Salvia

Sybliminal

Experimenterende gebruiker
he mensen,
Omdat ik op dit forum niet veel over salvia kon vinden kreeg ik het idee om wat info op een rijtje te zetten. Het is tenslotte een heel vet tripmiddel :grin:
Enkele links van bronnen staan onderaan vermeld.

Salvia divinorum is één van de honderden soorten salie die overal ter wereld voorkomen. De plant komt oorspronkelijk uit Zuid-Mexico waar de Mazateekse indianen al eeuwen gebruik maken van dit hallucinogeen met als doel zieken te genezen, waarzeggerij, meditatie en zoektochten naar het goddelijke.
R. G. Wasson zette het onderzoek naar salvia, waar J. B. Johnsen in de jaren 30 en 40 aan begonnen was, in de jaren 50 voort. Samen met Albert Hofmann en R. G. Weitlaner slaagde Wasson er begin de 60’s erin de eerste levende salvia exemplaren naar de VS te brengen.
Deze magische mint bleef tot de jaren 90 onbekend en mysterieus. Tegenwoordig is er (dankzij Siebert) aardig wat informatie over Salvia te vinden. Het is ook niet moeilijk om aan gedroogde salvia-bladeren, extracten en zelfs stekjes te komen

Effecten
De effecten van Salvia zijn uniek en niet te vergelijken met die van andere psychedelica. Het is een zeer krachtige psychoactieve kruid die bij inname tot extreem heftige dissociatieve en dysforische effecten kan leiden. Veel mensen ervaren het gebruik van salvia dan ook als ‘onprettig’.
De duur en intensiteit van een trip varieert van enkele minuten tot ruim 2 uur. Na het ontwaken kan je je nog enkele momenten een beetje gedesoriënteerd, beduusd, loom, mellow voelen.
Er zijn geen nadelige bij effecten voor zover bekend. Alleen bij het roken is er een kleine kans op lichte hoofdpijn, misselijkheid en slapeloosheid, maar dit komt zelden voor. Verder is het eigenlijk onmogelijk om verslaafd te raken aan salvia of over te doseren.

Het begin van een trip gaat vaak gepaard met heftige transpiratie en een gevoel van opzij gedrukt te worden.
Verder een aantal effecten die je kunt tegenkomen tijdens je trip:

- Verlies van lichaamscoördinatie
- Ongecontroleerd lachen
- Visuele veranderingen of visioenen
- Ervaren van meerdere werkelijkheden
- Een beschouwende rust
- Een gevoel van dieper begrip
- Een droomachtige deklaag over de wereld
- Een gevoel van volledige verwarring
- Het zien of onderdeel worden van een tunnel
- Verlies van individueel bewustzijnsgevoel
- Ervaren van "niet-Euclidische" geometrische vormen
- Het gevoel te vliegen, drijven of draaien
- Het gevoel ondergedompeld te zijn in een zee van energie
- Het gevoel in contact te zijn met een "groter geheel"
- Het gevoel onder de grond of onder water te zijn
- Het gevoel in tijd en plaats te reizen
- Het gevoel een voorwerp te zijn (een muur, bank, stoel enz.)
- Het zien van slangachtige patronen en vormen
- Het waarnemen van aura’s (visueel)
- Het wegvallen van dimensies

Daniel Siebert beschrijft de hevigheid van een salviatrip aan de hand van een salvia-tripschaal bestaande uit 6 stappen.

Level 1 - Subtle effects. A feeling that "something" is happening, although it is difficulty to say just what. Relaxation and increased sensual appreciation may be noted. This mild level is useful for meditation and may facilitate sexual pleasure.
Level 2 - Altered perception. Colors and textures are paid attention to. Appreciation of music may be enhanced. Space may appear of greater or lesser depth than is usual. But visions do not occur at this level. Thinking becomes less logical, and more playful; short term memory difficulties are may be noted.
Level 3 - Light visionary state. Closed eye visuals (clear imagery with eyes closed: fractal patterns, vinelike and geometric patterns, visions of objects and designs). The imagery is often two dimensional. If open eyed visual effects occur these are usually vague and fleeting. At this level phenomena similar to the hypnagogic phenomena that some people experience at sleep onset occur. At this level visions are experienced as "eye candy" but are not confused with reality.
Level 4 - Vivid visionary state." Complex three dimensional realistic appearing scenes occur. Sometimes voices may be heard. With eyes open contact with consensual reality will not be entirely lost, but when you close your eyes you may forget about consensus reality and enter completely into a dreamlike scene. Shamanistic journeying to other lands, foreign or imaginary; encounters with beings, entities, spirits; or travels to other ages may occur. You may even live the life of another person. At this level you have entered the shaman's world. Or if you prefer you are in "dream time." With eyes closed you experience fantasies (dream like happenings, with a story line to them). So long as your eyes are closed you may believe they are really occurring. This differs from the "eye candy" closed eye imagery, of level 3.
Level 5 - Immaterial existence. At this level consciousness remains and some thought processes are still lucid, but one becomes completely involved in inner experience and loses all contact with consensual reality. Individuality may be lost; one experiences merging with God/dess, mind, universal consciousness, or bizarre fusions with other objects real or imagined, e.g. merging with a wall may be experienced. At this level it is impossible to function in consensual reality, but unfortunately some people do not remain still but move around in this befuddled state. For this reason a sitter is essential to ensure the safety of someone voyaging to the inner levels. To the person experiencing this, the phenomenon may be terrifying or exceedingly pleasant; but to an outside observer the individual may appear confused or disoriented.
Level 6 - Amnesic effects. At this stage either consciousness is lost; or at least one is unable to later recall what one is experiencing. The individual may fall, or remain immobile or thrash around; somnambulistic behavior may occur; injuries can be sustained without pain being felt; on awakening the individual will have no recollection of what he/she did, experienced or said in level 6. People cannot ever recall what they experience in this very deep trance state. This is not a sought after level as later nothing can be recalled of the experience.

