Speed en normaal eten

altamiro

Experimenterende gebruiker
Goedenavond mensen!

Ik heb een lange tijd wel es een dagje speed gebruikt, waarna ik 3 weken er niet naar omkeek. De laatste tijd kan ik door mijn verbeterde sociale situatie langer in de juiste setting speed gebruiken, waardoor ik nu ongeveer 4 dagen achter elkaar speed gebruik als ik het gebruik.

Aangezien ik nu meerdere dagen achter elkaar gebruik als ik gebruik let ik nu veel beter op mijn leefstijl, wil mijn lichaam niet extra belasten dan nodig is, en ik merk dat ik er vele vele vele malen meer van geniet als mijn lichaam goed voorzien is. Het slapen was bij mij een questie van de knop omzetten, gaan liggen en er intens van genieten. Zo pak ik elke dag 4 tot 5 uur slaap. Het eten daarentegen lukt me echt niet, krijg het meeste gewoon niet door mijn keel (Probeer het altijd).

Als noodoplossing drink ik nu veel goedemorgen en vezeldrankjes met meuk erdoor waardoor je niet aan de dunne gaat en de wc niet elke keer hoeft schoon te maken. Fruit bevalt me ook verdomt goed, lekker fris enzo.

Maarja, denk dat het wel gezond is om ook wat vast voedsel etc binnen te krijgen, al zal je 4 dagen zonder natuurlijk niet dood gaan.

Heeft iemand in dit forum hier ervaring mee en de oplossing gevonden? Vind mijn tijdelijke oplossing wel strak, maar wil doorzoeken naar een betere als het even kan. Thanks alvast voor de replies en info, appreciated.

Btw, het is niet nodig me te vertellen dat langer gebruik een stuk verslavender is aangezien je de downer uitsteld dmv pep. Ik ben me goed bewust van de dingen die ik doe, maak alle beslissingen als ik nuchter ben (vanaf 3 weken na de laatste keer in mijn geval) en trek een goed plan. Srry voor de wall of txt, je kent het wel ..

Fijne carnaval .. Voor de liefhebbers :wink:

martin van nu

Belezen gebruiker
Wat je wilt. Dan maar geen goeie raad t.a.v. je gebruik.

Heb je een blender? Goeiemorgen is alleen maar wat melk, een ietsie pietsie granen en wat druppels fruitsap, veel suiker en wat smaakstoffen.
Maak zelf wat gevarieerde mixen.

Gebruik melk en vruchtensappen (100%)
Check anders ff bij de babyafdeling in de supermarkt. Bij de rosicee? staan ook flessen met geconcentreert vruchtensap.

Bananen erin. Das heel veel koolhydraten en proteinen en nog wat vitaminen ook.
havermout of brinta erbij blenden voor de vezels.

Beter nog : Als je Brinta touwens met warme melk mixed kun je het snel opdrinken voordat de brinta dik en papperig wordt.
Heb ik tijden lang als ontbijt gedaan waneer ik weinig tijd had
Een heel bord brinta wegwerken is ook zonder speed nog een hele klus.
Op deze manier ben je in 10 seconden klaar.
Is eigenlijk hetzelfde als goeiemorgen, maar dan heftiger, goedkoper en veel meer.

Ik weet niet of je het weg gaat krijgen, maar ontbijtkoek is ook goed. Veel vezels en je kan er een tijd mee vooruit.
Ook makkelijk mee te nemen naar bijvoorbeeld feesten.

Een notenmix ga je onmogelijk wegkrijgen, maar wellicht via de blender wel. Das veel vitaminen en mineralen en goeie vetten.

wellicht kun je rijstepap maken of kopen en vloeibaarder maken met extra melk.

En als laatste, maar volgens mij wel de belangerijkste : Soepen
Tomatensoep is heel goed. erwten en bonen ook. Gooi het anders ff in de blender en maak het halfwarm zodat je het zo weg kan klokken.

altamiro

Shit man, meer dan de helft had ik zelf kunnen verzinnen :rolleyes:

Maar jij was drgene die dr mee komt, thanks, kan hier sowieso opeens veel meer variatie in houden. Ook goed om te weten dat b.v. brinta een goede vloeibare (met melk) vezelbron is .. Ik denk gewoon niet aan zulke dingen :wink:

Ik ga nu effe douche, alle wiet muf druit spoelen, de pep smaak achter uit mn keel verwijderen en nagenieten van het roesje van de mdma .. Was my first time fuzzing on mdma, Echt zwaar gruwelijk in de positieve zin van et woord :wink:. Nu even door naar m'n werk, word ff doorzetten maar gaat wel lukken :wink:

Iedereen is lief. Goed!

