speed @ work, do or don't?

dollegekske

Bewuste gebruiker
Speed op je werk/bijbaantje, kan dat? of soms? wat vinden Jullie..

Ik vind het wel relax om af en toe als ik 's avonds een paar uurtjes moet werken van tevoren een lijntje te nemen (nu al heel lang niet meer gedaan hoor) Ik werk als bijbaantje in de supermarkt, bij de vers-afdeling. merk dan dat ik stukken gezelliger en klantvriendelijker word. Let natuurlijk wel op dat ik niet teveel neem dus dat het niet erg zichtbaar is.

meer mensen die het hier wel relax vinden om onder invloed van pep te werken?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
gezelliger en klantvriendelijker
In jou belevingswereld. Mensen denken wel eens vaker onder pep dat ze lekker gezellig bezig zijn maar voor sommige mensen iriteren zich aan dat pep gedrag. Dat is tenminste mijn ervaring. Maar met een kleine hoeveelheid valt het meestal niet op.

Op werk wel eens gedaan maar dat is niet echt ideaal, ik werk in de horeaca en dus s'avonds en heb geen zin in plafonddienst.

Op school doe ik het bijna altijd in een hele kleine hoeveelheid (20mg op een dag) om me beter te kunnen concentreren.

Immo

Badass junkie
Zelf heb ik het een aantal keer op school en werk gedaan, en het beviel me heel erg. Ik werd erg gemotiveerd daardoor werkte ik harder en sneller (wel slordiger). Speed gebruiken op school/werk kan ik mijn ogen wel, zolang je het maar niet teveel gaat doen. 1 keer per maand vind ik wel een mooie hoeveelheid.

Oom Klaas

Badass junkie
Zoals Immo zegt, eens in de maand ofzo moet het wel kunnen.
'k Ben eigenlijk tegen het onder invloed op je werk komen, maar als het bij een kleine hoeveelheid blijft en zeer sporadisch voorkomt, dan zou het moeten kunnen.

Flameon

Badass junkie
Alcohol of drugs nooit gebruiken op je baan .... dan gebruikj e het mijn inziens niet meer recreatief en dan ben je fout bezig!

Chris Pontius

Badass junkie
Flameon zei:
Alcohol of drugs nooit gebruiken op je baan .... dan gebruikj e het mijn inziens niet meer recreatief en dan ben je fout bezig!

En wat nou als je daardoor lol op je werk heb?
Het blijft even schadelijk of ik het nou thuis doe of op me werk...

Flameon

Badass junkie
Ligt natuurlijk aan het werk wat je doet, maar ik zou het niet hoeven te proberen om drugs of alcohol op het werk te gebruiken. Maargoed ik ben van mening dat je pep alleen op feestjes eens in de zoveel tijd moet gebruiken, dus ook niet thuis

Chris Pontius

Badass junkie
Flameon zei:
Maargoed ik ben van mening dat je pep alleen op feestjes eens in de zoveel tijd moet gebruiken, dus ook niet thuis
Dat over het werk begrijp ik dan nog een beetje maar dit vind ik dan weer vreemd.
Ik vind het juist zonde op feestjes, heb je zulke geniale ideeën in je hoofd, kan je ze niet delen omdat niemand elkaar kan verstaan door de muziek :(.
Eindeloos lullen : :hearteyes:
Die muziek stoort alleen maar.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb het heeeeel veel gebruikt op werk, volgens mij heeft niemand er ooit wat van gemerkt. Nou kon het ook wel goed op de plekken waar ik werkte (horeca en verschillende callcentra), maar ik kan me voorstellen dat er ook banen zijn, waar het absoluut niet mee te combineren is. Ik nam overigens geen grote hoeveelheden op werk, voor mij was de speed een soort van zelfmedicatie, omdat ik ADD heb. Als ik onder invloed van speed aan het werk was, kon ik me gewoon veel beter concentreren en dus beter werken. Ik werd altijd overspoeld met complimenten dan en volgens mij heeft er echt nog nooit iemand doorgehad dat ik pep op had...

Dopezilla

Badass junkie
Ik ben van mening dat je drugs niet moet gebruiken om beter te functioneren. Ik heb zelf adhd, maar ik leer liever werken met de chaos in mijn hoofd dan mijzelf afhankelijk te maken van drugs, al is het maar sporadisch.

Ik trek een duidelijke lijn tussen recreatief gebruik, en junken gedrag, en in mijn boekje valt drugs gebruiken om beter te functioneren onder junken gedrag.

Natuurlijk is dit enkel mijn mening, en moet niemand zich al te beledigd gaan voelen nu. :)

Olle

Wacky

Badass junkie
Speed is een redelijk gevaarlijke drug wat verslaving betreft, juist hierdoor.
Om problemen te voorkomen moet je jezelf grenzen stellen. En niet gebruiken op school, werk of voor andere niet recreatieve doeleinden vind ik zo ongeveer de belangrijkste.

(en niet om de kater van het vorige gebruik te verhelpen, en niet meer dan 1 nacht achter elkaar)

Als je het doet om gezellig en klantvriendelijk te zijn vind ik overigens nog ernstiger dan dat je het zou doen omdat je gewoon teveel werkt, of zwaar werk doet of brak bent van het weekend ofzo. Als je hier aan gewend raakt kun je strax niet meer sociaal functioneren zonder speed.

Mike

Bewuste gebruiker
afraidtech zei:
Flameon zei:
SpacingBen zei:
Mijn (toekomstige) baas zou het zeer wss wel op prijs stellen..

Waar werk jij dan?
Mijn baas zou me op staande voet ontslaan, dat weet ik zeker!

dat ga ik hier nog maar niet neer zetten :P

Waarom niet? Als je baas het op prijs stelt zal hij het ook geen probleem vinden dat je op DF post lijkt me?

OT: Drugs en werk kan gewoon niet. Punt.

Heel lang geleden toen ik nog in de bouwwereld werkte, was het algemeen bekend dat steigerbouwers en gibo bouwers altijd aan de speed zaten. Er gebeurde dan ook regelmatig een ongeluk met een van die gasten, maar tering! Wat werkten die mafkezen hard zeg!

Mike

Bewuste gebruiker
afraidtech zei:
sorry ben nog niet helemaal wakker, je kwote iemand anders en daar reageerde ik op, excuses excuses :P

Helemaal een beetje spraakverwarring idd. Ik dacht dat jij degene was die had geschreven dat zijn baas het op prijs zou stellen maar via allerlei gequote en zo en.....ach laat maar. :)

Ehhh.... lekker geslapen dus?

:wink:

dfssdfde

Badass junkie
Chris Pontius zei:
Ollemann zei:
Ik trek een duidelijke lijn tussen recreatief gebruik, en junken gedrag

Ja daar ga je nu net de mist mee in...
:tearsofjoy: :tearsofjoy:

Ik zou het niet doen, als je er beter door gaat presteren ga je makkelijker opnieuw speed nemen om beter te presteren en dan zit je er aan vast voor je het weet.

En als je net iets teveel neemt en een paar mensen hebben het door ben je misschien je job kwijt... Dat is het toch niet waard?

Smokey046

Bewuste gebruiker
dollegekske zei:
Speed op je werk/bijbaantje, kan dat? of soms? wat vinden Jullie..

Ik vind het wel relax om af en toe als ik 's avonds een paar uurtjes moet werken van tevoren een lijntje te nemen (nu al heel lang niet meer gedaan hoor) Ik werk als bijbaantje in de supermarkt, bij de vers-afdeling. merk dan dat ik stukken gezelliger en klantvriendelijker word. Let natuurlijk wel op dat ik niet teveel neem dus dat het niet erg zichtbaar is.

meer mensen die het hier wel relax vinden om onder invloed van pep te werken?

Je kan het eens proberen, maar het vaak doen zou ik niet aanraden.

clockcable

Bewuste gebruiker
Een tijdje terug heb ik het elke keer tijdens werk gedaan. Dat was dan 3x per week en hooguit 1.5 lijn. Maar na 4 weken moest ik steeds meer nemen omdat ik een keiharde tolerantie opbouwde en soms versliep ik me 3 of 4 uur voor school. De eerste paar weken lijkt het leuk maar het word steeds minder. Ik snap eigenlijk ook niet hoe mensen verslaafd kunnen raken aan speed want hoe meer je gebruikt hoe minder leuk/vervelender het word.

Flameon

Badass junkie
clockcable zei:
k snap eigenlijk ook niet hoe mensen verslaafd kunnen raken aan speed want hoe meer je gebruikt hoe minder leuk/vervelender het word.

Hoe meer je nodig hebt om je goed te voelen / te kunnen functioneren!
Dat maakt het verslavend denk ik

Dreuge

Badass junkie
steeds meer nodig hebben van iets is toch juist negatief? :P hoe kan dat nou bijdragen aan de verslaving

dfssdfde

Badass junkie
Je hebt meer nodig dus je neemt meer?
Een verslaving betekent dat je veel neemt, en vaak. Niet dat je weinig neemt :tongueout:

dfssdfde

Badass junkie
Slecht geformuleerd, was wat sarcastisch bedoeld :tongueout:

Maar steeds meer moeten nemen voor hetzelfde effect, en dat effect steeds willen krijgen... Dan snap je toch wel waarom het verslavend is?

Dreuge

Badass junkie
ja maar het steeds meer moeten nemen is toch niet de reden dat je verslaafd bent....? :P mischien neuk ik een mier, maar het klopt niet wat jullie zeggen

Bovenaan