Speed de dag na xtc

Beukende Bambi

Experimenterende gebruiker
Ik ben van plan om naar weekend festivals te gaan, ik heb wel eens xtc gebruikt hier kan ik me een hele avond mee vermaken een halfje gesplitst in kwartjes is voor mij al genoeg op een avond.

Maar als ik naar weekend festivals ga zoals (intents, defqon, decibel) wil ik niet twee dagen achter elkaar iets gebruiken dat inwerkt op me serotonine systeem.

Wat voor drugs is het best te gebruiken op de tweede dag wat een beetje hetzelfde effect heeft als XTC (het liefst niet snuifen). Ik zelf zat nu te denken aan speed omdat dit voornamelijk werkt op het dopamine systeem, maar ik heb ook gelezen dat het ook wel iets doet met je serotonine is dit nu wel verstandig om te doen zo vlak achter XTC gebruik.

Ik zou het ook niet heel erg vinden om de tweede dag gewoon helemaal niks te gebruiken alleen alcohol en misschien een beetje wiet maar is het dan wel te doen met een kater van de XTC of stort je dan gewoon helemaal in.

(ik ben 18 jaar zo 1,89 meter lang en ik weeg 87 kg)

Bas

Wijs gebruiker
Volgens mij doet Speed inderdaad iets op je serotonine, maar met een lage afgifte dan bij XTC. XTC zorgt ervoor dat er heel veel van die stof vrij komt in korte tijd, speed verdeelt dat wat meer. Eigenlijk zou ik je aanraden de 1e dag speed te gebruiken en de 2e dag pas XTC. De XTC zal dan in feite wat minder zijn qua effect, maar dat is beter dan wanneer je het omwisselt als ik het zo bekijk. Op XTC zal je simpel gezegd harder gaan dan speed (zijn 2 verschillende drugs, maar goed, op XTC ben je meer wappie, je gaat er gewoon harder door), dus het lijkt mij dan leuker de XTC te bewaren voor het laatste moment van de avond en in dit geval de laatste dag.

Je snuift het liever niet zegt je, in dat geval kan je het mengen met water en het zo naar binnen krijgen of door middel van bommetjes. Je hebt wat meer nodig, maar je hebt er ook langer profijt gaan, al zal het effect minder hevig zijn bij snuiven. Met slikken heb ik zelf altijd slechte ervaringen: opgeblazen gevoel, boeren (door cola of bier), of kotsneigingen doordat het gas/lucht van bier/cola/kauwgom onder in je maag zit en er boven een beetje maaginhoud zit dat tegen je keel aan drukt. Waardoor je het idee hebt dat heel je maag vol zit en je veel moet kotsen, terwijl er eigenlijk niets aan de hand is, doordat lucht in je maag vast zit.

Kortom; ik zou je aanraden eerst speed te gebruiken en daarna pas XTC en het te nemen door de speed te snuiven. 1e nakje zal vervelend zijn, maar daarna wen je er snel aan hahah! :hearteyes:

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Speed moet kunnen denk ik qua effect (dopamine serotonine verhaal van je klopt), ja niet echt verstandig, werkt extra uitputtend zo speed na xtc. Maar beter idd dat nog een dag aan de xtc.

Dag na xtc ben ik persoonlijk moe, maar met een paar biertjes en op karakter kun je wel een leuke dag hebben, meestal komt de dip (down gevoel) later, niet de volgende dag. Het beste zou zijn om geen speed op dag 2 te gebruiken.

Of je doet dag 1 een biertje en dag 2 xtc? Of je neemt die speed op dag 2 en bent een halve week naar de klote. Keuzes genoeg. Veel plezier!

Beukende Bambi

Volgens mij doet Speed inderdaad iets op je serotonine, maar met een lage afgifte dan bij XTC. XTC zorgt ervoor dat er heel veel van die stof vrij komt in korte tijd, speed verdeelt dat wat meer. Eigenlijk zou ik je aanraden de 1e dag speed te gebruiken en de 2e dag pas XTC.

