Speed uitgaan

Benjolink

Belezen gebruiker
Hallo

Wat als je 2 keer in de maand uitgaat en dan paar kleine puntjes speed neemt.
Ik neem dit dan meestal in combinatie met alcohol en water 50/50.

Hoe slecht is dit en zijn er meer gebruikers hier die dit ook doen, dus 1 avond Pep niet meerdere dagen achter elkaar.

Met alleen alcohol vind ik niet meer leuk en word ik vaak veel te dronken en krijg dan vaak ruzie of andere dingen waar ik volgende dag spijt van heb. Met Pep heb ik alles goed onder controle

Wat zijn de ervaringen hiermee na een aantal jaren op deze manier gebruiken.
Ik ben zelf hoogsensitief, dus heb maar klein beetje speed nodig om wat te voelen.

Ik ben niet van plan door de week te gebruiken. Dus daar voor waarschuwen hoeft niet.

Laatst bewerkt:

Trippi

Belezen gebruiker
Mja. Niemand gaat je hier vertellen dat er geen gezondheidsrisico zit aan regelmatig speed gebruiken. Datzelfde geldt voor regelmatig (overmatig) alcoholgebruik. Het is een aanslag op je systeem, zeker als je ook steeds een nacht overslaat. De mogelijke korte en lange termijn gevolgen zijn vrij divers en onvoorspelbaar. Er zijn mensen die jarenlang amfetamine gebruiken zonder noemenswaardige gevolgen, en er zijn gelegenheidsgebruikers met een herseninfarct. Hoe dit voor anderen is, is dus niet per se relevant voor jou.

Wat wil je bereiken met dit topic? Wil je gerustgesteld worden? Wil je ontmoedigd raken? Maak je je zorgen over je gezondheid?

CuriousExplorer

DF-koning
Lijkt mij verantwoord gebruik tbh.

Zou me er niet over kapot nadenken alvast.
Je kan ook gewoon stoppen met nemen, dan volgt het stoppen van (teveel) nadenken ook vanzelf

Benjolink

Belezen gebruiker
Mja. Niemand gaat je hier vertellen dat er geen gezondheidsrisico zit aan regelmatig speed gebruiken. Datzelfde geldt voor regelmatig (overmatig) alcoholgebruik. Het is een aanslag op je systeem, zeker als je ook steeds een nacht overslaat. De mogelijke korte en lange termijn gevolgen zijn vrij divers en onvoorspelbaar. Er zijn mensen die jarenlang amfetamine gebruiken zonder noemenswaardige gevolgen, en er zijn gelegenheidsgebruikers met een herseninfarct. Hoe dit voor anderen is, is dus niet per se relevant voor jou.

Wat wil je bereiken met dit topic? Wil je gerustgesteld worden? Wil je ontmoedigd raken? Maak je je zorgen over je gezondheid?
Slapen kan ik altijd wel.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Denk persoonlijk dat 2x per maand een klein beetje speed geen ramp is, maar goed en gezond is het nooit. Ook combineren is natuurlijk niet het beste, maargoed.. 2x per maand..het kan erger.

wellicht ook iets om over na te denken om jezelf, als je geen speed gebruikt of wil gebruiken of wat dan ook, niet helemaal dronken te zuipen waardoor je ruzies etc krijgt? Naar mijn mening is alcohol het leukst als je niet helemaal bezopen bent en dus dingen gaat doen waar je spijt van krijgt. Ik stap ook eigenlijk nooit zonder alcohol, wel zonder drugs, en heb er dan juist niet zoveel aan als ik helemaal bezopen ben of zoals jij het noemt “kapot zuipen”.

