Speed + DXM, Serotonine syndroom?

xpressurself

Bewuste gebruiker
klinkt aardig verrot je verhaal! bale man. maar goed, sowieso als je niet slaapt(echt meerdere dagen dus) dan word je sowieso depri/gek/paranoide ook als je niks gebruikt heb. heeft te maken met dmt die je lichaam alleen kan afbreken als je slaapt, als je dat dus niet doet ga je er letterlijk op trippe.

dat je je voor de rest kut voelt en denkt dat je gek word komt gewoon simpelweg door de speed, nerges is je kater erger van. je hersenen zijn gewoon effe oververhit op het moment en die hebben tijd nodig om bij te komen.

heb zelf ook wel zo'n ervaring gehad, toen ik voor het eerst xtc gebruikt had ben ik 'n beetje doorgeslage en was er na een tijdje van overtuigd dat ik de enige echte persoon op aarde was en de rest allemaal verzinsels waren of dat iedereen geprogrammeerd was ofzoiets.

in ieder geval hier komt het standaard praatje: je moet gewoon rustig aan doen, lekker thuis chille, meld je ziek desnoods. probeer veel fruit te eten en al van dat soort dingen. komt wel goed dan.

succes!!

Antondebeuker

Experimenterende gebruiker
Als ik maagpijn had die zo lang duurde ging ik toch echt wel naar de huisarts, ik begrijp dat je daar angstig voor bent op zo'n moment vanwege je drugsgebruik, maar een arts heeft zwijgplicht, en als je toch al 3 dagen ligt te verekken van de pijn... dan is er iets flink mis lijkt me.
Hoeveel pep had je vriend erin gedaan?
Het kan idd best zo zijn dat de pep niet helemaal goed opgelost was, dan zit alles onderin en heb je een overdosis gehad.
Na 10 uur is de dxm wel zo'n beetje uitgewerkt, ik denk niet dat dat er veel mee te maken heeft.
Ik hou het erop dat je teveel speed hebt binnengekregen, in koude cola lost het minder snel op, en dan kunnen die laatste slokjes wel eens erg potent blijken te zijn.

Stylus

Belezen gebruiker
Bedankt voor de reply's, maar ik zoek eerlijk gezecht naar iemand die me met wetenschappelijke uitleg kan vertellen wat dit nou warschijnlijk geweest is, een verkeer gevallen combo, serotonine syndroom of miss wel heel wat anders?

bij voorbaat dank, stylus.

nutsss

Wijs gebruiker
zeker geen serotonine syndroom. Dan moet je mdma gaan combineren met anti-depressiva en dergelijke.

Je hebt gewoon zoals je zelf al dacht teveel speed op. Urenlang helemaal top voelen en dan de crash met het wakker blijven en geen honger hebben.

De buikpijn komt omdat je darmen stil-liggen omdat al je energie naar je kop gaat als het ware. Dan kan je allerlei kwalen krijgen zoals luchtophopingen, vochtophopingen, verstoppingen noem maar op.

Maar niks om je zorgen over te maken, gewoon volgende keer niet uit een fles maar neem een bescheiden lijntje of bommetje, dan weet je wat je inneemt.

Stylus

Belezen gebruiker
Toch vind ik het vaag dat ik hierna nog 3 dagen wakker was, en al die 3 dagen waren mijn puppillen nog huge. laten we nu uitgaan van dat ik alles heb binnen gekregen (dit is zoiezo niet het geval, anderen hebben het ook gevoeld), dan rest nog steeds de vraag: doet een driedubbele portie pep dit met je?

weet iemand iets over de synergie tussen pep en DXM? werken ze niet op de zelfde receptoren?

nutsss

Wijs gebruiker
Stylus zei:
Toch vind ik het vaag dat ik hierna nog 3 dagen wakker was, en al die 3 dagen waren mijn puppillen nog huge. laten we nu uitgaan van dat ik alles heb binnen gekregen (dit is zoiezo niet het geval, anderen hebben het ook gevoeld), dan rest nog steeds de vraag: doet een driedubbele portie pep dit met je?

weet iemand iets over de synergie tussen pep en DXM? werken ze niet op de zelfde receptoren?

als je voldoende neemt en nagenoeg geen tolerantie hebt, dan kan het best zo zijn. Het kan ook zijn dat het Meth was. Maar dan moeten die anderen er ook meer van gemerkt hebben.

DXM
Wat zijn de risico's?

DXM moet niet tegelijk met MAO-remmers gebruikt worden vanwege de kans op het ontstaan van hoge bloedruk en een veel te hoge lichaamstemperatuur.
Gelijktijdig gebruik van DXM en MDMA (werkzame stof XTC) kan vervelend uitpakken doordat DXM ervoor zorgt dat MDMA in de lever minder snel wordt afgebroken.
Bij het gelijktijdig gebruik van DXM met alcohol of slaap- en kalmeringsmiddelen kan het ontspannende effect van dextromethorfan worden versterkt, hierdoor kan de ademhaling sterk geremd worden met als uiteindelijk gevolg een coma. Dit geldt ook voor mensen met leveraandoening of problemen met de luchtwegen.

geen indicaties dat het iets met de speed samen doet, hooguit heeft je lever een flinke tik gehad.

XTC – serotonine syndroom

Serotonine syndroom = sterk verhoogde serotonine concentraties in het brein, veroorzaakt door geneesmiddelen of drugs
Serotonine syndroom = serotonine vergiftiging

Beginnende symptomen:
zweten
rillen
hyperactiviteit
verwijde pupillen
verhoogde spierspanning in de kaken
versnelde hartslag

Ernstig serotonine syndroom:
agitatie
hyperthermie
mentale verwardheid
diarree
spierstijfheid
spierspasmen

Hyperthermie > multi-orgaanfalen en eventueel dood
10-15% gevallen serotonine syndroom > dood

XTC verhoogt serotonine en is potentieel in staat het serotonine syndroom te veroorzaken

In praktijk: alleen erg hoge doses MDMA kunnen aanleiding geven tot ernstig serotonine syndroom
Combi MDMA en MAO-remmers = levensgevaarlijk, kans op ernstig serotonine syndroom!!!

ik hou het gewoon op een stevige dosis speed.

Hashja

Bewuste gebruiker
xpressurself zei:
wat zijn MAO-remmers eigelijk?

Mono-amino-oxidase remmers.
Wat ik er van weet is dat het de enzymen remt die zorgen voor de afbraak van dopamine en serotine. Daarom wordt het ook wel als antidepressiva voorgeschreven.

(voor meer, google er eens naar :) )

Antondebeuker

Experimenterende gebruiker
Als DXM de afbraak van MDMA vertraagt, dan zal het ook de afbraak van de speed wel remmen, aangezien MDMA en speed erg op elkaar lijken.
Vandaar dus dat het zo lang door bleef werken.
Laat het een wijze les zijn. Drugs zijn leuk, maar combinaties kunnen soms erg raar en onaangenaam uitpakken.
Ook ondergetekende heeft dat in het verleden helaas uit ervaring moeten leren :wink:

Bovenaan