Ik wou eigenlijk xtc op de eerste dag doen want als het fout gaat met speed ben ik niet gelijk mijn weekend kwijt, XTC zelf heb ik vaker gedaan maar heb verder nog nooit iets geprobeert.

speed te snuiven. 1e nakje zal vervelend zijn, maar daarna wen je er snel aan hahah!

Gewoon fftjes aan wennen dus, ik weet niet hoeveel last je van je neus gaat krijgen de dagen na gebruik.

Dag na xtc ben ik persoonlijk moe, maar met een paar biertjes en op karakter kun je wel een leuke dag hebben, meestal komt de dip (down gevoel) later, niet de volgende dag. Het beste zou zijn om geen speed op dag 2 te gebruiken.

Ik zou best niks willen gebruiken de dag ernaa, maar de vorige keer dat ik XTC gebruikte heb ik de dag daarna de hele dag geslapen dus ik weet niet of ik er nou echt uitgeput want als ik een feeste heb de hele nacht door zonder XTC slaap ik ook de hele dag. Verder maakt mij die dip down gevoel niet heel veel uit ik kom er vaak wel door heen om gewoon wat leuks te doen met (vrienden/vriendin). En natuurlijk is niet gebruiken het beste maar als het echt heel schadelijk is sla ik het over daarom wil ik ook geen twee dagen achter elkaar XTC gebruiken.

Of je doet dag 1 een biertje en dag 2 xtc? Of je neemt die speed op dag 2 en bent een halve week naar de klote. Keuzes genoeg. Veel plezier!
Dit zou op zich ook wel kunnen maar ik vind de eerste dag wel het leukst vaak dus dan wil ik eigenlijk wel het hardst gaan.

Dank jullie wel voor de reacties ik denk dat ik maar gewoon eerst een keer speed moet op een festival van een nachtje voordat ik het op weekend festivals ga doen om ff te kijken hoe het is en hoe het valt.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Ik zou in ieder geval niet op dag 1 met de speed beginnen, het doet toch afbreuk aan de leuke werking van xtc. Bovendien heb je risico dat je de nacht (en dag daarna) blijft doorsnuiven. Sowieso gewoon de speed weggooien als het feestje klaar is, is mijn tip.

Het beste met speed naar mijn mening, is in redelijk korte tijd jezelf een lekkere goeie high snuiven en dan gewoon niet (of in ieder geval niet veel) meer bijnemen.

Beukende Bambi

Ik zou in ieder geval niet op dag 1 met de speed beginnen, het doet toch afbreuk aan de leuke werking van xtc. Bovendien heb je risico dat je de nacht (en dag daarna) blijft doorsnuiven. Sowieso gewoon de speed weggooien als het feestje klaar is, is mijn tip.

Het beste met speed naar mijn mening, is in redelijk korte tijd jezelf een lekkere goeie high snuiven en dan gewoon niet (of in ieder geval niet veel) meer bijnemen.

Ja dat dacht ik dus ook al dag speed een beetje de leukheid van xtc afhaalt. Maar bepaal ik de hoeveelheid dat ik snuif gewoon een klein lijntje neerleggen van 4-5 cm ofzo?

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Ik zou beginnen met +/- 2 cm. 4-5 is denk ik veel. Daarna kijken hoe het valt, beetje bijsnuiven of niet, op gevoel doen. Als je lekker high bent, beter niet meer bijdoseren, zo denk ik er over.

Beukende Bambi

Ik zou beginnen met +/- 2 cm. 4-5 is denk ik veel. Daarna kijken hoe het valt, beetje bijsnuiven of niet, op gevoel doen. Als je lekker high bent, beter niet meer bijdoseren, zo denk ik er over.

Ja ik ben gewoon van plan om lekker van mijn sleutel te doen, en dan gewoon bijnemen als t nodig is maar als ik me lekker voel neem ik niks meer.

een klein lijntje neerleggen van 4-5 cm
Ik zou beginnen met +/- 2 cm. 4-5 is denk ik veel.

