1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Handboek Speed wassen met Aceton

Discussie in 'Speed' gestart door SanneBanne, 2 nov 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Peptalking

Peptalking Bewuste gebruiker

Kan zeker maar houdt misschien niet veel over!
    Troep is er dan wel uit met risico dat je 0,2 gram overhoud maar geen vieze troep erdoor.

Grt Peptalking

2. Reno010

Reno010 Newbie

Speed gekocht van iemand anders dan normaal. Ik heb normaal uitslagen van 60 tot 71% gehad. Alleen ben ik nu telaat om het nog te laten testen voor aankomend weekend. Raden jullie het aan om het te wassen? Mannitol kan je er niet uitwassen, alleen cafeïne en onzuiverheden toch? Gr

3. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Ik zou het zeker wassen ja. Het komt maar zelden voor dat amfetamine word versneden met iets anders dan cafeïne. Mocht dat wel zo zijn dan zal het inderdaad aan de stof liggen of hij oplost of niet. "Onzuiverheden" uiteraard ook afhankelijk van om welke stof het gaat. Testen is uiteraard de enige manier om het zeker te weten. Zin heeft wassen in ieder geval altijd wat mij betreft, zelfs als hij 73% zuiver is.

Reno010 vindt dit leuk.
  4. SanneBanne

Weer even een update'je/tipje op het aceton wash front. Al doende leert men nog steeds zeg maar...

Ik verwarmde de aceton eigenlijk nooit, omdat de speed eigenlijk na één keer wassen altijd wel schoon was. (Na een tweede wash, was er geen cafeïne of vuil zichtbaar in de verdampte aceton)
    Omdat ik nu hele slechte heb van 21% merk ik dat dat zeker niet altijd het geval is. Ik gebruik enorm veel aceton en dan nog komt er na drie keer wassen nog steeds cafeïne tevoorschijn als de aceton verdampt.
    Een heel blik aceton om 10 gram speed te wassen gaat me te ver, dus heb gister eens de "oorspronkelijke aanwijzingen" voor het wassen van speed gevolgd en verdomd zeg, dat scheelt toch echt extreem veel.
    Ik heb de aceton speed mix die in het glas zit, in een bakje gloeiheet water gezet.

klein.jpg

En verder zoals altijd, beetje roeren, fijn drukken... Daarna zoals altijd door het filter en erna drogen. En ja. Direct veel minder speed over na één keer, en direct ook die fijne, volle, zachte, iets klevende structuur.
    De smaak na drogen, ook direct dat herkenbare (smerige) smaakje van 70%+ zuivere.

Hoe zuiver hij nu is weet ik zonder laten testen natuurlijk niet, maar hij is zeker schoner dan dat ik 'em drie keer wash met koude aceton. Ook duidelijk te merken aan de high in verhouding met hoeveelheid genomen lijntjes.

Dus: Verwarm de aceton indien je hele slechte speed hebt, om aceton te besparen.

Belangrijk: (Gebruik nooit open vuur om te verwarmen, want er komen licht ontvlambare dampen vrij!)

De Dunne en Reno010 vinden dit leuk.
  5. Fool

Fool Badass junkie

Wie had dat nou verwacht, er staan nuttige dingen in de handleiding. :')

SanneBanne en Bas vinden dit leuk.
  6. Anitaa

Anitaa Experimenterende gebruiker

Wat cool! Nooit geweten dat dit kon. Ik ga het binnenkort ook eens uitproberen

SanneBanne vindt dit leuk.
  7. DeProfeet

DeProfeet Experimenterende gebruiker

Over het kopen van pure aceton; bij bouwmarkten is dit (waar ik woon) niet meer te vinden en ook bij de kruidvat mocht ik maximaal twee 100ml flesjes meenemen (dit was wel pure aceton, geen nagellakremover o.i.d.). Ook online verkopen best veel sites niet aan particulieren. Misschien zijn ze erachter gekomen dat aceton ook voor andere doeleinden kan worden gebruikt dan verf verwijderen :tonguewink:

Ze letter er in ieder geval erg goed op.

8. SanneBanne

De Gamma kan het bestellen. Sommige filialen hebben het niet in de winkel staan omdat het niet zo heel veel verkocht word. Het staat bij "Artikelen voor boten", en is ook een merk die met boten te maken heeft (Yachtcare) en niet iedere Gamma heeft die afdeling. Ik zou gewoon je dichtstbijzijnde Gamma even bellen en een blik bestellen. Het gaat ze geen donder aan waar je het voor nodig hebt maar je boot schoonmaken zou dus een prima antwoord zijn.

