Seroquel

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Als recreatieve drug? nee, maar het lijkt me ook niet echt geschikt als recreatieve drug.

Als medicijn? ja, rotspul met enorm veel bijwerkingen, dus al kun je het vermijden zou ik dan doen als ik jou was. :)

Ik ben het nu voor je aant uittesten! :grin:

Ik heb veel tegenstrijdige verhalen over deze pharmie gehoord. Dat het geen amusementswaarde heeft bijvoorbeeld....maar dat spreek ik (uit eerdere ervaring met seroquel) tegen: het heeft wel degelijk amusementswaarde, aangezien het je geest van boven tot onder helemaal upfuckt die ik nog niet eerder ben tegengekomen...en die overigens niet onplezierig is; soort van vage maar intense buzz in je brein. Een soort gevoel van welbehagen...zeker niet onprettig.

Je schijnt het ook intraveneus te kunnen injecteren, die troep. Iemand ervaring hiermee? :rock:

Nou, ik had dus 250 mg van die shit verpulverd en weggetikt...ik krijg namelijk Seroquel XR, extended release dus. En ik hou meer van 'snel', vandaar het verpulveren.

Na één uur begon ik het te merken: lichtelijk vaag gevoel in m'n hoofd, zware benen, fucked-up motoriek, en een beetje wankel. Opzich wél chill! Gewoon heel rielekst ongestressed wordt ik ervan. En MOE! Twee uur na inname ben ik in bed gaan liggen....en heb geslapen...maar écht GOED geslapen. Zo'n slaap dat je je ogen dichtdoet, weer open doet en dat je 10 uur verder bent en helemaal uitgeslapen enzo. Dat is de ideale slaap wmb: als het in je beleving 'ogen open- ogen dicht' is....dergelijke slaapervaring heb ik al jaaaaren niet meer gehad. Die had ik vroeger wel, toen ik nog een blije niet-drugsgebruikende-kutscholier was...dat waren tijden! :mrgreen:

Nou moet ik er bijvertellen dat ik ernaast een paar flinke joints heb gesmoord...maar dat doe ik normaal ook. De eerste keer dat ik aan de Seroquel deed, heb ik NIET geblowd erbij....toen heb ik ook diep, diép geslapen...maar toen had ik dus WEL vette terrornachtmerries....soort van zolpidem-droom: ik heb de hele nacht op iemands hoofd in staan hakken met een baksteen...en die persoon wou maar niet doodgaan, alléén maar spetteren met bloed. In mijn gezicht. Echt zo'n vermoeiende droom!

Maar tot nu toe zijn mijn ervaringen met Seroquel redelijk positief: seroquel is een prima downer, en dus een prima drug, IMHO. Prima chillpil! Verder heb ik niet echt last gehad van bijwerkingen. Hooguit een beetje ongeil werd ik ervan. De volgende dag ben je een beetje suf bij het opstaan, maar daar heb ik weer andere pilletjes voor.

zazzoo

Bewuste gebruiker
FF terug tegen spreken. k'Vond het de meest vreselijke drug,je kan er wel goed van slapen. Wat het voor effect had bij mij is moeilijk te beschrijven, maar telkens ik het ingenomen had voelde ik me echt rot, ik kreeg een soort flashbacks van emoties die ik lang niet meer gevoeld had, zoals bijvoorbeeld net het zelfde gevoel dat ik had toen m'n eerste liefje het uitmaakte... allemaal nare emoties van vroeger zonder hallucinaties ofzo ,ik ben er maar gauw mee gestopt en overgeschakeld naar remergon, deze neem ik nog steeds en helpen ook erg goed bij m'n slaapprobleem.

Ik zeg helemaal niet dat jij deze effecten ook zo zou ervaren aangezien ik bij blowen bv ook een erg ongemakkelijk gevoel over me heen krijg. Een aantal vrienden die ook seroquel gebruikt hebben hadden er geen negatieve effecten van en voelde zich naar eigen zeggen erg stoned na inname.

Angstig moet je er niet voor zijn hoor, de volgende dag voel je er zoizo niks meer van.