Gebruik
Salvia is niet zomaar een kruid, zorg dat je goed bent voorbereid! Een juiste set&setting is essentieel. Ondanks het ‘effect’ van korte duur is, is het aan te raden een weloverwogen tijdstip uit te kiezen. Dus niet als je bekaf thuis komt van je werk/school een pijpje salvia blazen, maar plan een mooie dag waarop je lekker de rust denkt te hebben.
Voor een goeie setting moet je absoluut de rust opzoeken. Een vertrouwde omgeving zoals thuis met zo min mogelijk mensen in de buurt is ideaal. Zorg dat je zo min mogelijk afgeleid kan worden; telefoons uit, buiten het gehoor van de deurbel, geen tv, spelcomputers of wat dan ook. Een muziekje daarentegen is wel héél mooi maar kan ook je trance verstoren. Het is ook niet verkeerd om een bank of bed binnen bereik te hebben, grote kans dat je ‘wilt’ (gedwongen voelt te) gaan liggen.
Aangezien je bij hoge dosissen niet meer bij bewustzijn bent, uit je lichaam treedt, oplost, moet je ervoor zorgen dat je in het gezelschap bent van een sitter!

Als sitter hoef je niet perse ervaren te zijn. Het enige wat je moet doen is zorgen dat de slaper geen gekke dingen doet en bereid zijn je bakkes een tijdje dicht te houden.

Er zijn verschillende methodes van gebruik, elk zo z’n voor- en nadelen. Het effect kan per persoon sterk variëren, onder andere afhankelijk van lengte, gewicht, wijze van gebruik en dosis.
In traditioneel gebruik wordt salvia voornamelijk gedronken. De salvia bladeren worden hierbij enkelen uren in heet water gekookt waarna het brouwsel wordt gedronken. Deze methode is niet het meest efficiënt aangezien een deel van de werkzame stof, salvinorin A, in de maag verloren gaat. Het effect is al merkbaar vanaf 15 tot 25 bladeren en duurt ongeveer 1 tot 3 uur.
Er is ook een manier om gedroogde bladeren fijn te stampen/malen en ± 30 minuten in koud water te weken. Vervolgens zeef je gecrunchde bladeren uit het water en drink je dit op. Deze methode is lang niet zo bitter als het verwarmen van het brouwsel.

Salvia bladeren kunnen ook worden gekauwd. De bladeren zijn best wel bitter, met name de ongedroogde. Om het wat smakelijker te maken kun je ze wat met suiker of honing innemen.
Om het effect van te vergroten kun je van te voren je tong en tanden poetsen en mondwater nemen die alcohol/menthol bevat gebruiken. Hierdoor bevorder je de opname van salvinorin A.
Je kunt de bladeren het beste in koud water weken. Gebruik hiervoor 2 tot 8 gram (10 tot 30 hele bladeren) gedroogde bladeren. Na 5 minuten knijp je de bladeren uit en maak je er een balletje van en bewaar je deze onder je tong. en kauw je heel langzaam, zeg maar om de 10 seconden. Na ongeveer een kwartier zal het effect al merkbaar zijn maar bikkel door tot je een half uur hebt gekauwd zonder het sap/speeksel te verliezen. Het effect zal iets van een uur aanhouden.

De meest populaire methode is het roken van salvia (extracten). Gezien het eigenlijk niet haalbaar is een effect te bereiken met het roken van gewone gedroogde bladeren, zul je t maar met extracten moeten doen.
Salvia extracten lopen uiteen van 5x tot 90x. Bij een 5x extract kan al een mild effect merkbaar zijn vanaf 0,05 gram. Een trip varieert van 5 minuten tot een uur.