EDIT: Quote Markovanu: 'Wat je wilt. Dan maar geen goeie raad t.a.v. je gebruik.'

Nee, heb het idee dat je via lettertjes alleen kant en klare informatie aan elkaar kan doorspelen, en alleen in afgezwakte mate. Uitgezonderd het een goede bekende van je is en die persoon in questie veel ziet. Daarom vraag ik bewust niet om persoonlijke meningen over mijn gedrag omtrent verschillende dingen. Ben hier bewust anoniem en geloof er niet in dat iemand die mij niet persoonlijk kent een enig waardevol advies kan geven, buiten de geijkte dit en dat feitjes van de verslavende werking etc.

*Sorry, de bold underlined zin is wel een beetje bot als ik et zo nalees, voel je niet aangevallen. Ik wilde je even mijn beweegredenen laten weten en wil vooral niet dat je het persoonlijk opvat. Nogmaals thx voor je hulp*

martin van nu

Belezen gebruiker
Ach een v/d grootste beweegredenen voor mensen om met elkaar te comminuceren, is om te polsen of je eigen visie op zaken strookt met die van anderen.
Dat kan met onbekenden ook zinvol zijn.
Stel dat 95% van een groep onbekenden het met je eens is, weet je in ieder geval dat het geen volkomen onzin is.

Je visie t.a.v. gebruik, zul je je redenen er wel voor hebben, maar in dit geval hoor ik bij het percentage dat (zonder de achtergrond te weten) je plannen behoorlijk zelfdestructief vind klinken.
Vervolgens doe je dan weer je best om de schade te beperken, wat dan weer het tegenovergestelde is.
Moet zeggen dat het me wel een beetje intrigeerd.

Anyway, glad I could be of service

Ik ben van mening dat eten op speed aan te leren is. Oefening baart kunst. Drink er een halve liter water bij zodat het makkelijker is door te slikken en there you go.

altamiro

Bedankt voor je tip Ano, zal volgende keer gewoon een 2 literfles water binnen handbereik houden .. Ook zoiets simpels waar ik niet aan had gedacht :)

martin van nu zei:
Ach een v/d grootste beweegredenen voor mensen om met elkaar te comminuceren, is om te polsen of je eigen visie op zaken strookt met die van anderen.
Dat kan met onbekenden ook zinvol zijn.

Je visie t.a.v. gebruik, zul je je redenen er wel voor hebben, maar in dit geval hoor ik bij het percentage dat (zonder de achtergrond te weten) je plannen behoorlijk zelfdestructief vind klinken.
Vervolgens doe je dan weer je best om de schade te beperken, wat dan weer het tegenovergestelde is.
Moet zeggen dat het me wel een beetje intrigeerd.

Anyway, glad I could be of service

Ben het met je eens dat het nuttig kan zijn om dingen met onbekenden te bespreken en meningen te polsen, maar ik zie een vrij groot verschil tussen een gesprek over mijn gewoontes en het geven van 'goede raad', aangezien deze op het internet vaak gebaseerd is op veel te weinig informatie over de desbetreffende persoon. Dus in zekere zin zou jouw mening over mijn gebruik hier gepast zijn, mits je hem goed onderbouwd en open staat voor discussie :wink:

Ben namelijk wel nieuwsgierig waarom jij deze manier van gebruiken als een weg richting mogelijke zelfdestructie ziet. Aangezien je hier duidelijk contrast ziet met het feit dat ik mijn lichaam zo goed mogelijk wil onderhouden heeft mij ervan overtuigd dat jij in ieder geval doorhebt dat ik niet rücksichtlos al het witte om me heen mn neus in jas, dus hoop ook niet zulke platte reacties te zien (Al is het hoogstwaaarschinlijk onnodig dit te zeggen).

Deep Blue

Bewuste gebruiker
Wanneer ik na de speed niet kan eten poets ik mijn tanden een keer grondig. Kheb er geen verklaring voor maar dit helpt echt goed.

