San Pedro Poeder

franx

Experimenterende gebruiker
Hi

Ik heb op 12/9 een zak San Pedro poeder (de gedroogde en gemalen cactus dus) besteld via het Chileense bedrijf Compra Segura http://compra-segura.com
Ik kreeg op 19/9 een mail van ze dat de bestelling verzonden was. Sindsdien heb ik niets meer vernomen van mijn bestelling of van Compra.

Wie heeft hier ook ervaring mee?

En wie weet waar ik via een ander kanaal aan San Pedro poeder kan komen?

Alvast bedankt

Aalpoepert

Badass junkie
franx zei:
Hi

Ik heb op 12/9 een zak San Pedro poeder (de gedroogde en gemalen cactus dus) besteld via het Chileense bedrijf Compra Segura http://compra-segura.com
Ik kreeg op 19/9 een mail van ze dat de bestelling verzonden was. Sindsdien heb ik niets meer vernomen van mijn bestelling of van Compra.

Wie heeft hier ook ervaring mee?

En wie weet waar ik via een ander kanaal aan San Pedro poeder kan komen?

Alvast bedankt
Je hebt zelf ook geen contact met ze opgenomen?

Guess you are buttfucked.
Ik zou verder niet weten hoe je via een betrouwbare bron aan San Pedro poeder kan komen (ervanuitgaande dat het legaal is)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Bij mijn weten is het wel legaal. Ik wist dat op deze site ergens een link stond naar een aanbieder. Net even opgezocht, blijkt het dezelfde aanbieder te zijn: viewtopic.php?f=7&t=18261&hilit=san+pedro&start=30 (bericht van Flip Trip)

Bij die persoon in dat topic is het blijkbaar wel aangekomen, dus het is niet per definitie een fout bedrijf.

franx

kapitein-x zei:
Bij mijn weten is het wel legaal. Ik wist dat op deze site ergens een link stond naar een aanbieder. Net even opgezocht, blijkt het dezelfde aanbieder te zijn: viewtopic.php?f=7&t=18261&hilit=san+pedro&start=30 (bericht van Flip Trip)

Bij die persoon in dat topic is het blijkbaar wel aangekomen, dus het is niet per definitie een fout bedrijf.

Ja San Pedro poeder is legaal en ja juist omdat ik hier eerder las dat ze leverden heb ik daar besteld.. en ja ik heb ook diverse mails naar ze verzonden.. zonder reactie. Dat is eigenlijk wat me het meest bevreemde.

franx

Update:

Na een wat moeizame mailwisseling besloot men in Peru te herzenden (indien ik de verzendkosten voor mijn rekening zou nemen, ong. 25 euro)

Ik besloot de gok te nemen en maakte het bedrag over. Gisteren bracht de post dan eindelijk het pakket. Er zat een diepe snee in dat slordig met tape was dicht geplakt. Kennelijk vond men het nodig om ergens tussen Peru en mijn adres het nodig om de inhoud te checken.
Maf.. want op het pakket zat keurig een officiele Peruaanse uitvoer licentie (Cites) en er is niets illegaals aan zowel de inhoud als de wijze van verzending.

(ik zag voor mijn geestesoog douaniers tandenknarsend mijn pakketje weer vrijgeven)

Enfin. Het geheel was nog al een rotzooitje en nadat ik het poeder had opgevangen in een container bleek er "slechts" zo ń 50 gram te ontbreken. De resterende 850 gram ligt nu keurig te wachten op stap twee van mijn plan. Wat dat is laat ik binnenkort weten in een nieuw topic.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Oke, op zich goed nieuws dus. Bedankt dat je even een up-date hebt gegeven, daar hebben anderen ook weer wat aan.

Wat de kosten nog hoger had kunnen maken is invoerbelasting. Ik meen dat ze er steekproefsgewijs is iemand uitpikken die dan dat bedrag aan de pakketbezorger moet betalen.

Memmûm

Belezen gebruiker
Deze site is betrouwbaar. De poeder is van prima kwaliteit voor die prijs.

Het is niet zo raar dat een zak poeder geopend wordt door de douane. Als je een beetje weet wat er in die contreien allemaal geteeld wordt :grin:

Bij mij was er met een prikstaafje een sample genomen en dit was weer netjes dichtgeplakt.

Ik heb uit Peru ook eens een kilo of wat mimosa hostilis poeder besteld. Ook dit was natuurlijk gecheckt op verboden stoffen. Het duurt wel meer dan een maand voor je het hebt.

Veel plezier!

Bovenaan