Speed medicijn

Jochen

Newbie
hallo, mijn naam is Jochen en zit zoal 17 jaar aan de speed. Vroeger was ik een timide jongen ben pas beginnen openbloeien wanneer ik mijn eerste pil samen met mijn broer genomen had. Veel vrienden gemaakt. Een 7-jaar durende relatie gehad. Uiteindelijk kapot gegaan. Mede dankzij de speed. Enigste miskleun: trip genomen, bad-trip gehad. Stomme gedachte gehad van 'wat moet ik zeggen'. Was ervoor al geen spraakzaam persoon. Mijn relatie was mijn houvast. Tot daar de trip begon door te sijpelen. Kon niet meer praten met mijn vriendin. En spaak liep het. De problemen begonnen pas als ik in mijn bed kroop en telkens een klop in mijn hoofd krag. Naar de dokter geweest. Conclusie: weet en speed. Besloten om te stoppen. Dit 6 maanden kunnen volhouden. De eerste maanden viel het mee dankzij de medicatie dat de dokter me voorschraf. Mijn hoofd was helder, dacht aan niets meer. Tot de 6de maand. Gedachten waren er terug. Soort angst voor sociale situaties. Had eerst niet door wat voor gevoelens het juist waren. Na enkele gesprekken had ik door wat het probleem was. Sociale fobie. Naarmate de maanden heeft zich dit diep in me gedrongen. Voel mij overal beperkt, werk, vrienden, familie, zelfs gezin. Met als gevolg, mijn verslaving is mijn medicijn geworden: speed, mijn uitweg om toch wat sociaal te zijn. Ik weet dat de enige oplossing stoppen is maar de Jochen die ik dan ken, wil zijn, verdwijnt dan dag na dag totdat er niets overschiet dan een timide jongen. Kan t niet aanvaarden om zo te zijn.
Wil stoppen maar ben bang voor wat komen zal. Na 6maanden clean weet ik hoe het zal zijn.
Nu is het van dag tot dag. Amuseer me maar kan dit niet mijn ganse leven doen.
Tijd brengt raad!

Tufnut

Badass junkie
Wiet en speed is niet de oplossing, maar ook niet het probleem. Kijk verder, kijk naar jezelf. Ga daar eens mee aan de slag. Dat zal de nodige tijd en energie kosten en waarschijnlijk heb je daar (professionele) hulp bij nodig.

Marsss

Experimenterende gebruiker
Welke medicijnen had je van de dokter dan? Valium bijvoorbeeld kan helpen maar wat je misschien kan overleggen is of je wellicht concerta 56 kan voorgeschreven krijgen als proef voor een paar weken om te zien of daarmee twee doelen kunt bereiken:

1 De speed-behoefte verdwijnt
2 Misschien heb je ADD of ADHD en dan heb je je drugsverslaving omgezet in een -veel betere en onschadelijke- medicijn-afhankelijkheid waarbij je maar 1 keer per dag 1 pil hoeft te slikken.

Ik ken iemand die hiermee door zijn huisarts van een cocaïne verslaving is afgeholpen.

Sterkte en succes! :wave:

Jochen

Newbie
Heb dan Risperdal en Seroxat voorgeschreven gekregen.
Kijk naar jezelf? Heb ondertussen mezelf wel tegen gekomen. De Laatste 3 maanden van mijn cleane periode. Kan mijn gedachten niet de baas. Ga nu sinds een jaar al bij een gedragspsychologe. We oefenen op de sociale situaties maar kweet wel hoe ik een gesprek moet voeren hoor. Maar kan mij niet bij het gesprek houden als ik clean ban. In mijn hoofd ben ik met mezelf bezig. Verkeerde gedachten, nie weten verder te bouwen aan die verdomde sociale situatie. Op Speed denk ik daar niet aan. Ik concentreer mij op het gespreksonderwerp, kvoel me op mijn gemak. Moest ik die ambetante gedachte eruit krijgen was ik verlost van de grootste miserie. Let op het doet wel s deugd mijn gevoelens te delen met iemand maar heb niet echt 't gevoel geholpen te zijn daarmee.

Bedankt voor de reactie. :)

Marsss

Experimenterende gebruiker
Jochen zei:
Heb dan Risperdal en Seroxat voorgeschreven gekregen.

anti-psychotica met zware bijwerkingen en seducerend ipv rust in je hoofd brengend.

