Sleutel resten drugs?

Margriet249

Newbie
Hallo,

Nog nooit ergens op een forum iets gepost maar hier komtie dan..

Een vraag,
Soms vermoed ik dat mijn partner drugs gebruikt... aantal keren gevraagd maar dan krijg ik te horen: nee.

Maar toch ben ik niet helemaal gerustgesteld..
Als je speed (hem kennende) van een sleutel snuift, hoe zit het met de resten die achterblijven? Ik weet dat het droog/nat een verschil zal maken..
Maar voor dat ik hem er nogmaals (onterecht zeg maar) naar vraag wil ik zijn sleutels in de gaten houden. Die hangen elke avond in de keukendeur.. dus ff spieken en ik zie iets of niets.

Nu zie ik af en aan voor de laatste 2 weken een sleutel waarbij de verticale gleuf steeds een inimini wit is aan de binnen rand. Nagel erlangs en t is weg. Dit doe ik dus ook om te zien of hij weer wit wordt en dat is dus het geval.

Is dat dan drugs? Ze zitten eigenlijk altijd in zn broekzak verder.
Hij zit in de glasbewassing.. dus ik kan ook een ei zijn en denken dat ie ergens zn sleutel voor gebruikt? Ff egrens langs halen of zo om schoon te maken.. ? Of is dat indd heel naïef..

Kunnen mensen mij vertellen of de resten van speed zo vast op een sleutel kunnen blijven plakken dat je het alleen ziet als je t weet zeg maar?

Sorry voor mn hele verhaal.. duidelijk dat ik een vrouw ben.. :wink:
Ik hoop echt ff wat goede adviezen te krijgen.
Mijn dank ik groot voor het lezen en nog groter bij een advies of antwoord!

Margriet

Laatst bewerkt:

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Ja natuurlijk kan dat speed of andere poederdrugs zijn. Maar als je hem met die sleutels confronteerd dan zal ie dat misschien ook wel ontkennen.

Maar zou die het ontkennen als hij drugs gebruikt denk je? Waarom zou die dat dan in dat geval ontkennen en niet gewoon eerlijk zeggen dat ie wat gesnoven heeft?

Als het echt zo'n probleem is kun je hem vragen of hij een drugstest wil doen. (Even inlezen hoe een drugstest werkt).

Margriet249

Newbie
Kan het ook iets anders zijn? Vuil of weet ik het?

Nou hij is normaal gesproken vrij open als ik hem ergens mee confronteer of aankaart. Dus dat is ook iets wat niet strookt met witte sleutels oa.
Maar ik zou me ergens ook voor kunnen stellen dat hij bang is dat hij me keijt raakt. Het is best wel een gevoelige grote beer die aardig wat achter zn kiezen heeft.

Ik zou zeggen dat hij ergens in de ochtend een snuif neemt om de dag door te komen. Niet in de weekenden etc als we samen zijn.

Tja zo'n test vind ik dan helemaal zo'n ding.

Daarom dacht ik, ik peil hier wat antwoorden eerst.
Ik vind het zo lastig. Ben zelf hsp en dat maken zulke dingen voor mij helemaal moeilijk om.aan te kaarten... Maar dat terzijde.. :)

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Geen idee. Als hij het niet wilt vertellen is dat met een reden. Praat erover en zeg dat je het niet erg vind en dat je het wel snapt ofzo.

Andere optie is zelf snuiven en kijken of je wat voelt.:tongueout:

EDIt:

Mijn vriendin is ook hsp. Praten werkt het best voor haar. Ook al is het moeilijk. of schrijven.

Laatst bewerkt:

Margriet249

Newbie
Geen idee. Als hij het niet wilt vertellen is dat met een reden. Praat erover en zeg dat je het niet erg vind en dat je het wel snapt ofzo.

Andere optie is zelf snuiven en kijken of je wat voelt.:tongueout:

EDIt:

Mijn vriendin is ook hsp. Praten werkt het best voor haar. Ook al is het moeilijk. of schrijven.

Haha.. die andere optie heeft een bekend antwoord..:grin:
Ben ook niet heilig geweest mn hele leven:tongueout:

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Praat dan ook over jou ervaringen. Misschien dat ie het dan wel durft te vertellen. Buiten dat om hebben HSPers volgens mij de neiging om snel naar het negatieve te gaan, bedenk dus dat het ook niet zo hoeft te zijn.

