slaapproblemen door het stoppen

jasper

Wijs gebruiker
ik heb mijn goede voornemen gemaakt om te stoppen met blowen tot na mijn examens (ze eindigen 27 jan) maar nu heb ik het probleem dat ik niet echt meer goed slaap waardoor ik smorgens moe wakker wordt en echt uit het bed gesleurd moet worden.

zijn er mensen die dit probleem kennen??

Jeller

Badass junkie
idd, dat gaat wel over na een paar dagen.. hangt er van af hoeveel j het gewoon bent om stoned in je bed te kruipen :)

beste remedie is veel sport en je eigen echt afmatten vlak voordat je gaat slapen ipv van heel dag op pc zitten :wink:

jasper

Wijs gebruiker
nja enigste probleem is dat ik nu moet leren (begin volgende week met examen :angry: )en dus geen tijd heb om me af te matten en om 23 00 heb ik ook geen zin meer om 4 km te lopen ofzo

J0rrit

Badass junkie
dit gaat over na een paar dagen? ik ben niet helemaal gestopt maar nu nog ongeveer 1 keer per 2 weken ofzo, en heb er al een aantal maanden last van.

yellowmoon

Bewuste gebruiker
na 6 jaar dagelijk blowen ben ik gestopt en behalve eerste 2 dagen had ik er niet veel last van gewoon volhouden tot de examens dan komt het weer goed

berbe

Bewuste gebruiker
ja
aangezien ik voor wiet echt zwak ben
(ben van 4 hijsjes al pannegaar)

als ik 3 dage paar joints per dag rook
en stop dan kank 3 dage ni slape echt niet dan eh ook ni een beetje
benk gewoon super actief en wakker:confused:
echt raar dus kan me voorstelle dat je bij lange tijd blowe ni meer kan slape als je stopt:d

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Ga naast je opleiding ook werken.

Dan zal je gauw genoeg naar meer slaap verlangen, plus de kans dat je weer gaat smoken word erg klein. :wink:

pepito

Bewuste gebruiker
Slaapproblemen zijn vooral bij stoppen cannabis een veelvoorkomend verschijnsel, evenals nachtzweten (4-7 shirts nat in 1 nacht). Zie voor tips forumindex XTC topic "slaapproblemen". Positief is: besef dat dit een tijdelijk probleem is!! Suc6

slunse

Bewuste gebruiker
same here, ben nu ook gestopt met blowen voor examens en geraak ook niet altijd even goed in slaap. weed was het perfecte slaapmiddel.
meestal raak ik niet in slaap omdat ik denk dat ik niet zal kunnen slapen. als je de hele tijd aan slapen denkt zul je wakker blijven. denk aan je hobby ofzo, iets waarrond je een verhaal kan bouwen. leuke dingen die je meegemaakt hebt. schaapjes tellen is een klassieker maar werkt wel.
of probeer zo lang mogelijk je ogen open te houden als je in je bed ligt.
als dit alles niet werkt, probeer eens valeriaanwortel. en niet denken dat het niet werkt!

jasper

Wijs gebruiker
nja ik heb nu deze laatste twee dagen wel goed kunnen slapen maar dat kwam omdat ik gedronken had,
maar om nu elke avond 5 biertjes te drinken ...

ik ga nu nog proberen tot dinsdag en als het dan niet lukt blow ik gewoon telkens een jointje voor het slapen, zoveel kwaad zal het toch niet doen denk ik

Happydude

Belezen gebruiker
Wat ook wel grappig is, is dat je weer gaat dromen na een paar dagen ..

Nooit opgevallen ?? als je veel / dagelijks blowt droom je niet (althans je onhoud het niet) na een dag of drie 4 kun je weer wakkerworden met de droom nog in je koppie ... :smoke: :hearteyes:

Jeller

Badass junkie
idd.. dan krijg je de gekste dromen.. komt vooral omdat je dan niet verwerkte dingen inhaalt en daarom zijn je dromen nogal extreem.. kunnen heel leuke, maar ook nachtmerries zijn schijnt

bij mij waren ze vooral leuk

jasper

Wijs gebruiker
ik droom idd als ik dagelijks blow niets

maar normaal droom ik ook niet :confused:
behalve gisteren heb ik een rare droom gehad, en vandaag weer nopped

oh jah, het gaat veel betr nu nog niet ideaal maar betr

jasper

Wijs gebruiker
njah is iets van dat je als je wakker wordt en nog aan het dromen was je de droom onthoudt en als je tussen de twee dromen wakker wordt je er niets meer van onthoudt. dacht ik...

maar dan vind ik het nog raar dat ik bijna nooit droom en anderen dan weer wel

en was het niet 4 keer dat je droomt per nacht??

