• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Speed - Extreme bad trip [Opwindingsdelier]

Het begon allemaal op een maandagmorgen, had 10 gram speed in bezit en met toch al vrij hoge tolerantie opzoek naar de leuke rush waarin ik mezelf altijd heerlijk kan vinden in de muziek.

Ik begon vol goede moed, legde wat lijntjes klaar. Vond een gram altijd wel redelijk maar was een beetje chaotisch begonnen. 2 dagen verder, zakje gewogen en al ong. 3gram verder. Achteraf dacht ik wel van "oeps dit is toch wel weer overschat" . Maar ik ging heerlijk de rush duurde 45 minuten en met een klein lijntje kon ik hem zo weer terughalen.

Uiteindelijk 5 dagen wakker geweest, bijna niks gegeten wel gedronken. 4kg lichter.

9 gram verder en nergens last van, toen de resterende gram na een droogperiode in 30minuten ongeveer opgesnoven.

4-5 uur later werd ik ineens extreem onrustig. Ik wou slapen maar het lukte niet. Gedachten gingen alle kanten op.

Plots kreeg ik pijn in mijn rechterkaak en ik herkende dit als niet goed. Besloot mijn ouders te roepen en mijn vader me naar de ehbo laten rijden. Onderweg werd de pijn langzaam erger en straalde uit vanmijn rechtse 2 tanden naar de rechterhelft van mijn gebit.

Toen kwam ook de rechterhelft van mijn hoofd de druk tevoorschijn. Dit was de meest extreme hoofdpijn ooit. Deze bleef maar erger en erger worden, ik dacht nu ben ik er geweest, ik krijg een hersenbloeding.

Gelukkig naar het ziekenhuis kunnen komen en de pijn begon nu ook door links uit te stralen. Chaotisch drukte ik op de liftknop, drukte op de foute verdieping. Trillend kwam ik op 2 aan. De eerste de beste arts schreeuwde ik toe: "IK HEB GODVERDOMME DIAZEPAM NODIG WANT IK HEB EEN OPWINDINGSTOESTAND". Na te beseffen dat ik fout zat ging ik naar de juiste verdieping toe en kwam bij de wachtkamer van de SEH. Terwijl ik de liftdeur openhield omdat deze sloot dacht ik als ik nu nog kracht zet knal ik echt uit elkaar.

Bij de SEH aangemeld, gezegd " ik heb steken in mijn hele kaaklijn en hoofd en heb speed gebruikt". Ok meneer, wacht u even, de arts komt er zo aan.

De deur naar de bedden van de SEH en extreem paniekerig rende ik naar de eerste de beste groep personeel toe, ging op de grond liggen want de pijn liep nu ook uit op mijn rug en zei huilend:"kunnen jullie mij als-je-blieft... ALS-JE-BLIEFT DIAZEPAM geven". Uiteindelijk beveiliging gekomen en mij in bedwang gehouden omdat ik door begon te draaien. Goed en wel onderzocht, bloeddruk was veel te hoog en 5mg diazepam gekregen. Dit hielp een heel klein beetje maar voelde dat de toestand nogsteeds erger werd. De pijn die ik voelde was onbeschrijfelijk en het leek alsof iemand stikstof door mijn hoofd aan het gieten was. Uiteindelijk daar door beveiliging eruit geflikkerd, toen nog op magische manier naar de huisartsenpost gereden waar mijn arts mij een injectie gaf van 10mg diazepam. Toen begon de pijn weg te trekken. nog 20mg diazepam meegekregen en naar huis gegaan.

Conclusie:

Past er goed mee op, ik drink nooit niks meer en raak nooit niks meer aan. Dat mijn bloedvaten dit uberhaupt overleefd hebben zal ik nooit begrijpen.

Het gevoel van die hoofdpijn is voor mij nu niet meer te beschrijven maar ik was heilig ervan overtuigd dat ik uitelkaar ging knallen. Achteraf weer geluk gehad.

Voor mij nu toch definitief clean.

Voor andere mensen die toch willen gebruiken, kijk ermee uit, het is geen speelgoed.

ooscaar

Wijs gebruiker
Tja, met 10 gram hoor je ook een paar jaar te doen. Gelukkig dat je het hebt overleefd, hopelijk leer je ervan. Dit viel te verwachten met dit soort gedrag. En je woont nog thuis en je hebt een dikke speedtolerantie? Hoe werkt dat dan in de praktijk? :wave:

Bobsacamano

Badass junkie
Hallo exHerman,

Welkom op het forum en bedankt voor het delen van je heftige verhaal. Ik ga maar niet beginnen over de domheid van je gebruik in die week ook al had je tolerantie. Ik verbaas me meer over de reactie van het ziekenhuis. Iemand die duidelijk in paniek is op straat gooien vind ik idioot.

Wat hebben je ouders van dit alles gezegd dan? Ik neem aan dat je pa je niet braaf heeft rond gereden zonder vragen te stellen?

Hoe voel je je inmiddels?