Confronteer hem gewoon met z'n sleutel maar zeg niet dat het drugs is. Vraag wat dat is omdat het je toevallig opviel.

Fool

Badass junkie
H
Soms vermoed ik dat mijn partner drugs gebruikt... aantal keren gevraagd maar dan krijg ik te horen: nee.

Als je hem deze vraag stelt, is het dan meer-dan-duidelijk dat je een eerlijk antwoord graag wilt horen, en niet het sociaal wenselijke antwoord?

En ga jij boos worden / actie ondernemen als je erachter komt dat hij gebruikt, óf als jij erachter komt dat hij veel meer gebruikt dan je eigenlijk dacht? En ook als je dit niet van plan bent, heeft hij redenen om te denken dat je boos wordt?

Daarnaast zou het misschien ook geen kwaad kunnen om je (zoals je nu lijkt te doen) enigszins in te lezen over (recreatief) drugsgebruik. Mensen die hier geen kennis van hebben lijken vaak erg kortaf/veroordelend te reageren op alles dat met drugs te maken heeft. Dat kan voor je partner een aanleiding geven om het onderwerp te vermijden. :)

Maar voor dat ik hem er nogmaals (onterecht zeg maar) naar vraag wil ik zijn sleutels in de gaten houden. Die hangen elke avond in de keukendeur.. dus ff spieken en ik zie iets of niets.

Nu zie ik af en aan voor de laatste 2 weken een sleutel waarbij de verticale gleuf steeds een inimini wit is aan de binnen rand. Nagel erlangs en t is weg. Dit doe ik dus ook om te zien of hij weer wit wordt en dat is dus het geval.

Is dat dan drugs? Ze zitten eigenlijk altijd in zn broekzak verder.
Komt je vermoeden door zijn sleutels, of merkte je (eerst) andere dingen op?

Een wit poeder natuurlijk van alles zijn: voor hetzelfde geld gebruikt hij zijn sleutel om een pak (poeder-)schoonmaakmiddel open te maken. Echter, er vanuit gaande dat het een significante hoeveelheid poeder is, en het korrelig is lijkt een drug me wel de meest waarschijnlijke optie, omdat er weinig andere poeders zijn die je op je sleutel schept.

Als het om niet meer dan een vage streep wit op de sleutel gaat, een erg fijn poeder(stoffig), dan zou het ook nog wel eens kunnen dat er gewoon iets anders in zijn broekzat/aan zijn handen zit(heeft gezeten) dat een beetje wit afgeeft. Dit bijvoorbeeld.

Dus: in de regel krijg je bij drugs kleine korreltjes in het gleufje van de sleutel. Bij veel andere oorzaken van verkleuring niet.

Illusionist

Experimenterende gebruiker
Een 'sleutelpunt' gebruiken voor speed of coke wordt eigenlijk over het algemeen veel gedaan ja. Het staat er om bekend. Een jaar geleden toen ik weleens speed gebruikte, deed ik dat ook. Het sleutelpuntje in de pony pack steken en er een klein puntje uitpakken. Dan zie je daarna inderdaad witte, kleine restjes. Maar goed, even over je vriend gesproken, als je je hier inderdaad zorgen om maakt, dan zou ik hem de aankomende tijd even blijven observeren. Drugsgebruikers geven het vaak toch niet toe, wat je ook doet: schreeuwen, ruzie maken, het maakt in vele gevallen niet uit.
Je bevindt je inderdaad wel in een moeilijke situatie want ja... je wilt natuurlijk niet je vriend aan de drugs hebben! En iemand die niet toegeeft... Waar moet je dan beginnen? Zet mij ook wel aan het denken eigenlijk.
Mocht je het vermoeden blijven houden, probeer het dan eens rustig met: "Ik word niet boos hoor als je eerlijk bent...", "Wees eens eerlijk, ik word echt niet boos maar....". Misschien lukt dit? En zo niet, probeer hem te waarschuwen over de risico's van speed of cokegebruik. Je weet maar nooit, wie weet wordt 'ie wel 'wakker' en spoelt 'ie het zakje zo door de wc.
Probeer in te spelen op zijn gevoelens.

En mocht je het willen, houd ons op de hoogte. Ik zou je hiermee graag verder willen helpen adviseren. Succes!