Codain

Newbie
@Zazzoo: Ik zou erg oppassen met die Remergon, en je houden aan die voorgeschreven dosis. Ik had 30mg voorgeschreven. Natuurlijk lees je wat rond op Amerikaanse sites, en zie je dat er dosissen genomen worden t/m 60mg. Dus ik ook maar 60mg nemen, alles werd wel heel leuk, werd er hypo-manisch van. Maar mirtazapine vreet gewoon je lijf op als je niet oppast. Ik kreeg na 2 maanden last van een ruwe keel, verhoogde bloekddruk ditto hartslag,...

Ik was wel niet meer depressief.

Ontopic: Ik heb ook nog Seroquel gekregen voor slaapproblemen, waar het overigens erg goed voor werkte, maar ik heb moeten stoppen omdat ik erg suf was de volgende dag. Ik heb zelfs een IQ-test gedaan voor en na Seroquel. Het verschilde 15 punten, in de negatieve zin.

Ik zou het nog wel eens recreatief gebruiken, maar puur in weekend. Wanneer je echt niets anders in huis hebt. Maar het heeft dus wel degelijk een effect :grin:

zazzoo

Bewuste gebruiker
Ja hoor codain, ik hou me bij die remergon aan de voorgeschreven dosis, neem het nu een half jaar maar heb er nog geen ongemakken van ondervonden, buiten dan gewischtstoename :-s altijd hetzelfde met die anti-depressieva. Maar bij remergon heb ik echt dat hypo-manische niet hoor, voel niks eigelijk, heb eerder het gevoel dat het werkt als een soort placebo bij mij.

Arjan

Experimenterende gebruiker
Carina zei:
Iemand ervaring met seroquel?

Zie Netwerk reportage... het is zwaar giftige rotzooi, en tenzij je het lekker vindt om niet meer te kunnen denken en niets meer te voelen: niet nemen.

Seroquel is in feite niet meer dan chemische lobtomie.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XY0eWolHjqo[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=XY0eWolHjqo

Psychiaters zijn bedriegers, ze maken mensen opzettelijk ziek. Als je Seroquel gebruikt leef je 'gemiddeld' 30 jaar korter (niet overdreven)...

berten

Belezen gebruiker
Heb dit ook eens genomen, werd er kattelam van! 2uur na inname vielen mijn ogen toe en heb ik 10 uur geslapen. Volgende dag een zeer suf gevoel, nog erger als wiet

sharon

Newbie
Dit meen je niet ik schrik ervan wat ik lees,
het wordt gebruikt als recreatieve drug....
Ik moet het helaas dagelijks gebruiken 700mg per dag,
mijn leven is helemaal naar de klote door dit rotspul ,
ik ben extreem moe slaap elke dag tussen de 12 en 14 uur
en ben er 18 kilo van aangekomen.
Werken lukt me nog net maar, het is ech een strenge
aanrader om dit spul niet te nemen,
zijn genoeg andere en leukere recreatieve drugs!

Pak Suiker

Wijs gebruiker
sharon zei:

700 mg. is dan ook wel echt een die hard dosering hoor. :openmouth:
Als je 700 mg. per dag slikt mag je ofwel enorm ongevoelig zijn of een flinke psychose hebben. :rolleyes:

Angramar Temenos

Badass junkie
Pak Suiker zei:
sharon zei:

700 mg. is dan ook wel echt een die hard dosering hoor. :openmouth:
Als je 700 mg. per dag slikt mag je ofwel enorm ongevoelig zijn of een flinke psychose hebben. :rolleyes:

Dan gebruik je het niet? Ik kreeg het ook voorgeschreven maar ik ging gewoon vriendelijk naar de psychiater dat ik het niet wou omdat ik er een zombie van werd, m'n hoofd leeg werd en ik me nog steeds raar voelde, alleen versuft en halfdood..

Of neem anders rispedal als je antipsychotica nodig hebt, ik vond het middel zelf *iets* vriendelijker, niet veel trouwens, als het even kan neem ik helemaal geen antipsychotica tenzij ik zo heftig psychotisch ben dat ik anders echt acuut gevaar ben voor mezelf of m'n omgeving.

Opzich is het, indien je in staat bent dingen licht te relativeren en je flipmomenten uit te zitten en gewoon te wachten, hoe moeilijk dat ook is(indien het niet te heftig is natuurlijk), omdat je door antipsychotica te slikken juist jezelf nog gevoeliger maakt voor psychoses (dempt dopaminereceptoren, dopaminereceptoren gaan dat compenseren door gevoeliger te worden, eenmaal gestopt met medicatie ben je er een langere tijd gevoeliger voor).

