
Voordat ik naar mijn huisarts ga wil ik eerst ff proberen wat voor effect het op me heeft.
Gebruikte ook wel es speed en dat maakte de chaos in me hoofd wel minder maar om dat nu elke dag te gebruiken lijkt me niet zo verstandig.

Helmy

Newbie
Ik zou graag willen weten waar ik Ritalin zonder recept kan krijgen. Weet iemand dat? Een site waar ik het kan bestellen ofzo?

Helmy

Newbie
Oh en by the way...

Het is voor mij niet bedoeld als partydrug o.i.d. maar om het als medicijn eens te poosje uit te proberen. We willen niet door een eindeloos onderzoekstraject....vooralsnog

Helmy

Newbie
Reggaegirl...daar heb ik net ook een kijkje genomen, maar het zijn jammer genoeg wel oude advertenties. Hoop voor je dat het gaat lukken!

Jah klopt!
Het waren oude advertenties ja, maar ze stonden er nog dus heb het maar ff geprobeerd!
Degene zegt dat ie het vandaag naar me verzend, dus denk dat ik het maandag/dinsdag binnen heb!
Als je het nog nodig hebt en ik heb het van hem netjes ontvangen enzo kan ik je zijn mail wel ff doorgeven! Ben jij ook blij!!
Grtz

Lissard

Newbie
Ik heb zelf Methylfenidaat thuis dat is het zelfde als ritalin alleen dan een andere handelsnaam.
Ik heb vroeger op school last gehad van ADHD maar gebruik deze medicynen verder niet meer maar ik kan ze wel halen.

Ikzelf werd er natuurlijk geconcentreerd van omdat ik ADHD heb maar ik heb ook gezien hoe andere erop reageren.
Iemand had er een keer 2 op en die gozer veranderde totaal.
Normaal zo'n rustig jongen en hij was nu ineens heel druk en vol praatjes.

Aha oke,
je hebt ook Concerta dat werkt veel langer dan Ritalin en daar hoef je maar 1 per dag van in te nemen. Ritalin werkt maar 2-3 uurtjes.
Hoe zit dat met dat wat jij hebt?

Heb mijn Ritalin btw net ontvangen en heb er net 1tje ingenomen, nu maar ff afwachten.

Grtz

Helmy

Newbie
En...wil je me nog mailen "van wie en voor hoeveel?" Reggaegirl? En werkte het of was het wat je ervan verwachtte?

Lissard

Newbie
reggaegirl1982 zei:
Aha oke,
je hebt ook Concerta dat werkt veel langer dan Ritalin en daar hoef je maar 1 per dag van in te nemen. Ritalin werkt maar 2-3 uurtjes.
Hoe zit dat met dat wat jij hebt?

Heb mijn Ritalin btw net ontvangen en heb er net 1tje ingenomen, nu maar ff afwachten.

Grtz

Methylfenidaat werk het zelfde als ritalin.
Vertel me wat voor effect het op jou heeft?

Hey,
ik gebruik het nu 2 dagen, neem er 1 in de 3-4 uur. Heb echt wel het idee dat het goed werkt voor mij. Mijn concentratie is stukken beter en op het werk gaat het ook makkelijker. Heb het gevoel dat mijn gedachten meer geordend zijn en rustiger. Van bijverschijnselen heb ik ook nog geen last maar dat komt misschien nog wel.
Vind het wel jammer dat je er zoveel moet slikken 1 of 2 doosjes in de week gaan er wel doorheen dan! Ik heb inmiddels ook maar ff een afspraak met een psycholoog gemaakt moet maar ff afwachten hoe dat allemaal gaat lopen enzo.
Hoop dat ik het dan ook voorgeschreven krijg, maar zie wel op tegen dat lange onderzoeksgedoe en de hele sjebang.
Grtz

xplusif

hakkuhpoester zei:
Heey

Ik heb een hele tijd lang ritalin gebruikt.
Ook gebruikte ik coke maar als ik dat niet had nam ik wel vaak ritalin.
Ik vind het ook dikke rotzooi...
Ik zat op speciaal onderwijs met veel adhd kinderen dus kon er makkelijk aankomen.
Daardoor was het toch wel verslavend.
maar ik vind het dus echt rotzooi maar als ik niks anders had...tsja

Inderdaad, je moet de heletijd trillen zweten etc

Tha Bone

Newbie
ik gebruik ritalin nu ong. 3mnd. op recept.
en ik vind het spul best grappig.
veel mensen zeggen dat het een speed-effect geeft.
maar dat is bij mij niet het geval.
het geeft me wel een fijn gevoel.
ik moet 4 maal daags 10mg.
maar daar kom ik niet altijd aan.
zoals vandaag heb ik er al 11 genomen, en heb er nog 9.
(en die komen ook wel op vandaag).
en als het op is, jammer dan.
ik voel me daardoor niet slechter.