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Gewoon confronteren met de sleutel als die weer vol zit
Hij weet dat je je twijfels hebt tenminste dat maak ik op uit het feit dat je hem meerdere keren hebt gevraagt gebruik je

Het poeder kan natuurlijk van alles zijn
Mijn ervaring is echter dat bijna alleen drugs blijven plakken
Heb bvb in de bouw meerdere zakken met poeders etc met sleutels open gemaakt en eigenlijk waren ze altijd achoon einde van de dag

Ik ben ook eens gepakt via me sleutels
Na weekendje sleutelen zat indd de gleuf etc helemaal vol
Met me half wauze kop naar huis gegaan deur vant slit gedraaid en weer op slot
Moeder zag witte resten op en in de cilinder van het slot zitten zowel buiten als binnen
Vervolgens sleutel bekeken en ja die zat ook onder
Ontkennen zit er dan niet meer in
Succes ermee

Als het teveel onrust bij je veroorzaakt gewoon het gesprek aangaan en je opgemerkte punten benoemen
Word hoogstwaarschijnlijk zwaar gesprek en hij zal ontkennen bied hem dan aan je onrust weg te halen doormiddel van een uc

Nogmaals succes

Fool

Badass junkie
Zelf twijfel ik een beetje of dit wel de way to go is, zelf zou ik op zo'n manier in ieder geval de confrontatie juist níet op gaan.

Uiteindelijk wil je naar een situatie toewerken waarin hij eerlijk en volledig over zijn gebruik kan en wil zijn. Het lijkt me niet dat iemand confronteren met een 'bewijsstuk' van het (hypothetische?) gebruik dat hij ontkent. Helemaal niet als het zulk twijfelachtig 'bewijs' is (geen heter-daadje), en al helemaal niet als je dit bewijs alleen maar kon 'vinden' als je hier bewust aan het zoeken was.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Want vrouwen hebben geen verstand van drugs?
Waar maak je dat uit op? Er staat toch gewoon, lang verhaal dus duidelijk dat ik een vrouw ben. Wat natuurlijk ook onzin is dat alleen vrouwen langdradig kunnen zijn, maargoed.

OT Hem met die sleutel confronteren lijkt me niet echt een goed idee, dat laat zoals Fool ook al zegt alleen maar zien dat je aan het zoeken bent naar iets en dat zal denk ik eerder averechts werken omdat je zijn vertrouwen daar mee schaad.

Wat ik overigens nog niet helemaal kan opmaken uit bovenstaande verhaal Margriet, is waarom je denkt dat hij drugs gebruikt? En waarom je dan ook nog eens specifiek speed vermoed? Dat is vast ergens op gebaseerd lijkt me zo, gedraagd hij zich anders dan normaal ofzo? Misschien is het handiger om op basis hiervan het gesprek aan te gaan, ipv krampachtig naar bewijs te zoeken.

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Waar maak je dat uit op? Er staat toch gewoon, lang verhaal dus duidelijk dat ik een vrouw ben. Wat natuurlijk ook onzin is dat alleen vrouwen langdradig kunnen zijn, maargoed.

OT Hem met die sleutel confronteren lijkt me niet echt een goed idee, dat laat zoals Fool ook al zegt alleen maar zien dat je aan het zoeken bent naar iets en dat zal denk ik eerder averechts werken omdat je zijn vertrouwen daar mee schaad.

Wat ik overigens nog niet helemaal kan opmaken uit bovenstaande verhaal Margriet, is waarom je denkt dat hij drugs gebruikt? En waarom je dan ook nog eens specifiek speed vermoed? Dat is vast ergens op gebaseerd lijkt me zo, gedraagd hij zich anders dan normaal ofzo? Misschien is het handiger om op basis hiervan het gesprek aan te gaan, ipv krampachtig naar bewijs te zoeken.

Ja dus je zoekt dan zal er aanleiding zijn of wirden gegeven niks mis met een confrontatie
Schijnbaar word nu haar vertrouwen op de proef gesteld dus zou ik een directe aanpak kiesen

Margriet249

Newbie
Lieve mensen,

Dank voor de adviezen en woorden!
Afgelopen zondag gevraagd, met als begintune 'ik ben of word niet boos op je...'
Geïrriteerd antwoord: nee. Dit is nou de 3e x dat je het vraagt... etc

Gevraagd wat de grote hoeveelheid wit spul van dinsdag jl op zn sleutel was..
Hij reageerde geïrriteerd met: weet ik veel.
Gevraagd of hij zn sleutel dan wel eens gebruikt voor zn werk? (Schoonmaken of etc)
Lauter irritatie als respons.

