slim idee om nog te trippen?

HappyCats

Newbie
Onlangs ben ik me gaan afvragen of trippen nog wel een goed plan voor me is.

enkele weken geleden heb ik mijn ( voor mij) eerste slechte ervaring meegemaakt tijdens het trippen. Het was een zeer warme dag op een festival , en had zelfs maar een half tripje genomen. Ik besloot om een sleutel keta te doen ( op het festivalterrein) , en plots kwam er een vlaag van warmte over me heen, en vanaf dat moment werd alles simpelweg "TE" ( te luid , te stil , te donker , te licht , te roos , te blauw). gelukkig was er een vriend die me na een uurtje op mijn gemak kon stellen .

Nu zit er vaak elke keer een negatief kantje in elke trip , maar vaak is het hetzelfde. Ik denk te veel na over alles ( echt de stomste dingen vb ; zouden mensen zien dat ik 2 verschillende sokken aanheb? Ik krijg moeite met zelfs mijn beste vrienden te vertrouwen. mopjes waar ik normaal hard om zou lachen worden scheldwoorden . Ik vind dit enorm jammer omdat dit niet is wie ik ben :/

dat ik nadenk over nutteloze dingen , waarvoor ik me schaam , maar eigenlijk niet echt voor hoef te schamen ... das gwn normaal , dat ben ik .... maar normaal denk ik geen uur/uren na over die dingen maar seconden :/

Ik heb wel nog nooit LSD gedaan behalve op : goa's , of andere feestjes. Ik wil het eens ergens rustig proberen , maar weet niet of dit een goed idee is. Ik heb namelijk geen zin om nog eens rare , slechte dingen te denken.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Zelf denk ik als jij je setting helemaal veranderd dat het een immens verschil kan zijn, een festival is nu niet bepaald de chillste plek om te gaan trippen :wink:

Omdat je tijdens dat festival ook onder veel niet-trippers bent word je snel ongemakkelijk of ga je sterk aan jezelf twijfelen.

Gewoon ergens waar je helemaal jezelf kan zijn en je 100% op je gemak voelt, ergens thuis, of ver in de natuur met een 'paar' van je beste vrienden. maak je tripgroep niet te groot.

Vind het zelf fijner met een laag aantal mensen te trippen met 2 of met 4 maximum.
Kijk gewoon dat je niet in het openbaar komt of geen nuchtere mensen ziet.

En alleen trippen met personen die je 100% liggen, daarom als je een goede vriend hebt is het daarom per defenitie nog geen goede trippartner.

Maak de plek waar je tript voor je tript ook gezellig met matten en kussens op de grond, speciale lichtdecoratie, fluofleurtjes, wierook,.... je kent het wel

ricky

Belezen gebruiker
Zo is het indd. De omgeving moet compleet vertrouwd en relaxed wezen. De natuur is dan helemaal perfect.
Ik had hetzelfde probleem. Zit je met een paar mensen relaxed en er hoeft maar iemand in een andere toestand binnen te komen, niet eens met kwade bedoeling, en de hele sfeer sloeg om.
Op laatst deed ik op de geplande avonden de bel eraf en de telefoons uit. En zelfs toen nog kwamen de negatieve gedachtes. Dat kwam ook omdat ik van blowen al wat achterdochtig en para werd en een tripje versterkt je gevoel van dat moment gewoon een paar keer in het kwadraat.
Dus ik ben toen ook op gehouden. Halverwege de jaren 90 waren de tripjes nog echt relaxed, je had aan 1 genoeg en we stonden nog altijd gewoon met mooi weer de hele nacht buiten met een radio'tje. Heb laatst nog eentje gehad maar voelde er eigenlijk niks van. Weet niet of het zo erg verslechterd is sinds die tijd of dat ik gewoon een verkeerde had?

universal*flow

Belezen gebruiker
Ik heb zelf ook redelijk wat ervaring met LSD op goa feestjes,in clubs of op festivals. Maar ook thuis en in de natuur.