Laatst bewerkt:

Trippi

Belezen gebruiker
Nee oke maar hele avond kapot zuipen aan alcohol is ook niet gezond en ja zonder alcohol of drugs ga je toch niet op stap.
Er zit wel veel ruimte tussen "kapot zuipen" en uitgaan zonder alcohol en drugs. Je kunt prima uitgaan zonder iets te gebruiken hoor, ik doe het weleens 😅
Als je speed gebruikt omdat je geen maat kan houden met alcohol ligt je probleem niet (alleen) bij het speedgebruik vrees ik.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Als ik het zo lees moet je vooral iets minder drinken. (Less is more zeggen ze wel eens) Verder is uppers en downers combineren niet perse een aanrader. Al doet bijna iedereen het in het uitgaans leven. Zou er wel op letten dat je niet steeds meer speed gaat gebruiken tijdens het uitgaan. Weeg bijvoorbeeld van te voren af wat je mee wil nemen.

Laatst bewerkt:

Benjolink

Belezen gebruiker
Als ik het zo lees moet je vooral iets minder drinken. (Less is more zeggen ze wel eens) Verder is uppers en downers comiberen niet perse een aanrader. Al doet bijna iedereen het in het uitgaans leven. Zou er wel op letten dat je niet steeds meer speed gaat gebruiken tijdens het uitgaan. Weeg bijvoorbeeld van te voren af wat je mee wil nemen.
Ik vind het na 12 jaar uitgaan op vooral alcohol, een enkele keer drugs, niet meer leuk met alleen alcohol.

CuriousExplorer

DF-koning
Of misschien precies genoeg?

OT ik zie nu dat je dit onderwerp (met enige regelmaat uppers icm alcohol gebruiken) vaker ter sprake bracht @Anoniemus , kun je uitleggen waarom je hier toch steeds op terug komt? Maak je je zorgen?
Achteraf bekeken teveel.

Of precies genoeg om te beseffen dat het genoeg was.

Beide zijn dus inderdaad wel correct 😜😂

Benjolink

Belezen gebruiker
Achteraf bekeken teveel.

Of precies genoeg om te beseffen dat het genoeg was.

Beide zijn dus inderdaad wel correct 😜😂
Nou eigenlijk alleen heel soms zo nu en dan coke icm alcohol, maar vind coke niet zo veel aan, heb liever Pep word ik lekker rustig van in mijn hoofd en alles onder controle, ook heb ik mijn alcohol inname beter in de hand.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Ik vind het na 12 jaar uitgaan op vooral alcohol, een enkele keer drugs, niet meer leuk met alleen alcohol.
Hebben veel mensen "last" van. En opzich als je 2x per maand een kleine hoeveelheid speed wil nemen is er opzich niet zoveel aan de hand. Maar meestal gaat dat wel steeds een stapje verder. Dat moet je eigenlijk zien te voorkomen.

Benjolink

Belezen gebruiker
Hebben veel mensen "last" van. En opzich als je 2x per maand een kleine hoeveelheid speed wil nemen is er opzich niet zoveel aan de hand. Maar meestal gaat dat wel steeds een stapje verder. Dat moet je eigenlijk zien te voorkomen.
Ja denk dat als ik 4 keer in de maand op stap ga omdat er een leuk feestje is dat het dan die maand 4x gebruiken word, maar is er de volgende maand niet zo veel te beleven dat het dan 1 of 2 keer in de maand is dat ik een puntje neem.

Benjolink

Belezen gebruiker
Hebben veel mensen "last" van. En opzich als je 2x per maand een kleine hoeveelheid speed wil nemen is er opzich niet zoveel aan de hand. Maar meestal gaat dat wel steeds een stapje verder. Dat moet je eigenlijk zien te voorkomen
Hoe gaat dit dan steeds een stapje verder......

N3K0

Badass junkie
gaat dit dan steeds een stapje verder.
Dat het na een tijdje niet meer bij 1 a 2 keer blijft en je punt"jes" lijnen gaan worden..

En het niet meer leuk is zonder... En je nog sneller behoefte kan gaan krijgen. B.v na 2 biertjes ipv 10

Benjolink

Belezen gebruiker
Dat het na een tijdje niet meer bij 1 a 2 keer blijft en je punt"jes" lijnen gaan worden..

En het niet meer leuk is zonder... En je nog sneller behoefte kan gaan krijgen. B.v na 2 biertjes ipv 10
Okee ja dat is eigenlijk niet de bedoeling, is er snel tolerantie opbouw dan

Bovenaan