Ik ben (weliswaar met dik kloppend hart) uiterst rustig en open gebleven omdat de aanleiding van zn gebruik ook zou kunnen voort komen uit een 'downige' stemming.

Ik weet het niet..

Soms ben ik zo naïef als een ei maar iets in me twijfelt gewoon..

Hij is moe, erg moe. Klaagt veel over zn werk. Is erg snel geïrriteerd. Hij had na de afgelopen dinsdag (sleutel momentje) spierpijn in zn benen woensdag?? En was apathisch stil bij thuiskomst die dinsdag... dat roept bij mij vragen op..

Het is en blijft moeilijk. Hij zit niet helemal lekker in zn vel, dus dat kan hand in hand gaan met zn gedrag kwa irriteren...
Maar ook hand in hand met een biertje extra (feit) of zn vlucht ergens in zoeken. Dat weet ik van hem..
Maar eerlijk. .ik dacht dat het serieus achter hem lag... (ik = ei?:expressionless:)

Ik heb een keuze gemaakt om voor zn woord te kiezen en mocht de waarheid anders zijn.. Dan zal dat blijken en mij over bepaalde dingen doen laten twijfelen..

Moeilijke vind ik nog dat ik niet weet wat er op sn sleutel zat en iemand er dan ook geen moeite voordoet om de (bezorgde) vriendin hierin gerust te stellen of na denkt waar ie in heeft lopen porren...

En ja proefde het naar speed? Door het flinke schrikken wat ik deed toen ik het zag en ik stijf vd adrenaline stond proefde ik iig geen poedersuiker maar had ik ook eerst de helft er al afgepeuterd... dus ik weet t niet.. :pensive:

Enfin.. head up and smile
:handfist::blush:

Laatst bewerkt:

Margriet249

Newbie
Hij weet dat je je twijfels hebt tenminste dat maak ik op uit het feit dat je hem meerdere keren hebt gevraagt gebruik je

Het poeder kan natuurlijk van alles zijn
Mijn ervaring is echter dat bijna alleen drugs blijven plakken
Heb bvb in de bouw meerdere zakken met poeders etc met sleutels open gemaakt en eigenlijk waren ze altijd achoon einde van de dag

Ik ben ook eens gepakt via me sleutels
Na weekendje sleutelen zat indd de gleuf etc helemaal vol
Met me half wauze kop naar huis gegaan deur vant slit gedraaid en weer op slot
Moeder zag witte resten op en in de cilinder van het slot zitten zowel buiten als binnen
Vervolgens sleutel bekeken en ja die zat ook onder
Ontkennen zit er dan niet meer in
Succes ermee

Als het teveel onrust bij je veroorzaakt gewoon het gesprek aangaan en je opgemerkte punten benoemen
Word hoogstwaarschijnlijk zwaar gesprek en hij zal ontkennen bied hem dan aan je onrust weg te halen doormiddel van een uc

Nogmaals succes
Ik heb al gepost onderaan t forum maar
ik had een stukje gemist van je tekst en als ik dat dan weer lees vd bouw.. denk ik :pensive:

Tja praten.. dingen zijn snel een discussie volgens hem.. (gevalletje, grote beer met een klein hartje wat moeilijk te bereiken is..)
Zucht :wink:

Illusionist

Lieve mensen,

Dank voor de adviezen en woorden!
Afgelopen zondag gevraagd, met als begintune 'ik ben of word niet boos op je...'
Geïrriteerd antwoord: nee. Dit is nou de 3e x dat je het vraagt... etc

Gevraagd wat de grote hoeveelheid wit spul van dinsdag jl op zn sleutel was..
Hij reageerde geïrriteerd met: weet ik veel.
Gevraagd of hij zn sleutel dan wel eens gebruikt voor zn werk? (Schoonmaken of etc)
Lauter irritatie als respons.

Ik ben (weliswaar met dik kloppend hart) uiterst rustig en open gebleven omdat de aanleiding van zn gebruik ook zou kunnen voort komen uit een 'downige' stemming.

Ik weet het niet..

Soms ben ik zo naïef als een ei maar iets in me twijfelt gewoon..

Hij is moe, erg moe. Klaagt veel over zn werk. Is erg snel geïrriteerd. Hij had na de afgelopen dinsdag (sleutel momentje) spierpijn in zn benen woensdag?? En was apathisch stil bij thuiskomst die dinsdag... dat roept bij mij vragen op..