Heb een tijd gehad dat ik LSD in een club nam, die stampend vol was, en de tijd van me leven had. Geen gedachtes, geen rare gevoelens, trouwens ook geen gesprekken met niemand, woorden zijn overbodig dan. Na een half jaar dit elke 3 weken te hebben gedaan, kreeg ik ineens hetzelfde als jij beschrijft, het onzekere gevoel tegenover vrienden en andere mensen in de club.
ben toen helemaal opgehouden met LSD voor ruim 8 maanden. Heb in die tijd gemerkt dat het eigenlijk niet zo goed met me ging, dat ik eerst weggestopt had. Maar door de LSD kwam het er dus uit door onzekerheid.

In die 8 maanden heb ik heel hard aan mezelf gewerkt. En heb weer LSD genomen, totaal geen last meer van negatieve gedachten, of als ik ze had, dan kon ik ze direct weer loslaten. (ademhalings technieken zijn ook aan te raden) Heb wel besloten geen LSD meer in clubs te nemen, wel op festivals overigens, maar dan ook echt alleen goa festivals (kom ook nergens anders :wink: )

Heb ook wel eens alleen thuis getript. Zat al niet helemaal lekker in me vel. En tijdens me trip wist ik eerst absoluut niet meer wat ik met mezelf aanmoest. Uiteindelijk heb ik besloten me laptop te pakken, rustig muziekje, en ik heb plaatjes gekeken.
Als je dus thuis tript moet je echt iets te doen hebben, anders word het een lange trip.

De keren dat ik in de natuur heb getript waren geweldig. Maargoed hoe kan je ook een negatieve gedachten hebben, aan het strand, in het bos etc.

Ik zou zeggen, las een pauze in, en kijk waar het probleem zit. En ook als je vrienden wel LSD nemen, hoef je je niet gedwongen te voelen. Dit zullen jou vrienden ook snappen. LSD is namelijk niet zomaar een speeltje. En dat zou elke tripper moeten weten.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
universal*flow zei:
Heb wel besloten geen LSD meer in clubs te nemen, wel op festivals overigens, maar dan ook echt alleen goa festivals.
Dat kan ik wel beamen, goa festivals zijn de enige festivals waar het ook ECHT kan.
het gros van de mensen zit er zelf onder de psychedelica waardoor je al snel meer op je gemak bent en een groot samenhorigheidsgevoel ontwikkeld omdat iedereen in dezelfde space lijkt te zitten.

Ook zulke festivals zijn gemaakt om je goed en leuk te laten trippen, gepaste muziek die je trip een mooie leidraad bied, mooie fluowerkjes, speciale effecten, chill out om te bedaren als je wat hard gaat waardoor je snel terug op je juiste pad zit, vriendelijke ruimdenkende mensen waar je je verhaal aan kwijt kan mocht het wat even wat minder zijn ook als het 'veel' is natuurlijk :wink:

Dus dit kortom ideaal genieten als je trip, al zal dit ook niet voor iedereen gegeven zijn.
Je moet van goa houden en het sfeertje. Ach door te trippen leer je ook van goa houden :wink:
Zet het eerst een keertje thuis op of in de natuur als je tript, zou me verbazen als je het slechte muziek vind dan.

peace!

Jeller

Badass junkie
gewoon even niet meer trippen lijkt mij het beste.. ik heb ook even gehad dat er meer neurotische kantjes ontwikkelden tijdens periodes met vrij veel getrip. Kging niet slecht ofzo, maar op en top was het dan niet altijd. Daarna ging het ook terug beter. Moet wel zeggen dat ik dan niet meer blowde, iets wat zeker in het begin van een trip de trip niet zo goed beïnvloed vind ik.

Nu ja je zegt zelf al dat je het combineert met keta, dit maakt het dan weer meer onverspelbaar.
Persoonlijk voor mijzelf vind ik dat je LSD beter niet te veel combineert met andere dingen behalve een beetje alcohol en als de trip gestagneerd is kan je wel wat blowen (al ben ik gestopt daarmee).. andere hard drugs kunnen te veel drastische veranderingen geven, vooral als ze uitwerken (coke en speed bv)..

Bovenaan