Speed + slaappillen.

Bollie

Bewuste gebruiker
Kheb verhaaltje gehoord van een maat van mij dat hij iemand kende die zwaar aan de speed zat. Hij had op een week meer dan 3 gram gesnoven.
De zaterdag avond werd het hem teveel en wou hij slapen maar het lukte hem niet. Hij was al 4 dagen wakker.
M'n maat had dan voor de lol gezegd, neem een slaappil tege die gast.
Die nam da natuurlijk letterlijk op en at die op.

Naar schijnt heeft die slaappil niets geholpen en begon die gast volgens het verhaaltje gewoon volledig door te slaan. Hij was wakker aan het dromen...
( soort van hallicunaties ) Liep rond net alsof iemand zou doen die slaapwandeld.

Kan dit, of is dit bullshit ?

cunt

Wijs gebruiker
Bollie zei:
Kheb verhaaltje gehoord van een maat van mij dat hij iemand kende die zwaar aan de speed zat. Hij had op een week meer dan 3 gram gesnoven.
De zaterdag avond werd het hem teveel en wou hij slapen maar het lukte hem niet. Hij was al 4 dagen wakker.

Naar schijnt heeft die slaappil niets geholpen en begon die gast volgens het verhaaltje gewoon volledig door te slaan. Hij was wakker aan het dromen...
( soort van hallicunaties ) Liep rond net alsof iemand zou doen die slaapwandeld.

allereerst wil ik zeggen dat 3g in een week niet zo gek veel is.

ik heb zelf met oud en nieuw 2 pillen gehad en daarna 2 slaappillen genomen. maar dat heeft toen niets geholpen, werd er alleen wat losser van en kreeg geen hallicunaties. dit wil niet zeggen dat het niet kan maar bij mij was het in ieder geval niet zo.

Bal0n

Badass junkie
Bollie zei:

Heeft niets met die slaappil te maken gehad, misschien een klein beetje, maar neits significants. Het is bekend dat mensen die lang wakker zijn gaan hallucineren en waanvoorstellingen krijgen. Sleep deprivation..

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Met speed en slaappillen in de juiste hoeveelheden kunnen er inderdaad rare dingen met je geest gebeuren...
Ik combineerde het vaak. Lijntje speed en een slaappilletje en dan in de kroegen tegen iedereen wat gaan lallen! Je hebt alle voordelen van de speed dan, maar je bent niet zo zenuwachtig en fucked up.

Leuk, maar mee gestopt. Gezond is het uiteraard niet!
Als ik op laatste wilde slapen nam ik dan altijd nog wat slaappillen, want van speed kon ik nooit slapen (wat normaal is).

probleem, met speed ben ik al bijna 4 jaar zonder problemen kunnen stoppen, maar ben nog altijd verslaafd aan die klote slaappillen :angry:

GabberFreak17

Belezen gebruiker
k heb speed ook wellis gecombineert met slaap pillen slaapte echt als een roosje en was niet brak ofzo?

Mja balon? kun j miss n vraag beantwoorden wrom slaap pillen + speed n slechte combi zijn voor je?

bedankt eah!

Frisko

Badass junkie
GabberFreak17 zei:
k heb speed ook wellis gecombineert met slaap pillen slaapte echt als een roosje en was niet brak ofzo?

Mja balon? kun j miss n vraag beantwoorden wrom slaap pillen + speed n slechte combi zijn voor je?

bedankt eah!
verdiep jezelf eens in deze woorden...

speed = upper

slaappillen = downer

:rolleyes: :rolleyes:

SpringPack

Experimenterende gebruiker
Zoals al eerder gezegd; uppers en downers, werken elkaar alleen maar tegen. Maar neem je bijv. diazepam(10mg) voor gebruik van speed.

Diazepam wordt afgebroken in de lever en heeft een hele ruime marge in de duur van de werking (60 tot 100 uur). Als ik het goed heb is de afgifte dan heel geleidelijk en kan een combi wel(raad het niet aan!), probleem is wel dat de speed hierdoor minder snel wordt afgebroken!

