speed @ work, do or don't?

dfssdfde

Badass junkie
Nee, maar dan bvb bij speed, als je meer nodig hebt voor de echte rush, dan is de hoeveelheid die je nodig hebt om beter te functioneren ook hoger, en ga je makkelijker een lagere dosis nemen en dan gaat het wel heel vlug...

Is natuurlijk niet bij iedereen zo, maar zo merk ik het bij mezelf :)

Immo

Badass junkie
Ik kan me hier goed vinden in de mening van dreuge, mij lijkt het helemaal niets om elke dag te gebruiken en zeker niet om steeds meer te blijven nemen. Dan is de lol er snel af voor mij.

clockcable

Bewuste gebruiker
Ivoos zei:
Je hebt meer nodig dus je neemt meer?
Een verslaving betekent dat je veel neemt, en vaak. Niet dat je weinig neemt :tongueout:
Jij hebt het over tolerantie. Je kan best een hele vakantie heel veel speed er doorheen jagen maar als je nog gewoon kan stoppen ben je niet verslaafd. Ik vind dat je pas verslaafd bent als je door de drang, de craving meer gaat nemen terwijl je het eigenlijk niet wil.

Antondebeuker

Experimenterende gebruiker
Pep op het werk, tja, hangt er helemaal vanaf wat voor werk je doet natuurlijk.
Toen ik nog in ploegendienst werkte in de fabriek hier, veel nachtdienst, weekends, tja, dan pakte ik wel eens een klein bommetje voor ik naar het werk ging ja, nooit echt problemen mee gehad, de nacht vloog voorbij, hehe.
In die tijd had ik een steenboorverslaafde buurman, die deed de godganse dag niks anders dan gaten in de muur boren met een klopboor, dus slaapgebrek genoeg.
Ik weet ook dat een aantal collega's er niet vies van waren. :mrgreen:

Dex is trouwens veruit het beste, goed geconcentreerd werken, nauwlijks bijwerkingen.

Maar het natuurlijk wel link, het gaat allemaal wel erg gemakkelijk, dus niet te vaak he..

Liesette

Bewuste gebruiker
Bij die fabriek maken ze toch die 73 % in die kelder voor het personeel ?
Je weet wel dat hok waar Pim in woont ?

:hearteyes:

We love Pim forever ... Pim u never sniff alone ....

:wave:

Antondebeuker

Liesette zei:
Bij die fabriek maken ze toch die 73 % in die kelder voor het personeel ?
Je weet wel dat hok waar Pim in woont ?

:hearteyes:

We love Pim forever ... Pim u never sniff alone ....

:wave:

Whahaha, ja, die fabriek ja. :tearsofjoy: :rock:

Maar ze hebben Pimmetje onlangs uit de kelder geschopt.. :(

Flameon

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
speed niet recreatief gebruiken is altijd een big not done!
Dat zei je op de vorige pagina ook al. Maar als je daardoor een keertje meer plezier in je werk hebt, is het dan niet een vorm van recreatie?

Met recreatief bedoel ik feestjes. Niet om meer zin te krijgen in het werk / me beter te voelen op het werk.

Casplantje.

Belezen gebruiker
Lijkt me niet ideaal. Maar heb wel eens gewerkt met een stevige pepkater en dat is denk ik nog wel veel beroerder.

1percent

Belezen gebruiker
Het gebruik lijkt mij in ieder geval een stuk beter in de hand te houden wanneer het beperkt blijft tot feestjes.

Werk is onderdeel van het dagelijks leven, waardoor het de drempel naar dagelijks gebruik naar mijn mening een stuk meer verlaagd dan 1 maal in de week op een feestje gebruiken.

Immo

Badass junkie
Of je het nou gebruikt op een feestje, thuis, op straat of op je werk de schade blijft hetzelfde dus uiteindelijk maakt het helemaal niets uit.

dfssdfde

Badass junkie
De schade wel ja, maar als je het gebruikt om beter te presteren lijkt mij de stap naar het vaker doen toch sneller gemaakt...

blu

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Alcohol of drugs nooit gebruiken op je baan .... dan gebruikj e het mijn inziens niet meer recreatief en dan ben je fout bezig!

Als jij als vakkenvuller in een supermarkt af en toe een beetje pep gebruikt zodat je harder kan werken en omdat het gewoon leuk is, dan vind ik niet dat je fout bezig bent.

Octogonapus

Belezen gebruiker
2 keer gedaan, toen ik bestwel brak was. (en ik ga me niet ziekmelden omdat ik teveel heb gefeest)

en dat was ook echt weinig (een puntje, niet eens echt dikke punt)

heeft me wel de dag door geholpen en verder voelde ik me prima daarna.

ook niet meer gedaan tis daarbij gebleven heb er geen spijt van (tis dus 2x 1 puntje gedaan in zo'n 3-4 maanden)

Flameon

Badass junkie
Ligt natuurlijk ook aan het beroep inderdaad en zoals hier boven beschreven, mwah dat moet kunnen ja. Ik dacht gelijk in grote aantallen, stiekem snuiven op de wc etc (die heb je ook :P)

Octogonapus

Belezen gebruiker
Flameon zei:
Ligt natuurlijk ook aan het beroep inderdaad en zoals hier boven beschreven, mwah dat moet kunnen ja. Ik dacht gelijk in grote aantallen, stiekem snuiven op de wc etc (die heb je ook :P)

met een hele gram in je neus achter de laptop de hele dag :rock:

W.F.L.

Badass junkie
Dreuge zei:
steeds meer nodig hebben van iets is toch juist negatief? :P hoe kan dat nou bijdragen aan de verslaving

Jep.

Dreuge heeft wel gelijk hoor volgens mij.. Tolerantie (als je het zo wil noemen want dat ligt volgens mij gewoon aan de pep zelf) is voor mij ook de reden dat het niet verslavend is. Die echte rush komt maar 1x tot je weer min of meer fit bent imo. Bij andere (meer verslavende :P) drugs is dat juist omgekeerd. Coke, meth, etc.. Kan je mee door tot je dood bent :P Je hebt wel meer nodig, maar het effect is er wel altijd. Bij speed is het zoals met MDMA vind ik, als je het te vaak neemt werkt het gewoon niet fatsoenlijk meer en dan vind ik er dus ook geen flikker meer aan.

En als de wiet het niet meer doet wil je weleens besluiten om te stoppen met blowen bijvoorbeeld. Maar goed, dat verschilt voor iedereen waarschijnlijk.

Chanti

Newbie
Flameon zei:
Ligt natuurlijk ook aan het beroep inderdaad

Productiemedewerker in een koekjesfabriek zet de speed op en de lopende band lijkt opeens heel langzaam? Bouwvakker die al voor de lunchpauze vier muren af heeft? Maatschappelijk werker die per dag tientallen uitekeringsaanvragen afhandelt? (met tyepfouetn misschien)
Een dierenarts die op een dag al de koeien in het hele dorp in een razend tempo kunstmatig heeft geinsemineert? Of misschien een docent die het stof van een hele module in één college weet in te brengen?

Mensen, wat zijn de beroepen waar het wel kan, pep op en werken? :rock:

misantropie

W.F.L. zei:
Dreuge zei:
steeds meer nodig hebben van iets is toch juist negatief? :P hoe kan dat nou bijdragen aan de verslaving

Jep.

Dreuge heeft wel gelijk hoor volgens mij.. Tolerantie (als je het zo wil noemen want dat ligt volgens mij gewoon aan de pep zelf) is voor mij ook de reden dat het niet verslavend is. Die echte rush komt maar 1x tot je weer min of meer fit bent imo. Bij andere (meer verslavende :P) drugs is dat juist omgekeerd. Coke, meth, etc.. Kan je mee door tot je dood bent :P Je hebt wel meer nodig, maar het effect is er wel altijd. Bij speed is het zoals met MDMA vind ik, als je het te vaak neemt werkt het gewoon niet fatsoenlijk meer en dan vind ik er dus ook geen flikker meer aan.

En als de wiet het niet meer doet wil je weleens besluiten om te stoppen met blowen bijvoorbeeld. Maar goed, dat verschilt voor iedereen waarschijnlijk.
ik ben nu gestopt met pep want ik had er gewoon niets meer aan. of ik moest een hele gram fzo gaan liggen snuiven maar zover laatk et nie komen.
maar ik hoop da die tolerantie nog daalt me de tijd?

Flameon

Badass junkie
Chanti zei:

Beroepen waar je direct met mensen werkt en verantwoording over hen of hen financieen oid draagt kan pep gebruik niet vind ik

Octogonapus

Belezen gebruiker
Flameon zei:
Chanti zei:

Beroepen waar je direct met mensen werkt en verantwoording over hen of hen financieen oid draagt kan pep gebruik niet vind ik

Mee eens,
maar mag je dan ook brak op werk komen omdat je teveel gebruikt buiten werk?

Flameon

Badass junkie
Octogonapus zei:
Flameon zei:
Chanti zei:

Mee eens,

Wat chris zegt, gewoon je werk doen. Als je brakheid werk laat liggen ben je fout bezig. Pees je vol door met je brakke kop dan ben je prima bezig :wink:

Octogonapus

Belezen gebruiker
Flameon zei:
Octogonapus zei:
Flameon zei:

Mee eens,

Wat chris zegt, gewoon je werk doen. Als je brakheid werk laat liggen ben je fout bezig. Pees je vol door met je brakke kop dan ben je prima bezig :wink:

daarom neem ik liever een puntje als ik brakker ben dan verwacht, kan ik lekker geconcentreerd doorwerken :rock:

maar dat gebeurt gelukkig zo goed als nooit meer, na verloop van tijd leer je wat je wel en niet moet doen.

it'sme

Belezen gebruiker
W.F.L. zei:
Tolerantie (als je het zo wil noemen want dat ligt volgens mij gewoon aan de pep zelf) is voor mij ook de reden dat het niet verslavend is. Die echte rush komt maar 1x tot je weer min of meer fit bent imo. Bij andere (meer verslavende :P) drugs is dat juist omgekeerd. Coke, meth, etc.. Kan je mee door tot je dood bent :P Je hebt wel meer nodig, maar het effect is er wel altijd. Bij speed is het zoals met MDMA vind ik, als je het te vaak neemt werkt het gewoon niet fatsoenlijk meer en dan vind ik er dus ook geen flikker meer aan.

Speed niet verslavend? :openmouth: Weet niet of dat zo is.... Denk dat het (buiten heroïne en meth) wel 1 van de meest verslavende drugs is. XTC idd dat kun je niet zo vaak pakken ivm de werking, maar speed is juist een drugs die veelal steeds genomen wordt om "maar verder te gaan en niet brak hoeven te zijn". Heb toch al heel veel mensen flink de mist in zien gaan door speed. Wel klopt het vaak dat speed een minder lange verslaving is, omdat het je leven wel zo vies kapot kan maken dat je na een ruime tijd echt het licht wel gaat zien.....

Maar dat is mijn idee ervan :wink:

Maar om on topic te blijven...... ik vind dat je drugs en werk gescheiden moet houden. Heb het zelf ook een aantal keren gedaan. Moet zeggen is super om dan te werken, alles is leuk en tijd vliegt voorbij. Makkelijk geld verdienen. Maar de mensen om je heen merken het echt wel hoor, niet mss precies wat er aan de hand is. Maar ze voelen dat er iets is.....

Daarbij heb ik zelf ervaren, let op met speed. Als je het al op je werk gaat gebruiken, waar is de grens? Speed kun je best regelmatig doen, maar stel je grenzen en ga er NIET over heen. :wink: :wink:

weyoun22

Bewuste gebruiker
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=461215

Stage 5 of Amphetamine Use, The Procrastination - This Stage may or may not be experienced by amphetamine users. In this stage, the positive effects of amphetamine are almost absent if not completely gone, and the "coming up" of a dose of amphetamine is subsequently followed by an immediate barrage of negative effects (both physiological and psychological). The reason this phase is called "The Procrastination" is because the user forgets how unbearable the negative sensations are (due to amphetamine compromising the brain's ability to efficiently make memories, especially goal-orientated memories); by the next day, even though the user may have told himself to not take amphetamine, he takes amphetamine again anyways (due to the brain not being able to make a goal-orientated memory, the brain was unable to produce counter-motivation to stop the user from taking more amphetamine the next day). This might possibly be the most psychologically painful and strenuous phase for the amphetamine user, since he is unable to figure out why he keeps taking amphetamine even though he clearly knows it only causes him pain.

Characteristic Effects:
- Repeatedly taking amphetamine despite knowledge that it no longer gives the desired effects, and only causes negative effects.

Stage 5 is echt een hel op aarde, Ik kan me dat nog zo goed herinneren.
Dan neem je de eerste lijn van de dag en dan voel je je onmiddellijk daarna al vet kut.

Speed @ work.. NIET DOEN!

Chaincells

Belezen gebruiker
Als je het eens in de maand doet o.i.d vind ik het nog wel 'recratief' gebruik.
Alleen de kans om afhankelijk te worden is erg groot, dus beter laten mensen het.

Flameon

Badass junkie
Ik ken iemand die koerier is, een eigen bedrijf zelfs, en die regelmatig met pep achter het stuur zit. Zijn bedrijf loopt prima, maar er komt een dag dat hij eronder door gaat / hem iets over komt. Ik weet het zeker!

Chaincells

Belezen gebruiker
Flameon zei:
Ik ken iemand die koerier is, een eigen bedrijf zelfs, en die regelmatig met pep achter het stuur zit. Zijn bedrijf loopt prima, maar er komt een dag dat hij eronder door gaat / hem iets over komt. Ik weet het zeker!

Hoezo weet je dat zeker? Ken je hem zo goed dat je weet dat hij onverantwoordelijker word door die 'zooi' dan?

Bovenaan