9. DeProfeet

DeProfeet Experimenterende gebruiker

Dan probeer ik dat voortaan. Bedankt!
    Ik heb m’n speed nu gewassen en er is nauwelijks gewicht afgegaan. Betekent dit dat het waarschijnlijk goede speed is of zal het versneden zijn met iets wat niet oplost in aceton, komt dat veel voor? Ik ga het ook nog laten testen hoor maar ben gewoon benieuwd :grin:

10. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Kon aceton volgens mij gewoon bij de action kopen, grote flessen voor halve pleurie ofso.

Vaak heb je voor (laatste stap/) fatsoenlijke zuivering van veel stoffen ethanol of naptha nodig, omdat deze na extractie/filteren van onzuiverheden op relatief lage tempratuur (35C) verdampen.

Dit zijn natuurlijk echter ook stoffen die je niet snel zult vinden omdat naptha vanaf 35C al kan ontbranden en ethanol op zichzelf misbruik gevoelig is (je kunt 'high' worden van ethanol dampen). Ik vroeg eens waarom mensen niet simpelweg aceton gebruiken als alternatief waarop ik de reactie kreeg dat deze een te sterke reactie aan gaat met de gewenste actieve molecuulstructuur waardoor je onwenselijke bijwerkingen kunt krijgen en de de gewenste molecuul dus kunt verneuken door gebruik van aceton als alternatief.

Ik heb het idee dat aceton een 'negatief' kan hebben op amfetamine in 'FAA vorm' (waarschijnlijk iets anders?'). Mijn (racemische) amfetamine ervaring zijn relatief beperkt (i.t.t. dexamfetamine) en als ik deze amfetamine al had was het vrijwel altijd een wit donzig poeder waarvan ik het idee dat het geen HCL vorm amfetamine was natuurlijk. Ik had het gewoon moeten laten testen, want dit blijft een beetje giswerk zo.

1. Ik vroeg me af of aceton geen negatief effect kan hebben op meer PH neutrale amfetamine.

2. In welke vormen naast HCL kan amfetamine zoals voorkomen naast HCL? Er is mij ooit amfetamine olie (freebase) aangeboden maar weet dat dit zeer ongebruikelijk is.

3. Eveneens had ik nog een vraag, Ik weet dat het verhitten van ontvlambare vloeistoffen gevaarlijk en onwenselijk is en dus sterk ontraden zal worden maar zou de filtratie zuivering m.b.t. cafeïne bijvoorbeeld ook werken met methanol (wat verdampt vanaf 65C)? Mijn aanname is dat de aceton de amfetamine wel absorbeert en de cafeïne niet vanwege de meer lipide gelijkende eigenschappen van amfetamine.

Laatst bewerkt: 1 sep 2018
  11. SanneBanne

Een ander versnijdingsmiddel dan cafeïne komt volgens mij bij speed maar zelden voor. Door te laten testen weet je het inderdaad pas zeker, maar ik zou zeker een goede kwaliteit verwachten dan ja.

DeProfeet vindt dit leuk.
  12. SanneBanne

Aceton lost de cafeïne juist op, de amfetamine blijft in het filter achter. Of het afbreuk doet aan de amfetamine weet ik niet, mijn kennis van chemie is 0. Ik heb alleen m'n ervaringen om op terug te vallen. Ik weet dat je altijd ook wat amfetamine kan verliezen tijdens het proces, van horen zeggen. Zelf is mijn ervaring met het wassen van 71 t/m 73% amfetamine en 0% cafeïne houdende speed, dat ik altijd maar ongeveer 100mg verlies op een gram. Als ik die aceton laat verdampen, lijkt de schaal waar dat in zat leeg, en bevat alleen een vettig laagje, gele of doorzichtige druppels en soms wat andere viezigheid. Dat samen met de resten die je verliest door achterblijven in filter, knoeien kom je ook al snel op 100mg.

Ik ben wel benieuwd of anderen dit weten, dus lees even mee. :grin:

Jmths vindt dit leuk.
  13. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Ogja tuurlijk, omdat ik het nog wel eens in water oplos ging ik automatische piloot er vanuit dat het ook in aceton oplost. Maar nog steeds geïnteresseerd in de achterliggende principes dus.

Hehe, dat verklaard voor mij dan al een hoop waarschijnlijk, ben nogal lomp met 'semi potente' stoffen' en ik gebruikte maar meestal maar iets van 500mg voor filtratie.

14. Bas

Bas Wijs gebruiker

8 gram natte pep besteld vandaag, ontvangen en gedroogd en dit heb ik overgehouden.