Ik heb deze combi vaker gebruikt en het beviel allemaal goed, beter dan speed met alcohol, alleen neem deze combi(valium + speed) aub niet met alcohol, dan kunnen er echt misselijke situaties ontstaan :(

GabberFreak17

Belezen gebruiker
nja.. t lullige is als ik bijvoorbeeld met uitgaan speed gebruik.. k ongeveer als ik thuis kom al begin te trippen.. en gevoelens krijg ik niet alleen ben enz.. als ik dan n temezapam slik.. word ik rustig en slaap super lekker in enben de dag drna weer zo goed als rustig en normaal, alleen helaas ken j dr bijna niet aankomen op d illigale manier...

bedoel het para worden van speed weet denk ik niemand op prijs te stellen? :flushed: :flushed:

Mac...

Badass junkie
Nja minder pakken helpt al echt een hele boel. Zou af en toe ook wel eens temazepam willen hebben, maar hou mezelf voor: wie zich brand moet op de blaren zitten. Ach ja...
para zijn, tja, echt weinig tegen te doen... Ermee om leren gaan is mss makkelijker dan het tegen gaan.

dookman

Newbie
het idee dat uppers en downers elkaar tegenwerken is niet waar, het gaat om de soort uppers en downers. benzo's en amph. gaan goed samen. bij een vergiftiging wordt op de eerste hulp ook een benzo toegediend.

"Prolonged hypertension may present a cardiovascular risk. Use benzodiazepine sedation (nonspecific sympatholysis) to initially manage hypertension" http://emedicine.medscape.com/article/812518-treatment#d10

hier staat dus dat het verminderen van de hartslag door amfetamine met een benzo juist risico's wegneemt.

het idee van upper - downer is een te eenvoudige voorstelling van de verschillende complexe psychopharmaca en hun interacties.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Re:

Fat Freddy's cat zei:
Met speed en slaappillen in de juiste hoeveelheden kunnen er inderdaad rare dingen met je geest gebeuren...
Ik combineerde het vaak. Lijntje speed en een slaappilletje en dan in de kroegen tegen iedereen wat gaan lallen! Je hebt alle voordelen van de speed dan, maar je bent niet zo zenuwachtig en fucked up.

Leuk, maar mee gestopt. Gezond is het uiteraard niet!
Als ik op laatste wilde slapen nam ik dan altijd nog wat slaappillen, want van speed kon ik nooit slapen (wat normaal is).

probleem, met speed ben ik al bijna 4 jaar zonder problemen kunnen stoppen, maar ben nog altijd verslaafd aan die klote slaappillen :angry:
Heb je lang gebruikt.?

MeejheM

Badass junkie
ik gebruik al jaren speed, diazepam(20) en alcohol door elkaar.

je word alleen slaperig als je ook je activiteiten gaat afbouwen. EtoH ben ik wel gewend, heeft nauwelijks wisselwerking meer. nooit geen medische problemen gehad die aandacht vereisten.

dat wil niet zeggen dat ik het aanbeveel of goedkeur, het is persoonlijke ervaring.

het idee dat uppers en downers elkaar tegenwerken is niet waar, het gaat om de soort uppers en downers. benzo's en amph. gaan goed samen. bij een vergiftiging wordt op de eerste hulp ook een benzo toegediend.

"Prolonged hypertension may present a cardiovascular risk. Use benzodiazepine sedation (nonspecific sympatholysis) to initially manage hypertension" http://emedicine.medscape.com/article/812518-treatment#d10

hier staat dus dat het verminderen van de hartslag door amfetamine met een benzo juist risico's wegneemt.

het idee van upper - downer is een te eenvoudige voorstelling van de verschillende complexe psychopharmaca en hun interacties.
Eindelijk iemand die het snapt.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Peppiewittesnuifduif
Lol, Dat betekent dus juist dat benzo's de werking van speed tegengaan! Zo moeilijk is die conclusie toch echt niet te maken hoor.

