ritalin

.+.

Experimenterende gebruiker
afentoe gebruik ik weleens ritalin meestal neem ik dan gewoon twee pilletjes van 10 mg ik krijg dan wel een best lekker ontspannend licht stimulerend euforisch effect voor ongeveer twee uurtjes maar dan die uitwerkeng is zo kut deprimerend maar ach soms wel lekker

Djij

Newbie
Haha wat een mafkezen hier dan! :wink: vriendelijk bedoeld hoor!
Zelf ex gabber... en ben er sinds een maand achter dat ik ADHD heb... achteraf valt alles op zn plaats... vroeger op parties werkte speed bij mij tegenovergesteld... hoe meer ik nam.. hoe dichter mn ogen gingen.
Even over Ritalin, ik gebruik het nu 2 dagen,... en vind t nu niet echt bepaald een pretje. Voelt een beetje als de dag na een heftig feestje...
Beetje zenuwachtig, rommelende maag etc... ging eigenlijk even opzoek naar de bijwerkingen bij beginnend gebruikers... toen kwam ik hier terecht... Wat een mensen op deze aardbol zeg hahaha ,
fijn om te lezen dat ik vroeger toch niet zo extreem was als dat ik dacht!
Anyway, zijn er hier adhdrs met ervaringen in verschillende medicatie??
Zou graag willen weten hoelang de bijverschijnselen aanhouden, en wat andere medicatie doet.

neti

Badass junkie
je moet wennen aan het medicijn, bovendien is het nog te bekijken welke dosis bij je past en of ritalin een goed medicijn voor je is, of dat je op zoek moet naar een alternatief... bespreek gewoon wat je ervaart met je arts... hopelijk heb je snel het juiste middel

ik heb mij vor 16 euro per maand meer verzekerd zodat ik concerta of andere dingen niet hoef te betalen

Sithis

Newbie
Heb ook meerdere keren gebruikt en vondt het altijd wel leuk.
Het licht werd bij mij altijd heel fel kreeg zweet handen en kon me beter concentreren.

wampie

Newbie
Hallo, ik ben bezig met een stuk over ritalin gebruik onder studenten om beter te kunnen studeren. Daarvoor ben ik op zoek naar iemand die het daarvoor gebruikt, iemand hier intresse om er aan mee te werken?

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Ik slikte eerst Ritalin (3 halfjes per dag totaal 15mg) maar ben nu overgestaotp op 18mg Concerta 1 keer per dag. Dit zou een geleiderlijker effect moeten geven. Ik merkte er eerst wel wat van maar volgens mij moet ik mijn dosis verhogen omdat het bijna tot geen effect meer op me heeft. Je bent gewoon rustiger en het is wat minder chaotisch in je hoofd. Ook merk je dat drank er heel erg snel inslaat als je 's ochtends er een inneemt en je begint om 19.00 uur al met drinken.
Verder misbruik ik dit niet en gebruik het puur als medicatie zoals het is voorgeschreven :wink:

jcutter

Badass junkie
Het jammere van ritalin is, dat het je al gauw in een vervelend circel laat lopen. Wanneer je moeilijk in slaap kan komen en de volgende ben je erg moe en slik je weer ritalin; ben je al verkeerd bezig. Ritalin en vermoeidheid; geeft enorme rot bijwerkingen. Als je veel slaapt en van jezelf al een heldere geest hebt; is ritalin erg lekker.

Overcome

Belezen gebruiker
Adhders hoeven niet persé rustig te worden van ritalin hoor, bij elke adhder is het uitproberen welke medicatie aanslaat.

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Ik heb zelf ook ADHD en heb dus Ritalin voorgeschreven gekregen van de dok.

Nu moet ik zeggen dat het de eerste week echt hielp.. ik was rustiger, kon me beter concentreren.
Daarna merkte ik steeds meer dat ik niet mezelf meer was.. ik was veranderd, zelfs vrienden vroegen wat er aan de hand was omdat ze me gewoon niet meer herkende.

Toen ben ik er abrupt mee gekapt! Nu smoke ik afentoe gewoon een dikke joint als het in mn hoofd te druk wordt (ja zelfs onder werktijd afentoe) en dan komt alles goe..
Alleen afentoe voor de fun een pilletje is wel leuk

jcutter

Badass junkie
Imo maakt wiet je heel erg chaotisch na een onthouding. Het beste is nog altijd om te gaan sporten! Dat werkt bij mij uitstekend! :wave:

Bovenaan