Speed tegen pijn

bobbyz

Newbie
Laatst had ik echt last van me teen, kon niet goed lopen, s'avonds een goede lijn pep genomen en toen was het over.

Nu heb ik weer last ergens van en heb een belangrijke afspraak. Nu wil ik het dus weer een goede lijn nemen. Zou dit helpen of zou het toen niet door de pep gekomen zijn dat ik geen pijn had?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Best een grote kans dat het door de pep kwam. Speed verhoogd namelijk adrenaline en dopamine, en adrenaline kan behoorlijk pijndempend werken het word namelijk ook in de medische wereld gebruikt. Ook mensen in Vietnam enzo die hun been kwijt zijn geraakt waren geraakt voelde in eerste instantie ook weinig aangezien hun lichaam vol adrenaline zat.

Ik zou zelf even geen pep of ander pijnstillende middelen nemen aagezien je jou teen alleen maar overbelast en dan ben je de volgende dag nog verder van huis. Wees verstandig en gebruik een stok ofzo. :wink:

Ketaboy

Bewuste gebruiker
bobbyz zei:
Laatst had ik echt last van me teen, kon niet goed lopen, s'avonds een goede lijn pep genomen en toen was het over.

Nu heb ik weer last ergens van en heb een belangrijke afspraak. Nu wil ik het dus weer een goede lijn nemen. Zou dit helpen of zou het toen niet door de pep gekomen zijn dat ik geen pijn had?

Ik sprak eens een Brit die beweerde dat veel hooligans keihard aan de pep zitten zodat ze geen hinder ondervinden van iemands klappen en dus vrolijk verder erop los kunnen meppen.

Kan me er wel iets bij voorstellen, je pijnervaring is wel degelijk "anders" onder pep... maar of ik het nou echt dempend zou willen noemen. Petrovic's verhaal klinkt iig aannemelijk :P

Het is wel af te raden... ik weet niet wat je gaat uitspoken maar het klinkt alsof je de boel flink gaat forceren, dat het zeer doet heeft mogelijk een reden ya know.. :rock:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik sprak eens een Brit die beweerde dat veel hooligans keihard aan de pep zitten zodat ze geen hinder ondervinden van iemands klappen en dus vrolijk verder erop los kunnen meppen.
Nu je het zegt, ik kan me een documentaire over Amsterdamse hooligans herinneren en daar werd ook verteld dat ze speed namen om opgefokt te raken, niet bang te zijn maar dat het ook de pijn verminderde.

Matthijs85

Belezen gebruiker
Speed werkt goed tegen pijn in principe, maar als het puur om het pijn voorkomen is zou ik eerder wat anders nemen...

Judas

Wijs gebruiker
Het moet niet veel gekker worden.
Sla eens met een moker op je teen nadat je speed gesnoven hebt, dan weet je of het een effectieve pijnstiller is of niet :rolleyes:

Vigilante

Wijs gebruiker
Het is zeker pijnstillend en kan ook goed als relpoeier gebruikt worden :P Toch zou ik voor de normale medicijnen gaan of ff langs de dokter zodat er misschien wat aan de oorzaak kan worden gedaan :wink:

Immo

Badass junkie
yeti zei:
Het moet niet veel gekker worden.
Sla eens met een moker op je teen nadat je speed gesnoven hebt, dan weet je of het een effectieve pijnstiller is of niet :rolleyes:

Veel zal die speed dan niet helpen, maar misschien een beetje. :P

knolselderij

Wijs gebruiker
Ketaboy zei:
bobbyz zei:

Kan me er wel iets bij voorstellen, je pijnervaring is wel degelijk "anders" onder pep... maar of ik het nou echt dempend zou willen noemen. Petrovic's verhaal klinkt iig aannemelijk :P

Het is wel af te raden... ik weet niet wat je gaat uitspoken maar het klinkt alsof je de boel flink gaat forceren, dat het zeer doet heeft mogelijk een reden ya know.. :rock:

vraag me niet hoe ik t weet maar geloof me maar dat er genoeg coke en speed word gebruikt voor de rellen en tijdens de wedstrijd

JunkXL

Bewuste gebruiker
bobbyz zei:

Ik denk dat je je aandacht er minder op richt. Waardoor je er minder last van krijgt.. Dus kan je net zo goed een paracetamol snuiven :wink:

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
vraag me niet hoe ik t weet maar geloof me maar dat er genoeg coke en speed word gebruikt voor de rellen en tijdens de wedstrijd[/quote]

ja sorry hoor maar nu vraag je er tog echt om, nou...
bij deze dan maar: hoe weet je dat dan? :tearsofjoy: :wave:

3970

Wijs gebruiker
Mijn ervaring met speed is dat het sommige soorten pijn vermindert, maar andere soorten juist versterkt..Als ik bv last van mijn rug heb, en speed gebruik, krijg ik er meestal meer last van. Zal wel iets met je spieren te maken hebben, schat ik zo...

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
3970 zei:
Mijn ervaring met speed is dat het sommige soorten pijn vermindert, maar andere soorten juist versterkt..Als ik bv last van mijn rug heb, en speed gebruik, krijg ik er meestal meer last van. Zal wel iets met je spieren te maken hebben, schat ik zo...
Klopt. Rugpijn uit zich in spieren die wat verkrampen en verkorten. Pep zorgt er ook voor dat die spieren nog meer aantrekken en is het logisch dat de pijn verergerd. De Adrenaline doet daar weinig tegen.

Bovenaan