Speed + oog

Chris Pontius

Badass junkie
Nee ik heb geen speed in me oog, maar het valt me op dat elke keer dat ik speed op heb 1 van mijn ogen een gesprongen adertje (of wat is het?) heeft.
is het nou gewoon toeval of komt dit door verhoogde bloeddruk of iets dergelijks ?

met sos / mdma had ik hier geen last van.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Kan idd door verhoogde bloeddruk komen, dit is wat ik vorig jaar een keer heb overgehouden van een flink partijtje doorsnuiven. Ziet huiveringwekkend uit he? Ik dacht echt dat ik mijn oog kwijt zou raken en blind ging worden. Godzijdank bleek het er erger uit te zien dan het was en is alles weer helemaal goed gekomen uiteindelijk (doch, het heeft toch nog wel ruim twee weken geduurd voordat mijn oog weer helemaal normaal was...). U bent dus allemaal gewaarschuwd: SPEED IS TROEP!!

Bijlagen

• DSC00238.JPG
    DSC00238.JPG
    789,8 KB · Weergaven: 3.535

Chris Pontius

Badass junkie
ah , heb ik dan niet iets anders? bij mij is het meer zo'n dun lijntje zegmaar
*momentje ik teken het ff zo, heb toch niets te doen*

hier is mijn kunstwerk :

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik snap precies wat je bedoelt, ik had ook vaker 1 zo'n doorlopen adertje in mijn oog als ik gesnoven had, maar 1x knapte er dus echt iets en is als het ware mijn hele oogbol doorlopen van het bloed. Dit gebeurde niet in een keer, maar ging geleidelijk over een hele nacht, met dus dit als resultaat de volgende ochtend.

endor

Badass junkie
Marla Singer zei:
Kan idd door verhoogde bloeddruk komen, dit is wat ik vorig jaar een keer heb overgehouden van een flink partijtje doorsnuiven. Ziet huiveringwekkend uit he? Ik dacht echt dat ik mijn oog kwijt zou raken en blind ging worden. Godzijdank bleek het er erger uit te zien dan het was en is alles weer helemaal goed gekomen uiteindelijk (doch, het heeft toch nog wel ruim twee weken geduurd voordat mijn oog weer helemaal normaal was...). U bent dus allemaal gewaarschuwd: SPEED IS TROEP!!

ziet er echt niet gezond uit !
speed is inderdaad troep ! dat vond ik al van de eerste keer dat ik het deed.

greetz. Endor

Arenshi

Bewuste gebruiker
Ik heb dit altijd bij pep of xtc, 1 druppeltje minhavez doet wonderen.

Nou wel niet zo erg als Marla. (Ziet er trouwens fucked up uit.)

Debris

Bewuste gebruiker
Bah dat oog ziet er wel focked up uit hoor, voelde je er ook wat van?
Ja, op de speed zien veel mensen er vaak smerig uit. Vorig jaar heb ik nog met een bebloed gezicht rondgelopen zonder 't door te hebben.

Nooit last van gesprongen aders gehad, of iets zichtbaars aan m'n oog. Wél tranen; dit wanneer je net na het snuiven van een lijn die troep allemaal tegen je oogbal aankrijgt (zo lijkt het toch)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Debris zei:
Bah dat oog ziet er wel focked up uit hoor, voelde je er ook wat van?

Nou ok dan maar, hier voor de liefhebbers en geinteresseerden hét verhaal achter mijn "horror-oogje" :wink: :

We gingen naar Ruigoord die nacht en we hadden van te voren thuis al lekker wat pep zitten snatsen. Het begon dus al thuis tijdens het snuiven, met opeens een aanhoudend irritant gevoel. Alsof er een "korreltje" in je oog zit zeg maar. Toen ik even ging kijken, was het gewoon nog enkel 1 gesprongen adertje. Iets wat ik wel vaker had, dus ik trok me er niet veel van aan. Ik deed zelfs nog gewoon even mijn lenzen erbij in voordat we weggingen en daarna lekker "gaan met die banaan" op Ruigoord. :wave:

Ondertussen daar natuurlijk ook stug doorgaan met die pep, nam er ook nog maar een lekker xtc'tje bij (het was immers feest :rolleyes: ) en toen dat laatst genoemde goed door begon te werken, voelde ik plotseling gewoon heeeelemaal niks meer van mijn oog (ja, gek allemaal he? :P :rolleyes: ). Ik was het zelfs voor een hele tijd eigenlijk gewoon weer vergeten en voor andere mensen - buiten in het donker - moet het blijkbaar ook niet goed zichtbaar geweest zijn...

