Om ze te ontkiemen heb je geen plantenspuit nodig, als je het bakje in het begin goed nat gemaakt hebt en je doet het deksel erop blijft het weken lang vochtig.
Zelf heb ik nu een wat grotere kist genomen (40x40x20) op de bodem 2-3cm perliet gelegd en die goed nat gemaakt. Op de perliet iets gezet om te zorgen dat je kweekbakjes niet direct op het perliet staan (niet zeker of dat nodig is, maar leek me beter) en dan dezelfde goed natte bakjes daarop gezet. Met het deksel op die kist is de luchtvochtigheid erin maximaal (98% volgens mijn metertje)
Als ze dan zijn opgekomen moeten ze de eerste 2 maanden ofzo in dat klimaat blijven staan, en moeten ze voorzichtig licht hebben. Ik heb zon mat doorzichtige kist genomen zodat het licht er wat gedempt doorheen komt. Bij teveel licht verbranden ze, volle zon kunnen cactusjes in hun eerste levensjaar niet hebben. Vaak word TL licht gebruikt voor het eerste jaar.
Na die 2 maanden ofzo langzaam de luchtvochtigheid laten dalen en de lichtsterkte opvoeren totdat ze in de buitenlucht kunnen staan. (dit duurt dus ook minimaal een aantal maanden geloof ik, iig voordat ze tegen volle zon kunnen duurt lang, hoe snel die humidity omlaag kan weet ik nog niet zo) Nu ben ik ook nog geen ervaren kweker en doe ik dit ook nog niet helemaal goed. Mijn peyotes zijn nu ook van die lange dunne stengeltjes geworden, dit komt schijnbaar doordat ze dan weer te weinig licht gehad hebben. Het eerste jaar steekt het allemaal blijkbaar nogal nauw. San pedros horen lange dunne stengels te zijn, dus dat hoeft geen probleem te zijn lijkt mij. Mijn san pedros zien er ook een stuk gezonder uit dan mijn peyotes, dus ik denk dat die ook wat makkelijker te kweken zijn.