Jochen zei:
.. kweet wel hoe ik een gesprek moet voeren hoor. Maar kan mij niet bij het gesprek houden als ik clean ban. In mijn hoofd ben ik met mezelf bezig. Verkeerde gedachten, nie weten verder te bouwen aan die verdomde sociale situatie. Op Speed denk ik daar niet aan. Ik concentreer mij op het gespreksonderwerp, kvoel me op mijn gemak...

typisch ADD of ADHD. Concerta of ritalin dus... :wave:

Tufnut

Badass junkie
Marsss zei:
Jochen zei:
.. kweet wel hoe ik een gesprek moet voeren hoor. Maar kan mij niet bij het gesprek houden als ik clean ban. In mijn hoofd ben ik met mezelf bezig. Verkeerde gedachten, nie weten verder te bouwen aan die verdomde sociale situatie. Op Speed denk ik daar niet aan. Ik concentreer mij op het gespreksonderwerp, kvoel me op mijn gemak...

typisch ADD of ADHD. Concerta of ritalin dus... :wave:

He, een E-Psychiater die zonder doorvragen en goed analyses een diagnose kan stellen :smoke:

Jochen zei:
Kijk naar jezelf? Heb ondertussen mezelf wel tegen gekomen. De Laatste 3 maanden van mijn cleane periode. Kan mijn gedachten niet de baas. Ga nu sinds een jaar al bij een gedragspsychologe. We oefenen op de sociale situaties maar kweet wel hoe ik een gesprek moet voeren hoor. Maar kan mij niet bij het gesprek houden als ik clean ban. In mijn hoofd ben ik met mezelf bezig. Verkeerde gedachten, nie weten verder te bouwen aan die verdomde sociale situatie. Op Speed denk ik daar niet aan. Ik concentreer mij op het gespreksonderwerp, kvoel me op mijn gemak. Moest ik die ambetante gedachte eruit krijgen was ik verlost van de grootste miserie. Let op het doet wel s deugd mijn gevoelens te delen met iemand maar heb niet echt 't gevoel geholpen te zijn daarmee.

Weet die gedragpsychologe van je speedgebruik en zeg je wat je hier schrijft ook tegen haar? Op mij komt het over dat je heel erg gewent bent aan het gebruik va speed (duh) in die sociale situatie en dat je die gewoonte liever niet veranderd. Je praat jezelf aan dat je het alleen kan met speed., maar ook nuchter kan je jezelf concentreren. Ik weet dat zekker en ik hoop dat je therapeut je dat ook stellig verklaard. Bij herhaald speedgebruik neemt het concentrerende effect ervan nl af (na meerdere dagen gebruik kan ik me eerder moeilijker concentreren) en dan is dat dus niet meer wat maak dat je de situatie aan kan. Zolang jij jezelf wijs blijft maken dat het wel zo is, gaat het niet veranderen. Elke keer als je in een nuchtere situatie even afdwaalt (wat ik en andere allemaal ook wel eens hebben) zal het jou gedachte over het niet kunnen concentreren zonder speed bevestigen. Stop daar dus mee, je maakt het jezelf alleen maar moeilijk. Besef dat je het gewoon bent om in een sociale situatie te denken dat speed je helpt, maar dat dat eigenlijk niet zo is. Ik verwacht dat dit je al veel zou helpen. Ook als je AD(H)D mocht hebben. In dat geval is het wel lastiger, maar niet een situatie van wel of niet kunnen concentreren. Dat is echt te simpel en daarmee doe je jezelf te kort.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Sta ervan te kijken hoelang je al speed gebruikt. Heb zelf heel lang gedacht dat ik door speed socialer werd maar achteraf gebleken was ik toen behoorlijk antisociaal bezig. Als je dingen wilt veranderen dan is het misschien wel beter om anders over speed te gaan denken. Het niet als een medicijn of iets positiefs te zien maar iets waar de kwaliteit van leven slechter van wordt. Kijk voor jezelf wat de voor en nadelen van je gebruik zijn hoe meer nadelen je ervaart hoe minder leuk speed wordt. Succes ermee waar een wil is een weg...

Bovenaan