Ben helaas het slachtoffer geworden van Speed tolerantie. Ik krijg er niet meer het lekkere gevoel van, blijf alleen wakker en alert. En voor een heel snel kloppend hart, en ook wel gewoon "strakstaan" heb ik erg veel nodig ( dan bedoel ik dus veel, en ook pas na uren gebruik ). Ik voel me er wel goed bij, maar het was beter.
Volgens mij heb ik mijn Dopamine reserve totaal uitgeput. Denk dat het tijd is om het gewoon maar een paar maanden niet aan te raken!
Meer mensen die hier ervaring mee hebben? En vanaf hoeveel maanden onthouding krijg je wel weer de "Dopamine beloning" ? Nog een ander vraagje, zijn er bepaalde middeltjes zoals L-Tryptofaan maar dan voor het heropvullen van de stofjes die de Speed opgebruikt heeft?
Bedankt!
1 je lichaam voeden
———————————————
Beste, ik heb het ook wel eens aan de hand. Wat ik dan doe, is ong een 3 weken tot een maand geen oppeppende stoffen gebruiken. Daarnaast houd ik mijn nacht-dag ritme stabiel eenmaal zonder pep. Vervolgens eet ik veel groenten en zo min mogelijk suikerbommen dus ook niet te veel pasta, rijst of aardappelen in plaats daarvan genieg ik dan een salade met veel groeten die bekend zijn zuiverend te werken; tomaat, komkommer, uit, look en een hoop kruiden en een bron van eiwitten (bonen, haver, erwt, wit vlees, melk of soya) een kom müsli met soyamelk. gedroogde bessen,noten en zaden zijn dus een ideaal ontbijt. Frisdrank vervang ik zo veel mogelijk door verschillende soorten tee. Het vettig eten laat ik de eerste week wel toe als het maar telekens aangevuld wordt met een portie groenten.
2 Rust nemen en accepteren
——————————————————-
De grootste aanpassing die ik dan doe is zorgen dat ik elke dag, voor 3 weken, zeker 8 uur per nacht slaap. Ik weet dat vele aan 6 uren slaap al genoeg hebben. Maar 8 zijn echt cruciaal voor maximum herstel. Actief blijven is minstens even belangrijk dus ik ga ziek melden zo vaak mogelijk uit de weg, het gaat wel allemaal trager en soms zelfs neerslachtig, zoveel te meer voldoening erna omdat je toch gepresteerd hebt. Activiteiten zijn trouwens belangrijk voor een goede hormoonhuishouding en de aanmaak van neurotransmitters.
3 supplementen
————————————
Er zijn er niet veel die ik gebruik. Maar de eerste maand na pep gebruik ik toch elke ochtend revitalose c1000 en l-Tyrosine ( een eiwit dat de aanmaak van dopamine en noradereline stimuleert en versnelt). ‘S middags dynatonic. ‘S avonds neem ik een 2uur voor het slapen gaan nog een keer l-tyrosine in combinatie met l-tryptofaan. Weet dat een dopamine aanmaker raar lijkt savonds in te nemen, maar het gaat dus sneller, je slaap bevordert de aanmaak van die stoffen ook dus het zal elkaar wat versterken denk ik. Belangrijk bij l-tyrosine, is 2 uur niet gegeten te hebben omdat andere eiwitten voorrang krijgen en dus l-tyrosine niet meer met volle kracht omgezet kan worden. Wil je snel herstel dan ook nooit uitstellen als je toch perongeluk gegeten hebt het zal altijd wel iets doen en in de huidige situatie zelfs allemaal goeds.
Sorry voor de hele boterham, ik vind eten en drinken, rust en activiteit minstens zo belangrijk. De stoffen die je via deze weg aanmaakt of binnenkrijgt zijn kwa moliculaire structuur volledig op ons lijf afgesteld en dus 100% potent in tegenstelling tot bepaalde kunstmatige vitamines en dergelijke.
Ik luister graag mee of er nog tips zijn.
Met vriendelijke groet
Kieraan