Dit is vrij dom om te doen. Een lijntje berekenen in lengte zegt niets over de hoeveelheid, want één lijntje kan dikker zijn dan een ander.

In dit plaatje hieronder van Psychonautwiki zie je wat ik bedoel. Allebei 30 mg, maar NAC is 3 schepjes en Melatonin is 10 schepjes.

Beukende Bambi

Dit is vrij dom om te doen. Een lijntje berekenen in lengte zegt niets over de hoeveelheid, want één lijntje kan dikker zijn dan een ander.

In dit plaatje hieronder van Psychonautwiki zie je wat ik bedoel. Allebei 30 mg, maar NAC is 3 schepjes en Melatonin is 10 schepjes.

Ja ik was van plan om gewoon van mijn sleutel te doen, gewoon 1 schepje om mee te beginnen en dan kijken hoe ik me voel.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Heb zelf ervaring met speed de dag na 6-APB op afgelopen Defqon (is natuurlijk wat anders dan MDMA, maar de redenatie is hetzelfde). De reden dat ik het de dag erna deed ipv ervoor, is omdat ik zo veel mogelijk wilde genieten van de 6-APB op zaterdag, en de speed eigenlijk alleen gebruikte om energiek te zijn op zondag. Speed gebruikt inderdaad ook serotonine, maar echt een stuk minder dan MDMA. Het risico van deze middelen de dag na elkaar is dan (naar mijn mening) vooral de aanslag op je lichaam, aangezien je 2 dagen achter elkaar je reserves aan het verbruiken bent. Zolang je probeert zo veel mogelijk slaap te pakken en je de reserves zo veel mogelijk aan probeert te vullen door middel van goed eten en drinken, dan is de aanslag op je lichaam een stuk minder. Als je door de dag heen moeite hebt met eten, probeer dan zo'n fruit eiwit shake te nemen (wordt steeds vaker verkocht op festivals), het vult de reserves aan (fruit) én het is wat brandstof voor je lichaam (eiwit). Voor de ochtend/avond of tussendoor als je bij je tent bent, drink dan wat AA Drink oid, die vult nog wat mineralen aan die gebruikt worden bij intensief bewegen (als je niet van die zoete oranje variant van AA Drink houdt, dan raad ik je de groene variant aan, lastig te vinden maar best lekker).

Als je speed gaat gebruiken, raad ik je aan dit via de neus te doen tenzij je echt heel erg gevoelig bent voor bloedneuzen of een andere echt fysieke reden hebt. Ik was hier eerst ook heel sceptisch over vanwege de verslavingsgevoeligheid, maar bij nasale inname kan je veel beter de dosis bepalen omdat het een stuk sneller inwerkt, wat uiteindelijk veiliger en vooral praktischer is dan oraal. Aangezien het ook wat krachtiger en korter werkt dan oraal, is het risico op onnodig bijnemen ook groter. Je kan dit risico verkleinen door van te voren al te bedenken welke tijden je gaat innemen en je hier ook aan te houden, mocht je jezelf echt niet vertrouwen dan raad ik je aan niet (veel) meer mee te nemen dan nodig is en vrienden/anderen vragen jou eraan te houden.

Bij snuiven duurt het effect een paar uurtjes. Je hoeft dus niet elke 10 minuten bij te nemen. Probeer op het begin gewoon twee kleinere puntjes, en als je na 15/25 minuten nog niet het gewenste effect bereikt hebt, neem dan een keer nog een punt bij. Het is trouwens niet de bedoeling dat alles doorschiet naar je keel, het hoort in de neus te worden opgenomen. Snuif dus niet zo hard dat het direct in je longen terecht komt. Eerst volgende keer bijnemen (om het effect te verlengen) hoeft pas een paar uur later, en dit doe je gewoon met 1 à 2 punten (ligt eraan hoeveel je nodig had om op het gewenste niveau te komen). Let er wel op dat je, nadat het effect over is, nog een paar uur lang gestimuleerd bent. Neem dan ook niet te laat nog bij! Als je na etenstijd nog een punt neemt, dan slaap je over het algemeen pas ergens diep in de nacht/in de ochtend. Als je niet gaat afteren/enigszins nog op je lichaam let en dus niet te laat wilt gaan slapen, dan zou ik rond 16:00 voor het laatst bijdoseren.

