Speedgebruik verbergen

darksoul001

Experimenterende gebruiker
Hey iedereen
ik ga eerst even een korte bio schrijven over m'n speedgebruik
ik ben vorig jaar rond maart begonnen met regelmatig te snuiven (had daarvoor maar een paar keer gedaan) tijdens mijn stage omdak ik altijd enorm vroeg moest opstaan en enorm laat kon gaan slapen (min 12 u werken per dag) en mijn stageverslag maken was zoveel leuker en was ook echt stukken beter(is effectief zo)
Dus ben ik begonnen met speed om mijn bioritme wat te kunnen regelen, is goed gelukt daarna ook terug overgeschakeld naar sporadisch gebruiker.
Dan kwam de festivalzomer en had ik bijna altijd wel iets bij van speed(beste zomer ooit)
tegen eind september begon ik door te hebben dat de hoeveelheden dat ik nodig had echt niet normaal waren, ik had zonder overdrijven 3 g nodig op een dag om het kippevel en de euforie nog goed te voelen.
Toen besefte ik dat ik 1. vrij weinig geld terug had door aanschaf van een nieuwe laptop etc
en 2. dat ik gewoon een te hoge tolerantie had opgebouwd.

Ik dacht bij mijzelf van wie betaald er nu voor iets dat hem niets doet.
Dan ben ik tot op heden gestopt met bijna dagelijks gebruikt, was ongeloofelijk zwaar maar na de eerste 2-3 weken begint het alleszins beter te gaan heb toen af en toe nog eens wat farmaceutische dex gedaan van mn nicht.

Nu heb ik wel nog altijd moeite om te studeren en werken te maken zonder maar het lukt wel.
Behalve nu tijdens de examens.
Ik vindt van mezelf dat ik studeren op speed wel onder de controle kan houden(behalve dat ik veel te weinig eet), maar ik reflecteer veel om te kijken of ik daadwerkelijk wel aan het leren ben of ik niet gewoon bezig ben.

Nu heb ik de indruk dat mijn vader altijd raar kijkt naar mee (in een achterdochtige manier) en ik weet dus nooit of mijn pupillen groot staan of niet, ik heb dit niet zo vaak en niet zo overdreven maar toch heb ik schrik om in zijn ogen te kijken.
Ik doe er alles aan om te verbergen: Ik pak af en toe een koek uit de kast of gewoon iets eetbaar en steek die dan in de schuif boven(ik weet het klinkt echt raar maar is maar een klein puntje maar wel al belangrijk)

Nu is mijn vraag en jullie:
- op wat moet ik nog letten zodat mijn gebruik niet opvalt
- zijn er eventueel uitvluchten die me kunnen redden als het zo ver is
- zijn er nog andere mensen die ook soms speed gebruiken voor hun studies en heb je een bepaald systeem om slaap in te halen en genoeg te kunnen eten

De reden van mijn gebruiksoverzicht is gewoon om te laten weten dat ik mezelf wel onder controle heb en dat ik kan stoppen na maandenlang te hebben gebruikt.

Ik ga nu nog wat verder studeren! :)

it'sme

Belezen gebruiker
Probeer het niet te verbergen, dikke vette kans dat je door de mand valt. Ik heb dat ook een tijd gedaan en meende dat niemand iets in de gaten had. Je meent vaak dat niemand iets merkt, maar je uiterlijk (vooral kleur in gezicht, oneffenheden van je huid etc) veranderd, je gedrag veranderd (sneller opvliegend, vaak "domme"grapjes...) en zo nog meer dingen die wel opvallen.......

De mensen die nog nooit drugs hadden gehad of er iets er niets van weten zullen niet snel weten wat je gebruikt, maar ze merken echt wel dat er iets "anders" is. Je hele doen en laten veranderd wel.

Je kunt het geluk hebben dat niemand het merkt, maar let op :wink:

Maar ja, je vroeg naar tips....
- wat ik deed was idd "mee-eten", want niet eten en ineens afvallen valt wel op ja.
- weet niet of je een kerel of meid bent. In mijn geval een meid, dus kon met make-up wel een
kleurtje creëren, zodat ik niet zo bleek leek. Anders zonnebanken :wink:
- energie ergens anders dan thuis benutten..... Wandelen, in ieder geval even deruit om ff te
kunnen "gaan".