Trouwens, ik wil NIEMAND aanraden om zonder advies van z'n arts te stoppen met medicatie, sommige mensen kunnen zo extreem reageren daarop dat ze een gevaar voor zichzelf worden, etc. Maar overleg het met je psychiater zou ik zeggen. Ik kon het zelf opzich wel omdat als ik psychotisch word ik enorm veel paranoide angsten krijg die totaal niet reeël zijn en ideeën als ME'ers die m'n trap op stormen omdat ik m'n ex heb vermoord, dat soort dingen heb ik vaak gehad, maar nooit echt dat ik kwijt was wie of waar ik was, dus ik kon opzich wel door benzodiazepines te gebruiken een *redelijk* normaal leven leiden toen. Na een tijdje leer je soms wel om door te hebben wanneer je het zelf doet, en als je eenmaal kan relativeren ben je niet werkelijk psychotisch meer, omdat dat juist de hoofdzaak van een psychose is, totaal niks meer kunnen relativeren.

Ik heb nu opzich nog steeds wel eens bijv. dat ik aanvoel dat er microfoontjes in m'n kamer zitten en agenten in m'n huis rondsluipen (vooral de trap opkomen naar m'n kamer, komt vaak terug) om scherven roestig ijzer in m'n eten te gooien, maar ik kan het aan de kant schuiven en denken van "je doet weer raar, gewoon negeren" en dan merk ik uiteindelijk wel dat er niks aan de hand is. Ik heb een beetje het idee dat ik dat nu dus niet zou kunnen als ik 3 jaar lang antipsychotica was blijven slikken. Ik ben natuurlijk geen arts, maar ik heb nu wel ongeveer geleerd om met m'n hoofd om te gaan.

Flunitrazespeed

Belezen gebruiker
Carina zei:
Iemand ervaring met seroquel?

man...gisteren voor de eerste keer die seroquel
Had het gekregen van men dealer die maar al te graag een sample gaf in ruil voor toekomstige deals...

had al wat speed op en toen ik later in men bed ging liggen dacht ik nog: ...pff waarschijnlijk het zoveelste waar ik uiteindelijk toch niet van ga kunnen slapen op speed.
Neem ik eerst nog een roche diazepam 10mg en halfuurtje later die seroquel (quetiapine) 200 mg
Ik had opgezocht wat het juist was en ik stond versteld dat de dosis per pil redelijk groot is...

anyhow..nog een halfuurtje ofzo zalig liggen zweven in bed en toen in slaap gevallen van 4u 'snachts tot 13u 'smiddags OP SPEED en ZONDER wakker worden..
(btw die valium heeft er niet zo veel mee te maken aangezien ik die meestal in veel grotere hoeveelheden neem alsk amfetamines genomen heb)

en nu vandaag had ik effectief 4 lijntjes speed terug nodig om niet meer te wankelen en me suf te voelen (NU..20u ong dus) is het zowat voorbij

..mss vanavond opnieuw... :smilingimp:

heavy shit dude.. :hearteyes: ...soms ook :angry:

devachiah

Eén keer genomen omdat iemand me vertelde dat het geweldig werkte om te maffen als je nog niet kan slapen van de pep. Ik had ook een "paar" biertjes op maar dat was geen probleem volgens hem. Ik viel idd in slaap maar na 2 uur werd ik wakker en ging ik over me nek.. wat een crap is dat. Niet voor recreatief gebruik lijkt me..

Evil_Eyes

Ik heb het deze week voorgeschreven gekregen, moet beginnen met 50 mg en uiteindelijk zou ik naar 300mg moeten. Maar fuck die shit, ik word er zeker niet beter van. Mn vriend zegt zelfs dat ik ermee moet stoppen. Met een lage dosis zou het als anti-depressiva werken; ik word er haast suicidaal van.
Nee, dit is geen leuk spul.

De eerste dag had ik het trouwens ook ingenomen toen ik geblowd had (de rest van de week niet) en toen heb ik 14 uur geslapen zonder wakker te worden, het is dat ik met de hond uit moest anders had ik zo nog 14 uur kunnen slapen.