Een beetje teleurstellend eigenlijk. De structuur is wel zeer goed, een heeel klein beetje klonterig zoals te zien is bij de randjes. Maar ik denk dat als ik daar een pasje doorheen haalt het hetzelfde wordt als erboven op. Mij is verzekerd dat dit goede pep is, beter dan de vorige keer toen ik haalde.

De bedoeling was dit nog te gaan wassen. Zou ik dit nog gaan doen? De geur is overigens niet heel sterk, wel typisch net als de smaak, maar niet zo sterk zoals ik gewend ben eigenlijk.

Ow en als ik ga kijken naar wat de kosten zijn van de pep; zeer prijzig als ik kijk naar het verlies. Hopelijk is het het waard! Testen bij een testcentrum gaat het net niet worden, ik ga het namelijk 14 September al gebruiken. Ik denk dat ik iets eerder 1 puntje ga testen, haha.

15. SanneBanne

Testen blijft het beste (hey dat rijmt) maar harde klontjes, die dus weg zouden kunnen schieten hard, is inderdaad een indicatie van cafeïne in de speed. Vaak als je die klontjes fijnhakt, worden dat later in het zakje alsnog weer harde klontjes.

Zuivere, verse amfetamine is vlokkerig en zacht van structuur.

Vind het gewichtsverlies na drogen wel meevallen. Heb wel eens (73% zuivere) speed gehad, dat bijna 80% gewicht verloor bij het drogen. Ik zou het zeker wassen, en dan de gebruikte aceton laten verdampen. Dan heb je een indicatie van de kwaliteit.

Bas vindt dit leuk.
  16. Bas

Bas Wijs gebruiker

Mijn dealer schatte de pep zeer hoog in. Nu net, na 2 kleine lijntjes te hebben genomen van totaal +/- 45 mg, heb ik het idee dat er iets cafeïne in zit. Ik schat het percentage op 55% tot 65%. Want ik voel die 2 puntjes zeer goed (met een lichte loopneus en dikke traanogen vanwege de pauze).

17. Cpt.chemical

Cpt.chemical Newbie

Je bent officieel mijn held was eerder nogal huiverig om het ook daadwerkelijk uit te voeren omdat 1. het toch iets is wat ik later nog weg moet snatsen en aceton toch vrij naar spul lijkt en 2. ik mijzelf nog niet zo gauw speeds uit een koffie filter zag krijgen. Net filmpje gekeken en ga dit weekend direct een fles halen!

Rayyar vindt dit leuk.
  18. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Ik had dit filmpje ook nog niet gezien. Het lijkt mij overigens dezelfde schoonmaakwijze als ze voor coke gebruiken.

19. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

Weet iemand of de Aceton van kruidvat (die kleine 100 ml flesjes, max 2 per klant) echt 100 procent watervrij zijn? Meerdere keren gedaan, 2x wassen en het verloren gewicht klopt met een ingewikkelde som met het testresultaat. Toch heb ik het idee dat het niet zo sterk is als het zou moeten zijn, of is pure amfetamine gevoeliger voor bederf door lucht of licht ?

Ergens gaat iig iets niet goed heb ik het idee

20. Bas

Bas Wijs gebruiker

Een snelle search op Google geeft me de afbeelding van het flesje waar op staat; Ingrediënten: ACETON

Maar op zich is het beter om de aceton ergens anders te halen (bouwwinkels), hier geven ze het duidelijker aan of het 100% puur is.

21. Zwijgrecht

Zover was ik ook nog wel gekomen, toch bedankt hoor.

Maar nou is niet alle aceton die als puur verkocht wordt puur, onder een x procent hoeft het niet vermeld te worden geloof ik, daarom zoek ik iemand die ervaring heeft met deze specifieke.

Geen zin om naar de bouwmarkt te gaan, wou gewoon even knutselen op mn vrije avond:nerd::nerd:

22. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Weet niet of het hier al ergens staat, maar je kan aceton “drogen” met epsom zout (winkel de tuinen/Holland&Barrett). Zout wel eerst ff in de oven.

Pure aceton heeft altijd wat water in zich dacht ik. Volgens mij zodra het in contact is geweest met de lucht.

Laatst bewerkt: 11 dec 2018
  23. Zwijgrecht

Thanks voor de tip, ken hem maar dat gaat me een beetje te ver in mijn mini keukentje, geen zin om te gaan klooien met hittebronnen, aceton etc. Dat aceton is me net iets te link spul om met een klein beetje basiskennis aan te gaan klooien.
    Zag laatst iemand die een goeie k natte pep in een zipbag had gedaan (die lekte, volgens mij aceton?) en die in zo'n rood plastic tasje, langzaam maar zeker werd alles rood :dizzy::coldsweat:

Lytje pole vindt dit leuk.
  24. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Je gooit alleen wat zout in aceton, dan giet je de aceton af. Niet echt kokkerellen.

