ritalin

doopie

Bewuste gebruiker
heeft iemand dit wel eens gebruikt en wat waren de ervaringen

zal eerst even uitleggen wat ritalin is voor de mensen die het niet kennen.
ritalin is een middel dat word voorgeschreven als je bijv : ADHD hebt .
dit middel moet er voor zorgen dat je rustig word en dus niet hyper.
als een normaal persoon dit gebruikt word deze ook rustig maar omdat dit persoon van zich zelf niet hyper is word hij rustiger dan normaal alles word sloom iedereen is aardig en je lult tegen iedereen.
ritalin zijn gewoon pillen die genomen kunnen worden om het effect te versterken kan het verpulverd worden en worden opgesnoven

zelf heb ik het weel eens gebruikt ik vind het echt de grootste rotzooi die er is het is namelijk sow verslavend als ik weet niet wat je begingt te zweten en kan niet meer slapen en je lult iedereen de oren van zijn kop

liezieee

Newbie
hey...

Het medicijn voor ADHD patiënten noemt naar mijn mening RILATINE ...
Euh.. wat de effecten ervan zijn is dat personen die ADHD hebben rustiger worden.. zelf heb ik reeds gewerkt met ADHD personen en wanneer deze geen relatine nemen zijn deze bijna onhandelbaar.. ze crossen van her naar der en doen andere kinderen pijn, ze kunnen met andere woorden met hun zelf geen blijf...

Wanneer echter een 'normaal' (nobody is perfect) persoon dit neemt geeft rilatine eigenlijk een omgekeerd effect.. wij zouden er juist fit door worden (het hoort dan ook thuis onder de hard drug-categorie XTC en Speed).. Wij kunnen ons hierdoor optimaal concentreren,...

Das het gene wat ik ervan weet

Greetz
Lies
X_______.

mindfly

Newbie
ik heb altijd last gehad van concentratie problemen op school
ik kon me altijd moeilijk concentreren op de stof...ook omdat het me niet boeide..meestal was ik met andere dingen bezig in mn hoofd
via via kreeg ik te horen over ritalin
idd het medicijn voor kinderen met adhd
het medicijn zorgt voor rust in je hoofd..waardoor je je beter op 1 ding kunt concentreren
voor kinderen met adhd een goed medicijn
ikzelf heb geen adhd maar gebruik wel ritalin
ik gebruik 2 pilletjes van 10 miligram per dag
ik word er rustig van in mn hoofd zodat ik bij de les kan blijven
en rust heb ik mn hoofd zodat ik de dingen die ik lees of maak onthoud

wanneer het medicijn begint te werken krijg je idd last van zweethanden
net als bij xtc . de eerste paar keren dat ik het nam kon ik ook niet ophouden met praten. een paar andere bijwerkingen zijn slapeloosheid en het vermindert de eetlust
ikzelf vind het niet verslavend..toen ik een tijdje geen ritalin had voelde ik me er niet klote door en ik had ook niet het gevoel van..nu heb ik echt ritalin nodig...ik merkte wel dat ik me weer minder goed kon concentreren

dit is wat ik weet van ritalin, hehe
in combinatie met een jointje is het ook zwaar relaxed btw :rolleyes:

matthijs

Badass junkie
Ah, een tpoic over ritalin, nou wil ik dat misschien in de toekomst een keer proberen, maar dan wil ik wel graag weten wat de risico's zijn en of het aan je te zien is dat je het gebruikt hebt (in verband met ouders). Zijn er bijvoorbeeld ook combinaties die je beter kan vermijden of waar je gewoon direct dood aan gaat :wink: ?

Mac...

Badass junkie
Wanneer een "normaal" mens ritalin gebruikt wordt deze inderdaad behoorlijk peppie. Je zou het zelfs als vervanger voor speed kunnen gebruiken.

Mac...

Badass junkie
Ja weet wel dat ADHD'ers idd hele chaotische gedachten hebben en dat ze juist door dit middel zich met één ding tegelijk kunnen bezig houden, maar volgens een aantal ADHD'ers die ik ken worden ze er juist wat rustiger door.

Heey

Ik heb een hele tijd lang ritalin gebruikt.
Ook gebruikte ik coke maar als ik dat niet had nam ik wel vaak ritalin.
Ik vind het ook dikke rotzooi...
Ik zat op speciaal onderwijs met veel adhd kinderen dus kon er makkelijk aankomen.
Daardoor was het toch wel verslavend.
maar ik vind het dus echt rotzooi maar als ik niks anders had...tsja

Spitfire

Newbie
Ik heb ook een tijdje ritalin gesnoven zonder dat ik ADHD heb.
Het heeft bij mij zeker niet hetzelfde effect als pep; de lusteloosheid als het uitwerkt is bij ritalin veel erger, waardoor je sneller de neiging hebt om meer te nemen. Een overdosis schijnt snel te kunnen ontstaan. Bovendien voel ik me na een lijntje pep echt wel chiller ^^
Op de een of andere manier is ritalin snuiven achteraf leuker; als je weer nuchter bent. Maar op het moment zelf zijn er denk ik meer nadelen dan voordelen. De enige reden dat ik het gebruik(te) is dat ik het gratis kreeg van mensen met ADHD..

Jeller

Badass junkie
ik het ook nog eentijdje moeten nemen, ik nam het alleen in de examens om beter te kunne leren en de dag van het laatste examen had ik het niet meer genomen begon ik die morgen zeet warm te krijgen en hevig te duizelen, net zoals als je je recht staat na lange tijd neer te zitte maar veeel erger en het ging niet over dus zo veilig zal het wel niet zijn denk ik..

Spitfire

Newbie
Veilig.. Over veiligheid is er nog niet gesproken als ik het niet verkeerd heb. Ik denk dat de meeste drugs niet helemaal 'veilig' zijn, hoewel het wel bij iedereen anders valt.

Maar ach..

Jeller

Badass junkie
mja maar dokters schrijven toch geen xtc of speed op voorschrift en dit is bij relatine/ritalin wel zo

Bal0n

Badass junkie
Die amphetamine is geen speed? En waarom niet? En als ik 20 lage dosissen neem heb ik toch gewoon een hoge dosis :/

smartie70

Newbie
:confused:
He hallo,

Ik heb zelf ook ADHD en gebruik ook Ritalin.
Zelf merk ik dat ik er rustiger van wordt en ook me meer kan concentreren. Maar ik weet van mensen die GEEN ADHD hebben dat het dezelfde werking kan hebben als bijvoorbeeld speed omdat het qua samenstelling op elkaar lijkt.
Alleen wanneer ik een feest het en X wil gebruiken dan neem ik de dag ervoor en de dag zelf geen Ritalin (is me ook afgeraden door de dokter om dit samen te gebruiken)

Dus de werking is niet voor iedereen hetzelfde

Bal0n

Badass junkie

Ritalin

Amphetamine

De stoffen lijken dus helemaal niet op elkaar. De werking is wel enigzins hetzelfde.

Bal0n

Badass junkie
Bal0n zei:

Ritalin

Amphetamine

De stoffen lijken dus helemaal niet op elkaar. De werking is wel enigzins hetzelfde.

Ho, hier kom ik even op terug. De stoffen lijken wel degelijk op elkaar, ook in menylphenidate zit een amphetamine structuur.

Flashing Moments

Belezen gebruiker
ben niet erg weg van ritalin..
de ene x werd ik er hyper van en de andere x juist relax.. of ik merkte er gewoon nix van..
bij speed weet je wat je dr aan hebt.. bij ritalin niet..
verder geeft speed een beter effect en is t beter te doseren

ritalin is alleen wel handig als je xtc hebt gehad.. als je dan een paar ritalins neemt lijkt het of je pilletje weer opnieuw inslaat

Bal0n

Badass junkie
Flashing Moments zei:
ben niet erg weg van ritalin..
de ene x werd ik er hyper van en de andere x juist relax.. of ik merkte er gewoon nix van..
bij speed weet je wat je dr aan hebt.. bij ritalin niet..
verder geeft speed een beter effect en is t beter te doseren

ritalin is alleen wel handig als je xtc hebt gehad.. als je dan een paar ritalins neemt lijkt het of je pilletje weer opnieuw inslaat

Speed is beter te doseren? Je hebt pillen met daarin een exacte bekende hoeveelheid, hoe de fuck kan je een poedertje dan beter doseren?

Of heb je een mooie scale? :wink:

Flashing Moments

Belezen gebruiker
Bal0n zei:
Speed is beter te doseren? Je hebt pillen met daarin een exacte bekende hoeveelheid, hoe de fuck kan je een poedertje dan beter doseren?

