South-Park rel

reggae-weedjunk

Bewuste gebruiker
Rel grap South Park over dood Steve Irwin

LONDEN - De Britse mediawaakhond Mediawatch is onthutst over de aflevering van de Amerikaanse satirische animatieserie South Park van deze week. De makers steken daarin de draak met de dood van de Australische krokodillenjager Steve Irwin, die vorige maand stierf na te zijn gestoken door een pijlstaartrog. Dat berichtte de Amerikaanse zender CNN vrijdag.

Irwin verschijnt in de aflevering op een feestje dat Satan heeft georganiseerd ter gelegenheid van Halloween. Hij draagt een bebloed shirt, een flesje bier in de hand, en er steekt een pijlstaartrog in zijn borst. Volgens Mediawatch getuigt de episode van grove onverschilligheid en zeer slechte smaak. „Steve's familie rouwt nog”, zei een woordvoerder.

Bron:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/52307751/Rel_grap_South_Park_over_dood_Steve_Irwin.html?p=1,1

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ik vind het nogal grof. Wat er al in het bericht staat.
Die familie die rouwt nog om zijn dood.
Ik vind niet dat je grappen mag maken over de manier waarop iemand is doodgegaan. Getuigt nogal van een grote mate van respectloosheid.

zommes

Badass junkie
Play_bunny zei:
Ik vind het nogal grof. Wat er al in het bericht staat.
Die familie die rouwt nog om zijn dood.
Ik vind niet dat je grappen mag maken over de manier waarop iemand is doodgegaan. Getuigt nogal van een grote mate van respectloosheid.

Respectloosheid is een vrij lastig definieerbaar begrip en de makers van Southpark zijn de meesters die proberen mensen bewust te maken van misplaatste oordelen als deze. Waarom verdient Steve Irwin extra respect? Wie bepaalt er wat zielig is en met wie we medelijden moeten hebben?

Betrokkenheid is gewoon een hype geworden. Dat er überhaupt media-aandacht aan die flauwe grap wordt gegeven bewijst al weer hoe betrokken we zijn, alsof die vrouw & kinderen er op zitten te wachten dat die grap van Southpark ook nog ff op CNN komt en in allerlei kranten staat.

In southpark wordt iedere aflevering wel op een Jood gekankerd omdat hij Joods is, maar iedereen ligt opeens in een stuip omdat een of andere (dode) professionele dierenmishandelaar op een flauwe manier afgebeeld wordt.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ik zeg niet dat Stve Irwin meer respect verdient dan jij of ik. Dat is niet zo. Maar hij is ook niet slechter dan jij of ik. Ik zou niet willen dat men grappen gaat maken over de manier waarop ik dood ben gegaan. Dat is respectloos.

Of hij een dierenmishandelaar is, ja of nee, is een persoonlijke mening. De een vind het redden van dieren uit benarde situatie mishandeling, de ander niet.

Dat je afgezeken wordt omdat je van een of ander geloof bent, ok dat is nog tot daaraantoe. Ik kan zelf ook wel om Southpark lachen, once in a while. Maar niet over grappen over de manier waarop iemand is doodgegaan.

candy

Bewuste gebruiker
Smakeloos! maarja de wereld draaid om geld! nog maar een bewijsje ervan zelf de manier waarop je sterft,als een bekend persoon,word hier:door de media: toch ergens belachelijk gemaak. jammer voor de familie!

lot

Badass junkie
Mensen dit kan je toch niet serieus nemen?
Hoeveel grappen hebben ze in Southpark al gemaakt ten koste van mensen.
Volgens mij bijna alle grappen..
En dan dit en dan in een keer zo'n ophef als je niet van deze grappen houd moet je maar geen Southpark kijken.
Dat is ook gelijk de rede waarom ik het ook niet kijk. :P

Jeller

Badass junkie
spacekonijn zei:
dat is southpark , ik moest erg hard lachen toen ik het zag :mrgreen:
ik wil het ook zien!!

south pakr lacht nu eenmaal met alles, zowel met extreem linkse hippies als extreem rechtse homofoben

als je het echt serieus neemt, dan heb je de boodschap niet begrepen

zommes

Badass junkie
spacekonijn zei:
een grote eer voor steve eigenlijk

:mrgreen:

Dat is het inderdaad. Steve Irwin heeft het voorrecht twee keer in Southpark voor mogen komen, er is namelijk al een keer een hele aflevering aan die gast toegekend.

Kim

Wijs gebruiker

binnekort hallooween :P

Bovenaan