Gedroogd epsom zout onttrekt het water aan de aceton.

Zwijgrecht vindt dit leuk.
  25. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik gebruik ook gewoon die kleine flesjes van de drogist. Of het helemaal zuivere aceton is vraag ik me af, maar vind dat persoonlijk niet zo belangrijk. In het ergste geval verlies je ietsjes meer zuivere speed. Maar speed is toch zo goed als gratis, dus vind wat verlies persoonlijk niet zo'n probleem.

Uiteindelijk verlies je sowieso wel wat zuivere speed, een deel zal toch oplossen in aceton. In tegenstelling tot wat mensen hier denken lost een deel van je speed ook gewoon op in aceton (ook als die geen water bevat). Het hele idee erachter is namelijk dat speed slechter oplost in aceton, maar een klein deel zal dus nog steeds oplossen. Daarnaast verlies je ook altijd wat in het glas en het filter, dit is echter bij grote hoeveelheden verwaarloosbaar.

Koffieboon en acht.zes vinden dit leuk.
  26. Zwijgrecht

Dank voor je antwoord, gaat me ook niet om het verlies. Die paar cent haha. maar ik heb t idee dat het niet zo potent is als t hoort te zijn , vandaar ook de vraag of het dan bederfelijker wordt, of misschien gebruik ik de verkeerde materialen ( standaard koffiefilters, glas en rvs lepel )\

EDIT:

Stel ik zou iemand kennen die een grote hoeveelheid heeft, en die dat wil omtoveren tot een voorraad 73 procent
    Wast hem 2 of 3x en het resultaat wil hij bewaren. Per 10 of 20 gram gevacumeerd ofzo, ergens ver weg op een donkere plek. Gaat dat goed of kan je beter per 10 gr wassen en de rest lekker laten liggen in de vriezer?

27. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Ik zou persoonlijk alleen aceton kopen waar specifiek op staat wat de percentages zijn. Er is aceton van 99,99%. Dat is de beste. Voor speed maakt je verlies niet veel uit misschien. Ik gebruik het zelf voor coke.

28. Zwijgrecht

Boven de 50 gr zou ik wel een fles halen bij de bouwmarkt inderdaad, puur omdat je maar een beperkte hoeveelheid bij de drogist kan halen. Maar evt water heeft toch geen effect op de potentie? Of je nou 14 16 of 12 gram overhoudt als je met 20 begint boeit me niet maar wil weten of ik het wel exact goed doe en niet een klein foutje maak waardoor de potentie stukken minder is

29. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Hoe meer water er in zit hoe meer er wegspoelt... Ik heb begrepen dat zelfs met een klein percentage water er al veel verlies is. Je wil natuurlijk niet dat er 20 gram wegspoelt :wink:

30. Zwijgrecht

Daar heb je uiteraard gelijk in, dankjewel voor de tip. Enig idee wat de verhouding is van water in de aceton tegenover percentage speed wat erin oplost?

Maar de situatie die ik probeer te schetsen is dit;

Stel iemand heeft precies 20 gr gedroogde pep, getest op 50 procent. Dan zou er in principe een kwart van het gewicht ongeveer af moeten gaan op het moment dat je het grondig wast. Deze persoon wast 3x met aceton, gekocht bij een drogist (met een heel irritant reclamedeuntje ) door middel van 1 glas, goed afgewassen en afgedroogd, waarin hij de pep doet, en gooit daar 200 a 300 ml aceton bij. (Dat weet hij niet meer precies, had genoeg flesjes als voorbereiding gehaald in ieder geval. We hebben het over doodgewone spatjes (soort glas) van de xenos ofzo. Deze persoon roert en drukt goed alles fijn met een RVS koffielepeltje en giet het daarna over in het andere glas, waarin een koffiefilter is geplaatst van het huismerk van onze grootste supermarkt keten. Dit herhaalt hij 2x, elke keer opnieuw met schone 100 ml flesjes aceton, schoongewassen en gedroogde glazen. Hij houdt van zijn 20 gr ongeveer 14 over, wat theoretisch zou moeten kloppen met het testresultaat. Gewogen op een weegschaal met maar 1 cijfer achter de komma. Persoon kon op de avond zelf niet helemaal oordelen of het sterker is geworden omdat hij al eerder wat ongewassen heeft genomen. Neemt de volgende dag wat maar merkt niet heel veel. Laat het een aantal dagen liggen en heeft dan t idee dat de potentie een beetje is verdwenen. Smaak is zoals t hoort, vrijwel geurloos en de consistentie heel droog en poederig. Hij vraagt zich af of hij teveel verwacht of dat er misschien toch iets mis is gegaan.