ZI09

Bewuste gebruiker
Net na een redelijke smoke periode een paar dagen niet gaan blowen.

Slapen lukte van geen meter, en dromen weet ik nisk van.
Ik weet wel dat ik na het blowen hele rare dromen juist krijg.

Hoewel het niet zo hele veel raarder zal zijn dan normaal.

(Zou ook niet meer verantwoord zijn)

pepito

Bewuste gebruiker
Jadi zei:
pepito zei:
kies je voor een middel dan zou ik melatonine aanraden... :rolleyes:
werkte niet bij mij...

ligt natuurlijk altijd persoonlijk....maar welke dosering?? Drogist doseringen van 0,1 mg zijn niet werkzaam, alleen apotheek dosis vanaf 3mg (per tab/caps) tot bijv 10 a 15....dit dan vooral om negatief slaappatroon te doorbreken, daarna afbouwen naar bijv 3 mg... :cry:

Osi`

Bewuste gebruiker
Bwa
Ik herinner me heel vaag ook nog een droom van Vrijdag avond toen ik ging slapen, kwas zo leip als wat wat de wiet. En toen ging ik maar eens slapen, kwas in een enorm diepe slaap verwikkeld en ik dacht dat ik in een klaslokaal stond ofzo, op de drukkerijpers machine, daar stond ik dan op de zijkant enzo en ik stond te lullen met iemand (vrijdag had ik ook gedrukt :tongueout:) en toen ging m'n beeld van horizontaal naar verticaal (alsof ik zijwaarts neerviel) en toen schoot ik keihard wakker, jezus :tongueout: die klap voelde ook heel echt enzo, en toch zat ik nog in m'n bed ^^

Echt werkelijke gave dromen zonder dat ik smoked heb ik nooit gehad hoor.

pepito

Bewuste gebruiker
Osi` zei:
Bwa
Ik herinner me heel vaag ook nog een droom van Vrijdag avond toen ik ging slapen, kwas zo leip als wat wat de wiet. En toen ging ik maar eens slapen, kwas in een enorm diepe slaap verwikkeld en ik dacht dat ik in een klaslokaal stond ofzo, op de drukkerijpers machine, daar stond ik dan op de zijkant enzo en ik stond te lullen met iemand (vrijdag had ik ook gedrukt :tongueout:) en toen ging m'n beeld van horizontaal naar verticaal (alsof ik zijwaarts neerviel) en toen schoot ik keihard wakker, jezus :tongueout: die klap voelde ook heel echt enzo, en toch zat ik nog in m'n bed ^^

Echt werkelijke gave dromen zonder dat ik smoked heb ik nooit gehad hoor.

Mijn persoonlijke ervaring is dat mijn dromen juist terugkwamen nadat ik gestopt was met blowen...vooral veel "gebruiks"dromen en achtervolgingsdromen...en vooral in t begin van stoppen met een schok wakker worden in een droom...later werd dit minder...

Soy Tripz

Newbie
Na 4 jaar alle dagen bijna 5 gram te hebben gerookt .. ben ik al 3 dagen gestopt en idd ik droom ook terug :sunglasses:

maar drink wel alcohol om te kunnen slapen anders lig ik de hele nacht te zweten en trillen dus voorlopig met alcohol slapen :confused:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Soy Tripz zei:
Na 4 jaar alle dagen bijna 5 gram te hebben gerookt .. ben ik al 3 dagen gestopt en idd ik droom ook terug :sunglasses:

maar drink wel alcohol om te kunnen slapen anders lig ik de hele nacht te zweten en trillen dus voorlopig met alcohol slapen :confused:

Je vervangt dus het ene product met het andere? Dan ben je niet echt gestopt vind ik, maar gedegradeerd tot alcoholist!

Maarja...een slaap-biertje is ook wel über relax jwt.

Soy Tripz

Newbie
Psycho_Chrono zei:
Soy Tripz zei:

Je vervangt dus het ene product met het andere? Dan ben je niet echt gestopt vind ik, maar gedegradeerd tot alcoholist!

Maarja...een slaap-biertje is ook wel über relax jwt.

Tijdelijk.. alcohol zegt me eigenlijk niet zo veel , duz ik denk dat ik er zeker niet aan verslaafd kan worden

Bovenaan