Salvia

Paling

Newbie
Hoi,
Ik wil een keertje met een paar vrienden Salvia proberen. Ik ben 15 jaar (ik weet het een minderjarige snotneus) en bepaald niet groot (1.70). Een vriend voor mij die het al vaker gedaan heeft gaat het halen voor me.

Mijn vragen:

Hoeveel de eerste keer?
Hoe voorkom ik een badtrip?
Wat voor type Salvia (weet er weinig van, iets met 5x en 10x ofzoiets)
Echt geen langer termein effecten?
Hoe in te nemen (heb wel een bong)?
Wat te doen bij badtrip?
Is het bos een goede plek (snachts)?
Zie je aan je dat je een soort van salvia stoned bent?

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten
Paling

dain

Bewuste gebruiker
Hoeveel de eerste keer?
ik pak meestal 1/5de gram; begin gewoon met 1/10de en probeer later meer
Hoe voorkom ik een badtrip?
In principe niet, maar ga gewoon chill zitten met ligmogelijkheid, begin vol positiviteit en goede moed, en heb iemand bij je die je op de grond kan houden
Wat voor type Salvia (weet er weinig van, iets met 5x en 10x ofzoiets)
ik zou een 5x kopen voor te beginnen en een 10/15x voor als het je wel bevalt
Echt geen langer termein effecten?
neen, het duurt zelf maar 5 a 15 minuten
Hoe in te nemen (heb wel een bong)?
Bong met stormaansteker, alles in eenkeer innemen en minstens 30 seconden inhouden
Wat te doen bij badtrip?
laat je vrienden ervoor zorgen dat je blijft zitten! Na 10 minuutjes is toch alles over
Is het bos een goede plek (snachts)?
Wij doen het altijd bij onze jaarlijkse kampeertrip in een privebos, ergens waar je op je gemak rustig kan zitten!
Zie je aan je dat je een soort van salvia stoned bent?
Ja, al ga je waarschijnlijk dat kwartier niet rondlopen, kan je wel lachen (zelf serieus de slappe lach), of wat vreemde dingen zeggen (WTF gebeurt er bv).

Je kan alles vinden op http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia.shtml . Lees tripreports, ervaringen, advies,...

Ja je bent jong, maar als je rustig op een chille vertrouwde plek zit met vrienden om je heen die je bij nood op de grond houden, en het ook maar eens heel afentoe doet en de ervaring kan plaatsen zal er niet echt iets mis gaan, al is niets helemaal veilig, salvia is kort.

En ja dit kan verplaatst worden....

mattskovic

Wijs gebruiker
denk dat een bos tijdens dedag door minder schrikwekkend is dan in de pikke donkere maar als je jezelf er sterk genoeg in je schoenen voelt staan zou ik zegge doen,

weet je wat je zelf kan verwachten van die trip door research te doen of weet je enkel dat je er van gaat trippe ? salvia mag je zeker niet onderschatten omdat je het maar gewoon in de smartshop kan krijge.

en denk er aan eerst over lezen en dan doen, dan weet je teminste wat je kan verwachten

greetz mattsi :hearteyes:

dain

Bewuste gebruiker
Wij doen het altijd bij onze jaarlijkse kampeertrip in een privebos, ergens waar je op je gemak rustig kan zitten!
Hier wil ik dan nog wel aan toe voegen dat we tentjes bijhebben, een grote open tent, een kampvuur in een veilige vuurkorf, stoeltjes, dekens....

Spacert

Newbie
Ik wil je zeker aanraden om deze site eens door te nemen: http://www.salvia-divinorum.nl/. En denk er aan dat Salvia zeker geen party drug is. Vraag je vrienden of ze een beetje rustig willen zijn als je echt hard aan het trippen bent. Je vindt het waarschijnlijk niet leuk als ze tegen je praten tijdens je trip. Een lekker muziekje op de achtergrond kan heel leuk zijn. Wel rustige muziek.
En nog iets. Let een beetje op met vuur in het bos. Je laat zo je bong of aansteker vallen als je Salvia inslaat. Dus zeker geen zippo ofzo gebruiken.

Tripze!

dain

Bewuste gebruiker
Spacert zei:
Je laat zo je bong of aansteker vallen als je Salvia inslaat. Dus zeker geen zippo ofzo gebruiken.

Stormaansteker! Met een blauwe warme vlam heb je een veel betere verbranding die nodig is bij salvia om alles eruit te halen, met een gewone aansteker lukt het ook maar minder goed...

Paling

Newbie
Ik hield de rook 30 seconden in en gebruikte bong. Ik had 15x en ongeveer 0,3/0,4 gram gerookt. Ik voelde nauwelijks wat? Wat deed ik verkeerd?

azerty1987

Belezen gebruiker
het trucje dat ik altijd gebruik is eerst GOED UITADEMEN dus alle lucht uit je longen en daarna een gigantische hit nemen van de pijp waar je salvia in zit.. en die inhouden totdat je neit langer kan!

zo werkt het altijd! ook zonder stormaansteker.. als je niet hoest dan :) dat is voor mij het moeilijkste

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Paling zei:
Ik hield de rook 30 seconden in en gebruikte bong. Ik had 15x en ongeveer 0,3/0,4 gram gerookt. Ik voelde nauwelijks wat? Wat deed ik verkeerd?

Het is bekend dat het niet bijna iedereen goed aanslaat, ook veel mensen ervaren bij blowen de eerste keer/keren niks. Salvia heeft wel een omgekeerde tolerantie, dat betekend dat je steeds minder nodig hebt voor hetzelfde effect.

Maar van 15x en dan meer dan een kwart gram, ik zou het wel voelen :hearteyes:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je hebt dat 'kommetje', daar doe je eerst een gaasje aka. screentje in.
Daarbovenop leg de de salvia.

Nu het roken:

Salvia uit een bong kun je beter met een tripsitter roken, ivm. het evt. vallen van de bong wanneer je weg bent.

Om te beginnen zet je je vinger op het klapgat. Dit is een klein gaatje in de bong, aan de andere kant van het 'kommetje'.
Nu zet je je mond op het uiteinde van de bong, aansteker erbij houden en rustig zuigen.

Wanneer de salvia bijna op is, of je bijna geen longcapaciteit meer over hebt laat je het klapgat los. Hierna begin je echt te inhaleren, dit kan heftig zijn voor je keel.

Je neemt zoveel mogelijk rook in je longen en houd die zo lang mogelijk in.

De bong en aansteker heb je net na het hijssen over gegeven aan je tripsitter.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
DrogeHoestCapsule zei:
Krijg je er een gaasje bij?

Als je een wat duurdere bong koopt waarsch. wel.
Maar je kunt er gewoon naar vragen, meestal zitten ze in pakjes van 10 voor 50cent.

Bovenaan