Flameon

Badass junkie
300 mg seroquel, sow das behoorlijk veel.
Seroquel, tsja ik deel ze vaak uit aan clienten op me werk maar mijn ervaring is dat mensen er vaak heel veel door afzwakken. Soort muur om zich heen bouwen, niet meer gevoelig zijn voor het een of het ander en dat uitstralen in hun miniek. Geen lach, gewoon strak en sober (sorry).

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Evil_Eyes zei:
Ik heb het deze week voorgeschreven gekregen, moet beginnen met 50 mg en uiteindelijk zou ik naar 300mg moeten. Maar fuck die shit, ik word er zeker niet beter van. Mn vriend zegt zelfs dat ik ermee moet stoppen. Met een lage dosis zou het als anti-depressiva werken; ik word er haast suicidaal van.
Nee, dit is geen leuk spul.

De eerste dag had ik het trouwens ook ingenomen toen ik geblowd had (de rest van de week niet) en toen heb ik 14 uur geslapen zonder wakker te worden, het is dat ik met de hond uit moest anders had ik zo nog 14 uur kunnen slapen.

Bij lage dosissen als anti-depressiva? bullshit als je het mij vraagt.
Seroquel is een anti-psychoticum, ja, je kunt het tevens als angstremmer gebruiken, maar een anti-depressiva is het echt niet hoor. :confused:

Flameon zei:
300 mg seroquel, sow das behoorlijk veel.
Seroquel, tsja ik deel ze vaak uit aan clienten op me werk maar mijn ervaring is dat mensen er vaak heel veel door afzwakken. Soort muur om zich heen bouwen, niet meer gevoelig zijn voor het een of het ander en dat uitstralen in hun miniek. Geen lach, gewoon strak en sober (sorry).

Inderdaad, je word er een zombie van, ik heb het zelf zo'n 2 jaar geslikt en pas toen ik ermee stopte verbeterde mijn situatie.
Misschien is dat de hele tactiek erachter? dat je het een poosje slikt en als je ermee stopt voel je je zó levend dat je je depressie vergeet of zo. :tearsofjoy:

Evil_Eyes

Het staat in de bijsluiter en mijn psychiater zei ook dat het in lage dosering werkt als anti-depressiva. En het is voor nog veel meer dingen te gebruiken, bij slaapproblemen, agressieproblemen en zo staan er nog 20 voorbeelden bij.

Flunitrazespeed

Belezen gebruiker
Evil_Eyes zei:
Het staat in de bijsluiter en mijn psychiater zei ook dat het in lage dosering werkt als anti-depressiva. En het is voor nog veel meer dingen te gebruiken, bij slaapproblemen, agressieproblemen en zo staan er nog 20 voorbeelden bij.

dat is ook alleen maar omdat je zo goed als volledig op non-actief staat met die shit..
zelfs je lul krijg je niet meer omhoog..agressief worden kost gewoonweg te veel moeite :(

Maar als je de dosering gelijkstelt aan je dosis speed dan neutraliseert het wel snel je speed en kan je vrij goed slapen (quetiapine herstelt in de eerste plaats terug je dopamine en serotonine gehalte waardoor dus je hartslag daalt..)
Maar dat is dan ook het enige positieve wat je eruit kan halen..voor de rest is het baggere shit

Evil_Eyes

Mja, ik ben er in ieder geval mee opgehouden, kut medicijnen.

En nu heb ik andere.. en die werken ook niet.
Kan beter blijven blowen etc, is een stuk beter voor je humeur :rolleyes:

Ivy

Newbie
Vraagje: Weet iemand of je overdag bij inname van een bepaalde hoeveelheid Seroquel (wat je normaal gesproken zou gebruiken om te slapen) spontaan (bijvoorbeeld tijdens lopen, zitten, whatever) in slaap kunt vallen?

sneegeven

Newbie
Eigenlijk ben ik toch een beetje verbaasd over wat ik hier allemaal te lezen krijg. Ik neem het al zo'n kleine 3 jaar (ondertussen wel van 200mg naar 25mg) en ik moet zeggen dat ik de amusementwaarde van seroquel, waar sommigen het hier over hebben, niet helemaal kan plaatsen. Het voornaamste (neven)effect van seroquel is dat je er heel slaperig van wordt en moeite hebt om je gedachten te ordenen. Het brengt hoogstens een gevoel van rust met zich mee die dan natuurlijk hand in hand gaat met die slaperigheid. Normaal lig je een uurtje na inname dan ook al lekker te pitten...