vj-vreque

Newbie
vj-vreque zei:
Tha Bone zei:
ik gebruik ritalin nu ong. 3mnd. op recept.
en ik vind het spul best grappig.
veel mensen zeggen dat het een speed-effect geeft.
maar dat is bij mij niet het geval.
het geeft me wel een fijn gevoel.
ik moet 4 maal daags 10mg.
maar daar kom ik niet altijd aan.
zoals vandaag heb ik er al 11 genomen, en heb er nog 9.
(en die komen ook wel op vandaag).
en als het op is, jammer dan.
ik voel me daardoor niet slechter.
:grin: helemaal mee eens

Dale

Newbie
Methylphenidatum HCI IS een amfetamine, net als dexedrine

Bal0n zei:
Amphetamine wordt wel voorgeschreven bij AD(H)D..
Inderdaad: magistraal bv.: dextroamfetamine sulfaat en dexamfetamine sulfaat, en Rilatine is officieel geklasseerd als een AMFETAMINE, er is ook sibutramine, efedrine, etc.

Dale

Newbie
Rilatine verslavend?

smakbol zei:
eerst effe duidelijk make... ik gebruik ritalin NIET (of nog niet) om te trippen!

dat terzijde
ik heb daarjuist mijn eerste pil genomen en ik moet zegge fuuck dat doet toch wel wat hoor , alles gaat sneller en beter. kan me alleen nog niet voorstellen hoe het is om hele dagen lang zo te zijn.
(heb dan ook nog nooit speed ofzo gebruikt...)

wel dat is al weer enkele maanden geleden ...
en de eerste 2 maanden kon ik me ook mooi aan het medicijn als medicijn houden. stilaan is het fout gelopen en nu ben ik vrij verslaafd aan die shit...
Ik snuif al 5 jaar lang-dagelijks-Rilatine, en zo véél mogenlijk. Heb ik een doosje: dat doosje is diezelfde dag op. Daarom krijg ik het nu dagelijks verstrekt door de apotheek en maaaaaaaaar 4 pilletjes per dag. Ach ja, maar goed ook, te veel ervan en je begint door te trappen! Toch gun ik mezelf af en toe 20 pillen op één dag, snif.
ik krijg er 3 per dag (2 voor tijdens school , 1 voor huiswerk...) en dan gebeurde het zo 'n keer dat ik die laatste snoof en fuck zeg , dat was nog beter!, ...
nu is het echter zo ver gekomen dat ik m'n dosissen voor tijdens school opspaar en 's avonds 3 of vier van die pillen door m' n neus jaag...

het is verlijderlijk spul, en het gevaarlijke is dat je je nooit zorgen hoeft te maken over het zoeken naar je spul... elke week staat er een nieuw doosje klaar!

nu ben ik op zoek naar speed , als ik die gevonden heb ga ik terug aan m'n gewone stramien... en dan om te trippen af en toe een lijntje pep... dat heeft m'n neef ook van z'n verslaving afgeholpen.

rot eigenlijk..

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Ik krijg voorschriften voor rilatine, maar ik weet eigenlijk niet of ik adhd heb. Volgens men dokter heb ik het wel, maar tegenwoordig heeft iedereen adhd. Maar mij hoor je niet klagen, rilatine helpt me enorm voor te studeren. Het houdt me geconcentreerd, het zorgt ervoor dat studeren minder vervelend wordt en ik kan langer studeren zonder het kotsbeu te zijn. Ik pak er dan 2 (soms 3) tegelijk van 10 mg. Eentje helpt niet genoeg bij mij. Dan kan ik er voor een paar uur tegen. Als ik echt moet studeren pak ik er 6-8 op een dag (wat eigenlijk meer is als de aanbevolen hoeveelheid, hoewel dit afhangt van persoon tot persoon).

Boner

Belezen gebruiker
3 maandjes geleden eens mee geexperimenteert.

7 pilletjes verkruimeld en opgesnoven in een tijd van 2u.

Kvoelde me helemaal opgepept, klaar om iets te doen, praterig.
Hele nacht niet kunnen maffen.

Volgende dag helemaal uitgewerkt had ik weer goesting om zo rondtelopen als de dag ervoor. Dan nog 2 pilletjes verkruimeld en gesnoven en gaan met die banaan.
Dan niet meer gebruikt als recreatief.

Dan examens, voor het leren relatine genomen oraal en niet snuiven, je kan er echt zeer goed van leren, je bent zeer geconcentreert en je kan enorm veel cursusbladen volschrijven in die tijd :grin:

joint20

Hmz zonet voor het eerst ritalin geprobeert!
20mg verkruimeld en opgesnoven, en nog 2 redbull erbij genuttigd.
Eerst anderhalf uur gaf het echt een chill effect, lekker rustig in me kop veel energie en praterig, en een glimlach op mn gezicht.
Maar toen daarna sloeg het beetje om, ik werd vet opgefokt en onrustig, en kon ik me aandacht juist bij nix meer houden.
En nu 3 uur later is het al uitgewerk.
Wat een kuttroep eigelijk, als je dan toch uppers wilt gebruiken doe het dan gelijk goed en neem gewoon normale speed.

Bovenaan