Deze persoon laat uiteraard opnieuw testen maar behoort nu even niet tot de mogelijkheden

Edit : Deze persoon heeft het bewaard in een gripzakje, een enkele. Bewaard in een afsluitbaar tupperware bakje in een lade van een kast. Vandaar ook de vraag over hoe snel het bederft. Tegenwoordig gaan er meerdere zakjes omheen gezien diegene heeft geleerd dat gripzakjes niet perse luchtdicht zijn.

31. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

In dit topic staat ergens het antwoord op je vraag. Ik kan het even niet zo snel vinden, maar heb het er eerder in gelezen. Het topic gaat weliswaar over coke, maar het is dezelfde methode als voor speed dus de percentages zouden hetzelfde moeten zijn.

https://drugs-forum.com/threads/lejunks-cocaine-purification-technique-acetone-wash.27089/

32. Zwijgrecht

Dit topic heb ik ook doorgespit, zware kost maar als je eenmaal even de veelgebruikte termen hebt vertaald wel boeiend. Daar staat inderdaad dat bij een kleine hoeveelheid water er expentioneel veel sos, of in dit gevaL pep oplost. :innocent: Wel boeiend om nog is te lezen, tnx. Toch is dat niet van toepassing in deze situatie volgens mij

33. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Waarom niet als ik vragen mag?

34. Zwijgrecht

Omdat deze pep was getest op 50 procent, of iets eromheen maar scheelt niet veel. Er bleef iets minder dan 75 procent over van het gewicht. 50 procent zou inhouden 50 procent amf, 27 procent sulfaat (volgens mij gebruik ik het goede woord) en de rest versnijding of productieresten. Dan is er toch niet heel veel amfetamine opgelost in water? Als je zo'n 14 gr overhoudt klopt dit aardig met de testresultaten vermoedt de persoon waar we het over hebben.

35. Bas

Bas Wijs gebruiker

Hoe kom je op deze conclusie?

36. Zwijgrecht

Oke laten we ons gespreksonderwerp even Jan noemen. Jan heeft 20 gram speed, welke getest is op 50 procent puurheid. Gezien speed maximaal 73 procent amfetamine bevat, de rest is sulfaat, of hoe je het ook noemt. Dat betekent dat 27 procent sulfaat is en de resterende 23 procent versnijding cq productieresten is. Als Jan 3 kwart (ongeveer) overhoud na het wassen, betekent dat toch dat ongeveer een kwart is opgelost in de aceton, zonder dat de speed zijn poedervorm verliest en dus max 73 procent kan zijn.

De ongeveer betekent dat er inderdaad dingen achterblijven in glas en filter zoals Psychische Bij (sorry:P) zei, en je niet exact op de komma het verlies weet, en nogmaals dat interesseert me niet!! Ik wil weten of er dingen zijn die fout kunnen gaan met invloed op de potentie niet hoeveel er oplost in het eventuele water

37. Bas

Bas Wijs gebruiker

Oke, you lost me here. :P

38. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Ik geloof dat Amfitamientje eerder in het topic een heel laag testresultaat kreeg. Misschien kan zij vertellen waarom dat was?

39. Zwijgrecht

Thanks voor jullie antwoorden iig, mocht iemand het lezen en een antwoord hebben hoor ik het graag, bedankt voor de moeite.

En bah wat is aceton een rotzooi, voel me altijd een beetje bezwaard het weg te spoelen :cry:

40. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Na het (meerdere malen) wassen bleef er gewoon heel veel caffeine achter volgens het testcentrum. Ik heb de pep voor en na het wassen laten testen.

Die pep was versneden met caffeine dus. Op een of andere vreemde manier kreeg ik de caffeine er niet uit.

Ik weet niet waarom het niet lukte. Ik gebruikte 99,9% aceton. Ik weet ook niet of de gegevens van het testcentrum klopten. Het is gewoon een vreemd verhaal.

Nu heb ik een andere dealer die me geen rotzooi verkoopt. De nieuwe pep wordt gewoon droog verkocht en is 71% volgens het testcentrum. Ik was het niet meer.

Rayyar vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Speed wassen Aceton
  1. SanneBanne
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    1.545
  2. SanneBanne
    Reacties:
    6
    Weergaven: