Speed / Harddrugs

Beljika

Newbie
Een goede avond , ik zit al een tijdje opgekropt met mijn verhaal en hoop dat ik het hier even kwijt kan.

Ik ben Jarne( fictieve naam ) , 16 jaar uit Vlaanderen.

Mijn leven is zoals je het nu kunt noemen zowat een puinhoop. Het feit dat het een puinhoop is is nu wel voor een deel mijn fout . Maar toch ook niet alles , aangezien mijn vader met zijn hooft meer bij zijn nieuwe vriendin en de fles zit heeft hij toch ookwel een aandeel in dit.

Het begon allemaal zo een 8 maanden geleden , na 6 maand in mijn nieuwe stad te wonen ( ik was verhuist) kwam ik eindelijk terug buiten., ik gebruikte daarvoor wel al aventoe maar nog niet overdreven veel. In een stad komen , niemand kennen en toch proberen geaccepteerd worden is niet makkelijk . Zeker niet als je 16 bent maar ie echt graag met je leeftijdsgenoten weggaat en je je meer amuseerd met wat oudere mensen . Door mijn vakantiejob viel het nu nog allemaal goed mee , ik ging mee uit met hun 1 keer in de week . Maar ik had er natuurlijk niet op gehoopt dat er zoveel drugs zat in die stad want ik wist zowiso al dat ik er een zwak voor had.

Dus na 2 dagen zoeken kwam ik ook een speed verkoper tegen , want dan ook rap men beste vriend werd. Ik zat zowat 4 maand lang elk weekend bij hem aangezien mijn vader toch nietmeer nar mij omkeek maarja . Toen maakte ik de groottse fout in mijn leven , aan de speed gaan hangen . De eerste weken kon mijn geluk niet op , ik ging mee met de groottere jongens ( met mijn meter 94 viel mijn leeftijd ook niet echt op al wisten de meesten het wel dat ik 16 was) , ik werd na verloop van tijd ook goed geaccepteerd in de groep bij bepaalde mensen en alles ging zen gangetje .

Ik leerde meer en meer mensen kennen , van al die mensen die toen bij mij liepen , zie ik er nu nog mischien 5 als ik iets heb geleerd is dat ze eerder bij je lopen voor het grief dat je hebd dan voor je vriendschap. Maar goed ...

Ik ging dus weekend na weekend uit op de speed , soms gebruikte ik ook in de week om te kunnen gaan werken of omdat ik rechtstaand in slaap viel van de vermoeidheid . Men gebruik viel in het begin nog goed mee , aventoe was er een weekendje bij dat we op de pillen gingen en we amuseerden ons even hard. Wat ik niet doorhad was dat ik ondertussen al veel vrienden was verloren en een naam kreeg als ''verslaafde'' , ''junk'' , ...

Ik weet het dat je je normaal die dingen niet mag aantrekken maar als je je het van je goede vrienden moet horen die plots je rug naar je keren en over je beginnen te roddelen . Komt het wel hard aan. Maar zolangi k mij amusseerde was het goed . Stilletjes aan begon het wel door te wegen alle weekendjes weg maar we bleven gaan :grin:

De laatste weken begon het dan slechter te gaan , er heerste een spanning tussen mij en mijn beste vriend , na dat ik paar keer teveel had gepakt op een plak waar toch wat nuchtere mensen zaten want hem dan op zen zenuwen werken . Alhoewel hij soms meestal maar 2 dagen sliep per week en ik denk dat de spanningen daar ookwel mee te maken hadden ...

Ik ben al vrij onzeker over mij zelf , en de spanningen en de meer en meer verwijten die ik kreeg , de ''vrienden'' die steeds kwamen en gingen en mijn beste nuchtere vriend die mij gewoon nietmeer herkende hebben mij dan een maand en 3 weken ook doen beslissen dat het zo gewoon niet verder kon , het moest veranderen . Mijn thuissituatie had ik al kapot gemaakt , ik had ruzie met men dealer , al men vrienden hadden me laten vallen en er was maar één iemand die me echt steunde , wat die nog steeds doet. Maar toch ben ik een maand kunnen stoppen met speed en alle andere harddrugs want ik die tijd heb ik heel wat naarbinne gespeeld. Een maand , tot 2 weken geleden weer een slechte week had en naar mdma Kristallen greep , en vorig weekend weer naar de speed , en ik om half 10 smorgens al een pil binnen had .

HEt smaakt me wel nietmeer zo hard als vroeger , de moment zelf wel want ik amuseer me terug , maar de afkick de dag erna is harder .

HEt spijtige aan dit alles vind ik eigenlijk dat ik er niet af kan blijven , ik gebruik wel terug met mijn verstand zodat ik nietmeer overbeppakt rondloop . Maar echt vrienden ben ik kwijt geraakt ik breng wel het weekend door met iemand die ik vrijdag tegenkom., maar als ik die na zondag een bericht stuur krijg ik nooit antwoord terug , of als ik eens iets rustig wil gaan drinken moet ik er ook nooit op rekenen.

Ik wou mijn probleem eens kwijt en zien wat jullie er van denken , ik kom hier niet om mijn kas vol gescheten te krijgen , ik zou gewoon graag eens weten wat jullie er van denken en of jullie eventueel wat tips hebben voor mij .

Gr
J

SomsGebruiken

Experimenterende gebruiker
Beste, ik heb hetzelfde ongeveer meegemaakt en woon ook in Vlaanderen, na een tijdje begonnen pillen mij ook echt niet meer te smaken, omdat ik gewoon wist dat de dag erna mijn maag superveel zeer deed, moet wel na een pil of acht a tien gemiddeld, daarop besloot ik dat er een stop op moest, misschien is het beter dat je gewoonweg blowt?

Bovenaan