Je kan Salvia het beste in een bong roken, pijpje kan ook wel. Het is belangrijk dat je met heet vuur inhaleert en zo lang mogelijk (± 20 seconden) je hijs inhoudt.

Leeks kunnen het beste met lage extracten beginnen. Je zult voor jezelf even moeten uitvogelen hoe salvia bij jou werkt. Bouw het rustig op met 0,1 gram van een 5x extract.
Na een aantal goeie hijsen van een 5x extract ben je namelijk al goed van de wereld, bovendien kan je zo nog redelijk helder observeren hoe langzaam van de Materie loskomt. Dit gaat met hogere extracten veel te snel daarvoor.
De tolerantie die optreed is onduidelijk. Sommige zeggen een steeds sterker effect te merken, andere zeggen weer meer nodig te hebben voor hetzelfde effect.

Erowid, MAO-remmer in combinatie met salvia:

I have had good experiences smoking 50-75mg of harmala extract (standard Syrian Rue acid/base technique) prior to smoking Salvia. It definitely boosted it by 2X and extended the later stages of the zone for me. I also noticed that my body relaxed into it and was more allowing of her grace with the tranquilizing effect of the harmala. Good mix for sure... ~1997

[Author's Note 2002: Looking back on this, I would describe it now with the term "synergistic", rather than "boost" or "potentiate". While the effects of the salvia felt stronger than salvia alone, changing the experience and extending it, I would not say that it simply 'boosted' the effects.]

Toad

Kweken
Voor niet veel geld heb je al een stekje en deze zijn erg gemakkelijk te groeien. Het is plant uit een tropisch klimaat, is meerder jarig, groeit als kool en kan best tegen een stootje. Kan van april - mei tot september – oktober prima buiten staan. Hij kan overigens wel enkele meters hoog worden, maar een beetje snoeien kan geen kwaad.
De kans dat de plant zaden produceert is vrijwel nihil. Om een over andere mysterieuze reden is dan ook nog eens de kans dat deze zaden uitkomen alles behalve aanwezig. Maar gezien salvia erg snel wortelt (soms al in de lucht met hoge luchtvochtigheid), hoef je geen groene vingers nodig te hebben om je eigen stekjes te maken.

Tip: je kan de bladeren die bruin kleuren (doodgaan) opsparen. Bewaar ze in het donker, luchtdicht en je kunt ze 'eeuwig' bewaren. Na een tijdje, afhankelijk van het formaat van je plant/struik, heb je zo al een trip bij elkaar verzameld, wat zonde is om verloren te laten gaan.

Belangrijk
- Neem onder invloed van salvia geen deel aan van het verkeer, kom ook de straat niet op
- Zorg voor een sitter bij je trip
- Weet, voordat je eraan begint, wat je kan verwachten
- Haal het aub niet in je hoofd het te combineren met (hard)drug (wees voorzichtig met medicijnen)
- Salvia is niet verslavend
- Het is niet mogelijk een overdosis te krijgen

Nog wat handige links
http://www.salvia.net/nl/
http://www.azarius.nl/smartshop/psychedelics/salvia_divinorum/
http://www.sagewisdom.org/ (Dé Salvia site, EN)
http://www.erowid.org/plants/salvia/ (EN)
http://www.entheogen.com/forum/forumdisplay.php?f=135 (EN)

Ik ben zelf geen heel ervaren gebruiker. Al het informatie is van het internet geplukt en een beetje gemixed met m'n eigen ervaringen.
opmerkingen en aanvullingen zijn natuurlijk zeer welkom.

Hashja

Bewuste gebruiker
Ik had inderdaad last van lichamelijke onprettigheid. Ik had namelijk het gevoel dat al mijn ledematen dat ik aanraakte (bijv armen op de buik en benen tegen elkaar) aanelkaar vast gegroeit zaten. En het was net alsof ze losraakten, dat deed pijn.

Verder echt heel erg heftig spul.

Inhale

Bewuste gebruiker
Ik vind die salvia tripschaal maar vaag. Als je het mij vraagt is het gewoon onzin, ik ervaar een salvia trip heel anders.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ja ben ik het mee eens! Ik weet ook niet echt wat je er nou aan hebt, want de drempel ligt bij iedereen weer anders.
Het is een beetje hetzelfde als die metertjes bij paddo-soorten, van body high en visual enzo, is ook meer een hele vage indicatie maar verschilt toch ook weer per persoon. :P

Ik vind dat een topic als dit ook best sticky mag, samen met het paddo topic.