Het is en blijft moeilijk. Hij zit niet helemal lekker in zn vel, dus dat kan hand in hand gaan met zn gedrag kwa irriteren...
Maar ook hand in hand met een biertje extra (feit) of zn vlucht ergens in zoeken. Dat weet ik van hem..
Maar eerlijk. .ik dacht dat het serieus achter hem lag... (ik = ei?:expressionless:)

Ik heb een keuze gemaakt om voor zn woord te kiezen en mocht de waarheid anders zijn.. Dan zal dat blijken en mij over bepaalde dingen doen laten twijfelen..

Moeilijke vind ik nog dat ik niet weet wat er op sn sleutel zat en iemand er dan ook geen moeite voordoet om de (bezorgde) vriendin hierin gerust te stellen of na denkt waar ie in heeft lopen porren...

En ja proefde het naar speed? Door het flinke schrikken wat ik deed toen ik het zag en ik stijf vd adrenaline stond proefde ik iig geen poedersuiker maar had ik ook eerst de helft er al afgepeuterd... dus ik weet t niet.. :pensive:

Enfin.. head up and smile
:handfist::blush:
Ik vind het heel erg vervelend voor je en snap ook zeker dat jij je er rot om voelt. Maar ik snap ook volkomen dat je voor zijn woord hebt gekozen: je kunt echter toch niet meer of minder. Hij geeft op dit moment inderdaad niet toe. Ik adviseer je om hem te blijven observeren. In dit geval zul je hem breder moeten observeren: let op enige bijwerkingen.

Sommige amfetamine (speed)-gebruikers hebben last van bijwerkingen. Bekijk of dit ook bij hem het geval is: heeft hij last van stijve kaken (tandenknarsen)? Dit kun je zien door het heen en weer gaan van de kaken of tanden.
Heeft hij grote pupillen? Zoek even naar de bijwerkingen van speed op Google. Mochten bijwerkingen aansluiten op zijn gedrag, dan kun je een voorlopige conclusie stellen. Maar op dit moment kun je eigenlijk niks bevestigen voor jezelf. Wie weet zit 'ie inderdaad wel helemaal niet aan de speed en heeft 'ie gewoon last van een dipje...

Narayani

Bewuste gebruiker
Kun je niet gewoon zo'n testje kopen bij de smartshop, en testen of die resten daadwerkelijk amfetamine bevatten? Of is het daarvoor een te kleine hoeveelheid?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Kun je niet gewoon zo'n testje kopen bij de smartshop, en testen of die resten daadwerkelijk amfetamine bevatten? Of is het daarvoor een te kleine hoeveelheid?
Je hebt maar heel weinig nodig daarvoor, dus zou opzich kunnen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Zuurtestje gaat wel lukken met een sleutel ja.

Voordeel is dat je dan de waarheid weet. Nadeel is dat je zijn vertrouwen wel gruwelijk schend op die manier, kan er voor zorgen dat het gesprek een stuk moeilijker gaat worden. Maarja, moeilijk is het sowieso.

Mocht je er wel mee verder willen gaan, lees dan even de pagina's op drugsinfoteam hierover:

https://drugsinfoteam.nl/tips-hulp/omgaan-met-gebruik-van-anderen/tips-advies/

Zij hebben mooie informatie over omgaan met gebruik en gebruikers en hoe het gesprek aan te gaan.

Margriet249

Newbie
Nou ik kan wel janken.. ben inmiddels ook boos...

Gisterenavond:
Ik naar bed, 2 gipsmuurtjes verder de woonkamer.. Hij wil nog even BT spelen op de pc.
Ik verrek van de kou, haal een broek uit het washok ( 2 m vd woonkamer vandaan) en hoor hem zn neus ophalen.. en nog een x..
Na een avond zonder enig neusophalen schiet ik weer in de stress..
Ik luister en er wordt meerdere malen een neus opgehaald.
Vanmorgen bij het naar buiten gooien van de katten zie ik geen fietssleutel aan zn bos hangen, wat vreemd is. Zoek zn werkbroek op en daar zit een sleutel met 100% zeker drugs gevulde gleuf..

Ik raak echt in de war.. is dit dan toeval en was er hiervoor indd niks aan de hand?

Ik besluit niks te zeggen om te zien hoe "schoon" zijn sleutel straks is, zodat ik het eventueel kan vergelijken met vorige vieze sleutels.

Ik kan wel janken. Dit terwijl we gister spontaan een gesprekje hadden over zn moeie koppie. En hij nota bene nog riep: je gaat nou toch niet weer roepen dat ik pep op heb he!

