Speed en antidepressiva, hoe zit dat nou precies?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Randle M

Experimenterende gebruiker
Dat het voor jou makkelijk ging betekend niet gelijk dat het voor iedereen zo is.
Dat bericht die ik deelde was gewoon 100%legit en gemeend.

Zelfs in dit filmpje word het gezegt: het is makkelijker om van heroine af te komen dan anti depressiva.
Ik denk dat er een miscommunicatie is? Ik doelde op hersenbeschadiging wanneer je abrupt stopt en begint.. zie andere posts.

Ik zou nooit mijn wil doordrukken of andere uitlachen of zeggen dat iets niet of wel mogelijk is.

Gr

Als het goed is werkt citalopram ook op je dopamine en noradrenaline systeem dacht ik, weet ik niet zeker. Heb je hier ook al naar gekeken?
Nee. Citopram is een SSRI. Het remt de heropname van serotonine waardoor er meer beschikbaar komt in de synaps.

het wordt pas gevaarlijk als je op amfetamine achtige : Dex, lisdex,methy, buppirion een TCA gaat gebruiken of een serotonine en noradrenaline heropname remmer.

amfetamine werken vooral op noradrenaline en minderen maten op dopamine en serotonine. de werking op serotonine komt door het verband met dopamine, maar zou minimaal moeten zijn.

Fluoxetine is ook een SSRI. Ik hoor veel adhd patiënten die Dex, methy of andere stimula krijgen en een SSRI erbovenop.

Terror 84

Newbie
Pep haalt de hartslag omhoog en antidepressiva laat de hartslag dalen als vaak deze combi doet krijg je last van het hart op korte termijn maak keuze van wat je wil of speed of antidepressiva waarom omdat pep een stimmerlirt middel is waar door hart moter wordt tijdens gebuik en antidepressiva wordt voor geschreven en last van psychische problemen heb als geen last van psychische problemen heb laat lekker liggen

Pep haalt de hartslag omhoog en antidepressiva laat de hartslag dalen als vaak deze combi doet krijg je last van het hart op korte termijn maak keuze van wat je wil of speed of antidepressiva waarom omdat pep een stimmerlirt middel is waar door hart moter wordt tijdens gebuik en antidepressiva wordt voor geschreven en last van psychische problemen heb als geen last van psychische problemen heb laat lekker liggen
Als je geen depressie hebt moet je het zeker niet gaan gebruiken! Ik vind dat er wat mis is met ons medische systeem. Anti-depressive worden voor alles voorgeschreven tegenwoordig; piekeren, angst, nervositeit, slaapproblemen, neerslachtigheid, storende gedachten ect...

anti-psychotica is er nog zo eentje, die vaak bij spannings en/of slaapproblemen wordt voorgeschreven. Ik vind dat zelf niet oké. Er zijn andere therapieën voor slaap waar al dan niet tijdelijk, voor achtereenvolgens gebruik een benzo ingezet kan worden en bij onvoldoende resultaat een benzo om de 2 dagen ingeschakeld kan worden, om toch geregeld wat bij te slapen. In ieder geval beter als niet slapen.
Het probleem met een benzo is dan weer dat het de slaapcyclus verstoort. Je blijft in oppervlakkige slaapfase hangen en komt niet in de diepe slaap.

Ik ben misschien verkeerd, maar tegen mij zeggen artsen wel eens: “ja, maar op zo’n lage dosis gaat het niet anti-depressie werken en heb je enkel de slaap verbeterende eigenschappen.” Dat kan niet kloppen. Ze oefen hoe dan ook hun invloed uit op de neurotransmitters. Voor iemand die nu geen ontregeling heeft lijkt mij dat niet goed? Hoewel veranderingen in de neurotransmitters normaal zijn (minuscule veranderingen), de meeste schommelingen bij gezonde personen komt dan ook voor wanneer het cardiaalritme veranderd. Dus bij het ontwaken en bij het vallen van de avond. Misschien dat daarom een lichte dosis geen kwaad kan?

uit mijn eigen ervaring weet ik dat ik zelfs op lage doseringen al redelijk wat bijwerkingen ervaar die niet overgaan en tot heden heb ik geen enkele anti-depressive of anti-psychotica gehad, (heb er veel gehad. de 2 groepen samen zo’n 30+ verschillende stoffen) die waarde voor me had. Het trok mijn ritme nog meer uit elkaar, angsten werden erger, motivatie verminderde, neerslachtigheid en sombere gevoelens namen toe. Bij doorzetten ook vaak gevoelens van apathie en derealisatie.

nu wat je zegt klopt niet helemaal. Grote groepen van anti-depressive gaan net de hartslag verhogen. De oude TCA zijn hier vooral om bekend en ook de SNRI (door de werking op de noradrenaline). SSRI doen dit minder. Wel staan AD er om bekend om de QT-interval van het hart te verlengen.

