Speed icm antidepressiva?

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Hoihoi!
Ik heb een vraagje, namelijk: Een vriendin van mij slikt voor een onbepaalde tijd antidepressiva, maar zou op een feestje over een paar maanden graag wat pep nemen. Nu weet ik dat antidepressiva icm xtc heeeuuul erg slecht is. Maar mijn vraag is dus: Hoe zit het met de combo speed + antidepressiva?
Ze heeft vermeld dat als blijkt dat dit niet verstandig is, dat ze dan sowieso niks neemt (verstandige meid) :tongueout:

Ik hoor graag van jullie!

Kusjes

SirErick

Wijs gebruiker
MusicIsLife zei:
Een vriendin van mij slikt voor een onbepaalde tijd antidepressiva, maar zou op een feestje over een paar maanden graag wat pep nemen. Nu weet ik dat antidepressiva icm xtc heeeuuul erg slecht is. Maar mijn vraag is dus: Hoe zit het met de combo speed + antidepressiva?
Ik zou het niet aanraden, want het is linke soep naar mijn mening.

Fool

Badass junkie
Als je vriendin een SSRI gebruikt(een antidepressive die enkel op de serotonine werkt, niet op de dopamine of als MAOi) zal het minder schade kunnen dan bij een andere antidepressiva. Desalniettemin zullen de stoffen wel enige interactie hebben en is het natuurlijk gezonder om het gewoon te laten. :)

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Thanks voor deze (niet verrassend) uiterst waardevolle reactie fool! Ik zal het zo doorgeven, denk eerlijk gezegd dat ze het dan niet doet want ze is heeeeeel erg voorzichtig met al deze shit

Fool

Badass junkie
Geen probleem! :)

Niet gebruiken is misschien zelfs wel beter, dikke kans dat ze haar problemen eerder oplost als ze eventjes van de drugs afblijft. :)

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Fool zei:
Geen probleem! :)

Niet gebruiken is misschien zelfs wel beter, dikke kans dat ze haar problemen eerder oplost als ze eventjes van de drugs afblijft. :)

Niet gebruiken is altijd beter! :tongueout: hahahaha
Alleen makkelijker gezegd dan gedaan...

Maar ja. Ik denk dat je gelijk hebt.

Oh trouwens, ze slikt op dagelijkse basis concerta (of ritalin weet ik niet zeker), maakt dat verschil? Aangezien pep op mensen met adhd ongeveer hetzelfde effect heeft als deze middeltjes...

Fool

Badass junkie
Amfetamine heeft op iedereen "ongeveer" effect als methylfenidaat(concerta/ritalin). Amfetamine en methylfenidaat versterken elkaar, als je je dat afvroeg. Waarover wil je weten of het significant verschil maakt?

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Nou ze slikt op dit moment dus iedere dag concerta/ritalin + antidepressiva, wat is goedgekeurd door een huisarts of psychiater of psycholoog of wat t ook mag zijn. Dus toen kwam het net in me op dat het vreemd zou zijn als dat wel kan maar speed + antidepressiva niet... Toch?

Fool

Badass junkie
Nouja, een recreatieve dosering amfetamine zal een velen malen sterker effect terwege brengen dan een medicinale dosering methylfenidaat. Daarnaast werkt methylfenidaat nóg minder(praktisch zelfs niet) op serotonine, in tegenstelling tot amfetamine.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Nog even aanvulling op dit forum, ik heb zelf best lang antidepressiva geslikt (paroxetine) en daarbij redelijk wat pep gebruikt. Nooit enige problemen van ondervonden, ging er net zo hard op als zonder. Heeft ook te maken dat pep op andere stofjes werkte dan serotonine, dus de mogelijkheid op een bad trip of andere negatieve ervaringen kunnen naar mijn inziens niet erg aanwezig zijn. Toch wil je je waarschuwen, je gebruikt namelijk wel 2 stoffen door elkaar heen.

Als laatste vraag blijft over, ze zit niets voor niets aan de antidepressiva. Waarom dan drugs nemen? Het is algemeen bekend dat dit het herstel niet bevorderd, of heeft een helende werking op haar? Geestelijke problemen combineren met drugs is vragen om problemen, ik kan het je uit persoonlijke ervaring vertellen.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Nou het is niet dat ze heel slecht in haar vel zit, maar xe heeft een beetje een verkeerde manier van het verwerken van stress. Dit uit zich namelijk in lichamelijke pijn terwijl ze dus zelf niet het idee heeft dat ze er geestelijk veel last van heeft. Probleem was alleen dat ze zo veel pijn had op en gegeven moment dat ze al moeite had met de kleinste dagelijkse bezigheden. Nu gaat ze vanaf binnenkort naar een psycholoog maar om op de korte termijn al van de pijn af te komen slikt ze dus tijdelijk antidepressiva.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Wat een ongelofelijke vage aandoening, dus om lichamelijke pijn te verlichten wordt er met je serotonine receptoren aangekloot? Verder heel veel plezier, de combinatie is prima te doen.