Wil het dan nog niet dan eet ik wel tegen men goesting, nog meer gewichtsverlies kan/wil ik me niet veroorloven.

Ja precies

Bewuste gebruiker
Groentesoep moet lukken, krijg je meteen je groente binnen. En hoe langer je speed gebruikt ( wat ik niet wil aanraden ) hoe beter je maag er tegen kan en dan kun je ook gewoon eten. Maar gezond komt het allemaal niet over.

kildeer

Belezen gebruiker
^^
beste tip. Op dex is eten geen straf. Er zijn leukere dingen te bedenken, maar je krijgt het gewoon door je keel, zij het in wat kleinere porties. En de verhoogde hartslag na wat genuttigd te hebben is ook niet altijd even prettig (mijn persoonlijke ervaring), maar al met al is dex en voedsel een betere te doene combi dan gewone pep en voedsel.

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Off topic, maar ik vraag het me af.

Wat is er zo leuk aan vier dagen doorgaan op speed, en hoeveel speed gaat er dan doorheen bij jou ?

altamiro

DonnieDark0 zei:
Off topic, maar ik vraag het me af.

Wat is er zo leuk aan vier dagen doorgaan op speed, en hoeveel speed gaat er dan doorheen bij jou ?

Vind ik moeilijk te zeggen. Ben altijd al opzoek geweest naar iets erbij. Begon met roken op mijn 12e, al snel wiet ontdekt, toen door naar de alcohol. Ik weet van mijzelf dat ik verslavings gevoelig ben, en ik weet dat ik in een hokje opgesloten zal moeten worden voordat ik helemaal met alles stop. Daarom wil ik nu een 'gulden middenweg' gaan vinden met de speed. Vier dagen puur genieten van de afwisseling, daarna weer drie tot vier weken het normale leven.

De vier dagen zijn vier dagen omdat ik ééns in de zoveel tijd maximaal vier dagen achter elkaar vrij heb. Waren dit er meer geweest dan zou ik langer achter elkaar gebruiken. Ik vind het leuker / fijner om ééns in de zoveel tijd een periode echt te genieten dan 3x zo vaak net niet.

Ik leg standaard bommetjes. Begin met 200 milligram, eindig de laatste dag met 350-400 milligram. Heb goede pep, getest op 70%. In totaal gaat er ongeveer 3 tot 4 gram door in zo'n weekend (Licht ook een beetje aan de activiteiten).

altamiro

Ho es joh, net ns ff bij mezelf te rade gegaan ..

Ik gebruik niet vier dagen achter elkaar omdat ik 4 dagen de tijd heb. Ik ben op een moment aangekomen in mijn leven dat ik actief op zoek ben naar de zin en de onzin van het leven zelf. Tot nu toe ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet zozeer om de zin of de onzin gaat, maar om het feit dat je zoveel mogelijk van alle zin en onzin moet genieten, en dat een posititieve instelling enorm helpt. Ik kan zelf alles sturen, als ik zeg dat iets kut is is het kut, maar als ik mezelf dwing het leuk te vinden en een smile op mn face te zetten is het na 5 minuten vanzelf een stuk leuker geworden.

Het fijne aan speed is dat op het moment dat ik het gebruik ik niet door heb hoe slecht het voor me is. op het moment dat ik het gebruik dan ben ik er van overtuigd dat ik het bewust en 'wijs' gebruik. Op het moment dat ik speed gebruik -ben- ik gelukkig, punt uit.

Dit sluit niet meteen uit dat ik het nooit meer kan gebruiken, maar ik zie nu wel in dat ik heel erg moet oppassen, en er zeker van moet zijn dat ik er na die 4 dagen (meer, minder, whatever) ermee stop, zodat ik weer in zie dat het geluk wat ik voelde 'nep' was. Als ik aan de pep zit heb ik niet echt door dat het de pep is die me gelukkig maakt ..

Had afgelopen zondag mn laatste bommetje gelegd, denk dat dit de 1e post is in deze topic waar ik geen last meer heb van het staartje van de pep, denk dat dat de reden is dat ik dit nu inzie ofzo?

Sad, ik gebruik nu dus gewoon omdat ik de behoefte heb om ééns in de zoveel tijd 'echt' gelukkig te zijn. Denk dat ik es heel serieus over mijn vrienden en mijn normal daytime activities moet gaan nadenken.

Eye opener :openmouth:

altamiro

Ja maar verdomme ..

Bedenk me zojuist dat ik al meerdere van deze eye openers heb gehad. Hierdoor ben ik gestopt met 24/7 gamen een tijd geleden. Hierdoor ben ik gestopt met 24/7 in de coffeeshop hangen. Hierdoor ben ik gestopt met 24/7 drinken en spijbelen. Hierdoor kan ik over 4 weken zeggen dat ik gestopt ben met het misbruiken van speed.

Voorgaande periodes duurden wel een stuk langer, het valt me op dat ik er elke keer sneller achterkomen dat ik fout bezig ben. Maar is dit de enige vooruitgang die ik boek? Het feit dat ik sneller leer dat ik FOUT bezig ben? Hey, ik ben geen pessimist en geen doemdenker, wil zo ook vooral niet overkomen .. Maar dit verrast mij wel hoor.

'T leven mag van mij één grote les zijn, maar heb geen behoefte om erachter te komen dat ik hier ben om te leren in te zien dat ik fout bezig ben. Wat doen andere mensen van mijn leeftijd en wat houd hen zo happy? Ik wil dan nu wel eens een tijdverdrijf vinden waarvan ik na een tijdje leer dat ik GOED bezig ben. Lijkt me nou veel leuker.

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Waarom moet je per se iets doen/gebruiken/misbruiken om gelukkig te zijn? Je kunt stoppen met zoeken naar iets waardoor je gelukkig kunt zijn en accepteren dat je altijd gelukkig 'kunt' zijn, wat je ook doet.

martin van nu

Belezen gebruiker
Intresante ontwikkeling. Nogal onverwacht.

Loop nu zelf 4 jaar broodnuchter rond en loop ook al een paar jaar mee.
Ben ik nu ziels gelukkig? Nee niet bepaald.
Ben er wel van overtuigt dat ik stukken minder gelukkig zou wezen, als ik mezelf nog steeds zou zien als iemand die elke keer maar spijt heeft van zijn eigen gedrag.

Ben niet in en in verlieft en ik heb ook geen kinderen waar ik voor leef.
Ik stort me al een paar jaar volledig op snowboarden en sinds kort Kitesurf ik.
Zo is het niet constand, maar er zijn momenten dat dat me echt in en in gelukkig maakt.
Ik krijg daar ook vaak het gevoel van dat ik echt wat goeds gepresteert heb. (voor mezelf)
Ik game ook regelmatig en dat vindt ik ook leuk, maar dat prestatie-gevoel heb ik dan juist tegenovergestelt. (wordt ik niet bepaalt gelukkiger van)

Ik zie het altijd zo, dat zo gauw ik vader zou worden, ik dan al mijn wensen t.a.v. geluk in het leven aan de kant moet zetten.
Dan zouden mijn wensen ondergeschikt zijn, aan mijn verrandwoordelijkheid om het leven van dat kind zo gelukkig mogelijk te maken.
Tot het zover is, probeer ik blij te zijn met het feit, dat ik in principe met me leven kan doen waar ik zin in heb.

Dat zou eigenlijk ook genoeg moeten zijn.
In vergelijking met de rest van de wereld en met mensen 30, 40, of 100 jaar geleden ben ik verschrikkelijk gelukkig.
Ik ben ontevreden, maar of dat terecht is?

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Als je ontevreden bent, zit je blijkbaar met het idee dat er 'iets' anders moet / zou moeten zijn. Er moet iets gebeuren of veranderen voor je gevoel, voordat je tevreden kunt zijn. Verander dan iets of accepteer de situatie zoals die is.

Waarschijnlijk is je ontevredenheid niet terecht (zoals je zelf al voorstelt) en komt dit slechts voort uit gedachten/vergelijkingen met een ideaalbeeld, een "dan is het pas echt goed idee".

Wat een rare gedachten trouwens, jij zegt dus eigenlijk dat je jouw geluk aan de kant moet zetten om je kind zijn leven zo gelukkig mogelijk te kunnen maken. Ik denk dat gewoon tegelijk kan hoor, of jouw idee van geluk is heel vreemd. :)

martin van nu

Belezen gebruiker
DonnieDark0 zei:
Waarschijnlijk is je ontevredenheid niet terecht (zoals je zelf al voorstelt) en komt dit slechts voort uit gedachten/vergelijkingen met een ideaalbeeld, een "dan is het pas echt goed idee".