Sybliminal

Ja klopt, maar je moet je ook niet teveel aan die schaal vastklampen. Het is ook niet altijd even gemakkelijk de effecten goed waar te nemen en te herkennen omdat je zo diep gaat.
Het geeft naar mijn mening wel een mooie indicatie wat een trip allemaal teweeg kan brengen en herken zelf wel degelijk een aantal stadia. hoewel ik deze niet ervaar op de volgorde die Daniel Siebert beschreven heeft.

Escoban

Bewuste gebruiker
Goede topic. Ik ben het ook niet helemaal eens met die trip schaal. Maar ik ben zelf ook niet heel erg ervaren met Salvia. Al ben ik wel van plan om de fases tussen twee en zes nog wel een keer te ontdekken.

snapte

Newbie
ja echt vette shit ja, ben een upperfreaker maar dit kwartiertje was vaagst,
vaak zat getript na paar nachten en was lang ni zo vaag ,das is echt waar meeste denken over trip TE raar,

vind ik :openmouth: !!!

Sybliminal

Nog een nuttig onderzoek omtrent salvia wat hier wel thuishoort.

Ik schat dat dit zich begin jaren 90 heeft afgespeeld.

1/6
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/zFHh6FNOlXc&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/zFHh6FNOlXc&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

2/6
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/gFCxJszPBXw&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/gFCxJszPBXw&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

3/6
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ZVykZaHjACU&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ZVykZaHjACU&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

4/6
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/txU3LCG9sf0&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/txU3LCG9sf0&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

5/6
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/BGFeq7kTa6Y&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/BGFeq7kTa6Y&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

6/6
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/m_RJw3RfWCM&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/m_RJw3RfWCM&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

A.M.S.G

Newbie
Ik heb een vraag mbt het gebruiken van Salvia (vast al eens gevraagd, maar toch..)

Ik wil rustig aan beginnen, dus ik heb 5x extract gehaald. Ik heb al wel ervaring met paddo's, LSD en 2CB, dus het hoeft allemaal niet te rustig (e.g. ik ben op tripgebied dus wel wat gewend). Wat is raadzaam qua dosering? Is een derde gram ok (via de waterpijp) ?

L

Lid 6909

Gast
5 keer merk je niks van, alleen raar gevoel.
Ik had hier geen visuals bij, die begonnen pas bij 15 en 20x extract.

maar kan voor jou anders zijn, probeer gewoon halve gram ineens.

have fun!

fs180

Belezen gebruiker
volgens de verkooper van 1/3 van een halve gram goed
al gaf de verpakking aan dat je daar zon 6 - 10 dosissen uit kon halen

Sybliminal

je kunt uit 1 gram inderdaad wel 10 dosissen halen. Met 0,1 gram kan iets van 2 hijsen nemen. Mijn eerste keer nam ik één goede hijs en was ik na 15 - 20 seconde al goed space. Ik voelde de rook niet meer in mijn longen, voelde geen snak meer naar adem en werd van rechts door bizarre tintelingen opzij gedrukt. Ik was niet heel diep in space, maar het is toch zo'n gekke ervaring, het slaat ook zo snel in. Je bent er de eerste keren gewoon niet goed op voorbereid, dit leer je. Alsof je een nieuw klimaat betreed, je moet nog wennen aan atmosfeer, temperatuur, omgeving.
Ik had dus aan een magere 0.1 gram genoeg en ben er misschien wel erg gevoelig voor, maar misschien ben jij dat ook?!
Ik weet niet of een waterpijp een zo'n goed idee is, is niet echt economisch in gebruik. Die grote waterpijpen zijn iig a-relaxed om salvia te smoken. Gebruik een pijpje of een bong ofzo.
Je hoeft overigens niet perse je hijs 20 seconde in te houden, minder kan ook prima maar je hebt dan alleen wat meer nodig.
zo had ik laatst een kleine halve gram over 3 kopjes verdeeld, hijs ingehouden totdat t niet meer chill aanvoelde en naar adem snakte, rustig uitgeblazen en vervolgens weer een nieuwe hijs en hetzelfde verhaal.
kijk maar wat je makkelijker vind, zet anders wat kopjes klaar en kijk tot hoever je komt.