Succes ermee?

ooh heb het even verplaatst naar tripreports :)

ooscaar

Wijs gebruiker
Ja dat je zo wordt weg gestuurd is wel een beetje apart, maar aan de andere kant, hoewel ik er uiteraard niet bij geweest ben, snap ik het ook wel enigszins. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal verrot uitziet na 5 dagen wakker en 10 gram pep verder en waarschijnlijk dachten ze dat je een dakloze junk was die 'godverdomme' gratis dope wilde. Hun inschatting was waarschijnlijk dat er niet acuut medische hulp nodig was. Wellicht had je zelf wat duidelijker moeten maken dat je bang was voor een hersenbloeding in plaats van om diazepam te gaan schreeuwen. Als er echt acuut medische hulp nodig was, had je wel gewoon 112 gebeld.

Aan de andere kant was het trouwens wel minder als 10g, denk eerder richting 5g over 5 dagen. 10g was nat.

kokosmakroon900 zei:
exHerman zei:
Conclusie:

Past er goed mee op, .

Het is niet een kwestie van oppassen, maar een kwestie van gezond verstand gebruiken.

Het is ook wel deels zo maar het blijft ook bij licht gebruik je leven inkorten en voor sommigen is het dat ook wel waard misschien. Het is in mijn ogen altijd risicovol.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Uiteraard maar je kunt de risico's beperken of opzoeken. Deze ervaring had makkelijk voorkomen kunnen worden met een beetje verstand, simpelweg zeggen dat er altijd risico's zijn praat het niet goed. Gelukkig heb je het overleefd. Heb je er nooit over nagedacht of dacht je dat het jou niet zou overkomen?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Bedankt voor het delen, het geeft wel een duidelijk beeld van hoe drugs aan een negatieve reputatie kan komen.

Het is al een beetje gezegd en je had het zelf waarschijnlijk ook al door maar 10gram in zo'n korte tijd er doorheen werken terwijl je nog een aanzienlijke tolerantie had van recent gebruik is aardig roekeloos.

Het is in mijn ogen nogal makkelijk om in dit geval de schuld bij de drugs te leggen, het lijkt me echter wel verstandig dat je er in ieder geval de komende tijd geheel mee stopt.

Het is ook wel deels zo maar het blijft ook bij licht gebruik je leven inkorten en voor sommigen is het dat ook wel waard misschien. Het is in mijn ogen altijd risicovol.
Deze redenatie is voor mijn gevoel kort door de bocht, volgens mij licht het allemaal niet zo zwart wit en valt in dit geval wel te stellen dat je nogal een blunder hebt begaan.

Ik zelf gebruik al jaren op regelmatige basis amfetamine en verschillende andere soorten simulanten ((m)ethylfenidaat, dexamfetamine) (5-10mg doseringen) en indien de persoon er fatsoenlijk mee omgaat hoeft gebruik er van niet per definitie schadelijk te wezen, het heeft de kwaliteit van mijn leven op constructieve wijze aanzienlijk verbeterd zonder dat dit mijn gezondheid heeft geschaad.

Als je een beetje vent bent moet je in dit geval wel kunnen toegeven dat je duidelijk niet de zelfbeheersing had om op een verstandige manier om te kunnen gaan met drugs.

PS: Misschien verstandig om een paar benzos in huis te hebben voor geval van nood mocht je de zelfbeheersing hebben die niet impulsief vroegtijdig naar binnen te werken.

Veel wijsheid en sterkte in de toekomst toegewenst in ieder geval.

Afgelopen weekend, naar een festival geweest. De tijd van mn leven gehad compleet nuchter. Ben echt blij dat ik er zonder schrammen vanaf gekomen ben en heb mijn lesje wel geleerd.

ooscaar

Wijs gebruiker
exHerman zei:
Afgelopen weekend, naar een festival geweest. De tijd van mn leven gehad compleet nuchter. Ben echt blij dat ik er zonder schrammen vanaf gekomen ben en heb mijn lesje wel geleerd.
Goed om te horen. Ik zou toch denken dat als je op deze manier drugs gebruikt dat je dan al op zo een level zit dat je geen plezier meer kunt hebben zonder. Ik hoop dat je het volhoudt en niet terug valt in dat soort gedrag.

Bobsacamano

Badass junkie
Gelukkig... Hou het voorlopig even vol :)

exHerman zei:

Pante

Belezen gebruiker
exHerman zei:
binnekort maar eens een roeiapparaat aanschaffen en een endorfinejunk worden... veel beter op lange termijn :tearsofjoy:
Haha, het is in ieder geval wat lastiger overdoseren :wink:

Fool

Badass junkie
Pante zei:
exHerman zei:
binnekort maar eens een roeiapparaat aanschaffen en een endorfinejunk worden... veel beter op lange termijn :tearsofjoy:
Haha, het is in ieder geval wat lastiger overdoseren :wink:
Je kunt best boven je krachten trainen hoor, dan gaat ook alles kapot. Vereist alleen wat meer doorzetten dan een drugsoverdosering. :P

Bovenaan