Smartshops vaak illegaal bezig?

J0rrit

Badass junkie
Mijn smartshop verkoopt chocolade-repen, dat betekent dus dat de paddos gedroogd zijn die erin zitten ( sowieso mag je geen bewerkte vormen van paddos verkopen ) en ook boeddha-chocola, waar gedroogde hawaiaanse paddos in zitten verwerkt.

Van die ging je ook allemaal kleuren zien enzo,en heftige hallucinaties en vervormingen. Nou hoor ik van iemand die zegt dat er een beetje lsd in zit, deze heeft het blijkbaar van verkopers en kwekers, en van mensen die zelf veel lsd gebruiken.

Mijn vraag, kan dit? hoe komen ze hier mee weg worden ze nooit gecontroleerd? dat van die lsd lijkt me sterk verhaal maar gedroogde mogen ze toch niet verkopen?

Static Search

Belezen gebruiker
ik geloof niet dat er lsd in zit..gedroogde moge ze eig niet verkope maar het is een te vage wet en daarom worden ze er niet op gecontroleerd..een legale substancie die vanzelf in iets illegaal verandert is moeilijk te controleren..

azgaza

Badass junkie
Ze hebben bij de smartshop hier wel eens gedroogde paddo's verkocht onder de toonbank wat ook niet legaal is. Maar illegale drugs heb ik er nog nooit gevonden (nooit gezocht ook moet ik zeggen).

En dat er LSD in zit lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk. Van paddo's kan je ook best heftig visueel trippen namelijk; en visuele vervormingen kunnen met paddo's ook erg ver gaan. (tripbeelden als halve kamer ondersteboven, patronen op ALLES; alles bewegend, muren ademen, kleuren die zomaar door de lucht vliegen, mijn blikveld dat in elkaar buigt alsof het van stof is, een kamer met ineens een stuk of 5 hoeken in plaats van de gebruikelijke 8.. allemaal paddo-trip hoor :) )

Jeller

Badass junkie
ja lijkt mij ook sterk dat er lsd zou inzitten, maar tis nie onwaarschijnlijk eigenlijk.. paddo's kunnen ook erg visueel zijn, ma lsd is vlugger visueel imo.. kging zeggen dat het ook goedkoper is, maar dat wss niet aangezien ze zelf de paddo's kweken in smartshops..

J0rrit

Badass junkie
Jeller zei:
ja lijkt mij ook sterk dat er lsd zou inzitten, maar tis nie onwaarschijnlijk eigenlijk.. paddo's kunnen ook erg visueel zijn, ma lsd is vlugger visueel imo.. kging zeggen dat het ook goedkoper is, maar dat wss niet aangezien ze zelf de paddo's kweken in smartshops..

nee doen ze niet, hij besteld die ergens anders. Maar die gast zei dat dat zo was, wat is bijvoorbeeld heel kenmerkend voor lsd wat paddos absoluut niet heeft? misschien dat dat me wat verder helpt.

Jeller

Badass junkie
DarkScope zei:
Jeller zei:

nee doen ze niet, hij besteld die ergens anders. Maar die gast zei dat dat zo was, wat is bijvoorbeeld heel kenmerkend voor lsd wat paddos absoluut niet heeft? misschien dat dat me wat verder helpt.
moeilijk uit te leggen.. grootste verschil de langere duur van lsd en dat paddo's meer in golven gaat..

verder is lsd ook iets helderder en minder verward, maar als je het alletwee binnen hebt zal je moeilijk onderscheid kunnen maken van wie wat veroorzaakt..

qinn

Bewuste gebruiker
ik denk ook echt niet dat ze lsd in een reep chocolade gaan stoppe... want lsd is opzig best moeilijk te dozeren...

matthijs

Badass junkie
Smartshops worden natuurlijk sowieso geowned door drugsgebruikers...Als die vel in contact komen met andere gebruikers lijkt me dat ze sowieso wel shit gaan verkopen. Mij is ook wel eens ephedra enz aangeboden. Heb ook wel eens gedroogde paddo's gekocht daar. Tsja...

heartcore

Experimenterende gebruiker
Er zit geen LSD in punt.

Waarom?

Omdat psilocybine 100x makkeijker en goedkoper is te produceren dan LSD.

Dit gerucht komt uit de jaren zestig. OP een gegeven moment ontstond er een beweging die natuurlijker wilde trippen. Psilocybine kwam toen net in opmars alleen waren er nog geen makkelijke kweekmethoden (PF tek is nog niet zo oud).

Dus er was in die tijd veel vraag naar natuurlijke tripmiddelen maar het aanbod was minimaal. Aan de andere kant was er ontzettend veel LSD. Wat gebeurde er dus geregeld, dealers besprenkelden normale champignons met LSD en verkochten ze als paddo's.

Iemand die nu LSD in chocola stopt ipv psilocybine, is gewoon super dom omdat het veel duurder is te produceren.

Maar ik draaf weer door zoals gewoonlijk :)

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
Ik kom in 2 smartshops, allebei verkopen ze gewoon gedroogde paddo's??? :confused: Je hoeft er niet eens expliciet naar te vragen, als je om paddo's vraagt bieden ze je gewoon gedroogde aan. Ik dacht dat paddo's uitsluitend vers verkocht mochten worden.

Allolalie

Bewuste gebruiker
toen onze smartshop nog geen fietswinkel werd met allerlei spullen die niets met fietsen te maken hebben, verkochten ze super veel niet legale spullen, zoals gedroogde paddo's (hadden geeneens verse) Explosion en veel meer shit.

paupie

Bewuste gebruiker
Ik ging laatst naar de smartshop en toen hadden ze alleen nog maar gedroogde paddo's.....

Lapzwans

Belezen gebruiker
Johannes de Tripper zei:
toen onze smartshop nog geen fietswinkel werd met allerlei spullen die niets met fietsen te maken hebben, verkochten ze super veel niet legale spullen, zoals gedroogde paddo's (hadden geeneens verse) Explosion en veel meer shit.

misschien dat het daarom een fietswinkel werd :P

pasquali

Bewuste gebruiker
Nou er werden wel eens mazen in het net gezocht zoals de welbekende disigner drugs die in shops verkocht werden omdat die niet op de medicijnen lijst stonden en of staan.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel een voorstander van ben omdat je zo niet het illegale circuit in hoeft maar tegenwoordig gebeurd dit dus niet veel meer en natuurlijk ook wel een beetje terrecht want het mag niet en het is illegaal.
Wat gedroogde paddo s betreft ...ach , nee het mag niet wat eigenlijk heel raar is want gedroogd verliezen ze wat van sterkte maar goed het zal wel met de war on drugs te maken hebben.
Strax bannen ze de gelievde paddestoeltjes helemaal en zitten we zonder werk... :(

Ik ben voor legalisatie! :rock:

Jpilot

Experimenterende gebruiker
Paddenstoelen worden bij het droger iets zwakker. Dit heeft te maken met de manier van drogen vaak. Het beste is zo snel mogelijk zonder hitte. Heeft te maken met langdurige blootstelling aan zonlicht etc.... Maar weer eens geen onderzoek naar gedaan.

Sterker worden ze niet. Want iets wat er niet is komt niet ineens opdagen. Waarom mensen dit zeggen ? Droog eet je maar 3 gram, en vers 30. Een paddenstoel bestaat voor meer dan 90 % uit vocht. Na het drogen houd je exact de zelfde paddenstoel over dan voorheen. Alleen nu dus 90 % kleiner.

Bovenaan