Je hoeft geen visuals met 5x extract te verwachten, die kans is erg klein. Kick je helemaal op visuals, dan moet je, zoals gNuxx als zei, aan 15x extracten en hoger denken. Maar als je het alleen daarvoor doet ben je salvia niet waard en kun je er maar beter afblijven, vind ik...
maarja, ik geil zelf dan ook eerder op desoriëntatie dan die visuals die salvia teweeg brengt. Het gevoel van te worden meegenomen kan je met 5x extract heel gruwelijk maar juist ook zó mooi beleven. Hiervoor moet je vaak wel flink wat doorhijsen wil je zover komen.
5x extract hoeft helemaal niet zo zwak te zijn, 't is maar net met hoeveel hijsen jij genoegen neemt. (of aankan, 't vergt aardig wat ervaring en lef om die "akelige" effecten negeren)

Zijn er trouwens nog mensen bekend met t 'dont-take-me-away-effect'? tijdje geleden had ik dat nog, begon zelfs te ijlen dat ik niet mee wilde, hier wilde blijven. Echt heel apart.

webjunk

Newbie
Ik heb een paar keer Salvia extract 5x gerookt, maar heb helemaal niets gemerkt. :confused:
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Escoban

Bewuste gebruiker
webjunk zei:
Ik heb een paar keer Salvia extract 5x gerookt, maar heb helemaal niets gemerkt. :confused:
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Je moet de rook van Salvia zo lang mogelijk in je longen houden. Ideale tijd is 30 seconden. Je kan het het beste in een bong roken. Een pijpje kan ook, maar met een bong is het makkelijker om de rook lang binnen te houden.

Overigens schijnt het ook dat sommige mensen immuun zijn voor Salvia. Al weet ik niet hoe vaak dit voorkomt.

Royban

Ik had een vraagje over Salvia, is het eigenlijk lichamelijk of mentaal schadelijk ?
want ik lees wel eens dingen dat als je paddo's of lsd op jonge leeftijd neemt dat het dan de kans op schizofrenie en paranoia vergroot, want ik ben 16 jaar en ik zou get graag een keertje proberen, voor de rest geen ervaring met andere drugs naast wiet.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Denk dat het voor de wetenschap nog te kort bekend is voor onderzoeken naar schadelijkheid, maar als het al schadelijk is, denk ik dat dat heel erg meevalt.

xplusif

Het gevoel van aan de kant gedrukt worden klopt wel, ik ervaarde het dan denk ik wel intiemer.
Had namelijk het gevoel alsof ik geschopt en geslagen werd lol.
Ik ervaar de meeste trips ook als onprettig, ik weet niet waarom.
Waarschijnlijk omdat ik de eerste keer niet wist wat ik moest verwachten, niet ingestudeerd dus.
Maar opzich is het wel een toffe drug, in ieder geval het vreemdste wat ik ooit heb meegemaakt :wave:

tipsyflipsy

Belezen gebruiker
Salvia vond ik ook wel apart heb gewoon mijn waterpijp volgestamp omdat ik toen nog niet wist hoeveel ik moest gebruiken. toen die begon te werken hoorde ik alles in de verte en had het gevoel dat ik naar een kant werd gedrukt door een onzichtbare kracht of zo het leek net of alles naar een kant bewoog weet nog dat ik naar mijn gordijnen keek maar op de ene of andere manier toch anders waren heeeeeeeeeeeeeeel vreemd het is een aparte ervaring zekers : :grin:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Mijn eerste salvia trip was wel geestig, ik was een bakstenen muur van een groot kantoor gebouw. Zo heb ik me een 15 minuten lang gevoeld tot ik werd bevrijd door robots en toen was de trip afgelopen. Laatste salvia trip heb ik enorm lopen kotsen en een beetje vaag naar de zonsondergang gestaard maar geen toffe shit ervaren. :kots:
Als ik de moed weer kan vergaren dan maar eens het 20X extract :wink:

Omi

Newbie
Ik heb ook erg vaak de 5x variant gedaan, die vind ik tot nu toe erg leuk opzich. Als je het bv. combineerd met een klein beetje hasj, geeft het een heel erg leuke combinatie, hoewel lachkicks dan soms wel erg hard kunnen zijn! Wat ook erg leuk was was de combinatie met lachgas, echt super spacey. Nu nog de moed verzamelen me eens te wagen aan de 15/20x extracten, want het verkennen van de mogenlijkheden van deze drug is tot nu toe erg leuk geweest!

xplusif

Heb tot nu toe alleen nog de 10x extract geprobeerd, en die vindt ik al redelijk hard!
Ik snap ook niet dat ik mensen op youtube 120x extract zie gebruiken.
Eerste keer had ik ook me hele pijpje gevult, een beetje te veel voor mijn eerste keer.
Echt apart.

