Speed om prestaties te verhogen

Didy

Belezen gebruiker
Vrienden,

Mijn vriendin heeft vrijdag examen duurloop.
Nu wil ze op voorhand een lijntje nemen om haar prestaties proberen te verhogen.
Is dit een goed idee?
Misschien nuttige tips?

Peace

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
slecht idee ...

omdat : speed kan leiden tot chaos
omdat de speed niet is getest
omdat je zonder speed het ook moet kunnen omdat je de stof als het goed is al beheerst.
omdat speed geen wondermiddel is, helemaal niet tijdens het examen.
omdat snuiven zo wie zo niet de way is om langdurig op een constante flow cje ding te doen.

Immo

Badass junkie
Voor mij is speed een perfect middel om mijn prestaties te verhogen, niet in de zin dat mijn werk echt beter wordt. Meer in de zin dat ik mijn concentratie er langer bij kan houden, beter gefocust ben, en met meer plezier het ding doe waar ik mee bezig ben. Het grootste voordeel is dat ik onder invloed van speed heel effectief met mijn tijd om ga en geen tijd verspil aan dingen die niet belangrijk zijn. Wel merk ik dat mijn werk minder secuur is en kleine details over het hoofd zie.

Ik raad je zeker niet aan voor de eerste keer speed te gebruiken bij iets belangrijks als je examen. Bij iedereen zal speed een ander effect geven, de een zal perfect met speed kunnen werken/leren en de ander zal er een rommeltje van maken. Als je echt overweegt speed te gaan gebruiken bij je examen raad ik aan de stof eerst een keer op school of werk te gebruiken om te zien of het een positief effect zal geven op je prestaties.

Immo

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Uppers + sporten = big no no. Het kan wel, maar doe maar niet. Geen tips verder, gewoon niet doen.

Ik zag het woord duurloop even over het hoofd. Mijn post hierboven gaat dus niet over sporten. Maar over normale examens, Speed gebruiken en sporten is een no-go.

Niet doen dus.

Judas

Wijs gebruiker
Didy zei:
Mijn vriendin heeft vrijdag examen duurloop.
Peace
Met een beetje pech blaast ze vrijdag haar laatste adem uit. Bloed moet lekker snel kunnen stromen, zeker tijdens zware inspanningen en dat lukt in een verkrampte (speed)toestand niet zo goed als in een sobere modus. Kan ook gevaarlijk worden ondanks dat ze een getrainde sportvrouw is. Er zijn in ieder geval in het verleden een paar Tourwielrenners met speed en/of coca in hun body de pijp uitgegaan. Google de naam Tommy Simpson maar eens.

Denk dat 100 gram l-tyrosine en een paar omega 3-caps een beter plan is. :wink:

Didy

Belezen gebruiker
Haar eerste ervaring met speed was een paar weken terug.
Toen kon ze niet stilzitten, denken of iets anders wat enige inspanning vereiste...
Maar toen hadden we wel een nachtje goed doorgesnoven....

Ook een slecht idee als het een klein lijntje is?
Want ikzelf merkte dat men hartje serieus klopte toen, maar bij 1 kleintje voelde ik me gewoon goed.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Bij dat soort opmerkingen (mag het ook niet als ik beloof dat ik maar een heeeel klein beetje doe?) heb ik altijd het idee dat diegenen hier alleen maar zijn om goedkeuring te krijgen voor een stom idee. Doe maar dan, maar niet mauwen als het mis gaat hè?

wave

Belezen gebruiker
Nee. Niet doen. Niet nodig ook.

Ik zit zelf op een kunstacademie (wat een hele zware (maar hele leuke) studie kan zijn, het is hele dagen en nachten doorwerken, veel stress, deadlines en verwachtingen: het hele jaar door.) en ik merk dat er, vooral bij mode, maar ook bij andere studies veel speed wordt gebruikt om dingen op tijd af te krijgen of om tot betere inzichten te komen, en om het huiswerk sowieso leuker te maken. Of om een vrije avond leuker te maken, ondanks de vermoeidheid.
Zo kun je al snel meer gaan gebruiken, mensen gaan het als 'asprinetjes' zien, iets kleins dat je je beter laat voelen. Daarom is speed gebruiken wel risicovol. Dus probeer sowieso vanaf het begin af aan rustig te doen.

En begin er dus niet aan om je prestaties te verbeteren, dat is een verkeerde reden om eraan te beginnen. Op deze manier kun je het overal voor gaan gebruiken en is het verslavingsrisico veel hoger, denk ik.
Begin er eventueel aan omdat je het leuk vind om bijvoorbeeld een avondje met je vrienden gezellig te praten en te gamen ofzo (supersmash brothers op pep :rockband: !!) Maar let vooral gewoon goed op: je wilt al snel meer en vaker.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Er zitten hier over het algemeen wel verstandige mensen, dus niemand gaat dit idee goedkeuren. Ik denk niet speed een duurloop beter gaat maken, ik denk dat je onderweg juist vaak zult pauzeren omdat je bang bent dat je hart uit elkaar knalt.

