Rode pep?

peppie

Belezen gebruiker
Ligt er ook nog aan wat voor kwaliteit je gewent bent, iig is er tegenwoordig niet zoveel echt zuiver spul te krijgen.
Vergeleken met zo'n 10 jaar terug.
Vindt ik dan he, misschien zit ik er wel naast :wink:

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Mja hier zit ik toch meestal net boven de 60%, en dan heb ik het vaak over een redelijk slechte dag. 65-72/73% sta ik niet meer van te kijken. 74% heb ik nog nooit gehad overigens.

peppie

Belezen gebruiker
Damm doe mij die dealer :grin:

Is zeker in het zuiden v/h land, heb het idee dat daar de beste pep zit.

peppie

Belezen gebruiker
Tja 't is niet dat ik daar wil wonen,maar verder als is ikzo om me heen kijk hebben ze daar wel mazzel wat pep betreft.
Iedere keer als er een labje wordt gevonden/opgerold is het telkens Braband of Limburg.

Zullen wel behoorlijk wat labjes zitten daar :grin:
Nu maar een beetje verspreiden die zooi :hearteyes:

JunkXL

Bewuste gebruiker
peppie zei:
Tja 't is niet dat ik daar wil wonen,maar verder als is ikzo om me heen kijk hebben ze daar wel mazzel wat pep betreft.
Iedere keer als er een labje wordt gevonden/opgerold is het telkens Braband of Limburg.

Het leven is goed in het Brabantse land.

En dan denk ik aan Brabant want daar brandt nog licht. (hoe zou dat nou komen:wink:)

:wave:

TeKNoZem

Wijs gebruiker
JunkXL zei:
peppie zei:

Het leven is goed in het Brabantse land.

En dan denk ik aan Brabant want daar brandt nog licht. (hoe zou dat nou komen:wink:)

:wave:

Eindhoven lichtstad? ;o

JunkXL

Bewuste gebruiker
Oehhhh Gevat. :wink:
Maar neen in bedoelde eigenlijk mijn huiskamer in het kloosterzicht.
Ook al brand ik nu dan kaarsen.

W.F.L.

Badass junkie
GrayMatter zei:
bleh wat een onwetenheid weer alemaal zeg, ik dacht dat sommige van jullie wel beter wisten. Als er een roze/rode kleur in je speed zit is het over het algemeen ijzeroxide (roest) wat er in het productieproces in terecht is gekomen, kan weinig kwaad en geeft dus echt geen extra effect. Heeft je pep een groene kleur dan heeft dat er meestal mee te maken dat er koperoxide in terrecht is gekomen bij het maken... geoxideerde kopere leidingen bijvoorbeeld. En zo zijn er nog wel meer factoren die bij het produceren een afwijkende kleur veroorzaken, het heeft opzich helemaal geen reet met de kwaliteit/ sterkte te maken, stuur dat maar meteen naar het land der drugsfabels....

Om hier even op terug te komen: Dat klopt volgens mij niet. Het kan wel kloppen dat speed roze/rood verkleurt door ijzeroxide (wat volgens mij ook overeen komt met wat ik hieronder schrijf), maar er zijn andere oorzaken die geloof ik gangbaarder zijn.

In een van de laatste stadia van het productieproces is de speed nog zeer basisch. Die wordt dan verzuurt met zwavelzuur tot een neutrale pH (7). Als er teveel zwavelzuur gebruikt wordt verkleurt de speed roze/rood.

Dat vind ik raar. Ik zou dus eerlijk gezegd verwachten (Iemand merkte al op dat speed in een van de laatste stadia knalrood is) dat de speed niet genoeg verzuurt is om de pH neutraal te maken en dus nog te basisch is. Dat het omgekeerd is dus, ook omdat pasta vaker resten zwavelzuur bevat. Maar ja, tenzij er een producent komt antwoorden zullen we het inderdaad nooit weten. :P

Dat van die efedrinetabletten wat ik opperde geldt voor methamfetamine, dat kan daar wel van gemaakt worden en dat wordt er volgens mij inderdaad uitgewassen met aceton. Aceton is ook nodig voor de productie van pep geloof ik, worden in elk geval vaak vaten van aangetroffen als er een lab opgerold wordt. :(

Bovenaan