Sorry dat ik weer schrijf. . Heb eerlijk gezegd ook niet iemand met wie ik dit kan delen..

Illusionist

Nou ik kan wel janken.. ben inmiddels ook boos...

Gisterenavond:
Ik naar bed, 2 gipsmuurtjes verder de woonkamer.. Hij wil nog even BT spelen op de pc.
Ik verrek van de kou, haal een broek uit het washok ( 2 m vd woonkamer vandaan) en hoor hem zn neus ophalen.. en nog een x..
Na een avond zonder enig neusophalen schiet ik weer in de stress..
Ik luister en er wordt meerdere malen een neus opgehaald.
Vanmorgen bij het naar buiten gooien van de katten zie ik geen fietssleutel aan zn bos hangen, wat vreemd is. Zoek zn werkbroek op en daar zit een sleutel met 100% zeker drugs gevulde gleuf..

Ik raak echt in de war.. is dit dan toeval en was er hiervoor indd niks aan de hand?

Ik besluit niks te zeggen om te zien hoe "schoon" zijn sleutel straks is, zodat ik het eventueel kan vergelijken met vorige vieze sleutels.

Ik kan wel janken. Dit terwijl we gister spontaan een gesprekje hadden over zn moeie koppie. En hij nota bene nog riep: je gaat nou toch niet weer roepen dat ik pep op heb he!

Sorry dat ik weer schrijf. . Heb eerlijk gezegd ook niet iemand met wie ik dit kan delen..
Lieve Margriet,

Bied alsjeblieft je excuses niet aan ons aan! Je mag het altijd met ons delen, daar zijn we voor: ook om je te helpen. Om heel eerlijk te zijn begin ik, als ik zo jouw verhalen lees, ook mijn twijfels te krijgen. Het kan inderdaad zeker mogelijk zijn dat 'ie speed gebruikt. En dat wil ik niet zeggen om je bang te maken maar 't schoot vooral in me hoofd te binnen bij de zinnen: "geen fietssleutel aan zijn bos .... in z'n werkbroek met 100% zeker drugs gevulde gleuf".
Het is inderdaad vreemd dat hij zijn fietssleutel van zijn sleutelbos heeft gehaald. Want als hij niet aan de speed zou zitten, dan zou 'ie 'm er gewoon aan laten hangen. Althans, hij zou dan onschuldig zijn dus dan zou hij zich niks aantrekken van wat jij zegt, hij zou dan immers de waarheid weten: dat hij niet gebruikt.
Door hem te confronteren met zijn gebruik (wat jij denkt) heeft hij natuurlijk door dat je 'm in de "gaten houdt". Hij weet dat je meer in de gaten hebt. Een sleutel verwijderen is dan logisch: zo zou je er minder snel achter kunnen komen.

Margriet, ik weet niet zo heel goed wat je eigenlijk kunt doen. Het enige wat je echt kunt doen (en hoe pijnlijk en moeilijk dat ook wordt) is hem op z'n bek laten gaan. Het 'm zelf laten uitzoeken. Je hebt er op dit moment geen invloed op. Nada noppes.
Het is aan hem wat hij doet met je voormalige advies...
Laat ons alsjeblieft weten hoe 't tussen jullie blijft gaan. Pieker niet al te erg. Je hebt ook nog een eigen leven. Ik begrijp dat je om 'm geeft en zielsveel van 'm houdt maar je hebt zelf ook een leven te leven.

Ik hoor van je en heel veel succes!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat een vervelende situatie zeg! Denk vooral ook aan jezelf. Je kunt maar tot op zekere hoogte helpen, als hij de hulp niet wilt kun je verder niet zo veel doen. Je kunt het nog een poosje aankijken maar nogmaals, denk aan jezelf!

Sterkte

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ook namens mij veel sterkte toegewenst , ik zou ook twijfelen of ik de sleutel zou testen met een kit uit de smartshop.

Cijfer jezelf niet weg , en ik hoop dat het gebruik ophoudt. Ziet ie er nog wel gezond uit? Eet en slaappatroon is dat ook nog oké? Anders is dat een aanleiding om naar de huisarts te gaan. Wie weet praat hij makkelijker daar.

Veel sterkte nogmaals!

Margriet249

Newbie
Allereerst vind ik het zo lief dat en hoe jullie reageren. Dank!!