Didy

Belezen gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Bij dat soort opmerkingen (mag het ook niet als ik beloof dat ik maar een heeeel klein beetje doe?) heb ik altijd het idee dat diegenen hier alleen maar zijn om goedkeuring te krijgen voor een stom idee. Doe maar dan, maar niet mauwen als het mis gaat hè?

Nee, wil gewoon genoeg info hebben.
Is me vriendin, wil ze nog wel even houden, heb net de jackpot getroffen :stoned:

Immo

Badass junkie
Didy zei:
ExceptionalInsight zei:

Nee, wil gewoon genoeg info hebben.
Is me vriendin, wil ze nog wel even houden, heb net de jackpot getroffen :stoned:

Als ze het dan toch gaat doen, kan ik enkel als tip geven drink genoeg water.

wave

Belezen gebruiker
Ik dacht een keer met 4fluor amphetamine dat ik wel dik een uur keihard kon fietsen inclusief allerlei hoge bruggen met iemand achterop op een slechte fiets met een slechte conditie na een nachtje housen op een of ander feestje.
Ik kreeg er nogal rode wangen van.

Je hebt de grens van wanneer je moet stoppen niet echt in de hand en dat kan gevaarlijk zijn.

Gewoon niet doen.

Provenzano

Experimenterende gebruiker
wave zei:
Ik dacht een keer met 4fluor amphetamine dat ik wel dik een uur keihard kon fietsen inclusief allerlei hoge bruggen met iemand achterop op een slechte fiets met een slechte conditie na een nachtje housen op een of ander feestje.
Ik kreeg er nogal rode wangen van.

Je hebt de grens van wanneer je moet stoppen niet echt in de hand en dat kan gevaarlijk zijn.

Gewoon niet doen.

Idd, google anders maar eens even op Tommy Simpson.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Je verhoogd je prestaties niet, je denkt deze alleen te verhogen. Waar je normaal moet doorbijten bij een duurloop lijkt het je met pep allemaal makkelijk af te gaan, hierdoor voel je je lichaam minder aan en geef je hoogstwaarschijnlijk te veel waardoor je spieren gaan verzuren.

raging_bull

Bewuste gebruiker
Hangt er van af, zelf kan ik me goed herinneren dat ik me nooit goed kon concentreren op een toets of examen. Zo op de helft ongeveer begon ik af te dwalen in gedachten.. Het koste me erg veel moeite om een berekening uit te voeren of om iets stapsgewijs uit te denken, ik moest me er echt toe zetten.

Ik denk alleen dat je beter coke kan gebruiken als pep, omdat coke meer die geestelijke boos geeft terwijl pep lichamelijk erg goed merkbaar is. Persoonlijk vind ik coke prettiger voelen, het effect is lekkerder en het is het juiste gevoel imho om me volledig te concentreren op wat dan ook. Als het maar moet of leuk is.

Dopezilla

Badass junkie
Coke lijkt me nóg onveiliger, vanwege het feit dat je hart van de coke zelf al als een malle tekeer gaat. Ik dacht even te gaan rennen onder invloed van de eerste keer coke, en ik ging kapot.

Doe maar niks dus.

Misschien wat AA drink snuiven? :grin:

Olle

wave

Belezen gebruiker
Misschien moet je willen presteren vanuit je zelf, en niet de drugs, in het dagelijks leven?

Misschien moet je drugs alleen gebruiken om een leuke ervaring mee te maken met je lichaam, geest (en vrienden) op een moment waar verplichtingen je niet in de weg staan?

Als je veel bereikt dankzij drugs, wie heeft het dan bereitk: jij of die pep?

(En begrijp me niet verkeerd. Ik verander geestelijk ook wel door gebruik: op een positieve manier. Ik ben met een andere blik naar de hele wereld gaan kijken. Maar dat hoort nog allemaal bij mezelf. Dat ik die sportwedstrijd zou kunnen winnen of dat examen zou kunnen halen door pep is iets anders. )

Dopezilla

Badass junkie
wave zei:
Misschien moet je willen presteren vanuit je zelf, en niet de drugs, in het dagelijks leven?

Misschien moet je drugs alleen gebruiken om een leuke ervaring mee te maken met je lichaam, geest (en vrienden) op een moment waar verplichtingen je niet in de weg staan?

Ook een goede. :)

Olle

Didy

Belezen gebruiker
wave zei:

(En begrijp me niet verkeerd. Ik verander geestelijk ook wel door gebruik: op een positieve manier. Ik ben met een andere blik naar de hele wereld gaan kijken. Maar dat hoort nog allemaal bij mezelf. Dat ik die sportwedstrijd zou kunnen winnen of dat examen zou kunnen halen door pep is iets anders. )

Ik begrijp je standpunt volledig.
Ik kijk ook anders tegen de wereld op sinds mijn gebruik.

dirkie12

Newbie
Het gebruik van Speed verhoogt je hartslag en bloedruk en zal bij een duurloop om die reden dan ook geen positief effect hebben op je prestaties, eerder een negatief effect. Kijk ook maar eens naar proffesionele duursporters welke een lagere hartslag in rust hebben vergeleken met de norm. Daarnaast moet ik wel opmerken dat er natuurlijk ook een psychologisch effect is wat daar misschien wel weer tegen opweegt (zelfvertrouwen, etc.).