Laatst bewerkt:

Beukende Bambi

Heb zelf ervaring met speed de dag na 6-APB op afgelopen Defqon (is natuurlijk wat anders dan MDMA, maar de redenatie is hetzelfde). De reden dat ik het de dag erna deed ipv ervoor, is omdat ik zo veel mogelijk wilde genieten van de 6-APB op zaterdag, en de speed eigenlijk alleen gebruikte om energiek te zijn op zondag. Speed gebruikt inderdaad ook serotonine, maar echt een stuk minder dan MDMA. Het risico van deze middel de dag na elkaar is dan (naar mijn mening) vooral de aanslag op je lichaam, aangezien je 2 dagen achter elkaar je reserves aan het verbruiken bent. Zolang je probeert zo veel mogelijk slaap te pakken en je de reserves zo veel mogelijk aan probeert te vullen door middel van goed eten en drinken, dan is de aanslag op je lichaam een stuk minder. Als je door de dag heen moeite hebt met eten, probeer dan zo'n fruit eiwit shake te nemen (wordt steeds vaker verkocht op festivals), het vult de reserves aan (fruit) én het is wat brandstof voor je lichaam (eiwit). Voor de ochtend/avond of tussendoor als je bij je tent bent, drink dan wat AA Drink oid, die vult nog wat mineralen aan die gebruikt worden bij intensief bewegen (als je niet van die zoete oranje variant van AA Drink houdt, dan raad ik je de groene variant aan, lastig te vinden maar best lekker).

Als je speed gaat gebruiken, raad ik je aan dit via de neus te doen tenzij je echt heel erg gevoelig bent voor bloedneuzen of een andere echt fysieke reden hebt. Ik was hier eerst ook heel sceptisch over vanwege de verslavingsgevoeligheid, maar bij nasale inname kan je veel beter de dosis bepalen omdat het een stuk sneller inwerkt, wat uiteindelijk veiliger en vooral praktischer is dan oraal. Aangezien het ook wat krachtiger en korter werkt dan oraal, is het risico op onnodig bijnemen ook groter. Je kan dit risico verkleinen door van te voren al te bedenken welke tijden je gaat innemen en je hier ook aan te houden, mocht je jezelf echt niet vertrouwen dan raad ik je aan niet (veel) meer mee te nemen dan nodig is en vrienden/anderen vragen jou eraan te houden.

Bij snuiven duurt het effect een paar uurtjes. Je hoeft dus niet elke 10 minuten bij te nemen. Probeer op het begin gewoon twee kleinere puntjes, en als je na 15/25 minuten nog niet het gewenste effect bereikt hebt, neem dan een keer nog een punt bij. Het is trouwens niet de bedoeling dat alles doorschiet naar je keel, het hoort in de neus te worden opgenomen. Snuif dus niet zo hard dat het direct in je longen terecht komt. Eerst volgende keer bijnemen (om het effect te verlengen) hoeft pas een paar uur later, en dit doe je gewoon met 1 à 2 punten (ligt eraan hoeveel je nodig had om op het gewenste niveau te komen). Let er wel op dat je, nadat het effect over is, nog een paar uur lang gestimuleerd bent. Neem dan ook niet te laat nog bij! Als je na etenstijd nog een punt neemt, dan slaap je over het algemeen pas ergens diep in de nacht/in de ochtend. Als je niet gaat afteren/enigszins nog op je lichaam let en dus niet te laat wilt gaan slapen, dan zou ik rond 16:00 voor het laatst bijdoseren.

Klinkt allemaal erg goed geen vragen meer super bedankt, ik heb mijn kaartjes voor weekendje defqon al gekocht heb er super veel zin in en gaat helemaal goed komen.

Bovenaan