Ik was te ontdaan om er niks van te zeggen dus heb ik mn mond kalm open gedaan en vroeg of hij gisteren gebruikt had.
Nee zei hij. Hij schrok duidelijk en oogde gespannen. Zeker een kwartier lang heeft hij vol gehouden dat het niet waar was.
Zelfs bij herhaaldelijk aangeven dat ik hem niet geloofde en zag dat hij loog. Dit alles in rust.

Ik vroeg waarom zn sleutel dan wit was.. die lag inmiddels bloot op de keukentafel (uit de broek gegist met aansteker toen hij de hond ging lopen)
Hij wist niet wat het was. Anders proef je maar riep hij nog. Helaas heb ik dat moeten doen/ gedaan. Coce was het.

Zelfs toen ontkende hij nog..
Na rustig vol te houden dat ik hem niet geloofde zei hij uitendelijk; ja ok. Je hebt gelijk.

Hij had het van zn collega op de pof gekocht..(die handelt erin.. erg fijn zulke collega's..)
Off the side weet ik dan een andere dus regelmatig op de pep zit (te werken)

Ook heb ik gevraagd naar de dinsdag waar ik hier over schreef in eerste instantie. En hij weet niet wat het was.. Maar hij had alleen gister gebruikt, aldus.

Had mijn bevindingen gedeeld over die dinsdag: moe, spierpijn de dag erop, stil bij thuiskomst (uitzonderlijk..) en dat ik hem smorgens (half 6) die dag zn neus hoorde ophalen (alsof hij verkouden was)

Ik heb de sleutel zaterdag schoongemaakt en dan hou je een gleuf over waar alleen aan de randjes nog een wit spoortje zit. En zo'n sleutel heb ik vaak gezien.. en zo begon mijn twijfel ook.

Hij heeft zo glas hard staan liegen dat ik niet meer weet wat te geloven..
Was het indd een toevalstreffer.. of zat hij indd de weken ervoor (af en toe) op de pep..

Aangezien hij - wij - (gelukkig nog 1 maand) in de schuldhulp zitten vroeg hij 3? weken geleden 10 euro voor een bbq van de zaak in mei.

Ik doe de financiën hier.. en als hij wat nodig heeft vraagt hij het.. nu denk ik: was dat niet voor de pep?? Voor 10 euro kan je wel wat dagen af en toe een oppepper op zak hebben..van je collega...

Ik weet dat hij zich niet happy voelt mede door de SH waar we in zitten.. dus ja ik kan vermoeidheid, downige zijn, kort op de kut reageren, en opeens erge last (veel bloed) van zn prikkelbare darm daar allemaal aan relateren..
Maar ik weet het niet meer...

Ik hou hem maar in de gaten, maar mn gevoel zegt dat hij, na dit weekend, wel weet en voelt wat hij op het spel zet.

We gaan het mee maken..

Dank jullie voor het lezen al op zich!
Lieve groet!

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Klote verhaal hoor maar blijven praten raad ik aan

En 1 kant tekening het ligt niet aan die collega he hij is het die de keuze maakt

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Vervelend zeg en tegelijk ook wel goed dat het nu uit is gekomen.

Veel sterkte in ieder geval.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is wel fijn dat hij uiteindelijk wel iets toegaf. Het is 'm wel wat waard dus blijkbaar. Ik zou vooral blijven praten en zorgen dat het steeds opener wordt. Het is heel moeilijk er open over te praten als je gebruikt. Bied hem je hulp en begrip aan. Misschien wordt hij vanzelf steeds opener.

Ga er niet direct vanuit dat ie verslaafd is trouwens he. Het kan ook zijn dat hij af en toe gebruikt.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Sluit me aan bij bovenstaande. Wat een nare situatie zeg.. Tenenkrommend dat hij eerst zo gelogen heeft tegen je. Gelukkig heeft hij het inderdaad uiteindelijk toegegeven. Proberen het gesprek aan te gaan op een open, niet al te beschuldigende manier kan zeker helpen. Het is begrijpelijk dat je boos bent maar als je heel oordelend naar hem gaat zijn, kan het zijn dat hij het je de volgende keer niet meer verteld.

Margriet249

Newbie
Nou t hoge woord is er uit. Al een week of 4/5 gebruikt hij pep omdat hij moe is en niet lekker in zn vel zit..
Wilde zn werkbroek in de machine gooien en toen riep hij dat er nog een pakje sjek in zat. .
Bij het pakken van zn broek greep ik zo in iets (pakje) waarvan ik gelijk wist hoe laat het was..