Iets soortgelijks zie je bij LSD. Benzo's halen je flink uit je trip, lijkt me dan ook net zo onlogisch om te stellen dat Benzo's en LSD goed samengaan als dat benzo's en speed goed samengaan.

Sammeke47

@Peppiewittesnuifduif
Lol, Dat betekent dus juist dat benzo's de werking van speed tegengaan! Zo moeilijk is die conclusie toch echt niet te maken hoor.

Iets soortgelijks zie je bij LSD. Benzo's halen je flink uit je trip, lijkt me dan ook net zo onlogisch om te stellen dat Benzo's en LSD goed samengaan als dat benzo's en speed goed samengaan.
Enig idee of trazadone als slaapmiddel hier ook goed voor is ongeveer 8-10 uur na de pep ? I.p.v. benzos

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Enig idee of trazadone als slaapmiddel hier ook goed voor is ongeveer 8-10 uur na de pep ? I.p.v. benzos

Ik dacht meteen dat het geen goede combinatie zou zijn dus heb gezocht, ik vind o.a dit:

(Drugslijn)

Amfetaminen(achtigen) (speed, cocaïne en xtc) ontregelen dezelfde neurotransmitters waar ook de antidepressiva op inwerken. Dit kan leiden tot te veel serotonine in de hersenen en tot een serotoninevergiftiging. Symptomen hiervan zijn onder meer oververhitting, hartritmestoornissen, bloedklontering, bewustzijnsstoornissen, toename van bloeddruk en hartslag, waardoor het risico op een hartaanval of een hartstilstand toeneemt.

Een antidepressivum gebruiken om depressieve klachten bij pepmiddelengebruik te voorkomen, is sterk af te raden! Sommige antidepressiva vertragen immers de afbraak van speed en xtc in de lever. Deze stoffen blijven dan veel langer dan gewoonlijk in het lichaam aanwezig. Iemand die op een avond veel speed, cocaïne of xtc gebruikt en daarnaast ook nog antidepressiva slikt, kan levensbedreigende dosissen van die drugs opstapelen in zijn lichaam. Wie antidepressiva voorgeschreven krijgt, gebruikt dus beter geen speed, cocaïne of xtc.

Ik weet echter niet of dat voor Trazadone ook zo is, vind er weinig over.
(Inmiddels gevonden, Trazadone valt hier ook onder)

Laatst bewerkt:

Sammeke47

Ik dacht meteen dat het geen goede combinatie zou zijn dus heb gezocht, ik vind o.a dit:

(Drugslijn)

Amfetaminen(achtigen) (speed, cocaïne en xtc) ontregelen dezelfde neurotransmitters waar ook de antidepressiva op inwerken. Dit kan leiden tot te veel serotonine in de hersenen en tot een serotoninevergiftiging. Symptomen hiervan zijn onder meer oververhitting, hartritmestoornissen, bloedklontering, bewustzijnsstoornissen, toename van bloeddruk en hartslag, waardoor het risico op een hartaanval of een hartstilstand toeneemt.

Een antidepressivum gebruiken om depressieve klachten bij pepmiddelengebruik te voorkomen, is sterk af te raden! Sommige antidepressiva vertragen immers de afbraak van speed en xtc in de lever. Deze stoffen blijven dan veel langer dan gewoonlijk in het lichaam aanwezig. Iemand die op een avond veel speed, cocaïne of xtc gebruikt en daarnaast ook nog antidepressiva slikt, kan levensbedreigende dosissen van die drugs opstapelen in zijn lichaam. Wie antidepressiva voorgeschreven krijgt, gebruikt dus beter geen speed, cocaïne of xtc.
Wow !
Erg bedankt, ga ik dus soiso niet doen. Gewoon uitzitten dan maar misschien wat forceren om te eten of wat gaan lopen.

Bovenaan