ik ben chronische patiënt met een hele combinatie aan aandoeningen. Ik neem een opiaat voor de pijn, een lichte dosis benzo om de spieren te laten ontspannen (enkel avond, moet normaal 2x/d 0,5mg clonazepam en ik doe 0,3-0,5 op eigen aanvoelen 1x/d voor het slapen), omdat ik door alle klachten heel depressief werd en nog maar eens verschillende AD heb laten voorschrijven waar ik enkel meer problemen van kreeg, stelde ik zelf voor om DEX op te starten ivm mijn ADD, zo de overprikkeling en eindeloze gedachten te doorbreken en rust te crieeren) allicht zou ik mss ook minder last hebben van mijn cvs. Dit slaagt dus wel aan! Op alle gebied. Minder depri, minder pijn, pijnstilling is effectiever en werkt langer door. Moet minder rescue medicatie inzetten, kwa vermoeidheid schommelt het. De ene dag kan ik goed en andere dagen krijg ik na 1-2 uurtjes echt slaapaanvallen die ik moeilijk onder controle krijg. Nu kwam ik bij de neuroloog en ik vertelde dat de blokkade van de oocipitale en van de facetten (bezenuwing) wel in bepaalde mate geholpen heeft, maar de aangezichtspijn nog steeds aanwezig is. Ze liet magistraal een bereiding doen van passiflora en Fluanxol. Ik knikte oké want kende Fluanxol niet en verwarde het met een anti-epilepticum door de naam “neurolepticum”.

Thuis meteen opgezocht: anti-psychotica dat werkt door de hoeveel dopamine in de hersenen té verminderen. Dex maakt dopamine-Fluanxol zou het dan afbreken? Daarnaast mag Fluanxol niet in combinatie met middelen die het centraal zenuwstelsel onderdrukken. Opiaat, benzo (op zich al risico).. kan dus niet goed snappen waarom er gekozen wordt nog iets bij te geven dat dan de Dex gaat tegenwerken net nu ik resultaten boek door de Dex?

Ik heb het nog niet ingenomen en ben dat ook niet van plant ik voel me niet goed met die gedachte. Heb echt bang dat me wat overkomt of dat ik helemaal doordraai door de tegenstrijdige reactie. Kan iemand mij hierop antwoorden?

dat laatste stukje is echt heel belangrijk voor me

Ps: heb nu beslist om gewoon te sparen voor zelf een flesje Botox aan te kopen en dat via de neuroloog te laten injecteren. Boekt goede resultaten en hoewel ook niet zonder risico, toch een stuk veiliger dan nog meer chemische troep ik mijn lijf en vooral de werking op de hersenen.

Groeten!

Laatst bewerkt:

Walter White

Bewuste gebruiker
Hoi , kan iemand me vertellen of na speedgebruik een combinatie van 2 anti-psyotica's en lorazepam of Bromazepam het ook echt helpt om beter te worden ? Volgens mijn huisarts wel maar ik merk niet veel dat het helpt.

Dat hangt ervan af wat je probleem is na je amfetamine gebruik? Als je echt een psychose doormaakt kan het aangewezen zijn om any-psychotics te nemen. Daarnaast is volgens mij na speed gebruik hè dopamine net te laag, de meeste anti-psychotica werken door dopamine te verlagen. Dus als je al met een tekort zou zitten door speed denk ik niet dat dat erg hulpzaam is?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hoi , kan iemand me vertellen of na speedgebruik een combinatie van 2 anti-psyotica's en lorazepam of Bromazepam het ook echt helpt om beter te worden ? Volgens mijn huisarts wel maar ik merk niet veel dat het helpt.
Beter worden van wat? Ziekte?
Ik denk dat wat je opnoemt niet handig is. Wat zegt je dokter? Je wil beter worden dus ben je ziek, dan heb je vast een arts die jou kan helpen.

Terror 84

Newbie
Als je last hebt van pijn dan is. Het ok dat je pijnstillers gebruikt als je iets psychische heb Worden Medicijnen zo voor geschreven maar pep er bij moet echt keuze maken wat je wil of medicijnen of speed heb zelf allen adhd krijg elke dag Concerta en krijg. Methamine Gewoon voorschreven van de huis arts sinds me 6 jaar vind de combi met zwaar pijnstillersdaalde en speed tegen over gestelde van mekaar en werkt op me kaar in slechts voor hart weet ook niet wat doen moet met hartslag op het moment dat je combi doet van pep gaat de hartslag omhoog met zwaar pijnstillers erbij krijg hart down effect waar door hart niet meer weet wat doen moet als je pep gebuikt en als je wil slapen er een pijnstillers in gooit om lekker in te slapen komen ja waarom gebruik je dan speed psychische problemen zijn medicijnen die voorschrijven krijgt van arts voor je diagnose die je heb als je éérst speed gebruikt en daarna met anti psychische middelen probeert te kalmeren dan om in slaap te komen laat speed dan liggen als allen doet om eerst een op pepper te krijgen en daarna medicijnen gebuikt om weer rustig te worden dan kan je beter gewoon medicijnen gebuikt en die je krijgt voorschrijven en pep laten liggen

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan