Speed kruistolerantie voor Ritalin

pjenis

Newbie
Ik vroeg me af of ik door speedgebruik tolerantie opbouw voor Methylfenidaat (Ritalin) en vice versa. Ritalin slik ik dagelijks omdat ik ADHD heb en ik merk dat het effect van Ritalin minder wordt, maar dit zou ook gewoon kunnen komen doordat ik vaak en veel Ritalin slik.

Heeft iemand hier verstand van?

QueenDeeDee

Newbie
Hoe lang gebruik je Ritalin inmiddels? Hoeveel gebruik je en doe je dit iedere dag of ook bepaalde dagen van de week niet?
Je lichaam went aan de werking van Ritalin en wordt hierdoor iets minder gevoelig hiervoor. Dit kan opgevangen worden door de dosering te verhogen, maar dan zul je over enige tijd wéér moeten verhogen. Wat je beter kan doen is de gewenning aan Ritalin tegengaan door één of twee dagen in de week géén Ritalin te gebruiken. Zo blijft je lichaam gewend aan de 'normale' Ritalin-loze toestand.

Ritalin werkt wel in op hetzelfde stofje als speed, maar de werking is anders. Het effect van speed zou dus niet afhankelijk moeten zijn van al dan geen gewenning aan Ritalin. Dit is wel het geval wanneer je normaal gesproken wèl Ritalin zou innemen, maar dit niet doet, omdat je al speed inneemt. Dan zou er wel een merkbaar verschil kunnen zijn. Hoewel ik inschat dat één dosis Ritalin in het niet valt bij één dosis speed en het effect van wel of geen Ritalin niet significant merkbaar is.

Wat je kan doen: leg je arts het probleem voor dat Ritalin minder goed werkt voor jou, omdat er gewenning optreedt. Zeg dat je ter ore is gekomen dat dexamfetamine een goed alternatief voor Ritalin is en dat je dit graag wilt uitproberen. 'Fulltime' of om de dagen zonder Ritalin op te vangen.

Twee vliegen in één klap: gewenning van Ritalin aangepakt en op legale wijze een prima amfetamine tot je beschikking.

(Dex heeft te maken met de vorm van het molecuul. Er is een rechter en een linker variant. (Dex = rechts) Speed bestaat uit beide, maar de linker geeft vooral vervelende bijwerkingen en de rechter geeft de gewenste effecten.)

iDs69

Newbie
Haha grappig hoe je dat zegt. Dexampetamine = een sloper. Houd rekening met jaren lang gebruik dag in dag uit. Ik heb het een tijdje gehad, maar ben terug geswitcht op eigen verzoek. Helemaal wanneer je de werking van speed heb ervaren, dit probeeerd te evenaren met een zuivere Dex. Wat vaak compleet uit de hand loopt. Dex is vele malen slechter, ongecontroleerd, om een richtlijn te geven , heb ik wel eens mijn maand voorraad , 6 potjes weten weg te bikken in 3 dagen..

Dex geeft de focus en structuur niet die ritalin wel geeft. En volgens mij stimuleerd Dex juist de aanmaak, en ritalin remt de afbraak. Weet dit niet zeker. Beide in combi, bad id. Zelfde voor ssri of andere antidepressiva . Heb verhalen gehoord van mensen die 18 u leip waren van een lage dosis Dex in combi.

QueenDeeDee

Newbie
Ja, tuurlijk kun je in no-time je voorraad opeten... Dat heb je zelf in de hand natuurlijk!!
Ik gebruik dex niet recreatief als drugs, maar als middel om mijn dagelijkse bezigheden te kunnen doen. Natuurlijk neem ik wel eens wat extra of sla ik doses over, maar ervaring met VEEL meer dan de dosering die de dokter voorschrijft, heb ik niet... :wink:

Bovenaan