Ik ben van het motto: fouten kan je maken, maar hoe je er mee omgaat tekent je.

En daar valt nog een gram.. te halen.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Ok nou gelukkig. Jammer van de reden van zijn gebruik echter. En jammer dat hij het niet eerlijk durfde te zeggen. Je kunt in ieder geval proberen te zorgen dat jullie relatie niet/minder meespeelt in de reden dat hij niet lekker in zn vel zit. Praat over jullie problemen (als die er zijn) en werk het uit. Zijn eigen problemen kun je niet oplossen, dat moet hij zelf doen (cliché), je kunt er alleen maar naar vragen.

Mannen gaan gemiddeld genomen anders (slechter) om met drugs dan vrouwen, wellicht dat je dat mee kunt nemen in je begrip voor zijn gebruik.

PakTaxi

ik heb niet alle reacties gelezen maar heb misschien nog wel een tip, wel een riskante/controversiële maar waarschijnlijk een met een hoge slagingskans.

komt ie dan he:

ga keer samen met hem gebruiken/drinken en laat hem in zijn comfort zone komen, grote kans dat dan de waarheid naar boven komt en dan ook gelijk alles. en dan kan je erover praten en andere dingen doen omdat je helemaal na de klauw bent haha. Maar ik herken het wel als ik bijvoorbeeld een raakvlak heb met iemand over iets dan ga ja daar toch wel meer over vertellen dan bij iemand die het totaal niet snapt of zelf geen ervaring mee heeft.

Newbie heeft gewoon weer gelijk

zag net dat de aap uit de mouw is haha, laat hem wel staan omdat het toch een hele goede tip is.. denk ik

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Als ie al een week of 4/5 regelmatig gebruikt omdat ie niet lekker in z'n vel zit, is het hoooooog tijd om in te grijpen. Pep maakt dat echt nog vele malen erger. Tijd voor rust en misschien een beetje hulp van de psycholoog.

Margriet249

Newbie
Als ie al een week of 4/5 regelmatig gebruikt omdat ie niet lekker in z'n vel zit, is het hoooooog tijd om in te grijpen. Pep maakt dat echt nog vele malen erger. Tijd voor rust en misschien een beetje hulp van de psycholoog.

Tnx! Fijn om dit te lezen. Kon wel even zo iets horen.
Heb echt enorm aan mezelf getwijfeld en dacht op ten duur echt dat ik dingen zag die er niet waren..

Tnx iig! :relaxed:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je je niet chill voelt kan pep je in eerste instantie helpen om energie te krijgen en shit gedaan te krijgen. Dan voelt het als een prima oplossing. Maar ondertussen put het je uit en als je ermee door gaat raak je er alleen nog maar verder mee van huis..
Bezoekje aan de huisarts voor een doorverwijzing naar een psycholoog lijkt me inderdaad geen slecht plan. Let wel dat je eerst moet minderen met gebruik voordat je aan het hele 'slecht in zijn vel zitten' iets kan doen. Anders blijf je emoties en moeilijkheden namelijk weg stoppen met drugs. Zolang 'ie drugs blijft gebruiken gaat 'ie zich ook niet beter voelen.

Heb je het met hem nog besproken?

Margriet249

Newbie
Hij was begin maart naar de ha geweest voor zn sombere stemming en was er op tijd bij aldus hijzelf
Mindfulness online.. Maar zo ver is het niet gekomen dus..

Hij zegt dat hij het niet meer doet/ zal doen.
Klinkt wat ongelovig maar ik geloof zn beste inzet wel. Alleen history will repeat itself.
Bij een volgender tegenslag zal hij weer dit pad op kunnen..
Het is iemand die dit af en toe gewoon doet. Je tikt hem vervolgens op de vingers zo gezegd en hij zal stoppen.
Suffe is, zo lief -eerlijk- is hij wel..

Maar een volgende moeilijk tijd of wat en hij zal het weer doen. Eeuwig durend cirkeltje.
Die ogen heeft hij wel geopend bij mij.
Tja wat wil ik hiermee?..

Praten gaat lastig. Erg op slot. Is weinig (goedbedoelde) tegenspraak gewend in zn leven.. bovendien ben ik inmiddels zelf ook moe van 4 weken lang gedoe hierom en wirwar in mn kop.
Merk dat mn vertrouwen behoorlijk op de proef is gesteld. Zonde.

Eerst zien dan geloven. Dan mn hartje weer wat meer openen:blush:

Bovenaan