[speed] drogen?

Harderstyles

Bewuste gebruiker
Nee. Wel als je magnetron een oven-stand heeft. Jouw magnetron werkt niet met hete lucht maar met straling. Het drogen treedt juist op bij die hete lucht, niet bij de straling.

dfssdfde

Badass junkie
Je microgolf werkt idd met straling, op de frequentie van water. Dus in principe zou het wel kunnen lukken, maar enkel als je pep met water hebt. En zelfs al lukt het dan, ik heb geen idee of gekookte pep wel zo'n slim idee is :tongueout:

pascal828

Badass junkie
Zeker niet in de magnetron doen, de warmte die wordt geproduceerd gaat veel te snel. En daar wordt de pep niet beter op.

Strijk het gewoon uit en wacht rustig tot al het vocht verdampt.
Of maak desnoods bommetjes.

Chaincells

Belezen gebruiker
In de quest las ik dat Coke gewoon in de magnetron gedroogd kon worden so.. Leek me wel betrouwbaar, maarja is geen pep natuurlijk.
Heb ook ovenstand idd, dat is slimmer neem ik aan?

Alvast bedankt :)

Carlitos

Badass junkie
Ken iemand die dat ook altijd deed met een bordje op de bovenkant ofzo gekkigheid imo..
Smeer het zelf soms heel kort op een a´´4tje uit daar trekt dan snel vocht in en dan lekker op het spïegeltje ..

Harderstyles

Bewuste gebruiker
Chaincells zei:
In de quest las ik dat Coke gewoon in de magnetron gedroogd kon worden so.. Leek me wel betrouwbaar, maarja is geen pep natuurlijk.
Heb ook ovenstand idd, dat is slimmer neem ik aan?

Alvast bedankt :)

Dat is inderdaad slimmer maar kijk daarmee uit dat je 'm niet te heet zet, spreekt voor zich :)

pascal828

Badass junkie
Chaincells zei:
Oké :]. Het beste blijft dus gewoon laten drogen zonder 'hulpmiddelen'.

Pep met het vocht, maar geen water, dat gewoon van de productie erbij zit, is binnen 5 minuten droog.

Als het veel langer doet, dan zit er water of iets anders in de pep.

Chaincells

Belezen gebruiker
pascal828 zei:
Chaincells zei:
Oké :]. Het beste blijft dus gewoon laten drogen zonder 'hulpmiddelen'.

Pep met het vocht, maar geen water, dat gewoon van de productie erbij zit, is binnen 5 minuten droog.

Als het veel langer doet, dan zit er water of iets anders in de pep.

Heb zelf al gemerkt dat 'goede' pep veel sneller droogt dan (demeeste) slechte/versneden pep.

marlena26

Newbie
Ikzelf zet gewoon een plat bord in de magnatron. Na 1 min haal ik hem er uit, bord is dan goed warm en leg de pep er op, effe wachten en dan met een pasje fijn maken

it'sme

Belezen gebruiker
gewoon op tijd wat klaarleggen om te drogen en zorgen dat er altijd iets droogs in sealtje ligt voor de vervelende 20 minuten. Om het te versnellen deed ik ook weleens een stuk marmeren steen met de zooi erop op de verwarming (of gewoon met cd hoesje :wink: Maar voordeel met marmer is dat de speed zich er niet zo in vreet :wink:

Wachten was ook nooit mijn ding, maar ging in die tijd maar even douchen, peuken halen, was aanzetten, afwassen of weet ik wat :P Of gewoon ff beginnen met een bommetje :grin:

Blijf het wachten met X 10 keer erger vinden. Als ik die ingenomen heb ga ik ff alles doen in huis waar ik na een 15-30 minuten niet meer toe in staat ben :grin:

kaasbaas

Badass junkie
it'sme zei:
Om het te versnellen deed ik ook weleens een stuk marmeren steen met de zooi erop op de verwarming (of gewoon met cd hoesje :wink: Maar voordeel met marmer is dat de speed zich er niet zo in vreet :wink:

Mijn speed vreet niet door een cd hoesje heen hoor, anders zou 't toch ook door je plastic zakje heen vreten :P?

it'sme

Belezen gebruiker
Het vreet er ook niet DOORheen, maar vreet zich wel in het cd-hoesje. Bij marmer had ik dat dan weer niet. Maar moet zeggen het cd-hoesje kreeg meestal toch weer de voorkeur :grin: Heb toch ook eens een keertje van die rose meuk gehad die toch door het zakje heen kwam :openmouth:

weyoun22

Bewuste gebruiker
it'sme zei:
Het vreet er ook niet DOORheen, maar vreet zich wel in het cd-hoesje. Bij marmer had ik dat dan weer niet. Maar moet zeggen het cd-hoesje kreeg meestal toch weer de voorkeur :grin: Heb toch ook eens een keertje van die rose meuk gehad die toch door het zakje heen kwam :openmouth:

Marmer of spiegel is beter om natte pep op droog te choppen idd. Op cd en dvd hoesjes laat het echt een dikke aanslag achter, helemaal als het nat is.

kaasbaas

Badass junkie
weyoun22 zei:
it'sme zei:

Marmer of spiegel is beter om natte pep op droog te choppen idd. Op cd en dvd hoesjes laat het echt een dikke aanslag achter, helemaal als het nat is.

Ah op die manier, ik vatte 't verkeerd op :grin:.

Chaincells zei:
Gadver :tongueout:. Ik vind het echt vreselijk als het niet maximaal verpoederd is. :openmouth:

:rock: Echt wel, ik snij altijd lijntjes zo fijn dat 't bijna poedersuiker is :tearsofjoy:, vind 't een leuke bezigheid.

Maykel1986

Experimenterende gebruiker
marlena26 zei:
Ikzelf zet gewoon een plat bord in de magnatron. Na 1 min haal ik hem er uit, bord is dan goed warm en leg de pep er op, effe wachten en dan met een pasje fijn maken

jup hier ook (toen ik nog weleens pep gebruikte)

kaasbaas

Badass junkie
Oom Klaas zei:
Hoe kostbaar is jouw pep dan?

Precies.

Blue Nike zei:
gewoon tussen 2 a4tjes :)
Is het zo droog en geen verlies van kostbare amphetamine.

Ik doe 't gewoon op een bord, en daarna gooi ik 't des noods op een klein gevouwen papiertje om 't weer makkelijk in 't zakje te krijgen. En het beetje wat op 't bord blijf liggen snuif ik dan wel gelijk op. Ook als 't te weinig is om echt iets van te voelen.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Een bord warm maken (in water ofzo) en dan het daarop spreiden deed ik op het begin, daarna liet ik het gwn zo op een spiegeltje drogen

dfssdfde

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Het enige dat je nodig hebt, is geduld. En niet eens zo heel veel.
Inderdaad... Gooi het op een spiegeltje, ga er wat met een mesje over en het is op 2 minuten droog...

Als je dan toch al een microgolf hebt, dan zit je wel rustig genoeg om een spiegel vol speed op tafel te laten liggen lijkt me.

DDeeJay

Belezen gebruiker
ff een +/- of topic vraagje

hoelang kan je natte pep bewaren zonder teveel verlies van effect? zonder gebruik van koelkast of diepvries

en hoelang voor de droge pep (verwacht ik niet veel van)

Chris Pontius

Badass junkie
Mensen hebben het altijd over kwaliteitsverlies dit kwaliteitsverlies dat, maar persoonlijk merk ik er geen hol van in de praktijk.

1percent

Belezen gebruiker
Chris Pontius zei:
Mensen hebben het altijd over kwaliteitsverlies dit kwaliteitsverlies dat, maar persoonlijk merk ik er geen hol van in de praktijk.

ben het met chris eens op deze, heb zelf ook nooit in de koelkast/vriezer liggen, maar heb nog nooit iets van kwaliteitsverlies gemerkt..

wil nog wel eens 2 grammetjes los bewaren, 1tje een jaar in de koelkast en 1 een jaar voor 't raam, dan na een jaar laten testen kijken wat het % is :tearsofjoy:

Sadpanda

Bewuste gebruiker
Chris Pontius zei:

Inderdaad, en ookal is er sprake van kwaliteitsverlies dan is het vast minimaal en merk je het niet :tongueout:

"Zooo ik ben zó waus nu, zeker 7 waus!"
"Dan heb je het zeker niet in de koelkast bewaard want ik ben zeker 9 waus nu!!!"

.. :tearsofjoy:

1percent

Belezen gebruiker
Sadpanda zei:
Chris Pontius zei:

Inderdaad, en ookal is er sprake van kwaliteitsverlies dan is het vast minimaal en merk je het niet :tongueout:

"Zooo ik ben zó waus nu, zeker 7 waus!"
"Dan heb je het zeker niet in de koelkast bewaard want ik ben zeker 9 waus nu!!!"

.. :tearsofjoy:

its like that, yes :tearsofjoy: :tearsofjoy:

DDeeJay

Belezen gebruiker
dus als ik nu een bol koop en deze droog voor morgen kan ik hem dan ook nog bewaren voor binnen 2 weken?

Bovenaan