Omi

Newbie
Die 120x extracten zijn ook onzin. Sommige vaage internet winkeltjes uit azië verkopen die troep wel eens, maar dat is gewoon een verkooptruucje. Het hoogst mogenlijke extract van salvia was geloof ik 25 of 30 keer, maar zelfs dat word niet vaak echt verkocht omdat het niet rendabel is zulke extracten te maken, in prijs/kwaliteit gezien. Mensen die dus zeggen dat ze 120x extract roken praten echt bullshit, ookal weten ze het zelf niet altijd. :(

Erg jammer, want een salvia ervaring hangt ook niet per sé van het extract af. Ik heb echt prachtige entheogene momenten meegemaakt op maar 5x! Het gaat er ook om hoe je het gebruikt, kaarslichtjes, eerst even mediteren, misschien even van te voren nog wat blowen, en je dan helemaal op laten gaan in de ervaring! Erg leuk, en leerzaam. Sinds ik meer ervaring heb met salvia ben ik ook op een hele andere mannier mijn paddo trips in gegaan, en het bevalt me prima! :)

royvdh65

Dag mensen,

ik ben hier net nieuw op het forum, en heb wel al wat rondgekeken naar wat topics, maar nog nooit wat gepost.
Gisteren had ik voor het eerst salvia gerookt in een puurpijpje, het pijpje had ik goed vol gedaan met extract 10x en ik had de salvia met een stormaansteker aangestoken, daarna flink aan het pijpje gehezen. Het pijpje of de rook werd erg heet maar ik merkte wel echt wat. Ik wist de eerste niet wat ik moest verwachten van het spulleke, maar ik voelde me zo raar ik had eerst het idee alsof ik naar achteren of naar rechts werd getrokken, daarna voelde ik me best wat angstig en echt raar, ik wilde dat het ophield(ik kon het gevoel niet plaatsen). Daarna liet ik het allemaal op me afkomen en heb alleen maar positief gedacht en niet tegen het effect in proberen te werken, dit hielp goed. Het leek net of dit niet de echte realiteit was waarin ik leefde dat alles om me heen maar nep plasticachtig was het gaf me op de een of andere manier toch wel een veilig gevoel, zelf had ik ook het idee alsof dit niet meer ophield. Wanneer ik mijn ogen dicht deed leek ik wel door een vage tunnel te gaan, maar deze tunnel leidde nergens naar toe, ik had het idee dat ik ergens op zat te wachten maar ik weet niet waarop. Misschien klinkt dit allemaal wat vaag, maar dit is de eerste keer dat ik Salvia heb geprobeerd. Misschien dat het de tweede keer allemaal wat duidelijker wordt en het gevoel kan plaatsen, want ik heb nog best wel wat over van dit speciaal plantje.

Inhale

Bewuste gebruiker
royvdh65 zei:
Misschien dat het de tweede keer allemaal wat duidelijker wordt en het gevoel kan plaatsen

:tearsofjoy: Sorry, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Ik heb 1 keer gehad dat ik heel mijn slavia trip begreep en kon plaatsten, ik wist precies wat het was. Maar zodra ik die gedachte (of gevoel) om wou zetten in woorden, om het te kunnen onthouden en uitleggen vaagde het alweer weg. Eenmaal weer nuchter was had toch weer een bizar vaage, en onbegrijpbare trip.

cuber3

Even een vraagje:
Ik weet dat gewone aanstekers niet heet genoeg zijn, en er wordt aangeraden een stormaansteker te gebruiken.
Ik neem aan dat deze van bic dus niet goed genoeg is? Post het maar even, in het geval hij wel goed genoeg is bespaart me dat weer een dikke week wachten (heb geen idee waar je zo'n dingen in de winkel haalt, dus zal ik ze via internet moeten bestellen).
Ook geen idee wat voor model deze juist is, ik heb gekeken op de site van bic maar vond deze niet juist. Lijkt wel wat op hun Utility Lighter ofzo...

Aap

Een normale aansteker doet het goed genoeg. Laat gewoon voor de zekerheid iemand met 2 aanstekers lighten.

Ik vond het tegenvallen.. heb veel gelezen erover en veel filmpjes op youtube gekeken.. maar mijn salvia ervaringen waren een stuk minder heftig maar wel een aanrader om een keer te doen..

we zaten thuis met 10 man ong. om salvia te proberen.
wat je zeker moet doen is gewoon zoveel mogelijk heisen en zo lang mogelijk inhouden en als je kan gewoon nog 2-3x erachteraan doen..

het gevoel wat ik ervan kreeg? niet veel bijzonders ik zag iedereeen beetje wazig en lichtelijk vervormd maar toen ik opstond om ff te kijken wat het doet ging het wel ff loos.. toen ik op stond ging de hele kamer verder omhoog.. me hele beeld wat ik zag vloog omhoog.. ik zat ook binnen 2 seconde weer op de bank.. en tja toen begon het wel leuk te worden.. als je met je armen een vliegbewiging maakt lijken je armen echt net te zweven enzo.. maar zware hallucinaties had ik nie.. ik zag wel bijna alles na de klote maar geen hallucinaties.. had wel dat ik op me rug op de grond lag en dat ik het plafon zag schitteren.. flikkerende sterretjes zeg maar.. en op een gegeven moment was er een dichte licht geel van kleurige mist.. die ik vast kon pakken en wat heel zacht aanvoelde.. en ik kon er ballen van maken..