Fool

Badass junkie
leipebaviaan zei:
Wat een ongelofelijke vage aandoening, dus om lichamelijke pijn te verlichten wordt er met je serotonine receptoren aangekloot? Verder heel veel plezier, de combinatie is prima te doen.
Jij bent echt een held in het uitspraken in verkeerde context plaatsen. :wave:

Er wordt met serotoninereceptoren aangekloot om de persoon weer in een betere gemoedstoestand te brengen, welke waarschijnlijk ook de, uit negatieve gemoedstoestand volgende, lichamelijk pijn zal minderen danwel stoppen.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik kan echt niks aan doen, ik denk in alles extreem zwart/wit, goed/fout/ alles of niets. Als ik dan een uitspraak van iemand zie, kan ik dat vaak maar in 2 (extreme) contexten plaatsen. Ik heb er in het dagelijkse leven ook last van, want iets is helemaal geweldig of helemaal verkankert. Ik merk nu wel dat het bij toenemende geestelijke problematiek begint het te verergeren, maar ik probeer het voor iedereen verborgen te houden. Helaas geen geen gulden middenweg voor mij. :(

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Je wordt er wel lekker sloooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooom van, ook als je het niet gebruikt. Verdomde halfwaardetijd. :sunglasses:

Fool

Badass junkie
Oftewel, je gebruikt altijd, klein verschil. :P

Maar ook met benziodiazepines met een minder lange halfwaardetijd zul je 'nuchter' ook verschil gaan merken hoor, pas maar op!

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Wat ik nu merk van die benzo's is dat het eigenlijk mijn emoties wat indammen en ik er rustiger van word. Het is niet zo dat het alle vervelende dingen wegneemt uit het leven, het boeit me voor mijn gevoel allemaal wat minder.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Yooooo!

Ik dacht: weet je wat? Laat ik eens een update geven.
Het bertreffende feestje was dus afgelopen zaterdag en ze heeft 2 capsules met een heeeel klein beetje (denk ongeveer 1-1,5 sleutelpunt per capsule) pep gehad. Alles is prima verlopen, ze heeft een fantastische nacht gehad en geen last van bijwerkingen.

Een succes dus!

:wave:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
leipebaviaan zei:
Ik kan echt niks aan doen, ik denk in alles extreem zwart/wit, goed/fout/ alles of niets. Als ik dan een uitspraak van iemand zie, kan ik dat vaak maar in 2 (extreme) contexten plaatsen. Ik heb er in het dagelijkse leven ook last van, want iets is helemaal geweldig of helemaal verkankert. Ik merk nu wel dat het bij toenemende geestelijke problematiek begint het te verergeren, maar ik probeer het voor iedereen verborgen te houden. Helaas geen geen gulden middenweg voor mij. :(
Mijn belletjes voor de labels 'autisme/asperger' en 'borderline' beginnen meteen te rinkelen :grin:

MusicIsLife zei:
Yooooo!

Ik dacht: weet je wat? Laat ik eens een update geven.
Het bertreffende feestje was dus afgelopen zaterdag en ze heeft 2 capsules met een heeeel klein beetje (denk ongeveer 1-1,5 sleutelpunt per capsule) pep gehad. Alles is prima verlopen, ze heeft een fantastische nacht gehad en geen last van bijwerkingen.

Een succes dus!

:wave:

Fijn dat het goed is gegaan! Heeft ze nog wel gewoon haar medicijnen genomen of dat niet? Ik zou dat wel een dagje skippen dan eigenlijk..

Ik vind het wel verwonderlijk dat zij zowel ritalin als antidepressiva krijgt. Waarom ben ik dan zelf zo nodig aan het uitzoeken of sint janskruid (antidepressiva kruiden light laten we het maar noemen) samengaat met een avondje ritalin.. Maar misschien werkt dat anders als je ADHD hebt.

Fool

Badass junkie
ZERO- zei:
Ik vind het wel verwonderlijk dat zij zowel ritalin als antidepressiva krijgt. Waarom ben ik dan zelf zo nodig aan het uitzoeken of sint janskruid (antidepressiva kruiden light laten we het maar noemen) samengaat met een avondje ritalin.. Maar misschien werkt dat anders als je ADHD hebt.
Sint-jans kruid doet veel meer dan enkel sleutelen aan het serotonine-niveau, daarbij zal zij ook wel gewend zijn aan bepaalde doseringen medicatie. :wink:

jochen76

Newbie
Fool zei:
ZERO- zei:
Sint-jans kruid doet veel meer dan enkel sleutelen aan het serotonine-niveau, daarbij zal zij ook wel gewend zijn aan bepaalde doseringen medicatie. :wink:
MusicIsLife zei:
ZERO- zei:
Heeft ze nog wel gewoon haar medicijnen genomen of dat niet?

Jep dat heeft ze gewoon doorgeslikt :)
Jep even op reageren ben 38 en ben polytoxicomaan wie wil weten wat dat inhoud zoek het effe op oke.gebruik al 20 jaar speed op dagelijkse basis en neem nu gedurende 10 jaar venlafaxine 300 mg /dag en moet je eerlijk zeggen heb me nog nooit zo goed gevoeld als die laatste 10 jaar.
ik eet smorgens 20 sneden brood neem ik mn anti en daarna een dikke lijn pep.denk wel dat de kwaliteit vd pep veel uitmaakt en ja ookwel mn ja 10 talen verslavingen die ik in mn leven wel al heb overwonnen,maar pep ja dat is mn muze zal ik maar zeggen mijn inspiratie en kracht.
daarom zou me niet te ongerust maken,maar die info krijg je wel weral van mij en mn artsen zeggen zelf dat ik het best neem waar ik mee kan functioneren en nog goed ook dus ja no fear.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ja ik zie niet echt hoe iemand die 20 jaar dagelijks pep gebruikt zich kan vergelijken met iemand die 2 keer per jaar een heeeeeel klein beetje pakt. Maargoed, misschien dat de pep je hersenen een beetje heeft aangetast.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ongelooflijk... Laat ik hier ook maar om lachen want meer kan ik er eigenlijk niet mee.... je zal daar maar gelukkig mee zijn :confused:

Bovenaan