Of heb je een mooie scale? :wink:

speed is snuifbaar.. ritalin zit in pilletjes waarvan ik de ene x nix merk en de andere x heelveel
voel er weinig voor om ritalin met bindmiddelen te snuiven

Flashing Moments

Belezen gebruiker
wat is eigenlijk het grote voordeel van ritalin tov speed?
bij mensen met adhd werkt speed vaak ook om helderder te kunnen denken, zich beter te kunnen concentreren en minder hyper te zijn

pasquali

Bewuste gebruiker
Ik heb een poosje ritalin moeten gebruiken omdat er op mijn achtiende was geconstateerd dat ik adhd had.
Het tegendeel was waar ik stond elke dag strak , echt niet normaal.
Ik heb het weggeven aan vriendin...
Nu zou ik er best nog welleens op willen als ik eraan terug denk....

Morrigan

Newbie
als een normaal persoon dit gebruikt word deze ook rustig maar omdat dit persoon van zich zelf niet hyper is word hij rustiger dan normaal alles word sloom iedereen is aardig en je lult tegen iedereen.

Dit vind ik dus wel interessant, maar over de nadelen heb ik nog niet echt veel gelezen, iemand die daar wat meer over kan vertellen?
Niet als ik het een keer gebruik dat ik weer denk dat ik dood ga :rolleyes: :P

ben nog een "beginner" bang voor de gevolgen van drugs maar de intresse/verlangen neemt de overhand, dus wil graag dingen uitproberen die niet gevaarlijk zijn en niet speciaal iemand voor hoeft bij te zijn

mischien is dit wat voor mij ?

pasquali

Bewuste gebruiker
er hoeft niet perse iemand bij te zijn maar tis dus een beetje speedy
je kunt er ook hartkloppingen van krijgen.
Ik ging altijd heel erg kauwen....nou kun je je voorstellen dat kauwend en wel op school zitten niet echt tof was

ff een vraag ik heop niet het topic gelezen maar hoe haal ik dit
gwoon bij kruidvat of moet ik echt naar de dokter en zeggen ik ben erg druk (ofzo) of kan ik t wel regelen via iemand met adhd

http://www.erowid.org/pharms/

Advanced imaging research has answered a 40-year-old question about methylphenidate (Ritalin), which is taken daily by 4 million to 6 million children in the United States: how does it work? The answer may unsettle many parents, because the drug acts much like cocaine, albeit cocaine dripped through molasses (J Neurosci. 2001;21:RC121).

Taken orally in pill form, methylphenidate rarely produces a high and has not been reported to be addictive. However, injected as a liquid it sends a jolt that 'addicts like very much,' said Nora Volkow, MD, psychiatrist and imaging expert at Brookhaven National Laboratory, Upton, NY. 'They say it's like cocaine.'

Acknowledged as leaders in the field of brain imaging of drug effects, Volkow and colleagues have spent several years tracing the effects on the brain of drugs of addiction, using positron emission tomography (PET) and other advanced techniques. Among their long list of findings, they've identified the brain's dopamine system as a major player in compulsive behavior, including drug taking and overeating.
dit is niet alleen met spuiten maar ook met snuiven zo.
http://www.erowid.org/references/refs_view.php?ID=1310
http://www.erowid.org/references/refs_view.php?ID=1312

best goeie shit als je je ff kut voelt kan je dit in kleine doses zelfde gebruiken als caffeine alsi k zo die reports lees, alleen heb je dan ook dat je je echt beter voelt en beter kan nadenken/studeren.

pasquali

Bewuste gebruiker
haha, nee niet bij de drogist.
Je moet eerst een test doen bij de psycholoog die bepaald dan aan de hand van je score , ( het is een soort reactie test en iq test) of je adhd hebt en kan hij ritalin voorscrijven.
Als ik jou was zou ik gewoon een adhder opzoeken.
Daarvan lopen er genoeg van rond!!!

Morrigan

Newbie
En ik vroeg me af of er een verschil zit tussen snuiven en slikken? en hoeveel zou ik ongeveer moeten gebruiken en wat is het maximum? krijg namelijk vanavond een doosje :grin:

J0rrit

Badass junkie
kheb us 20 mg gdaan ma dat is nie egt de kick die je ervan verwacht, kzou zeker 40 of zelfs 60 mg pakke

Wortel

Bewuste gebruiker
Morrigan zei:
En ik vroeg me af of er een verschil zit tussen snuiven en slikken? en hoeveel zou ik ongeveer moeten gebruiken en wat is het maximum? krijg namelijk vanavond een doosje :grin:
Gewoon slikken daar zijn ze voor gemaakt :) Snuiven is wel effectiever maar je neus gaat er aan kapot... kies maar

Deranged

Badass junkie
Dan moet je er meer nemen, 5 laten inslaan is mijn advies. Zelf hele goede ervaringen mee. 2 doen inderdaad vrij weinig.

Bovenaan