Toen we tegen de ochtend weer naar huis gingen en de xtc tegelijkertijd ook begon uit te werken, voelde ik opeens ook dat stomme oog weer opzetten (goh wat vreemd toch :rolleyes: ). Een beetje drukkend gevoel met zo'n zeurderige pijn. Voordat we het feestterrein verlieten, ging ik dus voor de zekerheid toch maar eens - voor de eerste keer die nacht - in de spiegel er naar kijken en toen zag ik plots dat het rondom dat gesprongen adertje echt behoorlijk rood/bloeddoorlopen aan het worden was. Meteen dus wel mijn contactlens uit dat oog gehaald en onderweg naar huis, voelde ik dat er steeds meer een pijnlijke druk op mijn oogbal kwam te staan.

Thuis weer meteen in de spiegel gekeken en toen was de helft van mijn oogbol er al flink aan toe. Het voelde niet prettig - vooral die druk er op werd steeds groter - en toen na een paar uur echt helemaal niks van mijn oogbol nog wit was, leek mijn oog - op dat plekje waar de hele ellende in eerste instantie allemaal begonnen was - zelfs echt een beetje uit mijn oogkas te puilen! :openmouth:

Ik was al heel lang wakker, behoorlijk wasted door de drugs, ik werd dus HELEMAAL PARRA! De rest van die dag niks anders meer gedaan, dan op internet informatie zoeken over oogaandoeningen en de symptomen. Las natuurlijk het ene na het andere horrorverhaal - mogelijke blindheid/oogamputaties - waar ik mezelf behoorlijk gek mee maakte. Uiteindelijk op de vroege zondagavond - met mijn inmiddels zeer leipe bek, met pupillen als schotels en natuurlijk ook nog steeds helemaal niet geslapen - totaal in paniek bij de spoedeisende kliniek van de huisartsenpraktijk gezeten, want ik dacht echt werkelijk dat ik mijn oog gewoon voorgoed kwijt zou raken! :openmouth:

Pffff!! Gelukkig bleek dát uiteindelijk allemaal dus best mee te vallen en kon ik, met slechts een antibiotica zalfje, weer met een gerust hart naar huis en eindelijk ook eens gaan slapen. Ik schaamde me eigenlijk ook best wel rot bij die dokter, want ik moest uiteraard ook nog die enorme pupillen van mij gaan toelichten... :rolleyes:

Maar goed, alles bij elkaar hoef ik dit "helse oog-avontuur" toch echt niet nog eens mee te maken! Ik ben dus sindsdien - en zeker tijdens drugsgebruik - erg alert geworden op ieder "verdacht plekje/adertje" in mijn ogen. Ik doe dan iig uit voorzorg meteen mijn lenzen niet meer in en nog meer drugs erbij nemen, is dan ook even helemaal van de baan afcourse... Ik heb mijn lesje wel geleerd!

nb. de foto uit mijn eerdere post hierover, had ik pas de dag daarop genomen. Nadat ik even weer goed had geslapen, was die nare druk tenminste van mijn oog af en dat "uitpuilende" gedeelte dus ook alweer geslonken. Mijn pupillen hadden ook weer hun normale formaat teruggekregen, maar op die bewuste dag zelf, zag het er eigenlijk dus nóg gefreakter uit! Jammer dat ik daar geen foto van heb, maar ik was denk ik toen gewoon echt te erg in paniek, om überhaupt nog aan foto's nemen te denken. :wink:

atbboy

Bewuste gebruiker
Zo erg al Marla heb ik het nog nooit gehad.
Maar ik heb wel is een paar dagen met rode ogen gelopen, deed best pijn... Ik moest af en toe gewoon me oog dicht doen omdat het pijn deed. En als ik me oog dan weer open deed, dan was de pijn wat minder.