Uitvluchten om je te redden......hmmm denk dat dat niet verstandig is, al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel :wink: Been there done that :wink:

Succes met studeren trouwens! Zonder lukt het je zeker wel hoor. Heb ook 2 HBO opleidingen gedaan en in die tijd nog nooit drugs gehad. We menen vaak dat we beter presteren met speed, maar dat is maar een illusie :wink: Ok, tijdelijk helpt het....heeeel tijdelijk.......

it'sme

Belezen gebruiker
darksoul001 zei:
De reden van mijn gebruiksoverzicht is gewoon om te laten weten dat ik mezelf wel onder controle heb en dat ik kan stoppen na maandenlang te hebben gebruikt.

Let hier trouwens mee op, dit zei ik ook elke keer tegen mezelf als ik weer zakje van 5gram haalde........pas half jaar later echt gezegd...."NIET MEER! Omdat ik erachter kwam dat ik het blijkbaar niet onder controle kon houden...."

darksoul001

it'sme zei:
darksoul001 zei:

Let hier trouwens mee op, dit zei ik ook elke keer tegen mezelf als ik weer zakje van 5gram haalde........pas half jaar later echt gezegd...."NIET MEER! Omdat ik erachter kwam dat ik het blijkbaar niet onder controle kon houden...."

goh op de moment zelf is dat zakje van 5 vrij snel leeg, maar mijn lichaam geeft altijd goed weer of het oke is of niet
ik leef volgens een theorie die ik zelf min of meer eens heb over zitten denken
klinkt stom, maar doet soms wel veel :)

Beanhead

Badass junkie
Medicinaal gebruiken... 10-20mg
5htp
goed eet & slaappatroon
voedingsshakes
multivitaminen&veel fruit
VEEL GRANEN
VEEL KOOLHYDRATEN (pasta is je vriend)

The substance is too devastating to hide it's consequences :openmouth:

Angramar Temenos

Badass junkie
Medicinaal gebruiken kan prima, het wordt ook gewoon voorgeschreven als medicijn.. De Dextro-enantiomeer anyway. Neem het oraal wanneer je de extra focus/energie nodig hebt, in capsules (lege capsules te koop bij je plaatselijke smartshop of apotheek. Verder, let op je kaken, neurotische bewegingen, etc...

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
sim is een beetje aan de overdreven kant denk ik. maar zelfs na 3 weekjes dagelijks merkte ik al dat ik ontzettend opvliegend was. en echt al ongelooflijk kwaad kon raken als (voorbeeld) het kastje van mn tv niet meteen mee wilde werken > laat staan andere situaties.

beter niet dagelijks doen dus :)

Drientje

DF-koning
Hahaha, no shit.

Stukje tekst met goede inhoud, normale opbouw en correct taalgebruik gaat mij niet overtuigen dat ik de tricks en tips neer moet zetten zodat jij elke dag speed nemen kan.

Als je zo'n last hebt van een korte concentratie boog dan moet je daar wat aan gaan doen. Maak de studie ruimte zo rustig mogelijk en prikkelloos als mogelijk. Geen muziek, geen tv. Vraag om rust en stilte, trek de internet kabel uit je pc en zorg voor voldoende normaal voedsel en slaap.

Jij gaat het echt niet voor elkaar krijgen om op speed te studeren zonder dat iemand het opmerkt. Je gaat er heel grauwig, viezig uitzien, je stinkt naar pepzweet en uiteindelijk valt het echt wel op. Overigens vallen je pupillen erg mee, gewoon overdag. In de avond valt het wat meer op maar als jouw vader jou al achterdochtig bekijkt, zou ik hem geen voer geven voor twijfel.

Angramar Temenos

Badass junkie
Drientje zei:
Hahaha, no shit.

Stukje tekst met goede inhoud, normale opbouw en correct taalgebruik gaat mij niet overtuigen dat ik de tricks en tips neer moet zetten zodat jij elke dag speed nemen kan.

