Stylus zei:Toch vind ik het vaag dat ik hierna nog 3 dagen wakker was, en al die 3 dagen waren mijn puppillen nog huge. laten we nu uitgaan van dat ik alles heb binnen gekregen (dit is zoiezo niet het geval, anderen hebben het ook gevoeld), dan rest nog steeds de vraag: doet een driedubbele portie pep dit met je?
weet iemand iets over de synergie tussen pep en DXM? werken ze niet op de zelfde receptoren?
Wat zijn de risico's?
DXM moet niet tegelijk met MAO-remmers gebruikt worden vanwege de kans op het ontstaan van hoge bloedruk en een veel te hoge lichaamstemperatuur.
Gelijktijdig gebruik van DXM en MDMA (werkzame stof XTC) kan vervelend uitpakken doordat DXM ervoor zorgt dat MDMA in de lever minder snel wordt afgebroken.
Bij het gelijktijdig gebruik van DXM met alcohol of slaap- en kalmeringsmiddelen kan het ontspannende effect van dextromethorfan worden versterkt, hierdoor kan de ademhaling sterk geremd worden met als uiteindelijk gevolg een coma. Dit geldt ook voor mensen met leveraandoening of problemen met de luchtwegen.
XTC – serotonine syndroom
Serotonine syndroom = sterk verhoogde serotonine concentraties in het brein, veroorzaakt door geneesmiddelen of drugs
Serotonine syndroom = serotonine vergiftiging
Beginnende symptomen:
zweten
rillen
hyperactiviteit
verwijde pupillen
verhoogde spierspanning in de kaken
versnelde hartslag
Ernstig serotonine syndroom:
agitatie
hyperthermie
mentale verwardheid
diarree
spierstijfheid
spierspasmen
Hyperthermie > multi-orgaanfalen en eventueel dood
10-15% gevallen serotonine syndroom > dood
XTC verhoogt serotonine en is potentieel in staat het serotonine syndroom te veroorzaken
In praktijk: alleen erg hoge doses MDMA kunnen aanleiding geven tot ernstig serotonine syndroom
Combi MDMA en MAO-remmers = levensgevaarlijk, kans op ernstig serotonine syndroom!!!
xpressurself zei:wat zijn MAO-remmers eigelijk?