En altijd als ik pep snuif dan wordt me oog ook een tijdje rood en krijg ik een traan oog.

cropp

Badass junkie
ik ken een verhaal van iemand die eerst ook zo`n oog had, en beweerd dat dat door het kotsen kwam :beer:

een zo`n adertje heb ik ook wel eens, kan geen kwaad naar mijn idee...

atbboy

Bewuste gebruiker
cropp zei:
ik ken een verhaal van iemand die eerst ook zo`n oog had, en beweerd dat dat door het kotsen kwam :beer:

een zo`n adertje heb ik ook wel eens, kan geen kwaad naar mijn idee...

En oof druppel ns doen wonderen hè!
En t lichamaam geneest zicht zel f dus t meeste komt wel weet weer goed!

LabRat

Newbie
ik heb er nooit last van gehad,,, misschien oververmoeide ogen ofsow...

maar ik heb een keer gezien dat een stelletje ruzie kregen met mekaar tijdens het gebruiken en hij pakt zo de spiegel en blaast zo 2 gram in haar ogen en dat heeft pijn gedaan

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
LabRat zei:
ik heb er nooit last van gehad,,, misschien oververmoeide ogen ofsow...

maar ik heb een keer gezien dat een stelletje ruzie kregen met mekaar tijdens het gebruiken en hij pakt zo de spiegel en blaast zo 2 gram in haar ogen en dat heeft pijn gedaan

Uh ja, nogal wiedes! :rolleyes: Maar wat heeft deze anekdote met dit onderwerp te maken?

W.F.L.

Badass junkie
Hm, gisterennacht opnieuw MDMA genomen en vanmorgen speed (of het zou tenminste speed moeten zijn, baggerspul..) tot de laatste lijn rond 5u. Nu had ik op de terugweg naar huis het gevoel dat er iets aan m'n linkeroog zat, en na een tijdje begon ik door te krijgen dat dat oog gewoon veel groter was dan het rechteroog. Het drukt ook, en er zijn wat adertjes gesprongen (aan beide ogen). Volgens mij word ik morgen ook wakker met zo'n oog. Zou ik naar de dokter/hospitaal gaan?

Flameon

Badass junkie
W.F.L. zei:
Hm, gisterennacht opnieuw MDMA genomen en vanmorgen speed (of het zou tenminste speed moeten zijn, baggerspul..) tot de laatste lijn rond 5u. Nu had ik op de terugweg naar huis het gevoel dat er iets aan m'n linkeroog zat, en na een tijdje begon ik door te krijgen dat dat oog gewoon veel groter was dan het rechteroog. Het drukt ook, en er zijn wat adertjes gesprongen (aan beide ogen). Volgens mij word ik morgen ook wakker met zo'n oog. Zou ik naar de dokter/hospitaal gaan?

Is niet nodig, gaat vanzelf over.
Tenzij je je slecht voelt door bv een super hoge bloeddruk.
En als je twijfelt ..... altijd gaan en niet naar mij luisteren :d

W.F.L.

Badass junkie
Hm, mijn ogen zijn niet meer bloeddoorlopen, echter die druk op mijn oog is er nog steeds, en dat rode dingetje waar mijn oog mijn neus raakt (... :grin:) is wat groter dan anders, zoals gisteren dus. Ik ga toch eens langs de oogarts gaan. Daarbij ben ik nog altijd schijteparanoide en moet ik maar een pagina lezen zoals deze (http://nl.wikipedia.org/wiki/Glaukoom) om helemaal paniekerig te worden. :openmouth:

afraidtech

Bewuste gebruiker
had dit met beide ogen na 5g in 4 dagen, had het alleen maar aan de binnen kant van mijn ogen dus bij mijn linkeroog ook aan de linker kant en rechts bij rechts :grin:

Bovenaan