Als je zo'n last hebt van een korte concentratie boog dan moet je daar wat aan gaan doen. Maak de studie ruimte zo rustig mogelijk en prikkelloos als mogelijk. Geen muziek, geen tv. Vraag om rust en stilte, trek de internet kabel uit je pc en zorg voor voldoende normaal voedsel en slaap.

Jij gaat het echt niet voor elkaar krijgen om op speed te studeren zonder dat iemand het opmerkt. Je gaat er heel grauwig, viezig uitzien, je stinkt naar pepzweet en uiteindelijk valt het echt wel op. Overigens vallen je pupillen erg mee, gewoon overdag. In de avond valt het wat meer op maar als jouw vader jou al achterdochtig bekijkt, zou ik hem geen voer geven voor twijfel.

Wat een moralistisch takkengezeur, zoals we overigens wel van jou zijn gewend.

Drientje

DF-koning
Fabelachtig verzonnen geleuter, zoals wij van jou gewend zijn. Je verzuimt niet om ons de teleurstelling te voorkomen. Fijn is dat.

Ik ben niet tegen speed, ik ben tegen zelfmedicatie, zeker dagelijks.

Als je al eens een keer in de valkuil gestapt bent, en 3 gram per dag noem ik een behoorlijke verslaving hoor, zou ik de kat niet meer op het spek binden en eieren voor je geld kiezen. Stay on the safe side en beperk je gebruik tot de weekenden.

Overigens, wat onthoud je van een studie als je speed op hebt? Ben ik ineens benieuwd naar. Beïnvloed speed niet negatief je leerprestaties?

darksoul001

Drientje zei:

Ik deed niet dagelijks, soms was er een week tussen of meestal toch een paar dagen en ik zorg voor voldoende tijd om te slapen voor de kater.

Drientje zei:
Overigens, wat onthoud je van een studie als je speed op hebt? Ben ik ineens benieuwd naar. Beïnvloed speed niet negatief je leerprestaties?

Het bevordert mijn prestaties wel degelijk, je mag zeggen wat je wilt maar bij mij werkt het.
Rekening houdend dat ik geen uitgaansdosisen neem maar eerder lage en meer verspreid over de dag

Nu ben ik overigens terug al weer 2 weken gestopt

dfssdfde

Badass junkie
Drientje zei:
Beïnvloed speed niet negatief je leerprestaties?
Als je er gezond bij eet en normaal slaapt (of maar 1 nachtje doordoet net voor je examen) werkt het niet negatief. Je moet natuurlijk zelf ook doorhebben dat je het nog niet kan na het 1 keer te overlopen op speed...

richie87

Belezen gebruiker
Drientje zei:
Hahaha, no shit.

precies!

Angramar Temenos

Badass junkie
Drientje zei:
Fabelachtig verzonnen geleuter, zoals wij van jou gewend zijn. Je verzuimt niet om ons de teleurstelling te voorkomen. Fijn is dat.

Als je al eens een keer in de valkuil gestapt bent, en 3 gram per dag noem ik een behoorlijke verslaving hoor, zou ik de kat niet meer op het spek binden en eieren voor je geld kiezen. Stay on the safe side en beperk je gebruik tot de weekenden.

Dat is precies wat ik bedoel, je forceert je waardeoordeel over iemands gedrag, en vertelt mensen wat ze wel of niet moeten doen. Dat is wat moralistisch geleuter is, denk je nou echt dat iemand de nadelen niet weet als die zich bewust is dat hij het wil verbergen en op een drugsforum post? Kom op zeg. Je constateert wat iedereen al weet.

Wie ben jij om voor iemand te bepalen wat ze wel of niet moeten doen of laten, en om op zo'n valse toon zeggen dat je niet gaat helpen, waarmee je impliceert dat je "weet" hoe die het moet verbergen maar het niet wil vertellen om een punt te maken hoe fout die wel niet bezig is.