Ben het verder volledig met Wave eens. Je moet het zelf presteren, en niet de drugs. Als je drugs nodig hebt om een bepaalde prestatie neer te zetten, zeker bij een toetsmoment, kun je je afvragen of je uberhaupt wel die prestatie op eigen kracht kan volbrengen.

klaar dr mee

ik kan je vertellen dat je er echt niet beter van gaat presteren.
je gaat eerder onzin dingen doen die nergens op slaan.
en ondertussen besef je dat nog ook alleen kan het je niks schelen omdat je je eigen zogenaamd lekker voelt.
conclusie je hebt geen reet gedaan en bent plus minus twee a drie dagen verder.
dus slecht idee heel slecht idee.

Immo

Badass junkie
klaar dr mee zei:

Jij misschien...

Voor vele werkt dit middel wel prestatie verhogend.

klaar dr mee

Immo zei:
klaar dr mee zei:

Jij misschien...

jij dus en dan ? als een koekwous in de klas verschijnen denken alles te weten :tearsofjoy:
prestatie verhogend me ass.

jammer dan voor jou ik gebruik niks :wave:
prijs het maar aan doe je goed :kots:

Immo

Badass junkie
klaar dr mee zei:
Immo zei:
klaar dr mee zei:

Jij misschien...

jij dus en dan ? als een koekwous in de klas verschijnen denken alles te weten :tearsofjoy:
prestatie verhogend me ass.

jammer dan voor jou ik gebruik niks :wave:
prijs het maar aan doe je goed :kots:

Ik heb het natuurlijk over een lage dosis dombo.

Stabby

Newbie
Is Speed wel een goed middel om te studeren? Fysiek word je er dan wel heel actief van, maar je gedachten worden juist heel rustig.

steelpad

Laten we het beter zo doen:
1.5uur voor duurloop 100 gram brinta met melk
kwartier voor duurloop: Cafeine drank (bv redbull)
direct voor duurloop: 20gr snelle suikers (dextro)
verder tijdens de loop aquarius of een ander isotonisch drankje.
eventueel kwark toe te voegen voor en na de training.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Stabby zei:
Is Speed wel een goed middel om te studeren? Fysiek word je er dan wel heel actief van, maar je gedachten worden juist heel rustig.

Ik heb speed en dan voornamelijk dex gebruikt om beter te kunnen studeren. Ik ben dan gewoon veel meer geconcentreert, alleen is het dan wel belangrijk dat je maar heel weinig neemt. 10/20mg pep is voldoende.

BacingsPen

Badass junkie
Voor NIET sport examens denk ik dat een klein lijntje zuivere speed (60-70%) best kan leiden tot een beter conecentratie vermogen. Verder kan ik melden dat ik persoonlijk ook vaak toegang heb tot meerdere bladzijden van mijn interne woordenboek.

Lekkere lange antwoorden krijg je dan dus vaak waarvan 50% waarschijnlijk onzin(tenzij je de stof echt kent:P) de andere 50% zit echter vaak een kern van waarheid in. Je hebt dus best een kans dat je ook al weet eigenlijk nauwelijks antwoord op de vraag toch nog een deel goed hebt beantwoord.

Zo krijg je dus toch nog punten!

Nouja, dat is de conclusie die ik heb genomen na alle onder invloed van een stimulant gemaakte toetsen :P

raging_bull

Bewuste gebruiker
KAN lijden tot concentratie vermogen? Dat weet ik wel zeker vriend :P

Het enige wat je niet wil hebben is een step downwards als je high on speed of coke bent tijdens het examen, of je moet ff bijpunten op de wc.. Als ik high was tijdens mijn vmbo-k examen had ik hbo advies gekregen (hoop ik :grin: )

Zeker helpt 't, als je maar high blijft en niet uitwerkingsverschijnselen (scrabble) gaat krijgen tijdens je examen.

wave

Belezen gebruiker
Maar het gaat er niet om -of- het werkt, maar:
of het slim is om te doen.

En dat is het niet.

Wacky

Badass junkie
Heb het wel eens per ongelijk gedaan, ik stapte ongeveer 30 uur na inname van mdma op mijn fiets om relaxed een stukje te gaan fietsen bij het opkomende zonnetje. Ik dacht niet dat het nog zo zou werken. Ik heb me 2 uur helemaal de tering gefietst. toen ik afstapte kon ik mijn benen niet meer buigen van de spierpijn, maar het voelde wel geweldig met endorfinen en een herlevend mdma gevoel :)

Toch vind ik het nog altijd vreemd dat ik nuchter slechts 300 meter kan hardlopen voor ik doodop ben en met pep 6 uur kan dansen zonder probleem en niet eens spierpijn ervan krijg ofzo (alleen wel eens last van een gewricht)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
het verhoogt alleen je prestaties als je correct doseert en het correct toedient ...

anders eindigt het in een drama ..

punt uit

:grin:

Bovenaan