en ik was ook ff de kluts kwijt toen ik begon te kruipen over de grond.. ik zakte telkens vlak voor de tv weg door de vloer maar ik snapte het niet want als ik er met me knieën over heen ging was er niks..

een maat van me had het magnetische veld gevonden in me woonkamer:P die had het gevoel dat hij telkens als hij liep na die kant getrokken werd en op het eind van zn trip zat ie dan ook zielige in het hoekje van de woonkamer :mrgreen:

wel een aanrader maar ik hoef het geen 2 keer.. niet veel bijzonders.. 1x is leuk :sunglasses:

cuber3 zei:
Even een vraagje:
Ik weet dat gewone aanstekers niet heet genoeg zijn, en er wordt aangeraden een stormaansteker te gebruiken.

een normale aansteker is goed.. gewoon het vuur iets omhoog zetten.. net als dat je wiet in een puur pijpje aansteekt..

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
@ knetter, netzoals met wiet? ik zou dan juist zo'n klein mogenlijk vlammetje pakken anders heb je meteen zo'n dikke smog in je longen. Maar salvia moet je inderdaad in eenkeer verbranden.

@cuber 3, gewone is heet genoeg maar storm aansteker is altijd handiger, je kunt de vlam precies richten waar het moet verbranden. Voordeel!

hoi,
Ik heb ff een vraagje over de effecten en zal die aan het eind van dit verhaal stellen...

Een tijdje terug voor het eerst salvia gedaan. Na inlezen hier leek het me verstandig om met 5x extract, 1 gram totaal, te beginnen. Ik heb het flesje van 1 gram leeggeschud en er 10 porties van gemaakt.

1ste keer 2 porties en voelde al snel effect. Wat ik me kan herinneren is een warm, vertrouwd gevoel en ik dacht/zei: oh, ben jij het. :)
Het voelde echt alsof ik het eerder gedaan had en was misschien een beetje teleurgesteld...daarna snel weer helder en mijn nieuwsgierigheid bleek toch te zijn gewekt :openmouth:

Half uurtje later: 3 porties en ik ging als een speer. voelde wel een vreemd trekkend gevoel maar was niet vervelend. na een uurtje wat wiet erachteraan en was heerlijk aan het spacen.

Dag later: ik dacht ik neem de rest, halve gram, en zie waar het me brengt..
Heb ik geweten, ik had het gevoel alsof ik eerst onder een stoomwals kwam en toen als een platgewalst stuk kauwgom uit elkaar getrokken werd. Keer op keer.
Het blowtje wat ik nadien tot me nam maakte het niet echt beter. Lang geleden dat ik zo hard ging en had het gevoel dat ik een grens bereikt had.

en dit alles bij een 5x extract...

vraag: hoort dit gevoel bij de Salvia of komt het alleen bij een bepaalde dosis voor. zou ik een volgende keer een hoger extract moeten nemen of juist terug naar de bladeren en wachten op die omgekeerde tolerantie?

groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties!
Theo :wave:

cuber3

enTHEOgeen zei:
vraag: hoort dit gevoel bij de Salvia of komt het alleen bij een bepaalde dosis voor

Nu ben ik niet degene om uitspraken te gaan doen aangezien ik het zelf nog niet heb gedaan (mijn salvia is momenteel onderweg though, dus zou hem volgende week ergens kunnen testen).
Maar aan de hand van de vele reports die ik gelezen heb lijkt dit inderdaad wel een normaal effect van Salvia.
Voor zover ik weet is dat gevoel van een zuigende kracht, wind of magnetisme het begin van de trip...

Sybliminal

enTHEOgeen zei:
vraag: hoort dit gevoel bij de Salvia of komt het alleen bij een bepaalde dosis voor. zou ik een volgende keer een hoger extract moeten nemen of juist terug naar de bladeren en wachten op die omgekeerde tolerantie?

Theo :wave:

He,
Als je deze tripjes geslaagd vond en je enigszins duidelijk zijn kan je de volgende keer misschien beginnen met een paar kleine kopjes 5x extract en hierna een kopje 10x extract. Of gelijk 10x (of 15x ?) extract kan ook prima hoor, ik vond het iig wel een lekkere warmloper.
Als het allemaal heel erg wazig voor je was kan ik je aanraden nog een beetje te spelen met 5x extract. je moet je voorstellen dat het met hogere extracten allemaal veel sneller gaat en intenser is, dit kan het makkelijker voor je maken of juist nog ingewikkelder..

tripse :wink:

DJzer

dit lijkt me heel interessant om eens te proberen. Ik ben wel voor nieuwe ervaringen :) Kan dit in een smartshop gekocht worden en hoeveel kost dit dan?