Als iemand zichzelf kapot wil maken, laat ze toch? Het is niet jouw leven, en al helemaal niet jouw taak om anderen de "goede" (omdat jij natuurlijk de waarheid in pacht hebt) keuzes te laten maken. Niemand heeft hier wat aan, hij zal zich er alleen aan ergeren en jij zal je doel er niet mee bereiken. Het enige wat gaat gebeuren is dat je je eigen ego gaat strelen door een illusie te scheppen dat je het "geprobeerd" hebt.

Misschien moet je een christen worden, dan heb je een goed excuus om een onuitstaanbare bemoeial te zijn, nadat je therapie hebt gezocht voor je chronische paranoia.

Casplantje.

Belezen gebruiker
@ Angramar Temenos: Volgens mij vraagt de topic starter hier zelf om advies, dus dan mag iemand daar toch ook wel zijn of haar mening over geven?

OT: Het functioneel gebruiken van drugs lijkt me wat riskant, ik zou het persoonlijk gewoon niet doen.

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
Casplantje. zei:
@ Angramar Temenos: Volgens mij vraagt de topic starter hier zelf om advies, dus dan mag iemand daar toch ook wel zijn of haar mening over geven?

OT: Het functioneel gebruiken van drugs lijkt me wat riskant, ik zou het persoonlijk gewoon niet doen.

tsja, ik denk dat t functioneel gebruik wel kan (bijv ook mensen die willen dieeten, of mensen die langen dagen achter elkaar werken). zo lang t maar voor een korte periode is en je niet eerder een spitverslaving hebt gehad. ts. lijkt echter al een redelijke geschiedenis met pep te hebben en voor hem lijkt het me dan ook een stuk minder verstandig :)

Drientje

DF-koning
@AT, ik ga niet eens in op jouw post.

De TS vraagt hoe hij speed gebruik kan verbergen, dat kan, maar niet op de langere termijn. Alle gebruik heeft consequenties. Vaak niet eens meteen maar op de langere termijn.

Nu ik achteraf kan kijken naar mijn dagelijkse gebruik kan ik zeggen dat ik als persoon heel ongeïnteresseerd en achteloos werd, ik vlakte compleet af. Natuurlijk gaat dat niet voor iedereen op maar een middel heeft niet alleen invloed op je lichaam, net zo hard op je geest.

Als je je gebruik wilt verbergen raad ik aan om kleine dosissen van 20-30 mg zuivere pep in een bommetje te nemen. Dat is genoeg om te focussen en niet genoeg om je honger te onderdrukken. En je hebt niet van die speedtweaks. Pas wel op, neem je rust en neem om de zoveel tijd een dag of twee achterelkaar niets want al snel heb je tolerantie en merk je niets meer van die 30 mg. De stap om dan meer te gaan pakken is niet zo heel groot dan.

Maak met jezelf harde afspraken waar je je ook echt aan houdt. Ik persoonlijk word heel makkelijk van speed en moet mezelf echt sturen om afspraken niet af te bellen en schijt aan de wereld te hebben. Functioneel gebruik kan wel maar alleen als je jezelf kan sturen en je eigen gedrag kan corrigeren.

@TRAVOLTA
Diëten op speed is niet echt diëten. Op het hoogtepunt (of dieptepunt zo je wilt) van mijn speedcarrière woog ik 58 kilo. Nu weeg ik 88 kilo, meer dan ik ooit gewogen heb. Afvallen op speed is uithongeren van je lichaam en als je daarna weer normaal gaat eten, wat je echt wel een keer gaat doen, denkt je lichaam dat het zware tijden zijn en slaat meteen alles wat binnenkomt op.

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
weet ik, maar dat is totaal irrelevant. mij gaat het erom dat er genoeg mensen zijn die EN niet verslaafd zijn EN niet recreatief gebruiken. of ze er iets mee bereiken is een 2e.

darksoul001

Drientje zei:
@AT, ik ga niet eens in op jouw post.

De TS vraagt hoe hij speed gebruik kan verbergen, dat kan, maar niet op de langere termijn. Alle gebruik heeft consequenties. Vaak niet eens meteen maar op de langere termijn.

Nu ik achteraf kan kijken naar mijn dagelijkse gebruik kan ik zeggen dat ik als persoon heel ongeïnteresseerd en achteloos werd, ik vlakte compleet af. Natuurlijk gaat dat niet voor iedereen op maar een middel heeft niet alleen invloed op je lichaam, net zo hard op je geest.