The grass is always greener on the other side.

Wat een rare gedachten trouwens, jij zegt dus eigenlijk dat je jouw geluk aan de kant moet zetten om je kind zijn leven zo gelukkig mogelijk te kunnen maken. Ik denk dat gewoon tegelijk kan hoor, of jouw idee van geluk is heel vreemd.

Ik bedoel te zeggen dat "normale" ouders zonder klagen hun dromen aan de kant zetten, omdat de zorg voor hun kind belangerijker is. (beetje ongelukkig geformuleert wellicht)
Persoonlijk geluk hoeft dan niet aan de kant te worden gezet, maar mocht het wel nodig zijn dan accepteert een goede ouder dat.
Ik mag van geluk spreken, dat ik kan dromen wat ik wil.

De bottom-line van mijn post was een soort van antwoord geven op de altamiro's vraag, wat andere mensen zo happy houd.
En zijn zoektocht naar een tijdverdrijf, waarvan hij het gevoel kan hebben dat hij goed bezig is.
Ik durf te betwijfelen dat andere "gewone" mensen zo happy zijn.
De meeste doen wel erg happy, dat zeker.

Zelf noemde ik 2 dingen die mij happy maken.
Ik heb er nog wel meer, maar ook niet overdreven veel.
Ik vraag me regelmatig af of meer nodig en realistisch is.
Er bestaat natuurlijk niet zoiets als teveel geluk, maar waneer is het te weinig?

Ik heb het idee dat we onze verwachtingen t.a.v. geluk vaak erg hoog leggen.
Ik vermoed dat het komt omdat mensen tegenwoordig vanaf hun 3rde jaar, via de TV overspoeld worden met een geluks-ideaal waar niet aan te voldoen valt.
Ben vaak na een drama of realistische film vrij opgelucht.
"Zie je wel, het licht niet alleen aan mij. De wereld is ook vaak gewoon heel kut, of saai, of vreemd"
99% van wat je op TV ziet is echter niet realistisch maar juist verschrikkelijk utopisch.
De hoofdpersoon wordt nooit ziek, gaat nooit dood en aan het eind loopt het gelukkig toch nog goed af.
Iedereen glimlacht, is beleeft en vriendelijk en er is altijd wel reden voor een spontaan aplaus ,of een zaal vol lachende mensen.

Het is dus niet vreemd dat veel van ons costant op zoek zijn naar het ultieme geluk.

martin van nu

Belezen gebruiker
Zeker in de tijd dat ik speed, coke en XTC nam, was dat wat ik tegen mezelf zij.
"Ik ben nu gelukkig en dat is het enige wat belangerijk is"

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
martin van nu zei:
Ik heb het idee dat we onze verwachtingen t.a.v. geluk vaak erg hoog leggen.
Ik vermoed dat het komt omdat mensen tegenwoordig vanaf hun 3rde jaar, via de TV overspoeld worden met een geluks-ideaal waar niet aan te voldoen valt.

Het is dus niet vreemd dat veel van ons costant op zoek zijn naar het ultieme geluk.

Ben ik zeker met je eens, de meeste mensen hebben een verschrikkelijke hoge eis voor geluk.
Een grote oorzaak van niet gelukkig zijn is ook het hebben van hoge verwachtingen. Als je hoge verwachtingen hebt kan het in het beste geval daaraan voldoen, maar in de meeste gevallen is het iets minder of wat helemaal erg is als je hoge verwachtingen hebt... het valt tegen.
Beter is gewoon uitgaan van niets, dan valt het altijd mee :grin:

Ik weet niet meer wie dit zei maar het is wel passend: "Pessimistisch zijn is makkelijk, of je hebt gelijk of het valt mee."

Ik vind mijzelf eigenlijk zeer gelukkig, ik ben ook nooit chagrijnig. (gelukkig zijn betekent natuurlijk niet dat je altijd met een grote glimlach op je hoofd loopt.) Natuurlijk is iedereen wel eens minder happy, maar dat hoeft niet direct kut, ongelukkig of ontevreden te zijn.

altamiro

Kut joh, tis nu avond en k ben er allemaal niet zo zeker meer van. Twijfel alleen maar. Doe ik het voor het pleziertje en is het er goed bij .. Of ben ik mezelf aan het verkloten en lekker een asociaal leven in te duiken.