A.M.S.G

Newbie
Anderhalve week geleden heb ik voor het eerst Salvia gebruikt en het was niet helemaal wat ik ervan had verwacht. Ik had 1g 5x extract gekocht en ik had al begrepen via diverse fora dat je daar in principe niet veel van hoeft te verwachten mbt visuele effecten/trippen whatever, maar ok, ik houd ervan om rustig te beginnen; ik heb tenslotte alle tijd van de wereld.

In eerste instantie een halve gram in tweeen verdeeld, het eerste kopje in de brand gestoken en de rook minstens een halve minuut binnengehouden. Resultaat: helemaal niets. Ok, geen probleem, volgende kopje in de pijp, rook binnenhouden etc en kijken wat er gebeurd. Helaas voelde ik nog steeds helemaal niets. Vervolgens even een kaartje gelegd met een vriend die even langs was gekomen omdat ie toch wel benieuwd was naar de effecten van de salvia (hij gebruikte zelf niets die avond) en een biertje erbij gepakt.

Na een uurtje had ik toch zoiets van; ik wil het nog een keer proberen, dus meteen maar het andere halve gram in de pijp gestopt en in drie/vier trekjes weggestoomd. Nadat ik de laatste rook had uitgeblazen kreeg ik het ineens heel erg koud. Dit duurde ongeveer 5 minuten, waarna ik een lekker relaxed gevoel over me heen kreeg wat vergelijkbaar was met 'stonded-zijn', maar dan helderder. Dit gevoel hield ongeveer een kwartiertje aan en daarna voelde ik me weer 100% lekker (beter dan ervoor eigenlijk :grin: )

Dus, mijn eerste ervaring met Salvia was verre van spannend. Geen punt, het laat zich tenslotte niet van te voren bepalen hoe het verloopt. Maar hoe nu verder? Heb ik een fout gemaakt door in eerste instantie kleine beetjes te nemen? Of heb ik gewoon een sterker extract nodig? En in dat geval; is het dan handiger om voor 10x te gaan of zal ik eventueel gelijk overstappen naar een sterkere variant?

Inhale

Bewuste gebruiker
10x is sterk zat. Daar kan iedereen aardig van trippen. Ik denk dat je gewoon alles in 1 hijs moet doen. lang in houden. en mischien nog een kleine hijs als er nog een beetje in zit.
Ook moet je tijdens het hijsen gewoon de aansteker erbij houden.

cuber3

Ik heb vandaag mijn 6gr. gedroogde bladeren en 2gr. 5x extract aangekregen.
Dacht het veilig te spelen en maar te beginnen met die bladeren, hoewel ik al verschillende mensen heb horen zeggen dat ze er hele grammen konden van roken zonder er iets van te voelen.
Wel, ik heb 2 hits genomen van die bladeren, en ik voelde me ineens toch best anders.
Mijn zicht leek iets minder "snel", alsof er hier en daar een beeld ontbrak.
En verder kreeg ik er een soort wietachtige high van, maar dan anders (kreeg een vreemd gevoel toen ik door m'n huis wandelde, alsof de kamers opeens "anders" aanvoelden, raar uit te leggen).
Verder was het ook wel wat spacig (is dat een woord?), ben een wandeling gaan maken in het bos en het leek wel alsof het pad waarover ik liep een soort tunnel was (met die grote bomen aan weerszijden). En als ik gewoon relaxte werd m'n zicht redelijk wazig en voelde ik me toch wel wat wegspacen.
En dit bleef echt langer duren dan ik had gedacht. Ik rookte het rond 3u, en om kwart na 4 waren de hardste effecten wel weg, maar was mijn zicht toch nog steeds merkbaar anders.
Pas om 6 uur ofzo was ik weer 100% nuchter zoals ervoor.
Ik dacht dat dit maar heel even ging duren, of zijn het de echte trips maar enkele minuten duren en ben je daarna nog een hele tijd wazig?
Ik neem aan dat dit de "afterglow" is die ik hier en daar heb horen vallen?

In ieder geval, voor een eerste ervaring met maar 2 hits van gedroogde bladeren was het best goed (natuurlijk niet getript ofzo, maar het had toch meer effect dan ik had verwacht voor zo'n kleine hoeveelheid).
Binnenkort eens een bong gebruiken en de dosis wat verhogen, de rook was redelijk moeilijk binnen te houden met zo'n puurpijpje...

Er is nog genoeg over, dus ik ga gewoon iedere keer wat meer gebruiken tot ik het gewenste effect bereik :)

Bovenaan