En dan over combinaties gesproken:
Met zwaar alcoholgebruik val je na een half uurtje (niet af te stoppen!) als een blok in slaap voor een uurtje of twaalf.
Met cannabis kan je zelf wel al concluderen dat het resultaat ook hier alweer slapen is.
Het in slaap vallen maakt het natuurlijk wel een handig middel om na een avondje speed, xtc of coke wat rapper in te dommelen en je slaapt er ook langer van. Wat wil zeggen dat je de dag nadien, ook na speed, lekker uitgeslapen bent en zo de 'afkick' iets draaglijker wordt :wink:

Kort samengevat: Als slapen voor jou het absolute einde is, dan kan ik het alleen maar aanraden :rock: :wink: Zoniet, blijf van deze rommel af (want dat is het echt wel) en hoop dat je het nooit om psychische redenen nodig zal hebben!

sneegeven

Newbie
Ivy zei:
Vraagje: Weet iemand of je overdag bij inname van een bepaalde hoeveelheid Seroquel (wat je normaal gesproken zou gebruiken om te slapen) spontaan (bijvoorbeeld tijdens lopen, zitten, whatever) in slaap kunt vallen?

Spontaan zal dat normaal gezien niet gebeuren. Je voelt het duidelijk op voorhand opkomen...

da_pj

Belezen gebruiker
pfff heb hier nog een hele nieuwe doos liggen van 200mg. kdenk dat er mss 4 of 5 uit zijn, maar er zitten er 60 in dus nog genoeg. Het doosje ligt er maar stof te verzamelen :rolleyes:

vegeta007

Newbie
ik gebruik het om te slapen 2 van 100 mg
en slaap er al jaren perfect op
en heeft geengewennings effect als bijv temazepam ze kan gewoon op de zelfde dosis blijven slapen
ik heb nog wel wat dozen over

OelMens

Newbie
het is zwaar giftige rotzooi, en tenzij je het lekker vindt om niet meer te kunnen denken en niets meer te voelen: niet nemen.

Seroquel is in feite niet meer dan chemische lobtomie.

klopt Ik ken 't, heb ook Seroquel geslikt, al die anti-psychotica zijn gigantische troep.
heb er zelfs een tumor aan overgehouden, die is inmiddels weggehaald en een stuk schildklier
verwijdering, Dus kijk uit met Antipsychotica en vooral in Depot vorm

Winehouse

Badass junkie
Lulkoek 75 - 30 = 45
dan zou de gemiddelde Seroquel-gebruiker een jaartje of 45 worden.
Neem je medicijnen in man.

Ik ben een meisje van 15 jaar oud en ik slik sinds een weekje het middel Seroquel in een lage dosis (50 mg per dag) vanwege psychoses, manische-depressie, slaapproblemen, bi-perale stoornis en paranoïde/achtervolginswanen enz.
Ik slaap heerlijk sinds ik het slik, op een aantal sterke nachtmerries na.
Overdag heb ik een heel leeg gevoel in mijn hoofd, alsof niet alleen mijn lichaam maar ook mijn gedachten verdoofd en versufd zijn. Ik voel me eerder dood dan levend. Gelukkig zijn de irreële angsten wel iets verminderd en raak ik minder in paniek wanneer ik hier iets van waarneem. Wel sta ik telkens op het punt om flauw te vallen en af en toe wordt alles wazig of zwart, gaat mijn hart tekeer en hoor ik niets meer. Ondanks de sufheid heb ik gemerkt dat ik er ontzettend agressief en geagiteerd van wordt, is dit voor iemand herkenbaar? Voordat ik het middel slikte had ik al dagelijks last van paniek- en agressie aanvallen, maar nu lijkt de agressie veel heftiger en ongecontroleerder. Het is alsof mijn grenzen ook langzaam 'versufd' worden waardoor mijn zelfbeheersing ook minder wordt. Wel moet ik toegeven dat ik er, sinds ik het slik, elke keer veel bij gedronken heb. Het vreemde is dat ik daar helemaal niet suffer of slaperiger (energieker zelfs) van wordt terwijl dat normaal wél het geval is wanneer ik veel alchohol drink. Dit terwijl ik in de bijsluiter lees dat alchohol de werking versterkt, waardoor je na een tijdje toch in slaap zou moeten vallen of iets dergelijks.
Kan iemand mij iets vertellen over de werking van Seroquel in combinatie met alcohol en wat de risico's daarvan zijn?
Daarnaast zou ik willen vragen of mijn verhaal herkenbaar klinkt voor iemand.

hmkey

@hierboven
Omdat je 15 bent reageer je sowieso sterker dan een volwassene op het middel, verder zwakt de werking ook wel af als je het middel langer gebruikt zoals je dat beschrijft met sufheid overdag maar waarschijnlijk heb je dat al gemerkt.
Alcohol versterkt de versuffende werking van Seroquel, alcohol stimuleert wel maar dat is alleen de eerste paar drankjes en verder word iemand van 15 ook minder snel slaperig dan een volwassene van alcohol maar wel weer eerder dronken.
Ik zou je wel aanwennen om een beetje voorzichtig te doen met je lichaam die moet nog heel je leven mee.(medicijnen+alcohol is geen gezonde combo)

hmkey zei:
@hierboven
Omdat je 15 bent reageer je sowieso sterker dan een volwassene op het middel, verder zwakt de werking ook wel af als je het middel langer gebruikt zoals je dat beschrijft met sufheid overdag maar waarschijnlijk heb je dat al gemerkt.
Alcohol versterkt de versuffende werking van Seroquel, alcohol stimuleert wel maar dat is alleen de eerste paar drankjes en verder word iemand van 15 ook minder snel slaperig dan een volwassene van alcohol maar wel weer eerder dronken.
Ik zou je wel aanwennen om een beetje voorzichtig te doen met je lichaam die moet nog heel je leven mee.(medicijnen+alcohol is geen gezonde combo)

Ja daar zal het wel mee te maken hebben, want je mag dit middel eigenlijk niet slikken als je onder de 18 bent. Daarnaast heb ik ondergewicht en kan ik vrijwel niks eten vanwege maagproblemen, dus dan zullen de bijwerkingen van seroquel harder aankomen.
Bedankt voor je adviezen !

19hyperdrive80 zei:
Heb het zelf ook een tijdje geslikt!

hd veel bijwerkingen.

En voelde mezelf niet meer!!!! :xtc: :xtc: :xtc: :xtc:

Seroquel heeft meer bijwerkingen dan waar het eigenlijk voor bedoelt is lijkt het wel..
Dat je, je niet meer jezelf voelde klinkt herkenbaar want je hele karakter/persoonlijkheid wordt afgevlakt tot je transformeert in een emotieloos, robot achtig wezen ;P

pinnes

Belezen gebruiker
Winehouse zei:
Lulkoek 75 - 30 = 45
dan zou de gemiddelde Seroquel-gebruiker een jaartje of 45 worden.
Neem je medicijnen in man.
het is toch echt waar hoor[081016 schitzo80] Patiënten die medicijnen slikken tegen schizofrenie leven tientallen jaren korter. Door de antipsychotica hebben ze vaak overgewicht en meer kans op hart- en vaatziekten. Dit concludeert Anne Marie Scheepers, onderzoeker van het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven, op basis van een aantal grote onderzoek van de afgelopen jaren. ‘Zowel de medicijnen als de aandoening zijn de oorzaak’, zegt Scheepers in de uitzending. De medicijnen veroorzaken overgewicht en er bestaat een genetisch verband tussen schizofrenie en de stofwisseling. Als een patiënt start met het gebruik van antipsychotica is een gewichtstoename van tien tot vijftien kilo niet ongebruikelijk. Ook diabetes, hoge bloeddruk en een verstoord cholesterolgehalte zijn veelvoorkomende gevolgen. Mensen met schizofrenie bewegen bovendien minder, roken meer en eten vaak ongezonder. Stoppen met de medicijnen of overstappen op anderen is volgens Scheepers echter niet de oplossing.bron: tijdschrift voor de psychiatrie

Bovenaan