Bleeeeeh, twijfelen is zo fuckin irritant, als ik het zelf niet zo belangrijk vond was ik er al dagen mee opgehouden, gezeik met jezelf de hele tijd.

Dus ja, genieten met wat je nu hebt, of doorzoeken, doorgaan op weg naar? Weet het zelf nu echt niet, zal morgenochtend wel weer anders zijn -_-'

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Twijfelen doe je alleen over de beslissing die je al hebt genomen.

Als te tevreden bent hoe je op dit moment leeft is er toch niet aan de hand.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vrat vroeger echt bijna niks tijdens mijn pepperiodes en heb daar uiteindelijk dan ook echt wel de (negatieve) lichamelijke gevolgen van ondervonden... :kots:

Tegenwoordig pak ik dat heel anders aan. Ik eet nog steeds minder wanneer ik pep op heb, maar probeer er goed op te letten dat het iig niet minder vaak is. Alleen de porties zijn wat kleiner, maar ook al voelt het alsof ik niks door mijn strot kan krijgen, ik dwing mezelf dan gewoon om toch wat naar binnen te krijgen. De kater wordt er zooo veel minder van en ik blijf er ook gewoon veel gezonder/mooier uit zien. Het is echt zo belangrijk om tijdens speedgebruik GEEN maaltijden over te slaan!!!

Robdebob

Bewuste gebruiker
Kwark is echt de shit tijdens speed. Het zit boordevol eiwitten (gaat spierverlies tegen), vitamines en calcium (zorgt er voor dat er minder spanning op je spieren komt te staan). Je kan het beste kwark nemen waar veel (ongezonde) suikers in zitten. Je leverenzymen (CYP2D6) hebben glucose nodig om toxische stoffen zoals amfetamine, maar ook alcohol, onschadelijk te maken.
Bovendien is t makkelijk om grote hoeveelheden naar binnen te kanen. :grin:

martin van nu

Belezen gebruiker
Al wil je gezonde suikers, kijk dan eens bij die plek in de supermarkt waar ze al die zonatura, biologische en diabeten producten verkopen.
Bij de AH kun je daar ook kilo zakken druiven-suiker vinden. (dextro enegy, maar dan in poedervorm)
Kost weinig!

Ik wil (kan) geen ellenlang verhaal houden over goede en slechte suikers, maar als je veel sport of je lichaam heeft om een andere reden meer suikers nodig, dan is druivensuiker tig keer beter als normale suiker.

Als ik het niet mis heb kan 1 (!!!) biertje ook veel goed doen na een feest.
Der zit bijna nergens meer snelle suikers in dan in bier (alleen casave chips geloof ik)
Die worden razend snel door je lichaam opgenomen. (vandaar de bierbuik)

Google anders eens naar snelle en langzame koolhydraten.
Ik zelf stond van die verschillen best wel te kijken en verbaaste me er over dat dit mij nooit vertelt was.

martin van nu

Belezen gebruiker
Heb het net zelf ook weer ff gekocht, dextrose.
Ik doe het door mijn eten of drinken, maar een bommetje werkt net zo goed. :)

Robdebob

Bewuste gebruiker
Die dextrose van de zonnatura koop ik ook altijd. T schijnt dat bij heel veel andere drugs en alcohol suiker ook handig is omdat het de werking van je lever ondersteund. Na een avondje zuipen kan je het beste een paar suikerklontjes nemen en flink wat water. Zo kan de lever je bloed ontgiften.

zaagmans

Bewuste gebruiker
Geweldig bezig! NOT! Je weet zeker niet dat de meeste junks niet doodgaan aan een overdosis, maar aan slechte verzorging. Daar helpen die vezeldrankjes echt niet tegen.

MarSNEL

In mijn beleving zijn alleen de eerste 2 hapjes moeilijk. Daarna kan ik gewoon eten.

neena

Newbie
bananenmilkshakes!!!!
of smoothies met fruit en yoghurt.
en soep met pasta of noedels.

misschien niet de meest gevarieerde maaltijden qua voedingsstoffen,
maar tijdens periodes van speedgebruik krijg ikzelf wel meer groenten en fruit binnen dan anders :)

Bovenaan