Seroquel

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Iemand die dicht bij mij staat slikt seroquel (antipsychoticum) ter bestrijding van zijn psychoactieve stoornis (vorm van schizofrenie). Als het aan mij lag dan bleef hij voor de rest van zijn leven van drugs af, maar aangezien hem dit niet lukt en hij hierin nogal careless is, zou ik graag willen weten wat voor effect de combinaties seroquel en soft/hard drugs hebben, en wat voor gevaar dit met zich meebrengt.
Het gaat eigenlijk vooral om wiet/hasj en XTC.

Bij voorbaat dank.

Medic

Belezen gebruiker
Seroquel zal een hoop van de aangename effecten van bijvoorbeeld MDMA en paddo's/truffels en andere tripmiddelen duidelijk tegenwerken.
Seroquel werkt geestvernauwend t.o.v. dergelijke middelen.

Zeker als hij seroquel krijgt voorgeschreven bij schizofrenie zal hij waarschijnlijk op een aanzienlijke dosis zitten.

Het is niet zo zeer dat je moet gaan afvragen welke effecten de combinatie van het geneesmiddel en bijvoorbeeld mdma zal gaan geven, maar wat voor uitwerking het uiteindelijk heeft op de persoon.

Cannabis kan gebruikt worden bij schizofrenie, maar dan moet je wel goed weten wat je rookt, het liefst hoog in CBD, mooi uitgebalanceerd met THC. Geen cannabisproducten gebruiken die enorm hoog zijn in THC en totaal uit balans zijn t.o.v. CBD, zal zijn psychische klachten eerder verergeren.

Buitenlandse hash bevat over het algemeen meer CBD, dat lijkt mij de meest veilige keuze.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Medic zei:
Bedankt Medic. Ik zal het hem zeker doorgeven, hopelijk helpt dat.
En alcohol? Dit consumeert hij ook meerdere malen per week. Meestal sterke drank, zoals Johnny Walker.

Medic

Belezen gebruiker
Verhoging van de kans en ernst van bijwerkingen, met name versterkte sedatie en meer kans op vervelende maagklachten.
Daarnaast kan alcohol het lichaam ontwateren, wat resulteert in een hogere concentratie van bijvoorbeeld Seroquel in het lichaam, wat ook weer versterkte werking/bijwerkingen kan opleveren.

1 + 1 kan 3 zijn.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik heb heel lang seroquel gebruikt, en het met praktisch elke drugs gecombineerd. (geheel in stijl natuurlijk) Nooit enige schade van ondervonden, en als je genoeg pakte kon ik zelfs slapen op speed.

Medic

Belezen gebruiker
Zo'n dergelijke ervaring als hierboven zegt niks, de ervaring en mening van 1 persoon.

Je weet nooit wat je allemaal voor schade hebt aangedaan, je hebt immers geen kopie van jezelf die dat allemaal niet heeft gedaan.
Alleen dan zou je daar wat zinnigs over kunnen zeggen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
leipebaviaan zei:
Ik heb heel lang seroquel gebruikt, en het met praktisch elke drugs gecombineerd. (geheel in stijl natuurlijk) Nooit enige schade van ondervonden, en als je genoeg pakte kon ik zelfs slapen op speed.
Beetje domme dingen dit... Je wekt hiermee de indruk dat je seroquel dus gewoon kunt combineren naar hartelust en dat het geen verdere gevaren oplevert... Combinatie met alcohol is vrij gevaarlijk bijvoorbeeld, vooral in grote hoeveelheden. Verder zijn er nog allerlei interacties mogelijk bij Seroquel... Even nadenken dus wat je zegt.

AprilLove

Newbie
Seroquel is (vind ik) een zware antipsychoticum.
Heb vroeger wel een tijdje 50mg gehad en voelde me gewoon een zombie. Had niet eens de essensie om de gordijnen open te doen, zat de hele dag op de bank. Dus heb letterlijk 4 weken aan mij voorbij laten gaan en ben er toen ook vanuit mijzelf mee gestopt van de één op de andere dag en tot op de dag van vandaag voel ik me gewoon weer een mens.

MeejheM

Badass junkie
ik neem rond een uur voordat ik naar bed ga 200mg quetiapine in. daarvoor, tijdens en daarna drink ik vaak vollop alcohol. overdag heb ik 3x50mg, dus 350 in totaal. ik slaap inderdaad door speed heen, al stop ik wel vaak 4 uur voordat ik ga slapen met snuiven, en meestal 7 uur daarvoor. soms neem ik nog een lijntje voor de smaak voordat ik mn bed opzoek.

mijn ritme slaat trouwens nergens op.

ik heb toevallig wel een kopie van mijzelf, maar die heeft weer heel andere problemen, en kan niet voor een gemiddelde mens doorgaan. dat is peren met bananen vergelijken.

Medic

Belezen gebruiker
Weet je voorschrijvend arts (die je de seroquel voorschrijft, of heb je die niet via een arts?) dat je speed gebruikt?

Als je dat speed gebruik onder controle hebt, d.w.z. als je met speed stopt (en heel) eventueel overgaat op een pharmaceutische amfetamine of methylfenidaat) heb je een stuk minder Seroquel nodig...

Nu ga je dagelijks een upper nemen en dagelijks een downer, zeg maar een downer op allerlei receptoren waar speed weer het tegenovergestelde op doet...

MeejheM

Badass junkie
ja, dat weten hij en ik, en nog wat ander opgeleid volk wat hier over de vloer komt.

maar ik heb ook serieuze problemen om aan te werken, als ik geen goede(lees: zuivere l/d amphetaminesulfaat) heb snuif ik gewoon niet. dat kan 2 dagen, een week of een paar weken zijn. mijn record is iets tussen de 3 en 3,5 jaar in sinds... 1999? AD.

ik ben 4 keer per jaar bij de vampiers van het diagnostisch centrum, en kom nog steeds door de apk, met wat opmerkingjes erbij. ik weet toch niet eens of ik een week overleef vanwege andere redenen, zeer acute loodvergiftiging ofzo.

ik ben al meer dan 10 jaar in zicht bij de hulpverlening, en werk ook altijd gewoon goed mee. ik ben in goede handen, alleen die van mezelf dragen weinig bij.

als ik je prive zou benaderen zou je je rot schrikken als ik alle extra chemicalien op een rijtje zou zien. verreweg de meeste op recept.

HoneyC

Belezen gebruiker
Ik lees veel verschillende bijwerkingen over dit medicijn.
Zelf heb ik het van iemand gekregen om te kunnen slapen. En op een avond na pep hebben te gesnoven nam ik die pil. En voelde me echt super flex, beetje aangeschoten/euforisch gevoel. Niet echt kunnen slapen maar wel hele leuke gesprekken gehad.

MeejheM

Badass junkie
de eerste keer zou je icm alcohol zeker wel moeten kunnen slapen. ik raadt het niet aan voor gebruik anders dan voorgeschreven door een arts. de gezondheidsrisico's zijn erg groot.

Bovenaan