Als je je gebruik wilt verbergen raad ik aan om kleine dosissen van 20-30 mg zuivere pep in een bommetje te nemen. Dat is genoeg om te focussen en niet genoeg om je honger te onderdrukken. En je hebt niet van die speedtweaks. Pas wel op, neem je rust en neem om de zoveel tijd een dag of twee achterelkaar niets want al snel heb je tolerantie en merk je niets meer van die 30 mg. De stap om dan meer te gaan pakken is niet zo heel groot dan.

Maak met jezelf harde afspraken waar je je ook echt aan houdt. Ik persoonlijk word heel makkelijk van speed en moet mezelf echt sturen om afspraken niet af te bellen en schijt aan de wereld te hebben. Functioneel gebruik kan wel maar alleen als je jezelf kan sturen en je eigen gedrag kan corrigeren.

@TRAVOLTA
Diëten op speed is niet echt diëten. Op het hoogtepunt (of dieptepunt zo je wilt) van mijn speedcarrière woog ik 58 kilo. Nu weeg ik 88 kilo, meer dan ik ooit gewogen heb. Afvallen op speed is uithongeren van je lichaam en als je daarna weer normaal gaat eten, wat je echt wel een keer gaat doen, denkt je lichaam dat het zware tijden zijn en slaat meteen alles wat binnenkomt op.

Bedankt voor je handige tips :grin:
En ja ik stel mijzelf ook een paar regels en disciplines maar vooral ook vooraf bepaalde hoeveelheden en keren zodat ik niet ga denken van och nog eentje kan toch geen kwaad want zo kom je snel in een te grote peproes tekort.

Het grootste voordeel bij mij is vooral dat ik me dan werkelijk maar op 1 ding focus, in het gewone cafe, vrienden, ... leven focus ik me op mensen leren kennen, praten, etc
bij uitgaan vooral op dansen en feesten en bij het studeren ben ik vooral maar met een paar dingen bezig en dat zijn Studeren, roken en water/aquarius drinken.

Heb de negatieve en overmatige gevolgen bij een vriend van me genoeg gezien afgelopen examenperiode, weet gerust wel hoe het moet en niet moet :)

Ps: morele argumenten zijn niet echt zinloos, door die constante herhaling blijf ik tenminste beseffen dat het nu eenmaal niet alledaags mogelijk is.
+ ik bouw een zeer snelle tolerantie dus ik werk geregeld met intervallen ^^

Wel, ik weet niet zeker als dit ook voor jou of jullie werkt, maar;

Ik gebruik af en toe speed en tijdens de examens deed k da ook om te kunnen studeren,
ma na de eerste week begon ik me slapjes te voelen en dergelijke,
dan kon k nog niet studeren.

Daarom heb ik eens aan een vriend van mij, die ADHD heeft, gevraagd als hij mij niet
wa rilatine pilletjes kon verkopen. Als je er zo twee verbrokkelt en opsnuift,
krijg je ongeveer een effect dat in de richting gaat van snelle, maar niet zo sterk.

Mij heeft dit bij verschillende examens toch wel al redelijk goed geholpen,
maar ik ben natuurlijk niet zeker als dit voor jullie ook geldt ^^

19hyperdrive80

Probeer het niet te verbergen.
maar ga eerst bij je zelf te vraag
Waarom wil je het verbergen?

Want mijn ervaringen in de loop v/d jaren is toch.

hoe meer ik normaal probeer te doen hoeveel te meer ik van die stomme dingen deed.
Wat vroeger mijn ouders juist achterdochtig maakte.

En daar werd ik weer para van :openmouth: :openmouth: :openmouth:

En wisten ze al snel dat er iets niet klopte,

Dus verbergen: hou je niet lang vol.

:smoke: :smoke: :smoke:

Jur900

Newbie
Ik gebruik het af ten toe ook thuis als ik een dagje alleen thuis ben en nergens naar toe hoef. Gewoon recreatief Ik heb een geprobeerd een werkstuk te maken snachts maar had niet echt veel gedaan uit eindelijk :tearsofjoy: was heel lang bezig met hetzelfde dus bv na 2 uur 1 kantje af ofso dus ik denk dat ik veel verder was als ik zonder iets op geconcentreerd was gaan werken. Maar ik deed het tenminste wel met veel plezier haha :grin: en zonder doe je dan niet zo snel. t was t proberen wel waard t was wel goed overgens wat ik schreef maar je ik ben dan gewoon met veel dingen te gelijk ook bezig dus werkstuk maken of huiswerk werkt voor mij niet echt

Maar over recreatief gebruik, Ik begin dan meestal tussen 9 en 11 s,morgensen en tussen 5 en 7 komen me ouders thuis. Ik denk dat het dan meestal wel uitgewerkt is en voor de zeker heid ga ik dan nog even naar de training of weg ofso zodat ik hen nog later zie en meer kans heb dat het al over is. Is het mogelijk om 6 tot 7 u na gebruik te sporten want dat heb ik wel eens gedaan...

Het lijkt of het daar wel is uitgewerkt en niemand ziet wat aan me.. geloof ik.. maar als ik thuis kom slaap ik verlopig nog niet en ben ik vrijwel nog de hele nacht wakker en voel me ook anders. Als ik tegen me ma praat en probeer zo normaal mogelijk te doen lukt juist soms niet egt en savonds lijken me pupillen ook veel groter dan vlak na gebruik en ben bang dat ze dat dus ziet . Ik probeer het ook te verbergen voor me ouderrs en zo ver weten zei nog niks van drugs dus ik denk dat ze het nie zo snel in de gaten hebben als ik het heel soms doe en hen pas zie als het 8 uur verder is
het enige waar ik bang voor ben is dat ze iets aan me ogen kunnen zien of gedrag dus
Ik heb wel eens opgemekrt dat me ma vreemd naar me kijk of niet in me ogen keek en ze het in de gaten had dacht ik De volgende dag was gewoon alles weer normaal en lijk het elke keer toch of ze niks in de gaten hebben gehad. :rock:

Als ik in een stukje fiets ofso heb ik altijd het gevoel of iedereen het aan me ziet dat ik speed op heb Ik ga ook wel eens boodschappen doen 6 uur na me laatste snuif o bommetje, dan heb ik ook een beetje het gevoel dat ze raar naar me kijken etc. maar dat zal wel vage hallicunatie zijn of ze kunne het echt zien :stoned:

Ik heb trouwens ook als ik s avonds klaar wakker ben bang ze alles kunnen horen wat ik doe doe dan extreem zachtjes wat ik dus normaal nooit doe xD
wat gebeurtd er als ze het zouden merken? .mij zou het niet boeiennen als e het weten. Maar wil doe toch =zo onopvaalen mogelijk doen Wat jij hebt heb ik dus ook een beetje maar ik zou het niet te vak vaak doen is mijn advies.

Jur900

Newbie
ik gebruik dan 1 tot 3 lijnen in de ochtend 11 u de laatste meestal, ik denk dat je het niet zo snel in de gaten heb..als buitenstaander omdat het overdag is en niemand t toch verwachtt..dus lette ze er ook niet op is mijn mening.. ik eet ook gewoon ook al krijg ik het niet weg, wat ik wel handig vind om te eten is om een boterhamd dopen in water of melk krijg je het makkelijk weg :P

Morningweedzor

Belezen gebruiker
Ik heb ook altijd het idee dat iedereen het doorheeft, maar zolang je niet achterlijk ziek snuift en dikke bommen naar binnen gooit, waarvan je van te voren weet dat je flink hard gaat! Dan zal de rest ook haast niets merken. Want als jij rustige dosis hebt dan zal je ook zo gedragen.

Vaak valt dat opvallen van die pupillen wel mee, zolang jij beetje hier en daar praat weet ik het in een kroeg staat of ff kort praatje houd hier en daar, dan ziet niemand echt je ogen :wink:
Zodra je 1op1 gaat en serieuze shit gaat houden kan dat wel anders zijn :)

Bovenaan